Nivel Ulei Crescut
Am un ASX din 2012, 1,8 diesel, si pana in prezent am fost in service de 3 ori (separat de revizii) cu o problema care aparea semnalizata in bord "nivel de ulei crescut".
Prima data (la 7000 km) cei de la service au spus ca e posibil sa fi mers eu cu motorul subturat, insa ulterior aceasta supozitie a cazut, ptr. ca nu mai schimb vitezele sub 2200 rot/min.
Problema se manifesta prin patrunderea motorinei in baia de ulei.
A doua oara s-a intamplat la vreo 300 km dupa revizia de 15000 km, iar a treia oara pe la 32000 km.
Cei de la service mi-au facut update la soft de vreo doua ori, si au schimbat uleiul de fiecare data (gratis)
Daca cineva a mai intampinat aceasta problema, va rog sa-mi raspundeti.
O alta problema ??? pe care o sesizez cand se incarca filtrul de particule, este un zgomot (suierat) in momentul cand ridic piciorul de pe acceleratie, se aude ca un zomot de aspiratie.
La service spun ca nu-i nicio problema, dar nici nu sunt in stare sa ma lamureasca ce este acel zgomot, si de unde provine.
Prima data (la 7000 km) cei de la service au spus ca e posibil sa fi mers eu cu motorul subturat, insa ulterior aceasta supozitie a cazut, ptr. ca nu mai schimb vitezele sub 2200 rot/min.
Problema se manifesta prin patrunderea motorinei in baia de ulei.
A doua oara s-a intamplat la vreo 300 km dupa revizia de 15000 km, iar a treia oara pe la 32000 km.
Cei de la service mi-au facut update la soft de vreo doua ori, si au schimbat uleiul de fiecare data (gratis)
Daca cineva a mai intampinat aceasta problema, va rog sa-mi raspundeti.
O alta problema ??? pe care o sesizez cand se incarca filtrul de particule, este un zgomot (suierat) in momentul cand ridic piciorul de pe acceleratie, se aude ca un zomot de aspiratie.
La service spun ca nu-i nicio problema, dar nici nu sunt in stare sa ma lamureasca ce este acel zgomot, si de unde provine.
Din cate stiu eu, ar putea fi regenerarea filtrului de particule cu o curatare prin arderea motorinei (presupun ca si la ASX e asa), mai precis, oprirea motorului. Unele masini au si senzor de calitate al uleiului (fiat motoare mici).
Nu pot avea pretentia ca este 100% un diagnostic corect, dar daca intrerupi functionarea motorului cand filtrul face regenerarea, iti arunca motorina in baia de ulei. Incearca sa sesizezi cand se face aceasta regenerare (in cazul in care asta este problema) si sa nu opresti motorul (chiar daca dureaza 10 minute). S-ar putea sa fie greu de sesizat regenerarea, dar incearca sa fii atent la consumul instantaneu si turatia de relanti usor crescuta. Dupa o perioada in care ai fost atent si stii cand s-a facut regenerearea vezi daca mai ai motorina in ulei. Repet, nu sunt absolut sigur ca asta e, dar la alfa si fiat cam asa e si am auzit ca si la Mazda.
PS. La outlanderul meu, motor VAG, nu stiu cand/cum se face regenerarea. Nu am sesizat niciodata (daca se face, ca scoate un fum cand ies cu ea din oras de zici ca s-a depus funingine de la un camion).
Nu pot avea pretentia ca este 100% un diagnostic corect, dar daca intrerupi functionarea motorului cand filtrul face regenerarea, iti arunca motorina in baia de ulei. Incearca sa sesizezi cand se face aceasta regenerare (in cazul in care asta este problema) si sa nu opresti motorul (chiar daca dureaza 10 minute). S-ar putea sa fie greu de sesizat regenerarea, dar incearca sa fii atent la consumul instantaneu si turatia de relanti usor crescuta. Dupa o perioada in care ai fost atent si stii cand s-a facut regenerearea vezi daca mai ai motorina in ulei. Repet, nu sunt absolut sigur ca asta e, dar la alfa si fiat cam asa e si am auzit ca si la Mazda.
PS. La outlanderul meu, motor VAG, nu stiu cand/cum se face regenerarea. Nu am sesizat niciodata (daca se face, ca scoate un fum cand ies cu ea din oras de zici ca s-a depus funingine de la un camion).
Categoric este sistemul DPF sunt multe topicuri pe forumuri si de Mitsubishi si de alte marci, daca vrei sa cauti. Am avut si eu o data o chestie similara, la un Outlander 2.26 MiVEC, dupa cateva luni de ne-iesit din oras, iesit doar la facut piata si inapoi.
Teoretic, daca o data la doua-trei saptamani nu ai un drum mai lung, care sa incinga traseul de evacuare, atunci intra singur in functiune (din pacate fara alta avertizare decat turatia de relanti crescuta brusc la cca 1000rpm combinata cu afisarea la bord unui consum de 14-16 la suta de km, aparent fara motiv). Daca sesisezi asta inainte sa vrei sa opresti motorul, (inainte sa intorci cheia), evita sa opresti, lasa-l sa-si faca rutina. In cazul in care DPFul e activat, iar tu continui sa faci opriri scurte si dese el va relua ciclul asta de multe ori si nu va reusi sa-l incheie (si ma intreb si ce se intampla la stopuri, daca in plus mai ai si sistem Start/Stop, sau cum se numeste, ca eu nu am pe masina, dar stiu ca ASXurile au). Sfatul serviceului, dupa un upgrade de soft, a fost sa nu opresc motorul in conditiile de mai sus (turatie de relanti si consum instantaneu exagerat, sunt singurele semne vizibile) sau si mai bine, ca sa accelerez procesul, sa merg cu o turatie de 2200-2500 rpm. (cam greu in oras, mai ales ca deja din treapta a doua asta ar presupune probabil mai mult decat limita legala de viteza). Am respectat asta si n-am mai avut probleme.
Teoretic, daca o data la doua-trei saptamani nu ai un drum mai lung, care sa incinga traseul de evacuare, atunci intra singur in functiune (din pacate fara alta avertizare decat turatia de relanti crescuta brusc la cca 1000rpm combinata cu afisarea la bord unui consum de 14-16 la suta de km, aparent fara motiv). Daca sesisezi asta inainte sa vrei sa opresti motorul, (inainte sa intorci cheia), evita sa opresti, lasa-l sa-si faca rutina. In cazul in care DPFul e activat, iar tu continui sa faci opriri scurte si dese el va relua ciclul asta de multe ori si nu va reusi sa-l incheie (si ma intreb si ce se intampla la stopuri, daca in plus mai ai si sistem Start/Stop, sau cum se numeste, ca eu nu am pe masina, dar stiu ca ASXurile au). Sfatul serviceului, dupa un upgrade de soft, a fost sa nu opresc motorul in conditiile de mai sus (turatie de relanti si consum instantaneu exagerat, sunt singurele semne vizibile) sau si mai bine, ca sa accelerez procesul, sa merg cu o turatie de 2200-2500 rpm. (cam greu in oras, mai ales ca deja din treapta a doua asta ar presupune probabil mai mult decat limita legala de viteza). Am respectat asta si n-am mai avut probleme.
Nici alfa nu are. Multe nu au. Mai frumos sa vezi la opel cand incepe sa isi faca regenerarea, scoate fum ca un vapor de acum 2 secole, scoti cheia si motorul nu se opreste, ba mai mult, ia foc. Nu e din auzite, a patit-o anul trecut un coleg si bun amic cu mine si au chemat oamenii pompierii (pana la urma l-au stins cu vreo 2 extinctoare).
QUOTE Nici alfa nu are. Multe nu au. Mai frumos sa vezi la opel cand incepe sa isi faca regenerarea, scoate fum ca un vapor de acum 2 secole, scoti cheia si motorul nu se opreste, ba mai mult, ia foc. Nu e din auzite, a patit-o anul trecut un coleg si bun amic cu mine si au chemat oamenii pompierii (pana la urma l-au stins cu vreo 2 extinctoare).
Streloc , poate de aia nu am opel sau w ?
Streloc , poate de aia nu am opel sau w ?
Nu stiu ce dracu de legatura are DPF-ul cu cresterea nivelului de ulei in baie.Auzi cind opresti motorul si DPF-ul se afla in regenerare i-ti arunca motorina in baie.Ailalta cu luat-ul foc a unui Opel si stins cu 2 stingatoare e cea mai tare.Domnilor nu stiti despre ce e vorba nu mai postati aiurea pentru ca mai citesc si altii care poate nu sunt din aceasta comunitate posturile voastre si rid si cu curul de noi.Userul @ctzzz a explicat destul de clar regenerarea unui DPF.dar voi continuati sa faceti off topic.....nu stiti...cititi in posturile mai vechi.Documentatie e destula iar daca nu sunteti lamuriti atunci intrebati,cum a facut si initiatorul acestui topic.
Incep prin a imi cere scuzele de rigoare legate de offtopicul reprezentat de al doilea meu post vis-a-vis de nemultumirea mea fata de multi producatori carora le e lene sa pune un amarat de martor pentru regenerare dpf si al managementului defectuos al acestui dpf. Nu consider ca era chiar off-topic, dar sunt de acord ca se raspunsese intrebarii intitiale.
In legatura cu informatiile date de mine (chiar si cele legate de masina in flacari), va asigur ca sunt neinventate si dupa stiinta mea corecte. Nu am niciun interes, dar imi pot argumenta spusele si cu o opinie a cel putin 2 mecanici de reprezentanta, nu Mitsubishi; bine, exista si google, dar pentru a nu continua discutia in derizoriu ma opresc aici.
In legatura cu informatiile date de mine (chiar si cele legate de masina in flacari), va asigur ca sunt neinventate si dupa stiinta mea corecte. Nu am niciun interes, dar imi pot argumenta spusele si cu o opinie a cel putin 2 mecanici de reprezentanta, nu Mitsubishi; bine, exista si google, dar pentru a nu continua discutia in derizoriu ma opresc aici.
&cristi 4x4 sa stii ca eu am patit-o si am doua masini cu dpf mitsubishi si intradevar daca opresti motorul in timpul regenerarii intra motorina in baia de ulei,dar trebuie sa nu prea o lasi sa faca mai deloc regenerare ca sa se intample asta eu(sper sa ni te enervezi pe mine pentru ca eu am testat asta si merg zilnic cu o masina cu motor 1.8)..la lancer 1.8 din 2011 la 7500km mi s-a aprins check level oil si surpriza motorina in baia de ulei. Am trecut pe mobil 1 esp formula 5w30 si mi-au explicat baietii cum este cu regenerarea si sa nu mai opresc motorul cand face si uite ca am ajuns la 62.000 km fara sa mai am problema cu surplus de motorina. In 2012 iulie am achizitionat un outlander cel de 178 cp cu motorul mitsu la fel cu regenerarea mergand tata cu ea ii mai creste cate putin nivelul la ulei dar i-am explicat si lui ce si cum si nu a avut niciodata probleme acum are 45.000km. La ambele modele este destul de evident cand incepe regenerarea eu imi dau seama dupa urmatoarele semne:
1.urca mult mai rapid in ture si raspunsul la acceleratie creste
2.masina se aude cam ca un feon in spate si nu prea se mai aude turbina
3.consumul instant si scoasa din viteza mergand in inertie este de 4-5l/100. In mers normal sare de 10 in timpulmregenerarii.
4.relantiul nu mai sta la 600rpm ci urca la aproape 1000rpm
5.inainte de regenerare se aud niste relee sau ce or fi in bord ca niste pocnituri aproximativ cu 2-3 minute inainte sa inceapa
Sper sa va ajute sfaturile mele
1.urca mult mai rapid in ture si raspunsul la acceleratie creste
2.masina se aude cam ca un feon in spate si nu prea se mai aude turbina
3.consumul instant si scoasa din viteza mergand in inertie este de 4-5l/100. In mers normal sare de 10 in timpulmregenerarii.
4.relantiul nu mai sta la 600rpm ci urca la aproape 1000rpm
5.inainte de regenerare se aud niste relee sau ce or fi in bord ca niste pocnituri aproximativ cu 2-3 minute inainte sa inceapa
Sper sa va ajute sfaturile mele
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori