Asx 2wd Iarna
- iceblitz80
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Apr 19, 2012 7:19 pm
Salutare tuturor,
in primul rand vreau sa va anunt ca pe 28 aprilie trebuie sa imi soseasca ASX-ul comandat (1.6 2wd Invite, AS&G, an 2012, negru). Sunt curios sa aflu de la cei care poseda ASX-uri cu tractiune fata cum se comporta masina pe timpul iernii.
Sunt convins ca tractiunea 4X4 ar fi fost un avantaj, insa ma intereseaza daca posesorii de ASX-uri cu tractiune fata au fost multumiti asta iarna de comportamentul masinii (iarna 2011 - 2012 a fost destul de lunga si grea). Eu conduc un Clio de la servici si asta iarna cu exceptia faptului ca au fost zile in care n-am reusit sa ies din parcare, in rest am condus prin Bucuresti, mai cu emotii ce-i drept
Dotarile gen M-ASTC - Sistem de control activ al stabilitatii si tractiunii, ABS (Anti-lock Braking System); EBD (Electronic Brake-force Distribution); BA (Brake Assist); Brake Override System imi vor face viata mai usoara iarna pe drumurile din Bucuresti si eventual 2-3 drumuri la Poiana Brasov la ski (binenteles cauciucurile de iarna obligatoriu montate)?
in primul rand vreau sa va anunt ca pe 28 aprilie trebuie sa imi soseasca ASX-ul comandat (1.6 2wd Invite, AS&G, an 2012, negru). Sunt curios sa aflu de la cei care poseda ASX-uri cu tractiune fata cum se comporta masina pe timpul iernii.
Sunt convins ca tractiunea 4X4 ar fi fost un avantaj, insa ma intereseaza daca posesorii de ASX-uri cu tractiune fata au fost multumiti asta iarna de comportamentul masinii (iarna 2011 - 2012 a fost destul de lunga si grea). Eu conduc un Clio de la servici si asta iarna cu exceptia faptului ca au fost zile in care n-am reusit sa ies din parcare, in rest am condus prin Bucuresti, mai cu emotii ce-i drept
Dotarile gen M-ASTC - Sistem de control activ al stabilitatii si tractiunii, ABS (Anti-lock Braking System); EBD (Electronic Brake-force Distribution); BA (Brake Assist); Brake Override System imi vor face viata mai usoara iarna pe drumurile din Bucuresti si eventual 2-3 drumuri la Poiana Brasov la ski (binenteles cauciucurile de iarna obligatoriu montate)?
Salut
Am deja de un an jumate un ASX 1.6 si vreu sa spun ca nu am avut probleme de genul la care te gandesti tu.In primul rand garda la sol si ampatamentul ajuta masina sa treaca usor peste obstacole care pentru un autoturism obisnuit ar fi de netrecut.Trebuie sa te gandesti ca ASX nu este un offroader.....deci sa nu ceri de la ea ce nu iti poate da.Dotarile la care faci referire nu stiu cum te-ar ajuta in cazul in care vei ramane ''pe burta'' in zapada....Apropo....din cate stiu eu ASX nu are M-ASTC(asta apare la Lancer) ,dar cu siguranta are HA(hill assist) care chiar e o dotare utila si palpabila....Si ca veni vorba de dotari...intreaba dealerul tau cum e cu ''franarea regenerativa'' ,pentru ca eu cred ca e o mare gogoritza....
Una peste alta,sa fii convins de faptul ca ASX se va comporta mai bine pe zapada decat un autoturism mai jos,iar sistemele de siguranta isi fac treaba.
Sa auzim de bine si felicitari pentru alegere...sper sa te bucuri de ea multi km de acum incolo !
Am deja de un an jumate un ASX 1.6 si vreu sa spun ca nu am avut probleme de genul la care te gandesti tu.In primul rand garda la sol si ampatamentul ajuta masina sa treaca usor peste obstacole care pentru un autoturism obisnuit ar fi de netrecut.Trebuie sa te gandesti ca ASX nu este un offroader.....deci sa nu ceri de la ea ce nu iti poate da.Dotarile la care faci referire nu stiu cum te-ar ajuta in cazul in care vei ramane ''pe burta'' in zapada....Apropo....din cate stiu eu ASX nu are M-ASTC(asta apare la Lancer) ,dar cu siguranta are HA(hill assist) care chiar e o dotare utila si palpabila....Si ca veni vorba de dotari...intreaba dealerul tau cum e cu ''franarea regenerativa'' ,pentru ca eu cred ca e o mare gogoritza....
Una peste alta,sa fii convins de faptul ca ASX se va comporta mai bine pe zapada decat un autoturism mai jos,iar sistemele de siguranta isi fac treaba.
Sa auzim de bine si felicitari pentru alegere...sper sa te bucuri de ea multi km de acum incolo !
- iceblitz80
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Apr 19, 2012 7:19 pm
Multumesc pentru informatii! In oferta imi apare si M-ASTC (lucru confirmat si de dealer), iar referitor la franarea regenerativa...imi va spune detalii cand ma duc sa iau masina (am inteles ca dealer-ul va fi insotit de un tip de la service care imi va oferi cateva informatii in plus despre masina, intretinere, etc.). Sper sa imi ofere si roata de rezerve de dimensiuni reduse in locul kit-ului de reparatie, dar daca nu cedeaza dealerul, macar o reducere sa-mi faca.
Offroad nu fac decat vara cand ma duc la peste, insa e mult spus offroad tinand cont ca ajung la locatiile de pescuit si cu un clio.
E reconfortant insa cand citesc ca un posesor de ASX 1.6 este satisfacut de masina si pe timpul iernii, tinand cont de starea drumurilor din Bucuresti...
Offroad nu fac decat vara cand ma duc la peste, insa e mult spus offroad tinand cont ca ajung la locatiile de pescuit si cu un clio.
E reconfortant insa cand citesc ca un posesor de ASX 1.6 este satisfacut de masina si pe timpul iernii, tinand cont de starea drumurilor din Bucuresti...
- hunter2000ro
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Apr 26, 2012 5:10 pm
salut
eu mi-am luat un asx 1,6 in octombrie si pot spune ca am trecut cu bine peste iarna. masina s-a comportat foarte bine, am fost si la munte cu ea si m-am jucat nitel pe acolo sa vad cum se comporta...si pot sa spun ca a trecut cu brio testele. mentionez ca a trecut in conditiile cand mergi pe zapada si nu pe gheata...
sa ai o zi buna si sa stapnesti masina si sa ai grija de ea....este o frumusete.
eu mi-am luat un asx 1,6 in octombrie si pot spune ca am trecut cu bine peste iarna. masina s-a comportat foarte bine, am fost si la munte cu ea si m-am jucat nitel pe acolo sa vad cum se comporta...si pot sa spun ca a trecut cu brio testele. mentionez ca a trecut in conditiile cand mergi pe zapada si nu pe gheata...
sa ai o zi buna si sa stapnesti masina si sa ai grija de ea....este o frumusete.
salut.
iarna trecuta a fost groaznica la noi in oras' nu sa putut iesi din parcare cam 3 zile, zapada era cam 3/4 din dimensiunea rotii.
vreau sa iti spun ca dac,a ai cauciucuri beton , eu am nokian la care se pot pune cuie insa din pacate nu am gasit nicaieri sa pun dar si asa a fost nevoie sa fiu impins doar de 2ori cca 1 metru pt ca zapada era aproape cat roata.
Merge fara probleme, sistemele te ajuta mult e adevarat ca nu e ca atunci cand ai 4x4 insa e ok.
La acest capitol sunt ff multumit.
Cauciucurile conteaza ff mult.
iarna trecuta a fost groaznica la noi in oras' nu sa putut iesi din parcare cam 3 zile, zapada era cam 3/4 din dimensiunea rotii.
vreau sa iti spun ca dac,a ai cauciucuri beton , eu am nokian la care se pot pune cuie insa din pacate nu am gasit nicaieri sa pun dar si asa a fost nevoie sa fiu impins doar de 2ori cca 1 metru pt ca zapada era aproape cat roata.
Merge fara probleme, sistemele te ajuta mult e adevarat ca nu e ca atunci cand ai 4x4 insa e ok.
La acest capitol sunt ff multumit.
Cauciucurile conteaza ff mult.
- iceblitz80
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Apr 19, 2012 7:19 pm
- iceblitz80
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Apr 19, 2012 7:19 pm
A venit iarna si acum pot sa impartasesc primele experiente cu ASX-ul, tinand cont ca eu fusesem cel care a deschis acest topic inainte sa-mi iau masina.
Ca sa vad diferentele, am luat ieri un prieten cu Opel Astra III (1.6l benzina si 115 CP), Clio-ul meu de servici (1.5l diesel 85CP) pe care i l-am dat unui coleg si impreuna am mers in plimbare pe langa Bucuresti.
Masinile au fost echipate cu anvelope de iarna (eu am Michelin Alpin A4, Clio-ul l-am echipat tot cu Michelin A4, iar Opel-ul avea Continental Winter Contact). Nu am fortat prin zonele cu zapada mare pentru ca nu-s masini de off-road, insa ASX-ul s-a comportat de departe mai bine decat celelalte doua in urmatoarele situatii:
- franare (s-a franat brusc la 50 km/h, eu oprind masina cam cu 2m inaintea Opel-ului si cu vreo 5-6m inaintea Clio-ului)
- manevrabilitate (am la servici niste jaloane pe care le folosesc la anumite concursuri pe care le organizam in parcuri cu firma). Ca sa-mi fac o parere obiectiva, am declupat ASTC-ul (Clio-ul nefiind dotat cu asa ceva) si ne-am jucat printre jaloane. Surprinzator, Clio-ul s-a miscat mai bine decat Opel-ul (Opel-ului ii fugea destul de mult spatele la trecerea printre jaloane). ASX-ul m-a facut sa ma simt chiar bine, raspunzand prompt la comenzi. Cu ASTC-ul cuplat e o alta masina, trece printre jaloane mult mai usor la 40-50 KM/ora decat cu ASTC-ul decuplat. Taie un pic ASTC-ul din puterea motorului in viraje mai bruste, insa nu pierzi controlul masinii.
- mers prin zapada. Garda la sol mai inalta a ASX-ului si-a spus cuvantul. Toti am trecut prin zapada respectiva, insa eu am putut sa si accelerez usor fata de celelalte
Spre finalul distractiei a venit si un alt prieten cu un Hyundai IX35 2l, 180 CP si tractiune integrala (tractiune variabila cred ca se numeste pentru ca din ce mi-a spus, calculatorul decide daca trage doar fata sau trag toate cele 4 roti). Nu m-a dat pe spate acest sistem de tractiune variabil...insa trebuie sa recunosc ca s-a vazut avantajul tractiunii integrale in anumite momente.
In concluzie, ASX 1.6l, 117CP, tractiune fata e o masina care isi va face treaba foarte bine pe timpul iernii, chiar si pe drumurile partial deszapezite si in zonele in care masinile din categoria celor doua care mi-au fost partenere de distractie se descurca mai greu.
Ca sa vad diferentele, am luat ieri un prieten cu Opel Astra III (1.6l benzina si 115 CP), Clio-ul meu de servici (1.5l diesel 85CP) pe care i l-am dat unui coleg si impreuna am mers in plimbare pe langa Bucuresti.
Masinile au fost echipate cu anvelope de iarna (eu am Michelin Alpin A4, Clio-ul l-am echipat tot cu Michelin A4, iar Opel-ul avea Continental Winter Contact). Nu am fortat prin zonele cu zapada mare pentru ca nu-s masini de off-road, insa ASX-ul s-a comportat de departe mai bine decat celelalte doua in urmatoarele situatii:
- franare (s-a franat brusc la 50 km/h, eu oprind masina cam cu 2m inaintea Opel-ului si cu vreo 5-6m inaintea Clio-ului)
- manevrabilitate (am la servici niste jaloane pe care le folosesc la anumite concursuri pe care le organizam in parcuri cu firma). Ca sa-mi fac o parere obiectiva, am declupat ASTC-ul (Clio-ul nefiind dotat cu asa ceva) si ne-am jucat printre jaloane. Surprinzator, Clio-ul s-a miscat mai bine decat Opel-ul (Opel-ului ii fugea destul de mult spatele la trecerea printre jaloane). ASX-ul m-a facut sa ma simt chiar bine, raspunzand prompt la comenzi. Cu ASTC-ul cuplat e o alta masina, trece printre jaloane mult mai usor la 40-50 KM/ora decat cu ASTC-ul decuplat. Taie un pic ASTC-ul din puterea motorului in viraje mai bruste, insa nu pierzi controlul masinii.
- mers prin zapada. Garda la sol mai inalta a ASX-ului si-a spus cuvantul. Toti am trecut prin zapada respectiva, insa eu am putut sa si accelerez usor fata de celelalte
Spre finalul distractiei a venit si un alt prieten cu un Hyundai IX35 2l, 180 CP si tractiune integrala (tractiune variabila cred ca se numeste pentru ca din ce mi-a spus, calculatorul decide daca trage doar fata sau trag toate cele 4 roti). Nu m-a dat pe spate acest sistem de tractiune variabil...insa trebuie sa recunosc ca s-a vazut avantajul tractiunii integrale in anumite momente.
In concluzie, ASX 1.6l, 117CP, tractiune fata e o masina care isi va face treaba foarte bine pe timpul iernii, chiar si pe drumurile partial deszapezite si in zonele in care masinile din categoria celor doua care mi-au fost partenere de distractie se descurca mai greu.
Pe mine de mult timp ma preocupa acest subiect, anume cum influenteaza sistemele electronice, mersul masinii pe zapada si gheata.
Din pacate pana acum nu am reusit sa aflu exact raspunsul la intrebarea care ma intereseaza, anume, daca sistemul de control al tractiunii, ajuta sau nu, real, pe gheata.
Mi-as dori sa faca cineva un test, asa: cu una din rotile din fata sa fie pe asfalt perfect curat, iar cu cealalta, pe gheata foarte alunecoasa. Si sa incerce sa plece normal de pe loc.
As vrea sa stiu daca, in acest caz, sistemul de control al tractiunii va frana roata aflata pe gheata, care are tendinta sa patineze, cuplul transmitandu-se astfel spre roata aflata pe asfalt, fapt care va face ca masina sa plece de pe loc. Sau, pur si simplu va taia puterea motorului, facand imposibila plecarea de pe loc, fara decuplarea acestui sistem.
Din pacate pana acum nu am reusit sa aflu exact raspunsul la intrebarea care ma intereseaza, anume, daca sistemul de control al tractiunii, ajuta sau nu, real, pe gheata.
Mi-as dori sa faca cineva un test, asa: cu una din rotile din fata sa fie pe asfalt perfect curat, iar cu cealalta, pe gheata foarte alunecoasa. Si sa incerce sa plece normal de pe loc.
As vrea sa stiu daca, in acest caz, sistemul de control al tractiunii va frana roata aflata pe gheata, care are tendinta sa patineze, cuplul transmitandu-se astfel spre roata aflata pe asfalt, fapt care va face ca masina sa plece de pe loc. Sau, pur si simplu va taia puterea motorului, facand imposibila plecarea de pe loc, fara decuplarea acestui sistem.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori