Utilizare Asx

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi ASX
Avatar utilizator
gica
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 23, 2010 4:41 pm

Mesaj de gica » Joi Feb 17, 2011 9:32 am

Pai in parte e adevarat ce vrei sa spui, insa eu inteleg 4WD Lock ca fiind bun pentru a iesi din nameti sau noroaie...etc. Nu stiu exact de unde ai luat citatul ala din manual (nici nu am cautat ce-i drept), insa la sectiunea de condus 4x4 eu am gasit asa :

Setting the drive mode-selector to ?4WD LOCK? to drive on dry paved road will increase fuel consumption, with possible
noise generation.
Turning sharp corners
When turning a sharp corner in ?4WD LOCK? position at low speed, a slight difference in steering may be experienced similar to as if the brakes were applied. This is called tight corner braking and results from each of the 4 tyres being at a different distance from the corner. The phenomenon is typical of 4-wheel drive vehicles. If this occurs, either straighten out the steering wheel, or change to ?2WD? or ?4WD AUTO? mode.

Asa cum ziceam si mai sus eu inteleg ca blocheza diferentialul, adica rotile din spate se vor invarti cu aceasi viteza tot timpul. Insa probabil ca are ceva protectie sau e cumva calculat sa nu se rupa ceva si in cazul in care iei virajul in modul Lock.

Avatar utilizator
jolly7777
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 05, 2010 5:33 pm

Mesaj de jolly7777 » Sâm Feb 19, 2011 2:52 am

Sunt tare curios la ce concluzie ajungeti voi, eu am dedus cam asa (experienta proprie + scrieri de pe forum):
Cind mergi cu 2WD -> 100% tractiune fata
Cind schimbi la 4WD Auto -> incearca sa faca ceva in gen 20%fata/80%spate, asta fiind pozitia spre care tinde, insa in functie de diversi factori modifica acele rapoarte, eu cred ca tu ai intrat in curba aia ca si cum ai fi intrat accelerind cu o masina cu tractiune spate si ai avut diversele probleme aferente tractiunii spate
4WD Lock -> blocheaza 50%fata/50%spate

Eu am patit ceva similar in timpul unei depasiri, am iesit ok, am accelerat, cind sa intru a inceput sa danseze, semn ca am incercat o intrare prea brusca iar spatele vroia sa plece, am luat piciorul de pe acceleratie si pe urma si-a revenit, eram in 4wd auto, nu am patit nimic similar in 2wd.

4wd lock nu am incercat prea des intrucit are un mod de condus mai aparte care nu as spune ca ma incinta prea tare

Conduc relativ rar in alt mod decit 2wd, am condus 4wd auto cind era polei/zapada etc.

Conteaza si cauciucurile pe care le aveai+vremea, cauciucurile de vara care chiar daca asfaltul este uscat dar afara sunt sub -5 isi pierd mult din calitati, intrucit compusul devine foarte rigid.


Cit despre consum, mie pe bord (daca merg linistit si nu e vreme rea), in bucuresti, imi arata 5.6, daca fac consum la peco iese cam 6,5, cind e vreme rea sau merg mai sportiv se duce pina in jur de 7.3 pe bord, in zilele in care era un fel de iad pe pamint in bucuresti (zapada + polei + diversi Schumacheri ai zapezii) am mers cu 4wd auto si nu am reusit sa vad pe bord mai putin de 10....

Sunt foarte multumit de masina, cred ca si-a meritat bani.

Avatar utilizator
bacodrut
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 18, 2010 2:04 pm

Mesaj de bacodrut » Dum Feb 20, 2011 12:24 pm

Uite in foto cum arata distributia in 4wd la roti, e exact pe dos de cum afirmi, in majoritatea situatiilor! Din proprie experienta la Outlander, eu folosesc 4wd auto in aproape toate situatiile cand soseaua nu e curata, de asemenea in viraje am putin senzatia de supravirare, comparativ cu 2wd cand parca este subviratoare. Am mai spus-o pe aici, in 2wd la sosea putin umeda se simte ruperea aderentei, pe cand in 4wd acest lucru dispare. De asemenea pe sosea alunecoasa, uda, in 4wd masina sta mult mai bine, inclusiv in acvaplaning stabilitatea si manevrabilitatea e crescuta. Ceea ce relatezi ca s-a intamplat in 4wd la tine, e normal, dar probabil daca erai in 2wd, intrai intr-un derapaj de toata frumusetea! La Pajero Sport tractiunea permanenta e spatele, iar cuplarea diferentialului fata e mecanica, lucru care se simte, mai mult in viraje, acolo raporul e undeva la 50/50 si in conditii de aderenta scazuta simt cum e impinsa fata pe o traiectorie mai larga! La 4wd lock senzatie e asemanatoare, dar electronica isi spune cuvantul, raportul fiind modificat cumva spre mai mult pe fata, cel putin in viraj.
La Outi al meu, consumul mediu afisat pe MMCs, pana acum este absolut corect! In conditia in care conduc la economie,schimb vitezele conform indicatiei, pe la 1700 ture/min, nu depasesc viteza maxima de 100, in localitati, putin sub 60, fara plecari sportive, nu depasesc ca si consum 6,2-6,4!. Daca merg mai sportiv, consumul creste si creste pana la cam 9 litri, dar sunt convins ca daca o tin la 160, 180 sub 11, putine sanse!
Fişiere ataşate
4wd.jpg
4wd.jpg (121.97 KiB) Vizualizat de 6830 ori

Avatar utilizator
cris_tian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 28, 2008 12:22 am

Mesaj de cris_tian » Mie Apr 06, 2011 1:53 pm

QUOTE (ioncip @ Jan 24 2011, 03:46 AM) 2. Am patit o chestie aiurea rau care ma cam speriat; in toti cei 1000 km am mers auto 4x4 si nu am avut nici un incident (asfalt uscat, umed, zapada, mazga tot ce vrei pana in Hunedoara); dar cand am venit acasa sambata seara la o curba de 90grade ca sa intru pe strada mea din blv. (curba pe care cu Symbolul o iau la 60-80 la ora fara probleme), pe zapada, masina ma scos pur si simplu de pe trasa; la mijlocul curbei la stanga masina brusc ma trage in drepta, eu iau piciorul de pa acc. si pun frana, motorul moare si masina nu se opreste; aluneca 4-5m si mai-mai sa ma bage intr-un gard; noroc ca nu am tras ca disperatul stanga dreapta si am apasat usor pe frana ca altfel percutam gardul destul de serios. Viteza era destul de mica 20-30la ora.
Salut.
Eu am Outlander 2.0 si merg doar 4x4 Auto aproape de cand am luat masina. Am folosit de cateva ori Lock cu ASP decuplat pe un drum national dupa indicatoare, dar forestier in realitate.
Am patit si eu ceva similar in viraje stranse la diferite viteze, pe zapada flescaita combinata cu antiderapant. Eu viram si masina mergea drept. Noroc ca de fiecare data am avut loc destul. Singura modalitate de a o scoate din ale ei a fost frana de motor, apoi controlul directiei si accelerare. Recunosc ca mi-a cam inghetat inima de fiecare data. Am mai scris pe forum dar parca nu mi-a raspuns nimeni. Ce anume nu merge bine?
Regimul 4x2 nu mi se pare bun pt ca la accelerari rapide se ridica de fatza si devine foarte instabila. In 4x4 Auto nu se comporta asa, iar consumul e acelasi in oras sau afara. Nu mi s-au aprins niciodata becurile, desi am mers in 4x4 Auto si cu 180Km/h vara aproape constant intre Buc si Cernavoda.

Avatar utilizator
bacodrut
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 18, 2010 2:04 pm

Mesaj de bacodrut » Mie Apr 06, 2011 5:16 pm

@cris tian, nu stiu daca e chiar corect ceea ce afirm, dar am observat ca pe 4x4 sistemele de stabilitate intra mult mai tarziu in functiune decat la 4x2 ceea ce poate a dus la derapajul necontrolat al masinii. Eu nu am patit astfel de lucruri pe zapada, dar in noroi am observat cele afirmate inainte, pe 4x2 la cel mai mic derapaj al fatei/spate imediat se aprindea becul cu intrarea in functiune a ESP pe cand in 4x4 foarte rar am observat si simtit intrarea in functiune a sistemului si asta chiar cand traiectoria se modifica foarte mult, astfel ca ma gandesc ca din program in 4x4 intrarea in functiune este intarziata lucru ce mi se pare logic pe undeva!
Ai dreptate cu instabilitata la demaraje in 4x2, pe uscat e mai putin evidenta si se simte, cel putin la mine, la demarajele chiar sportive! Nu stiu ce sa zic de condusul in permanenta 4x4, nici eu nu am observat modificari mari in consum, dar este, probabil ca in conditii normale nu trebuie sa se supraincalzeasca si spun asta ca sunt masini la care sistemul este activ permanent! Eu unul il folosesc insa doar la drumuri umede, cu mult praf etc, dar reafirm ca numai cu fata cuplata masina este subviratoare, pe cand 4x4 senzatia dispare, pana acum insa nimeni de pe forum nu a confirmat sau infirmat senzatia mea!
In alta ordine de idei la foarte putine intrebari am primit raspuns, exemplu la ASX unde este rezervorul de Eolys, sau daca nu are, cum se produce arderea depunerilor,(doar cu motorina?) pt ca la Outi meu de 2,2 MIVEC, nu inteleg si inca nu am aflat daca mai sunt forumisti cu aceiasi motorizare!

Avatar utilizator
gica
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 23, 2010 4:41 pm

Mesaj de gica » Vin Apr 08, 2011 12:54 pm

Pai este prima oara cand aud sau, de fapt citesc, despre Eolys, nici nu stiam ca se numeste asa. Sunt la a doua masina cu filtru de particule si la un moment dat auzisem despre ceva cum ca s-ar pune uree la unele variante de motorizari la anumite modele de masini, insa acum m-ai facut curios, am sa citsc si eu mai multe despre treaba asta pe net... In ceea ce priveste regenerarea filtrului de particule la ASX si banuiesc ca si la celelalte motoare diesel facute de Mitsubishi (nu le iau in considerare pe cele PSA sau VW) se face intr-adevar doar cu motorina. Adica, dupa ce depisteaza ca filtrul este prea colmatat (si asta am senzatia ca o face cu comparand ceva presiuni...), incepe sa injecteze motorina altfel decat in mod normal, eu stiam ca in alta contitate si la alta presiune, insa cineva de pe forum a scris ca se injecteaza si pe al patrulea timp (care ar fi evacuarea si supapa de admisie ar trebui sa fie inchisa... nu stiu exact cum functioneaza treaba asta...)
Asa cum stii, face toata tarasenia asta pentru a creste temperatura la evacuare, dupa cate stiu eu la peste 600 de grade. Si functioneaza, culmea ! Insa atentie la nivelul uleiului din baie, am mai spus-o eu pe-aici, dupa mai multe regenerari, mai ales prin oras, ne trezim cu un nivel mai mare la ulei, defapt surplusul este motorina.
Nu stiu cum functioneaza cel cu Eolys, ce avantaje si dezavantaje exista intre cele 2 sisteme.... ?

Avatar utilizator
Стрелок
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 04, 2009 2:45 pm

Mesaj de Стрелок » Vin Apr 08, 2011 2:10 pm

Eolys este prezent doar la motorul PSA HDi 2.2 156cp. Motoarele Mitsubishi (1.8 si 2.2) nu stiu sa aiba, iar cel VW sigur nu are.

Avatar utilizator
bacodrut
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 18, 2010 2:04 pm

Mesaj de bacodrut » Vin Apr 08, 2011 4:56 pm

"gica, multumesc pt confirmare, eu urmarind tevile de la filtru de particule, pareau ca duc undeva la bateria filtru motorina dar nu eram sigur! La Outi cu motor PSA are un rezervor de Eolys plasat destul de prost undeva la bratul rotii stanga spate, iar in caz de mers prin noroaie sunt toate sansele sa-l spargi!

Avatar utilizator
f.cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:02 pm

Mesaj de f.cristi » Lun Apr 18, 2011 12:18 am

A folosit cineva bluetooth-ul de pe ASX ? Eu am facut cateva probe azi si se aude doar in difuzorul de pe usa pasagerului. Asa e si la voi ?

Avatar utilizator
elsec
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 7:52 pm

Mesaj de elsec » Lun Apr 18, 2011 6:25 pm

QUOTE (f.cristi @ Apr 18 2011, 12:18 AM) A folosit cineva bluetooth-ul de pe ASX ? Eu am facut cateva probe azi si se aude doar in difuzorul de pe usa pasagerului. Asa e si la voi ?

Eu il folosesc din plin din prima zi, totul e OK, sunt f. multumit, incearca sa reglezi din balans

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi ASX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori