Consum 1.8d

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi ASX
Scrie răspuns
Avatar utilizator
bacodrut
EVO III
Mesaje: 139
Membru din: Sâm Sep 18, 2010 2:04 pm

Mesaj de bacodrut » Joi Feb 17, 2011 6:58 pm

Am mai citit pe aici de astfel de probleme, dar diferenta e mult prea mare, ai citit pe MMCS poate gresit, sau poate ai avut setarea la bord pe manual! Eu la Outi pot spune ca, consumul mediu este precis, diferente de 1l sau chiar mai putin, dar conteaza pozitia masinii, incarcatura, pompa, viteza de umplere, etc! Eu zic sa mai verifici o data! Pe mine ma inerveaza ca in stationate arata infinit, cand ar fi putut arata in l/ora!!

Avatar utilizator
cradixan
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Oct 02, 2010 12:33 pm

Mesaj de cradixan » Joi Feb 17, 2011 7:59 pm

Eu unul nu cred ca pompa de Rompetrol este masluita, nu-si permit ei sa faca asa ceva, poate vreo benzinarie no name da, dar nu Rompetrol. Plinul l-am facut cu mana mea, de ambele dati, asa ca nu pot fi erori de umplere, zic eu cool.gif. Cu setarile, nu inteleg cum sa fie pe manual in MMCS. Am pus totul pe zero, trip A, trip B , consumul mediu, etc. Poate ma lamureste Bacodrut cum este.

Avatar utilizator
f.cristi
EVO IV
Mesaje: 297
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:02 pm

Mesaj de f.cristi » Joi Feb 17, 2011 9:39 pm

Eu am mers in ultima vreme exclusiv in oras. Nu am vazut niciodata o medie mai mare de 8.5 si cu toate astea la plin-plin mi-a iesit un consum de aprox. 10.5, in vreo 2 randuri. Deci diferenta destul de mare. Apropos, cum pot sa vad si eu consumul mediu pe tot ce am rulat pana acum ? Ca vad ca se tot reseteaza consumul mediu la fiecare oprire mai lunga. Pana si la fostul Colt 2009 pe care l-am avut in Trip B (parca) consumul mediu pe toti kilometrii de cand aveam masina nu se reseta.

Avatar utilizator
COObra
EVO IX
Mesaje: 1949
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Vin Feb 18, 2011 8:02 am

QUOTE
Cu setarile, nu inteleg cum sa fie pe manual in MMCS. Am pus totul pe zero, trip A, trip B , consumul mediu, etc.

masina are doua modalitati de a reseta consumul mediu afisat.
mod automat (care vine by default) - reseteaza consumul mediu la fiecare stationare mai mare de 4 ore
mod manual - cred ca e evident ce face asta.
ideea e ca si daca treci pe modul manual, el schimba pe auto la un moment dat, iar modul manual ruleaza in background.
iar daca vrei sa vezi cat afiseaza masina consum mediu de cand ai luat-o (de cand ai resetat cel manual tu ultim oara), trebuie sa citesti modul manual

QUOTE
Eu unul nu cred ca pompa de Rompetrol este masluita, nu-si permit ei sa faca asa ceva, poate vreo benzinarie no name da, dar nu Rompetrol.

aici da-mi voie sa rad in hohote. nu are importanta subiectul, brandul de masina.

Avatar utilizator
cradixan
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Oct 02, 2010 12:33 pm

Mesaj de cradixan » Dum Feb 20, 2011 12:42 pm

Multumesc Coobra! M-ai lamurit total wacko.gif ! Intrebarea era: De Ce nu afiseaza consumul mediu real?, pentru ca, din ce am inteles eu, trebuie ori sa-l cauti prin cine stie ce meniuri ori e fals ce afiseaza. Nu cred ca pot fura la o pompa 0,33 litri la 1litru de motorina, pentru ca asa ar reiesi din calcule. Din ce am vazut pe forum, multi oameni se plang ca au alt consum decat afisat, deci cum am putea sa facem sa vedem tot timpul comsumul real, pentru ca altfel ma simt inselat.

Avatar utilizator
bacodrut
EVO III
Mesaje: 139
Membru din: Sâm Sep 18, 2010 2:04 pm

Mesaj de bacodrut » Dum Feb 20, 2011 3:39 pm

@cradixan, imi pare rau ca nu am fost lamuritor, dupa cum vad ai MMCS (instyle), banuiesc ca e identic ca la Outi! Daca intri in "info/trip" iti apare tabelul cu viteza medie, consum mediu, consum instant. In partea de jos ai butoane -graph, reset, manual/auto si back. Cand faci plinul, resetezi km A sau B si resetezi pe MMCS 'manual". La urmatorul plin, verifica media pe manual cu km efectuati! La mine, erorile sunt foarte mici, dupa cum am spus datorate sigur erorilor de umplere, intrucat daca viteza pompei este mare se formeaza spume mai multe si atunci pui mai putin, la fel incarcarea masinii determina sa intre mai multa sau mai putina motorina. Identic se procedeaza din butonul "info", unde din setup se pune resetare consum pe manual! Probabil, daca stai mult la relantiu, respectiv semafoare, trafic gatuit, consumul sa nu fie raportat corect, nu-mi dau seama, spun asta intrucat dupa cum ai vazut arata consum instant infinit, nu transforma in litri/ora ca la alte masini!. Eu nu am frecvent astfel de probleme, intrucat la mine in oras, unicul semafor a fost desfintat, iar prin TM nu fac mai mult de 20 km pe saptamana, deci insesizabil, la media de 2000 km pe luna pe care-i fac!

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO VI
Mesaje: 740
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Vin Feb 25, 2011 2:13 pm

@cradixan

Masina afiseaza un consum, in mod automat pentru utilizare zilnica. Modul manual eu il privesc ca si un indicator de consum pe termen lung.
Si sa sitii ca este precis. Cu cat il resetezi mai rar pe cel manual cu atat aproximeaza mai bine consumul.
Din ce ai explicat tu, eu unul n-am inteles exact ce ai facut in cei 414 km.
Adica, inainte de a te deplasa si a opri in final la pompa ai avut o stationare mai mare de 4 ore?
In perioada de deplasare catre Iasi ai avut portiuni mai grele de drum?
Ai avut perioade in care ai lasat motorul sa mearga cu masina stationata?
Ai mers in modul 4x4 tot drumul catre Iasi?

Pentru ca daca au fost situatii de genul celor de mai sus, intamplate inainte de o pauza mai mare de 4 ore, consumurile de combustibil in acele conditii inregistrate automat s-au pierdut. Iar in situatiile descrise consumul de combustibil este mai mare decat in cazul in care te-ai deplasa pe acelasi drum, la 20 de grade, in modul 4x2, si cu o viteza mai mica, sa zicem o medie la 65 km/h.
Se regasesc intr-o oarecare masura in consumul mediu.

In alta ordine de idei, scaderea temperaturii ambiante conduce la cresterea consumului de combustibil, mai ales la deplasare cu viteze ridicate - o medie de 71 km/h este relativ mare.
Sa iti explic - chiad daca termostatul este inchis si lichidul de racire nu circula prin radiator, motorul este racit prin doua cai - o data prin sistemul de incalzire al habitaclului, si este destul de serios si a doua oara motorul in sine este racit de curenul de aer rece ce intra in compartimentul motor si "spala motorul".
Cu cat viteza de deplasare e mai mare si temperatura e mai scazuta cu atat mai puternic e efectul de racire. Asta inseamna ca motorul functioneaza mult mai rece decat temperatura de regim si in situatia asta calculatorul de motor va comanda injectia unei cantitati de combustibil mai mare in cilindru, in vederea incalzirii motorului. Tu nu sesizezi ca si sofer acest fapt, in comportarea masinii - ca si crestere de putere, dar in final se resimte ca si consum.
Nu e un lucru anormal un consum mai mare in conditii de iarna.

Avatar utilizator
cradixan
EVO I
Mesaje: 23
Membru din: Sâm Oct 02, 2010 12:33 pm

Mesaj de cradixan » Dum Feb 27, 2011 6:01 pm

Scuze, pentru ca nu am avut timp sa mai scriu. Drumul de la Constanta la Iasi a fost dintro bucata, cu o pauza de 30 de minute pe bac la Braila. Drumul a fost uscat, deci nu am avut nevoie de 4x4.
La intoarcere, am mers pe drum de iarna, si, deci , implicit pe unele portiuni a trebuit sa folosesc modul 4x2 auto. Totusi la Constanta, dupa 412 km parcursi, plin ochi la plin ochi, am pus 28,33 litri, cu o medie de 5,0 % pe modul automat si 4,9 % pe cel manual!
Am fost la service in Constanta si au spus si ei ca nu e normal si vor intreba mai departe la Bucuresti. Sper ca e un bug in computer si se poate remedia, pentru ca nu consider ca e normal.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO VI
Mesaje: 740
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Dum Feb 27, 2011 9:17 pm

Si cu ce viteza ai zis ca ai mers?
Si ce temperatura era afara?

Vezi ca daca umpli rezervorul pana curge pe jos te pacaleste la consumul inregistrat si afisat.
Plutitorul si calculatorul de motor nu stiu ca tu ai umplut pana la buson. El calculeaza consmumul pe baza nivelului inregistrat de plutitor si corectat cu ceva timpi de injectie.
Daca tu ai umplut pana sus, cei cativa litri in plus conduc la ce ai tu. Adica un consum calculat si afisat mai mic decat cel real.
Oricum masina are prea putini km. Mai lasa sa treaca ceva timp si km si va creste precizia de calcul.

Avatar utilizator
PaulT
EVO VI
Mesaje: 597
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Dum Feb 27, 2011 11:02 pm

CB nu calculeaza deloc consumul in functie de nivelul combustibilului din rezervor. Datele de la sonda de nivel sunt folosite exclusiv pentru estimarea autonomiei ramase. Consumul(si mediu si instant) este calculat dupa datele de injectie. Combustibilul consumat la mersul pe loc se va reflecta intotdeauna in consumul mediu. CB face consumul mediu foarte simplu raportand intreaga cantitate de benzina consumata(indiferent de faptul ca a fost consumata in mers sau pe loc) de la resetare pana in momentul actual la km efectuati in acelasi interval. Legat de temperatura motorului iarna .. primul indicator care ar arata ipotetica scadere de temperatura este cel din bord. Ca se ajunge mai greu la temperatura de lucru decat vara este perfect adevarat(ceea ce genereaza un consum crescut de benzina intr-adevar), dar ca motorul functioneaza iarna intr-un regim termic scazut nu. Se poate verifica foarte usor ruland cu un laptop conectat la masina in cazul in care nu exista incredere in instrumentele de bord.
Pentru cei care au erori atat de mari as recomanda testarea alimentand de la aceeasi pompa cu oprire la a doua deconectare automata a pistolului. Poate asa se mai reduc si diferentele din alimentare si se ajunge la un rezultat mai normal. Diferente din spuma, inclinare, sensibilitate pistol pompa, etc pot duce la diferente de cantitate alimentata de 3-4 l la un plin(mai ales fortat pana in buza), diferenta ce poate altera calculul cu aproape 1l/100km. Eu la Lancer nu am CB si fac mereu consumul la pompa, dar la Logan si la Yaris am si pot spune ca media data de calculator se "pupa" aproape perfect cu ce iese la pompa. Diferentele sunt de maxim 0.1-0.2l/100km. La fel si la un Pajero cu care am mers cateva mii de km acum vreun an sau la cateva Ford-uri si BMW-uri. Datele de la injectie sunt foarte exacte, deci si rezultatele ar trebui sa fie exacte, cu conditia de baza ca softul sa interpreteze fara erori datele primite.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi ASX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori