Pagina 1 din 2

Scris: Lun Mai 06, 2013 9:28 pm
de lorry
Am un ASX 1,6 nou de 2 luni, 5100km, si de pe la 3000km am observat ca uneori scartaie placutele. M-am uitat la ele si mi s-au parut cam subtirele. cca 5mm. Conduc economic, foarte lejer si fara franari bruste. Totusi mi se pare ca s-au uzat exagerat de tare. Si cele de pe spate sunt subtiri, parca mai subtiri si acolo discul nici nu s-a format. Inca e ruginit pe alocuri ca nu au apucat placutele sa il toceasca. Am avut Logan pana acum si ma tineau franele peste 40000km.

La voi ce grosime au placutele noi? Tot asa scartaie?

Scris: Mar Mai 07, 2013 11:57 am
de deyutzu
QUOTE (lorry @ May 6 2013, 09:28 PM) Am un ASX 1,6 nou de 2 luni, 5100km, si de pe la 3000km am observat ca uneori scartaie placutele. M-am uitat la ele si mi s-au parut cam subtirele. cca 5mm. Conduc economic, foarte lejer si fara franari bruste. Totusi mi se pare ca s-au uzat exagerat de tare. Si cele de pe spate sunt subtiri, parca mai subtiri si acolo discul nici nu s-a format. Inca e ruginit pe alocuri ca nu au apucat placutele sa il toceasca. Am avut Logan pana acum si ma tineau franele peste 40000km.

La voi ce grosime au placutele noi? Tot asa scartaie?


Eu la lancer 1.8 did mivec am schimbat placutele la
17500 km, la outlander 2.2 did mivec am fost azi la revizie mi-a zis
Ca mai au aprox 4 mm pe dreapta fata si 5 mm stanga fata. Pe spate sunt noi noute la 15.000. La lancer cele de pe spate abia daca s-a dus 1 mm aprox acum masina are 37.500 km. In schimb bunicul meu are ASX 1.6 as&g si la 27.000 de km inca are placutele stock mai au putina "carne" pe ele dar 2-3.000 de km tot mai duc. Placutele stock scartzaie la toate 3, la lancer am trecut pe ceva aftermarket si s-a schimbat treaba, nu mai scartzaie nu mai am jantele negre mereu.

Scris: Mar Mai 07, 2013 12:24 pm
de Flipper
Aceeasi impresie am avut-o si eu la inceput dar uite ca am ajuns la 43.000km si inca am placutele originale. Si la mine mai scartie frana. Deobicei conduc economic fara abuz de frana.

Ieri am coborat de la ranca spre novaci(~20km) in regim normal-usor sport iar dupa ce am terminat coborarea m-am uitat la frane, discurile fata se albastrisera si degajau valuri de caldura estimez eu o temperatura de 300-400 oC ceea ce ma face sa cred ca franele sunt putin subdimensionate. Daca coboram mult mai sport probabil ajungeam jos cu discurile rosii. Pe spate discurile erau fierbinti dar nu se albastrisera estimez eu o temperatura de maxim 150-200 oC.

Scris: Mar Mai 07, 2013 7:52 pm
de bacodrut
La Outlander 2.2 MIVEC, am schimbat primul set de placute pe fata la 60.000 km, iar cele de pe spate cred ca mai tin pana la 100.000 km. Sunt curios cat tin cele puse acum! De scartait mai aud cate un scartait, dar se poate sa fie si de la nisip sau noroi( praf).

Scris: Mar Mai 07, 2013 11:26 pm
de nini
si la mine la asx am observat un scartait la franare, la lancer nu mai stiu daca aveam, ca pe cele originale le-a, schimbat de mult timp.

Scris: Sâm Mai 11, 2013 7:57 am
de lorry
M-am uitat mai atent la placute si am observat ca 5 mm au la margine unde sunt tesite. Ele de fapt au vreo 10 mm. M-am mai linistit. De scartait am intrebat la dealer si mi-au spus ca asa fac toate... sunt ecologice.

Scris: Sâm Mai 11, 2013 8:53 pm
de Alex44
La spalatorie daca insista un pic cu jetul pe ele, curge mare parte din praful ce e intre placuta si disc, si o vreme nu mai scartaie. Cu grija doar sa nu va sara lacul de pe jante! Nu e nevoie de presiune mare, conteaza mai mult durata interventiei, merge si cu furtun fara presiune.

Scris: Dum Mai 12, 2013 8:58 am
de Flipper
Stie cineva daca placutele de frana fata si spate si discurile sunt identice pentru Lancer indiferent de motorizare(1.5benzina, 1.6benzina, 1.8benzina si diesel)?

Scris: Dum Mai 12, 2013 4:37 pm
de nini
din cate stiu eu placutele si discurile sunt identice pentru toate motorizarile de pe lancer.
daca insisti cu jetul de apa pe placute si discuri este recomandat ca acestea sa fie reci, sau cat mai reci.

Scris: Sâm Iun 01, 2013 8:07 pm
de madipascu
eu am 38000 cu cele originale .probabil compozitia din care sunt facute contine mai mult fier cauza care ar duce la scirtiit,dar cu grosimea oricit de sportiv ai conduce nu au cum sa se duca asa repede.nu ai vazur bine,zic eu!