Consum 1.8d

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi ASX
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Costin_dsm12
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Mie Mai 04, 2011 11:28 am

Mesaj de Costin_dsm12 » Mie Mai 11, 2011 9:11 am

@cradixan: Salut, ai mai rezolvat ceva in privinta consumului? Sunt foarte curios care este deznodamantul acestei probleme.

Avatar utilizator
cradixan
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Oct 02, 2010 12:33 pm

Mesaj de cradixan » Vin Mai 13, 2011 10:55 am

Buna ziua. Am fost dupa vreo 3 saptamani la ei, la service, sa vad daca au vreo noutate referitor la problema si au spus ca au un program de resoftare. Am facut o programare, am facut resoftarea dupa care, "la o verificare de rutina", au vazut ca nivelul de ulei a crescut in motor, ceea ce inseamna ca a intrat motorina in ulei. Nasol, tare Nasol. Am schimbat uleiul si filtrul, si sper sa nu se mai intample. Ei spun ca e din cauza sistemului AS&G si proasta sincronizare a pornirii automate a motorului. Cica dadea prea multa motorina la pornire si se ducea pe langapistoane si camasi direct in carter. Oricum uleiul vechi era negru si nu am simtit miros de motorina, dar intrun service totul miroase a motorina sau altele asa ca se poate sa ma fi inselat. La bord aveam 6500km la momentul schimbarii uleului si resoftarii. Ca si consum, am facut intro zi un drum la Tulcea, Isaccea, si inapoi, la Constanta, unde consumul mediu a fost 6,2 la suta, ceea ce cred ca e mult mai aproape de adevar, decat cei 5 la suta de dinainte de resoftare. Nu am mai facut alte calcule de consum deoarece nu am mai facut un drum lung. Resoftarea, cica, e un program gratuit la ei; dar ce nu inteleg eu, este de ce nu am fost anuntat de ea, daca era un program de-al lor. Ar fi trebuit sa fie anuntati toti proprietarii de ASX, si fiind al 5-lea in Constanta, ar fi fost normal sa fiu anuntat printre primiii, dar asta e alta poveste...

Avatar utilizator
f.cristi
EVO IV
Mesaje: 297
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:02 pm

Mesaj de f.cristi » Vin Mai 13, 2011 11:40 pm

Am verificat si eu joja si uleiul e cu 1 cum peste nivelul maxim. Masina nu are decat 2500 km. Ce e de facut ?

Avatar utilizator
cradixan
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Oct 02, 2010 12:33 pm

Mesaj de cradixan » Dum Mai 15, 2011 8:08 pm

Fugi repede la service si vezi daca se resofteaza masina si daca poti schimba uleiul si filtrul pe garantie.

Avatar utilizator
f.cristi
EVO IV
Mesaje: 297
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:02 pm

Mesaj de f.cristi » Lun Mai 16, 2011 8:18 pm

Tu unde ai facut resoftarea ? In Constanta ? Uleiul si filtrul ti le-au schimbat pe garantie ? Eu am sunat la Pitesti, le-am spus de problema dar parea ca au auzit prima data de asa ceva. Nici de resoftare nu stiau nimic. Mi-au recomandat sa nu mai umblu cu masina. Si nici la Pitesti n-am timp sa merg acum.
Am mai auzit de cineva caruia cica i-a tasnit uleiul pe la joja; probabil din "prea plin" pt. ca ulterior nivelul era normal.

Avatar utilizator
cradixan
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Oct 02, 2010 12:33 pm

Mesaj de cradixan » Lun Mai 16, 2011 9:28 pm

Te duci la ei si vorbesti cu un inginer sa vorbeasca la Bucuresti, sa vezi ce-ti spune. Eu am asteptat vreo 2 ore pana cand a venit raspunsul. Succes.

Avatar utilizator
f.cristi
EVO IV
Mesaje: 297
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:02 pm

Mesaj de f.cristi » Mie Mai 18, 2011 12:05 am

Uite ce am gasit azi in manual.
La mine nivelul uleiului e la jumatatea distantei dintre semnul "X" si orificiul cel mai apropiat (adica nivelul maxim superior admis). Dupa manual pare ca ar fi OK (desi nu ma incanta acest lucru). Avand in vedere acest fapt nu stiu ce succes as avea la service sa mi se schimbe pe garantie uleiul si filtrul pt. ca nu este chiar o defectiune.
Am verificat azi un alt ASX diesel 2 WD cu 8000 km la bord (fata de cei 2500 ai mei) si uleiul pe joja era la fel ca la mine. Si era la fel de negru ca al meu si cu miros de motorina arsa.
Fişiere ataşate
2011_05_17_23_39_20_0075.jpg
2011_05_17_23_39_20_0075.jpg (955.52 KiB) Vizualizat de 1112 ori
2011_05_17_23_38_16_0074.jpg
2011_05_17_23_38_16_0074.jpg (738.51 KiB) Vizualizat de 1115 ori

Avatar utilizator
f.cristi
EVO IV
Mesaje: 297
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:02 pm

Mesaj de f.cristi » Dum Mai 29, 2011 12:18 am

Update (si o mica recapitulare):

Masina are acum 2700 km, din care 1000 km extraurban. Am alimentat doar cu Eurodiesel5 de la Petrom.
- pe la 1000 km am observat ca uleiul ajunsese la orificiul superior de pe joja (nivelul maxim normal) si deja era destul de negru, cu o usoara semitransparenta
- pe la 2600 km uleiul era la jumatatea distantei dintre orificiul superior si marcajul "X" de pe joja (nivelul maxim admis) si era negru bine, cu miros de motorina arsa
- acum, la 2700 km, nivelul uleiului a ajuns doar la 2-3 mm sub marcajul "X"
Nu pot sa inteleg cum doar in 100 km nivelul a crescut cat a cresut in 2600 km, adica aproape 1 cm. Am avut acelasi stil de mers si aceleasi trasee.
La ASX-ul unei cunostiinte la 8000 km uleiul era cat la mine la 2600 km.
Apropos de stilul de condus: eu schimb vitezele pe la 3000 de ture si le mentin apoi pe la 2000-2500 de ture (de la vit. 3 in sus, inclusiv). Nu schimb dupa indicatorul de pe bord pt. ca mi se pare ca as subtura motorul si asta nu face bine la turbina. De exemplu, pe un drum drept daca din vit. 4, la 70 km/h si aprox. 2100 de ture ma iau dupa indicatorul de schimbare a treptei din bord si schimb intr-a 5-a, la 70 km/h as avea undeva intre 1200 si 1500 de ture, sub optimul de functionare normala a turbinei pt. a oferi un cuplu bun.

@cradixan
Mi-ar fi de mare folos daca mi-ai spune daca schimbul de ulei si filtru s-a facut pe garantie sau nu (pt. ca nu am inteles exact), ca sa stiu cum sa-i abordez pe cei de la service. Logic ar fi sa intre pe garantie dar...traim in Romania. La Bucuresti la cine trebuie sunat, la MCar ? Dupa resoftare s-a rezolvat problema; a mai crescut nivelul uleiului ?
Fişiere ataşate
DSCF1440_1.jpg
DSCF1440_1.jpg (712.49 KiB) Vizualizat de 1120 ori

Avatar utilizator
f.cristi
EVO IV
Mesaje: 297
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:02 pm

Mesaj de f.cristi » Dum Mai 29, 2011 2:25 pm

Astazi am mai facut 47 de km (urban si extraurban) si...surpriza. Nivelul uleiului a scazut iar la jumatatea distantei dintre orificiul superior si marcajul "X" (ca la 2600 km).

Avatar utilizator
Flipper
EVO IX
Mesaje: 1593
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Dum Mai 29, 2011 5:33 pm

intradevar uleiul nu trebuie sa fie peste nivelul maxim de pe jojasinicisamiroase a motorina dar e noirmal sa fie negru. La orice diesel uleiul se inegreste imediat in maxim 1000km de la inlocuire. Deci nu iti fa griji dincauza inegririi uleiuliu, ai putea sa iti faci grija daca nivelul uleiului creste incontinuare si miroase a motorina.
Poti sa cumperi de la o farmacie furtun de perfuzie si o seringa cat mai mare si cu ajutorul lor sa scoti uleiul introducand furtul inlocul jojei si tragand cuseringa pana scade la nivelul maxim de pe joja si apoi il monitorizezi sa vezi daca mai crste iar.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi ASX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator