Achizitie Lancer 1.5, Cel Mai Negru Scenariu

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi ASX
Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Aug 24, 2016 4:20 pm

Felicitari pt achizitie.

In primul rand, cere o a 2-a parere, sau fa-i ITP-ul.

Apoi vezi ce ai de fapt de schimbat. Poate nu trebuie niciuna din cele de mai sus, sau poate trebuie altceva, si e mai bine sa dai banii pe ceva de calitate de la inceput. Lista asta pare facuta la plezneala, s-a uitat superficial la masina si a gasit cateva repere de care sa se lege.

Care-i grosimea discurilor de frana?

Care-i eficienta amortizoarelor?

Ambii rulmenti amortizor dusi la km astia?

Doar o bieleta sau ambele, si ce avea, e stramba, burdufuri crapate, are joc?

Chiar asa nu trebuie nimic mai interesant de facut la ea? Ce repere s-au schimbat la ultima revizie?

Avatar utilizator
Alexandru.Nae
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 27, 2015 12:18 pm

Mesaj de Alexandru.Nae » Mie Aug 24, 2016 4:25 pm

Alex44, merci. Am incredere in ce au spus cei de la Mitsubishi Motors, pe langa faptul ca sunt profesionisti, ii cunosc pe unii din ei. (au fost 3 oameni care au verificat masina simultan, din care unul care NU lucreaza la ei si imi este prieten/mecanic pe masina actuala)
Iar legat de calitate, din acest motiv am cerut pareri aici - daca economisesc mai mult de 400-500 de ron luand aceleasi componente din alta parte, le iau, altfel le voi lua de Mitsubishi Motors.

Merci.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Aug 24, 2016 4:54 pm

Fix aceleasi componente, cu sigla mitsu nu cred ca le iei mai ieftin din alta parte.

Poti lua After Market precum echiparea originala, adica frane TRW sau ATE, amortizoare KYB sau ce ai...

Cere un pret de la magazinele online, le zici seria de sasiu, ce piese si vrei si ce firme preferi si ei iti fac oferta. Ar trebui sa fie cel mult la jumatate de pret. Eu am facut un calcul sumar pt lancer 1.6 2013 si a dat 2000 ron pt discuri si placute ATE, amortizoare+rulmenti Kyb, bielete TRW si proiector Osram.

La astea adaugi manopera 2 ore + test de frane, deci inca 2-3 mil.

Daca iei firme de buget, te duci in 1500 ron cu piesele dar cum o faci pt tine nu pt vanzare n-are rost.


Avatar utilizator
Alexandru.Nae
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 27, 2015 12:18 pm

Mesaj de Alexandru.Nae » Mie Aug 24, 2016 5:16 pm

Alex, iti raspund punctual pe intrebarile tale mai jos.

Care-i grosimea discurilor de frana? - sunt foarte subtiri, pana si eu imi dau seama ca nu se mai pot folosi....

Care-i eficienta amortizoarelor? - probabil ca sunt foarte familiarizati cu ele sau au vazut scurgeri, jocuri, etc.

Ambii rulmenti amortizor dusi la km astia? - au gasit doar unul, dar am zis sa le schimbe pe amandoua + flanse

Doar o bieleta sau ambele, si ce avea, e stramba, burdufuri crapate, are joc? - o bieleta, avea joc, dar le-am zis eu sa le puna pe ambele.

Chiar asa nu trebuie nimic mai interesant de facut la ea? Ce repere s-au schimbat la ultima revizie? - conform caiet de intretinere: Ulei, filtru ulei, filtru aer, placute. Revizia fiind facuta in 10.02.2016 la 75.482km, iar masina are acum 82.000

Nu este vorba de buget sau de altceva, principiul meu este simplu - daca exista aceleasi produse dpdv al calitatii, dar fara sigla Mitsu OEM, cu 15-20% mai ieftine la magazine, voi lua de la magazin, altfel nu.
Nu fac concesii la calitate, dar daca pot sa economisesc cateva sute de lei bune, le voi economsi.

Multumesc.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Aug 25, 2016 10:09 am

Sa ai in vedere si cureaua de alternator si lichidele de racire si frana, de asemenea verifica starea acumulatorului. La varsta asta e probabil sa fie inca cel original.

Avatar utilizator
Alexandru.Nae
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 27, 2015 12:18 pm

Mesaj de Alexandru.Nae » Joi Aug 25, 2016 10:13 am

QUOTE (Alex44 @ Aug 25 2016, 10:09 AM) Sa ai in vedere si cureaua de alternator si lichidele de racire si frana, de asemenea verifica starea acumulatorului. La varsta asta e probabil sa fie inca cel original.
Curelele si toate lichidele, uleiul, etc, sunt trecute pe un alt de deviz. Pe acelea le schimbam oricum, chiar daca mi-ar fi spus serviceul ca nu este cazul.
Mai am o intrebare insa, catalizatorul de pe masina a fost schimbat, ce poate duce la schimbarea lui in km astia ?

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Aug 25, 2016 10:43 am

Zgarcenia fabricantului... Cantitatea minima de material reactiv (platina) folosita in fabricatie.

Alte lucruri care duc la distrugerea rapida a catalizatorului ar fi o chiulasa busita (antigel sau ulei in camera de ardere), compresie proasta, supape infundate... dar cred ca observai abur/fum/bolboroseli/mazga in ulei...

Nu stiu taximetristii cum stau cu catalizatoarele, ei merg subturat la greu si nu stiu daca e un factor sau nu.

Oricum, daca a fost schibat pe garantie poate a fost un pic de exces de zel, o eroare/rateu de la benzina, ineficienta scazuta temporar bla bla, garantie/taie pune altu...nu neaparat ceva sa te ingrijoreze.

A da, la suma totala pt piese trebuie sa adaugi si o geometrie pe langa test de frane, daca schimbi amortizoarele se duc unghiurile de cadere...

Dar iti raman >2000 roni pt un concediu frumos cu proaspata achizitie. Cat timp efectuezi revizia si celelate interventii intr-un service autorizat rar pe mitsubishi, pastrezi garantia masinii si primesti garantie si pt reperele inlocuite.

Daca ai o relatie buna cu reprezentanta si banii nu sunt o grija, atunci le-o poti lasa pe cap sa se ocupe de ea si tu sa o iei spalata, decartezi 5000 si esti linistit, dar altfel mi se pare urias devizul pt asa putine piese, poti readuce o epava/dauna totala la viata cu suma asta.

Avatar utilizator
Alexandru.Nae
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 27, 2015 12:18 pm

Mesaj de Alexandru.Nae » Joi Aug 25, 2016 11:30 am

Acum m-ai pus pe ganduri... am observat o oarecare intrerupere a unui cilindru la relanti, cand si cand. Am pus-o pe seama unei bobine, fise, buji, etc.
Sa aiba ceva chiulasa ? Fum, abur, etc, nu am gasit...
Stiu ca trebuie sa fac si geometria, multumesc de info.
Am deviz de la mecanicul care se ocupa de actuala masina, 2300 ron, insemnand:

1. Discuri ventilate Blue Print
2. Placute ATE
3. Amortizoare KYB
4. Rulmenti KYB

Renunt la idea de service MCAR, o s-o duc la tipul asta...

Avatar utilizator
ursul_bipolar
EVO I
Mesaje: 25
Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm

Mesaj de ursul_bipolar » Joi Aug 25, 2016 12:01 pm

Nu iti lua nimic de la Blue Print, o sa se ovalizeze f repede. Pentru discuri de frana iti recomand Brembo cu placute Ferodo Premier, se comporta f bine. La amortizoare si la rulmenti poti lua KYB.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Aug 25, 2016 2:38 pm

Ia-ti-le singur de pe epiesa.ro si iesi mai ieftin la bani, cu discuri +placute ATE nu blueprint + amortizoare si rulmenti kyb+bielete TRW in banii aia, eu acolo m-am uitat de preturi. A da si proiectorul tot in banii aia intra.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi ASX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori