Impresii Test Drive

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi ASX
Scrie răspuns
Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Dum Aug 01, 2010 6:07 pm

QUOTE dar fac pariu ca nu cunosti toate detaliile de pe aici
poti sa faci....poate castig si eu un ban cinstit.

ceea ce spui, referitor la faptul ca cei care vand masini, e posibil sa nu fie foarte bine pregatiti, nu e nici un secret, informatia ajunge cateodata foarte greu dintr-o parte in alta, cateodata din orgoliu, cateodata se omite, iar unii sunt pur si simplu ignoranti.

in ce ma priveste, chiar daca sunt in domeniu, am cam renuntat sa dau lamuriri peste tot, sa raspund la diverse intrebari, iar respectivul sa isi ia masina de la acelasi ignorant care nu i-a raspuns la intrebari, nu l-a lamurit ce si cum.
nu ma caracterizeaza "cooperativa munca in zadar"

in alta ordine de idei, eu nu am testat hill asistul si eram curios - se simte cand se cupleaza frana, se simte cand pleci ca tine ceva in loc pana se decupleaza, apare vreun discomfort?

Avatar utilizator
f.cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:02 pm

Mesaj de f.cristi » Dum Aug 01, 2010 10:41 pm

1) Eu zic ca pierzi pariul fie numai prin prisma faptului ca informatiile despre ASX sunt inca putine si greu de obtinut (si tinand cont ca tu lucrezi in domeniu iar eu sunt doar un client si pasionat cat de cat de masini care studiaza mai multe tipuri de informatii). De aceea tot intreb si eu pe aici prin stanga si dreapta pe unul altul care a mai pus mana pe masina sau i-a parvenit vreo informatie noua. De exemplu acum caut informatii sa vad daca sistemul de franare regenerativa chiar exista sau e o greseala de prezentare. La bord nu apare niciun martor ca s-ar incarca bateria la franare. Pt. ca daca exista eu zic ca e o chestie inovativa, mai rar intalnita la masinile de pasageri (parca BMW mai are pe unele modele).
2) Am gasit oameni slab pregatiti aproape la toate marcile de masini (dar nu uniform distribuiti pe marci) din diverse motive, de la lipsa de interes la lipsa de informatii.
3) Aici e un forum de discutii libere, ca sa ne ajutam intre noi. Aici nu suntem la servici (desi poate unii suntem in timpul programului de lucru ).
4) Eu am oprit masina de doua ori intr-o rampa nu foarte inclinata si am testat Hill Assist-ul. Mai intai am oprit masina pe loc scoasa din viteza si cu piciorul pe frana (bineinteles ca intrat in functiune si AS&G-ul), apoi am luat usor piciorul de pe frana ca sa ma asigur ca masina da inapoi (ca sa fie suficienta rampa). Am apasat frana din nou, am bagat in viteza (motorul a repornit datorita AS&G-ului) si am pornit de pe loc exact ca de pe un drum drept. Nu am simtit absolut nimic in plus sau diferit fata de plecarea de pe un drum ca in palma. E super sa stai in rampa si sa vezi ca masina nu da inapoi in timp ce altfel te-ai cazni sa pleci de pe loc si sa nu-ti moara motorul.
AS&G-ul mi-a oprit motorul desi aveam AC-ul pornit (nu mai stiu pe ce pozitie) si acesta a continuat sa functioneze (bine, n-am stat mult asa).
Am pornit in cautarea unei masini avand multe criterii in minte si s-a potrivit sa fie ASX-ul care sa corespunda la majoritatea(desi masina am vazut-o pe viu la o saptamana dupa ce am comandat-o): sa fie Euro 5, sa nu aiba o cilindree foarte mare (pt. RCA si impozit) dar putere suficienta pt. un familist, sa aiba unele gadgeturi (gen ESP, clima, pilot automat, Xenon etc.).

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Dum Aug 01, 2010 10:58 pm

nu trage concluzia ca daca nu spun unele lucruri, nu le stiu
am observat si eu chestia cu opritul motorului desi AC e pornit, dar la acelasi semafor, a si pornit motorul singur. a sesizat scadere de curent in baterie si a preferat sa il porneasca inainte de a apasa ambreiajul.

Avatar utilizator
f.cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:02 pm

Mesaj de f.cristi » Dum Aug 01, 2010 11:19 pm

Da, asta e o chestie foarte buna. Mi-am pus si eu intrebarea ce se intampla daca stai mai mult timp cu motorul oprit si cu AC-ul pornit. Deci exista o protectie ca sa nu-ti manance bateria. Te dai jos pana la chiosc sa iei ziarul si te trezesti cu motorul pornit.

Avatar utilizator
bizon
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Ian 11, 2009 10:13 pm

Mesaj de bizon » Lun Aug 02, 2010 12:19 pm

Salut,

Vineri am testat si eu ASX-ul si am ramas placut impresionat de masina.
Intr-adevar 1,8 fata de 2,0 trage o idee mai greu, dar sunt curios sa-l testez si pe lancer in toamna.
Una peste alta e o adevarata placere sa conduci masinuta aia.
Cat despre AS&G, inainte de test drive ma gandeam ca e cam aiurea sa mergi intr-un Bucuresti super aglomerat (de exemplu Calea Victoriei orele 18:00 - 19:00 sau Academia Militara) cu sistemul asta activat, insa lucrurile nu stau chiar asa.
Motorul se opreste numai dupa ce ai rulat cu minim 40 km/h, dupa care prin ambreiere reporneste. Ar fi fost complet aiurea sa se opreasca dupa fiecare 5 metri parcursi cu 2-3 km/h, eu zic ca e o chestie foarte buna.
Singura chestie mai ciudata a fost cuplarea in marsarier, dar ma gandesc ca la momentul respectiv aveam 2 maini stangi, pur si simplu trageam de inel in sus, stanga maxim si nu intra in viteza. La urmatoarea incercare am reusit, insa am fost mult mai ferm.
In rest numai de bine despre masina iar daca imi mai amintesc ceva revin.

Avatar utilizator
f.cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:02 pm

Mesaj de f.cristi » Mar Aug 03, 2010 12:59 am

Din cate imi amintesc eu eram intr-o rampa usoara, am oprit masina, s-a oprit motorul, am plecat apoi de pe loc nu mai mult de 3 metri, am oprit masina din nou si motorul iar s-a oprit (testam de fapt Hill Assist-ul). Deci nici vorba sa fi avut nici 20 km/h.

Avatar utilizator
f.cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 22, 2009 5:02 pm

Mesaj de f.cristi » Mar Aug 03, 2010 5:16 pm

Am uitat sa testez daca functioneaza Hill Assist-ul si daca urci cu spatele o rampa (adica sa nu lase masina sa mearga inainte cand cuplezi marchearrier-ul).

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mar Aug 03, 2010 5:49 pm

Cu siguranta te lasa. In clipa in care masina e in viteza si se incearca pornirea se deblocheaza frana. La orice masina.

Avatar utilizator
gica
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 23, 2010 4:41 pm

Mesaj de gica » Dum Aug 08, 2010 11:12 pm

Acum sa mai spun si eu cateva impresii. In primul rand l-am ridicat vinerea trecuta, adica pe 30 iulie, deci am mai bine de o saptamana de cand il conduc si am parcurs peste 1000 km, insa nu am avut timp sa intru pe-aici sa scriu. Totul a descurs in regula, masina a venit cand mi se promisese, adica la 2 zile dupa ce am facut plata, chiar de dimineata. Cred ca sunt sau eram la ora aceea primul proprietar de ASX din tara, cel putin mi-au zis ca eram din Bucuresti. Masina atrage ceva priviri, unii sunt cunoscatori si ii aud comentand "uite mitsubishi ala nou" sau alti oameni se uita doar admirativ, ciudat ca nu si-au facut cam deloc reclama prin media, la TV in special nu am vazut nici un spot si unii prieteni m-au intrebat cum am stiut de modelul asta.

Acum despre masina: pentru mine este un salt fata de ceea ce am avut anterior, insa unele treburi lasa de dorit sau ma contrariaza. Minusul nr. 1 care ar fi fost si usor de realizat: nu are plafoniera spate. Adica daca e intuneric afara nu vad nimic intre scaunele din fata si bancheta spate, lumina din fata fiind prea slaba iar scaunele din fata tin umbra si spatele e in bezna. Pai la Doblo aveam catamai lampa pentru locurile din spate... Nu stiu daca este din cauza acoperisului panoramic sau asa sunt toate modelele. Din pacate la test nu am avut inspiratia sa ma uit dupa plafoniera. Oricum nu cred ca mi-ar fi schimbat hotararea.
Minus nr. 2. Cutia de viteze. Este poate "nerodata" (exista asa ceva la c.v.?) Am avut surpriza neplacuta sa nu pot baga dintr-a doua in a treia, insa nu chiar in primazi, ci dupa cateva zile cand credeam ca m-am obisnuit cu timoneria... Tot la capitolul cutie as mentiona etajarea treptelor 1 si 2. astfel ca nu am descoperit inca cum sa nu plec ultimul de la semafor . Exagerez un pic, insa am senzatia ca primele 2 trepte sunt prea scurte si degeaba ma duc in 2500-3000 rpm, ca tot nu obtinmare lucru, insa din treapta a 3-a se schmba situatia... Daca le schimb rapid, iar nu castig nimic, eventual mai beneficiez si de un turbo lag in a 2-a in special...

Alte caracteristici pe care as vrea sa le pomenesc, chiar daca nu sunt neaparat minusuri este felul in care "trage" motorul, asta cred eu si din cauza ca este Mivec. In afara turbo lag-ului pomenit mai sus, parca are si comportamente diferite, in diferite momente, si cred ca este de la deschiderea aceasta variabila a valvelor.Apoi suspensia si articulatiile, sunt genul "moi" insa parca amortizoarele nu isi fac traba, adic miscarea pe verticala parca se amortizeaza mai greu decat la alte masini. Astazi am fost pe un drum nasol si simteam trepidatiile in volan, de parca aveam bucse duse, este ciudat.

Cine citeste pana aici ar zice ca e o catastrofa de masina, insa astea ar fi cam toate reprosurile pe care le aduc masinii pana acum. Ar mai fi acest kit de reparare a rotii, pe care chiar acum vreau sa il invat sa il folosesc, mi-am deschis manualul. In rest e super, confort, dinamica, design, manevrabilitate...etc

Am vazut pe-aci scris despre becurile din proiectoare. Intr-adevar are 2 din cauza ca unul este lumina de ceata si celalalt, este lumina de zi. Cat timp pozitiile stau stinse, aceste lumini de zi se aprind. Din momentul in care am cuplat pozitiile sau faza scurta (indiferent ca le-a aprins automat sau manual) aceste lumini de zi se sting. Altminteri luminile de faza scurta sunt excelente la varianta asta de dotare cu bixenon, am senzatia ca sunt si adaptive, imi pare ca isi schimba pozitia cand dau eu de volan, nu sunt insa convins am sa ma uit in carte.

Consumurile aratate de computerul de bord sunt deosebite... 4-5 la suta de km. Insa dupa primul plin am calculat un 6.5 mediu, in conditiile in care el imi arata cam cu un litru mai putin. Am mers si prin oras si prin afara, cu destul de mult AC pornit. Interesant este ca consumul mediu si viteza medie se reseteaza autot zilnic (de fapt daca sta 4 ore neponita), iar daca vreau pot sa vad din meniul computerului un consum mediu de la ultimul reset al meu, insa doar pana la urmatoare oprire si pornire de motor. Ma rog mai sunt cateva chestii prin menuil de setari ale BC, spre exemplu, se poate schimba sunetul semnalizatoarelor, sau felul in care afiseaza compararea intre consumul mediu si cel instantaneu, adica acea dunga verde...
Zicea cineva de pe-aici despre franarea regnerativa. Am senzatia ca foloseste cam acelasi sistem ca si BMW cu al lor "efficient dynamics". Adica intr-adevar incarca bateria, in permanenta dupa ce de ridica piciorul de pe acceleratie, dupa cate inteleg, chiar si cand nu e in frana de motor. Eu am obsrvat ca daca apuc sa prind un pic de viteza si sa o las apoi sa curga spre semafor, cand opresc la semafor se opreste si motorul, insa daca o tot frec in mers mai de trafic nasol, adica nu mai apuca sa aiba o bucata macar de mers fara picior pe acceleratie, nu mai opreste ASG ul. Bineinteles pot si si unele din celelalte conditii neindeplinite, insa mie mi-a facut de 2 ori surpriza sa nu intre ASG-ul, in 2 zile diferite, in aceeasi parte a zilei, cam in aceeasi maniera. Am pus-o pe seama tensiunii de la baterie, insa pot fi si alti factori bineinteles. Ma rog, eu am si un stil de condus cu multa frana de motor si perioadele fara ASG au coincis cu perioadele in care nu mai facusem de mult frana de motor. Abia la al 2 -lea semafor cu efectuare de frana de motor a intra t si ASG-ul.

Cam asta ar fi, in 2 zile intentionez sa fac niste trasee montane (asfalt sau macadam, nu off-road), sa vedem cum se va comporta atunci.

Avatar utilizator
metal_militia
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm

Mesaj de metal_militia » Lun Aug 09, 2010 9:11 am

Din ce ai povstit aici...nu-i de bine Fa-i cateva poze si prezinta-ne primul ASX de pe forum aici
Sa o stapanesti sanatos si sa faceti multi km impreuna!

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi ASX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator