Dpf

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi ASX
Avatar utilizator
bacodrut
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 18, 2010 2:04 pm

Mesaj de bacodrut » Sâm Aug 27, 2011 10:58 am

Eu sunt posesorul unui Outlander 2,2 MIVEC, dar cum la Outi sunt mai multe modele va cer parerea ASX-stilor in privinta experientei voastre la cum procedati cand porneste arderea la DPF! Eu am aproape 20.000 si nu am avut probleme pana acum cu cresterea nivelului de ulei prin ajungerea motorinei in baie, dar vad ca sunt destui care se plang de asta. Din experienta mea, la mine imi porneste arderea la cam 1000 de km, mai repede atunci cand fac drumuri scurte si folosesc motorina din RO! Cum imi place sa urmaresc consumul observ pornirea atunci cand imi creste consumul cu 1,5 -2 litri iar pt verificare (sa nu fie vantul sau panta responsabila) iau piciorul de pe acceleratie, daca am consum instantaneu de motorina, e clar DPF-ul si atunci trec intr-o treapta inferioara, chiar a3-a si incerc sa merg turat peste 2200! Cand sunt in oras, chiar e o problema sa mentin turat, dar cel mai rau e atunci cand porneste arderea la relantiu, ca nu-ti dai in nici un chip seama! Pacat ca nu a fost montat un martor de fabricant si eventuale instructiuni in acest caz! Nu e o avere sa schimbi uleiul, dar sunt situatii cand esti prin strainatati, duminica, sau in drumuri lungi, departe de casa, cand chiar e o problema!. La 15000 am rugat la servici sa-mi provoace din MUT arderea, pt ca am observat ca pornea foarte des si tinea putin timp. Nu mi-a spus insa cat a fost de infundat ci doar ca problema a fost rezolvata. Nu am cronometrat ca timp durata de ardere, dar in Km, undeva intre 15-20 km efectuati la o viteza intre 70 si 100!
Intrebari: 1) se poate monta un martor?; 2)cum determinati voi pornirea? 3)se poate provoca pornirea fara MUT? 3)cum stiti ca arderea s-a terminat cu succes? 4) care sunt conditiile proprice pt o ardere completa cu succes?

Avatar utilizator
gica
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 23, 2010 4:41 pm

Mesaj de gica » Lun Aug 29, 2011 11:29 am

Pai vad ca deja stii cam ce trebuie facut si principiul de functionare al regenerarii. Totusi ai un motor de 2,2 litri, ceea ce nu ar trebui sa intampine probleme la atingerea temperaturii la evacuare de peste 600 de grade la regenerare pentru a topi funinginile. Asta pateam eu iarna in special, la fosta mea masina, un Fiat cu motor diesel de numai 1.25 litri, pentu care regenerarea era un adevarat chin prin oras si se intampla sa regenereze si de 3- sau 4 ori intro zi de frecus prin Bucuresti daca nimeream si motorina nasoala. Acelea erau clar arderi fara succes cum spui tu. Pe cand la ASX, crede-ma este incomparbil mai bine. Am exact acelasi mod de observare a pornirii si incheierii regenerarii ca si tine, in plus la ASX (si e posibil si la Outi) se aude un releu in bord care la inceput trage si cade de cateva ori, iar apoi sta tras cat timp regenereaza, iar cand se aude ca clickul ca a cazut, se incheie si regenerarea. Eu ii scot ASGul din functiune daca sunt in oras si o tin pe la 2000 de ture chiar si la semafor, o ajuta destul... Acum daca porneste la relanti, tot iti dai seama cand se pune verde si pleci, dar sincer eu nu imi aduc aminte sa fi auzit releul tragand la relenti.
De provocat pornirea, e mai dificil, eu la Fiat mai reuseam sa il fac turand motorul, insa interesant la era ca de multe ori imi dadea mesajul "engine failure" in bord cand nu reusea de vreo 3 ori consecutiv sa ajunga la temperatura necesara sau din alte motive. Eu locuiesc la iesirea spre autostrada soarelui si o data la intoarcerea acasa, cu mesajul in bord am plecat pe autostrada cativa km pana la prima posibilitate de intoarcere. A facut regenerarea si odata ajuns acasa i-am pus si luat contactul de trei ori si eroarea s-a strers.
Cat despre motorina in ulei, s-a intamplat la Fiat sa ii shimb uleiul si dupa 2000 de km dupa schimbul de revizie, imi daduse mesaj in bord, insa mi-l-au schimbat gratis.
Iti povestesc asta pentru a vedea alte comportamente de DPF, eu zic ca la Mitsubishi (cel putin la ASX) e parfum pe langa ceea ce am avut. Parerea mea este ca in frana de motor si poate si la relanti sa bage un pic de motorina in ulei, insa este un comportament acceptabil. Spun asta fiindca am fost saptamana trecuta la service pentru o alta problema si i-am intrebat si de nivelul de ulei care mie ii parea cam mare si am dat de un om priceput acolo care mi-a explicat:
- nivelul se masoara ca motorul cald (cateva minute dupa oprire, nu cum stiam eu cu masina oprit peste noapte...)
- daca nivelul este intre cele 2 gaurele este foarte bine, probabil ca asa se umple la schimb ; daca este peste gaurica superioara, insa este in zona mata a jojei (nu lucioasa) sau mai usor sub "X"-ul de pe joja, nivelul e crescut, dar acceptabil, nu prezinta pericol; daca trece de zona mata, adica depaseste X-ul, e contaminat cu motorina prea mult, trebuie schimbat si zice ca apare si eroare sau mesaj in bord.
Eu am aproape 26 000 km la masina, deci putin peste 10.000km dupa schimbul de la 15k si era in zona acceptabila, in conditiile in care folosesc masina foarte mult prin oras, ced ca pot sa numar pe degete cate iesiri in afara am avut de la ultimul schimb. Asadar nu cred ca am motive de inrijorare, sistemul este destul bine pus la punct se pare, e adevarat ca as fi preferat sa nu existe acest DPF, dar ce mai pot face, dupa problemele avute cu masina precedenta am cautat una fara DPF insa nu am gasit... normal euro 5-ul isi cere tributul.

In incheiere, uite un link ineresant zic eu... http://www.gearheadtv.ro/articole/ce-es ... -particule

Avatar utilizator
nicutdk
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 08, 2011 9:47 am

Mesaj de nicutdk » Lun Sep 26, 2011 9:22 am

mi-am luat masina de 30000 de euro ca sa imi bage motorina in ulei. Marfa ASX-ul dar nu as mai recomanda la nimeni asa ceva. la 13000 km am fost de vreo 5-6 ori in service si aventura o sa continuie.....


Oricum cine vrea sa isi ia ASX singurul meu sfat este sa se gandeasca de 5 ori inainte !!!

Avatar utilizator
jolly7777
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 05, 2010 5:33 pm

Mesaj de jolly7777 » Joi Noi 10, 2011 12:27 am

Eu sunt la prima masina diesel si deci primul DPF.
Am folosit principiul urmator: DPF este un sistem prea complicat ca sa imi bat eu capul pentru a-l intelege, ca atare sper ca functioneaza ok

Cu principiul de mai sus in minte, am mers aproape 10.000km pina la revizie, fara sa stiu macar odata cind a pornit acest DPF.

Imi place foarte mult faptul ca exista un sistem complicat pe care-l pot folosi fara sa imi bat capul, probabil m-as fi enervat daca ar fi trebuit sa inteleg si sa stau cu grija cind si in ce fel se intimpla etc...


Treaba cu motorina in ulei nu stiu ce sa zic, eu nu am curiozitatea sa deschid capota decit daca am ceva anume de facut acolo, de pus vreun lichid, insa, din experienta stiu ca in general exista riscul sa intre carburant in ulei atunci cind masina este supusa in mod constant unei exploatari la limita, pateam asta in mod constant cind aveam in jur de 25 si mergeam cu masina (benzina era) in mod constant peste 4.500 rpm, banuiesc ca acelasi lucru este valabil si aici (plecari sportive de pe loc, aceleratii bruste cu motorul inca rece, astea ar putea fi citeva cauze).

Avatar utilizator
cristidumitru2004
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 04, 2010 12:38 pm

Mesaj de cristidumitru2004 » Sâm Noi 12, 2011 9:14 am

salutare,

eu am fost cu asx-ul meu la revizia de un an (12K) si l-am rugat pe tip sa imi spuna cum e uleiul, daca pare contaminat cu motorina si cat a gasit pentru ca sincer eu nu mi-am dat seama daca a crescut fata de normal, mai ales ca.......il verific foarte rar. mi-a spus ca l-a gasit normal si fara urme de motorina in el dar pentru a ne asigura ca totul e bine pe viitor , asa cum a intrebat si bacodrut, stie cineva cum se poate monitoriza, semnaliza aceasta secventa de regenerare. eu anclansarea unui releu pe sub bord sunt sigur ca nu am cum sa o aud. stau si ma intreb oare, inginerii japonezi de la mitsubishi, nu au putut sa prevada in complicatul soft al acestei masini o atentionare a soferului ca a crescut delta p-ul pe filtru si incepe regenerarea, deci mergeti intr-un regim turat, constant, atata timp.....sau e un minus impus de niste marketinguri pe care noi clientii de buna credinta nu le intelegem. s-ar putea face un upgrade ulterior cu eliminarea acestei probleme.

Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Sâm Noi 12, 2011 11:37 pm

Deja imi inchipui niste colorati cu cefe groase trecand printre bariere peste calea ferata si motivand politiei, mi s-a aprins martorul in bord cum ca sa merg turat si constant ca se regenereaza DPF-ul, asa ca nu pot eu sa stau la coada.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mar Noi 22, 2011 6:15 pm

QUOTE (nicutdk @ Sep 26 2011, 08:22 AM) mi-am luat masina de 30000 de euro ca sa imi bage motorina in ulei. Marfa ASX-ul dar nu as mai recomanda la nimeni asa ceva. la 13000 km am fost de vreo 5-6 ori in service si aventura o sa continuie.....


Oricum cine vrea sa isi ia ASX singurul meu sfat este sa se gandeasca de 5 ori inainte !!!

Asta nu este legat de vreo marca sau de vreun model anume. Se intampla in cazul oricarei masini echipate cu dpf. Regim de exploatare preponderent urban + dpf nu este egal cu love. Dieselurile cu dpf sunt mai pretentioase dpdv mod de utilizare. Toate.

Avatar utilizator
PaulAdrian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Sep 28, 2011 5:52 pm

Mesaj de PaulAdrian » Vin Iun 29, 2012 4:13 pm

Sunt pe punctul de a achizitiona un ASX 1.8 Instyle 4WD, dar problemele astea cu regenerarea ma cam ingrijoreaza.
S-au gasit solutii ?
Regimul de exploatare ar fi 75% urban.
Nu as dori sa dau 30.000 euro si sa umblu prin service-uri.
Mersi mult

Avatar utilizator
jorgensen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Oct 14, 2011 8:34 pm

Mesaj de jorgensen » Vin Iun 29, 2012 11:29 pm

Stai linistit; eu am ASX-ul de 1 an, am 12.000km facuti 95% prin oras(bucuresti) si nu am nici o problema de acest gen.

Avatar utilizator
nicutdk
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 08, 2011 9:47 am

Mesaj de nicutdk » Lun Iul 02, 2012 2:49 pm

QUOTE (PaulAdrian @ Jun 29 2012, 04:13 PM) Sunt pe punctul de a achizitiona un ASX 1.8 Instyle 4WD, dar problemele astea cu regenerarea ma cam ingrijoreaza.
S-au gasit solutii ?
Regimul de exploatare ar fi 75% urban.
Nu as dori sa dau 30.000 euro si sa umblu prin service-uri.
Mersi mult



Se pare ca e ca la loto. Dca ai noroc nu iti baga multa motorina in baie. DE BAGAT BAGA ORICUM MOTORINA IN BAIE !!!

Cei care zic ca conteaza unde mergi NU au deloc dreptate. Atunci cand cumperi o masina nimeni nu iti spune sa mergi 50% afara 50% in oras.


P.S. Dupa ce incepe sa bage motorina in baie o sa inceapa problema consumului f mare. Aproximativ la 150 de km intra DPF-ul si ai un consumn in oras de 17-20 iar afara de 10 (la 150km 7-15 km functioneaza DPF-ul)


Sfatul meu nu va luati asemenea masini!!! Vedeti ca alti producatori au ales altfel de DPF sau cum ii zice.


BAFTA

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi ASX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori