Smart For Four

Ai o masina care nu e Mitsubishi? Vrem sa o vedem!
Avatar utilizator
didi^^
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 30, 2012 12:11 pm

Mesaj de didi^^ » Sâm Dec 22, 2012 9:43 am

Salutare tuturor,

Am batut aseara palma pentru un Smart 44 din 2005. Motorizare 1.5 diesel, 97.000 km, distributie pe lant si alte caracteristici specifice urmeaza mai jos:

* inchidere centralizata,
* ABS, Geamuri electrice,
* ESP, Servodirectie,
* Oglinzi electrice, Airbag,
* Volan reglabil, Oglinzi ?ncalzite,
* Imobilizator , Alarma, Radio/CD,
* Computer de bord, Carte service,
* Controlul tractiunii, Geamuri colorate.

Povestea cu masina incepe acuma muuulti ani. La indemnull tatalui meu si la alternativele care la aveam in vacanta respectiva, acum 12 ani, intr.o vara, am facut scoala de soferi. De condus, am conds atunci cam inca o luna dupa ce am absolvit cu succes scoala de soferi Si de atunci, nimik.

Nici nu simteam neaparat nevoia unei masini, plus ca la nevoile mele de pana acum, costurile nu justificau avantajele si confortul adus de o masina.

Evident, in timp balanta s.a schimbat, circumstantele s.au schimbat si astfel, facand un calcul, punand pe hartie plusuri si minusuri, am ajuns la concluzia ca benficiile aduse de a avea o masina, in cazul meu personal, au devenit mai importante in comparatie cu alte alternative de transport.

Pe scurt, masina va fi folosita mult la mers in oras, min. 10 km in fiecare zi pe drumul catre servici si inapoi acasa. Vor mai fi si alte drumuri in oras, orasul este Timisoara. Mai apoi, am de mers si pana la partintii mei, bunici, iar o masina personala imi ofera mult mai multa libertate de miscare decat alte variante de transport disponibile.

Acuma ceva vreme aveam in minte masini mici si preferata mea era Polo. Incepand sa ma uit mai atent de cateva luni incoace, evident parerile si gusturile s.au tot schimbat. Au urmat modelel "clasice" Opel Corsa, unele modele de Astra, Ford Fiesta, Focus Hatchback, Fiat Punto (si mai vreo 2 modele care nu mai stiu exact cum le cheama :-) ), Suzuki SX4 si cam atata imi vine concret in minte.

Aveam totusi un singur model sedan care imi placea, Passat.ul - dar asta este sau cel putin pare putin costisitor pentru ce sunt eu pregatita acum.

Modelul de masina care mi.a dat curaj sa ma uit si la alte modele sedan a fost un Ford Focus (evident sedan ) ).

Tin sa mentionez ca, personal, nu sunt un fan al modelelor combi, pur si simplu nu sunt pe gustul meu. Imi plac avantajele care le ofera, mai ales spatiul si unele arata superb in interior si in exterior, partea din fata pana la jumatate, dar de la jumatate pana la spatele masinii, parca ar fi camioane :-) just my 2 cents ....

Sa va povestesc si cum am ajuns pe acest forum si legatura cu Mitsubishi - ca sa intelegeti cum am ajuns aici.....
Asa, deci de la Ford Focus Sedan - am sunat sa merg sa il vad, dar masina fusese vanduta intre timp. Asa ca m.am uitat mai departe dupa altele. Si atunci este momentul in care am gasit un Lancer Invite din 2010. SUPERB!!!! M.am indragostit de masina aia pe loc! Am fost sa o vad. Nu mi.am schimbat parerea. Am inceput sa ma interesez de finantare, fiind un transfer de leasing. Pana la urma, dupa ceva calcule, a iesit mai scump decat imi permiteam eu sa platesc. Asta e

La mitsu.ro, am ajuns din cauza Lancer.ului. Cautam pareri de la cineva care avea asa ceva aici in RO. Cam 3 zile am citit, in medie 6 ore pe zi, despre Mitsubishi si Lancer. Mi.a placut foarte mult ce am gasit aici pe forum, de asta am ales sa raman mai departe aici, desi m.am inscris si pe un forum RO pt. Smart - tot aici postez prima data :-D

Cand eram asa in dubiu cu Lancer.ul din cauza banilor, am gasit Smart.ul. Ziua in care puteam sa merg sa il vad, a fost o sambata in care a nins muuuult, astfel incat, cand am ajuns in piata (stiam unde era masina), a trebuit sa o dezgrop de sub nea. Cumva, a fost ca si cand ai despacheta un cadou... mare!

Mi.a placut ce am vazut, nu avea zgarieturi sau urme ca ar fi fost lovita, pe la usi arata ok, urme normale de utilizare, atat in exterior cat si in interior.

Am programat.o la o diagnoza. Si asta a iesit relativ ok. Ca erori au fost doar becurile care nu se aprindeau cand se apasa frana, un surub rupt (asta am vazut cand am ridicat.o pe rampa). Sub ea e ok, motorul e prafuit, dar doar atat, nu sunt urme de ulei, are un fel de nituire pe interior la o curbura in fata - stanga sub far, dar in rest nimik.

Aseara am fost la stadion sa o alergam putin, sa vedem cum se comporta, e ok, asa ca am batut palma la 3200. Pentru cat arata de mica la exterior, in interior este spatioasa. Lancer.ul mi s.a parut putin mai inghesuit in partea din spate (doar parerea mea).

Din 27 decembrie e a mea si vreau sa vad daca o mai pot inmatricula anul asta. Daca nu, undeva la inceputul anului viitor si sper sa nu se modifice prea mult legislatia in urmatoarele 2-3 saptamani.

Nu m.am hotarat cum sa o alint....dar probabil, Smarty, tot ca pe telefon ) Are culoarea neagra si de la proprietarul anterior niste chestii cu rosu pe ea...asa de design - dar nu ma deranjeaza. Probabil ca de termen lung, partea cu rosu va fi data jos, ca incepe incet - incet sa se cojeasca. De schimbat la ea in cel mai scurt timp: trecut pe cauciucuri de iarna +schimb ulei. Pe termen lung (1-2 ani) cureaua de la alternator (sper ca am nimerit si nu am zis o prostie :-D ). Poate asa de fashion, la vara, niste "jante misto" - am vazut ca aici multa lumea isi cosmetizeaza "iubita". :-)

Ideea este sa ma reobisnuiesc cu condusul. Asta este un motiv din care am facut niste ore de condus cu un instructor si faptul pentru care nu am optat pentru o masina mai noua. Am fost de parere ca pot sa iau ceva care este mai mult decat o "coaja" si ma tine 2-3 ani macar iar apoi pot sa fac upgrade.

De viitor, adica peste niste ani, ma gandesc mai departe la Mitsubishi - nu a iesit din carti! Ca design si optiuni imi place si Honda (Accord, dar si Civic) - dar modelele astea doua nu am apucat sa le studiez asa cum am studiat Lancer.ul.

Cred ca este destul pana acum cat am povestit Puteti citi copiilor povestea mea, sigur vor adormi, asta daca dvs. nu adormiti inainte! Am testat )
Spre sfarsitul anului (asta - 2012), revin cu detalii legate de acte, inmatriculare - costuri si evident, poze!
Pentru mine, 21.12.2012 - a fost sfarsitul lumii mele fara masina si inceputul uneia cu masina )

Toate cele bune de Sarbatori la toata lumea!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Sâm Dec 22, 2012 11:29 am

Salut, si bine ai venit. Motoarele de 1.5 cdi sunt foarte robuste, dar nu ne-ai spus ce varianta de putere ai, pe forfour au fost si de 68 si de 95 (cdi cu i argintiu respectiv rosu). Pe colt doar cele de 95 s-au pus, oricum ambele sunt acelasi motor fizic, difera doar softul. Si ambele se pot resofta, cu rezultate excelente, sunt capabile de un cuplu zdravan (330nm) chiar daca puterea maxima nu prea trece de 120 de cai pt ca turbina e totusi micuta.

Pe langa oglinzile electrice ai si geamuri electrice spate si cotiera centrala (pachetul comfort, doar asa venea din fabrica) sau au fost puse ulterior oglinzile electrice?

Cureaua de la alternator, care invarte si pompa de apa si compresorul A/C e bine sa o schimbi chiar anul asta daca nu ai idee cand a fost schimbata ultima data, daca se rupe poate avea consecinte nefaste. Pe langa faptul ca ramai fara racire, franjuri din curea se pot incurca in fulie, sa iti buleasca simeringul si sa inceapa sa-ti borasca ulei pe acolo, a patit-o un prieten. Si fara apa si ulei nu prea mai mergi nicaieri. E ieftina cureaua, cu tot cu manopera nu treci de 100 roni.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Sâm Dec 22, 2012 1:20 pm

Cred ca ajunge mai putin de 100 de roni, doar cureaua e vreo 35 daca-mi amintesc bine.

Oricum, tot in curtea Mitsubishi ai ramas, probabil deja stii ca Smartul ForFour e cam aceeasi masina cu Mitsubishi-ul Colt.

In rest, bun venit pe mitsu.ro, sa o stapanesti cu placere si la cat mai multi km fara incidente!

Avatar utilizator
didi^^
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 30, 2012 12:11 pm

Mesaj de didi^^ » Sâm Dec 22, 2012 4:03 pm

Multumesc de info, Alex44! Acum, abia, vad ca si tu tot un Smart 44 conduci Si chiar ma gandeam cand am postat, ca nu am mai gasit niciun Smart pe forum Nu am gasit unde ai povestit tu despre masina ta... daca mi.ai putea de link.ul...m.as bucura.

Are 68. Momentan o sa il las asa si ma bucur ca e o procedura simpla de trecut la 95. Despre oglinzile electrice, cred ca sunt acolo de la inceput, adica din fabrica - asa ar trebui sa iasa de pe linia de productie. Totusi geamurile pe spate nu stiu daca sunt sau nu electrice. Am uitat

Iau in considerare sa schimb si cureaua de la alternator tot asa, o data cu uleiul si cauciucurile. La service, zicea cum spuneti si voi, ca e pe la 30-35 de lei / bucata.

Multumesc, Andrei!
Da, cand am facut trecerea asta (prima data, mentala) de la Lancer la Smart si am inceput sa citesc despre istoria marcii Smart. Pare a fi una dintre cele mai tinere marci de pe piata auto, comparand cu, de ex. Mitsubishi de la inceputul anilor 1900-1910 sau si cu altele de pe piata. Mi.a dat incredere faptul ca in spatele Smart.ului se afla, de fapt, marci de renume si am conciderat ca e "mana destinului" cand am citit si despre inrudirea cu Mitsubishi. (Sursa Wikipedia)

Avatar utilizator
didi^^
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 30, 2012 12:11 pm

Mesaj de didi^^ » Mar Ian 08, 2013 10:48 pm

La Multi Ani! (si la mai multi km cat mai placuti! )

Azi am reusit doua lucruri:
primul, sa fac o poza (adica, doua, una neclara, alta clara) - o postez doar pe cea buna
doi, am schimbat uleiul.

Maine, primeste "bocanci de iarna"..... am condus vreo 10 zile cu "sandale de vara".

Detalii ulei:
Castrol EDGE (FST, FTS ceva...) 5W - 30 - 5L+1L = 305 lei
Filtru MANN, parca - 56 lei
Monopera inclusa (sau gratuita)

Detalii gume:
175 / 65 / R14
Goodyear GU7 (sper ca asa e codul) - 280 lei / bucata
Montaj si echilibrare roti inclus

Schimbat becul de la portbagaj - 5lei setul de doua becuri.

Luat un spray de dezghetat parbrizul - 12 lei

O carpa speciala - buna la sters masina (se pricepe mai bine Little Brother - a lucrat prin benzinarie vreo 2 ani)

Ce ma "streseaza" in viitorul foarte apropiat, este inscrierea. Din cauza unei hartii, pot abia vinerea urmatoare sa fac pasul asta.



Masina se conduce usor, este ascultatoare, nu pot sa zic ca am nemultumiri. Bateria trebuie reincarcata si cu toate astea, azi dimineata masina a pornit la prima cheie (minus 7 sau minus 10 au fost in TM). Prietenii apropiati ma incurajeaza cu condusul si tinand cont ca am facut inainte sa iau masina vreo 6-8 ore de condus si pe Smarty cred ca l.am condus de vreo 10 ori - se pare ca ma descurc bine Parcarile imi reusesc, cateodata da, cateodata din mai multe incercari - mai exersez.

Mai adaug detalii despre ce mai fac pe la ea si cu poze mai bune cand e si masina mai curata

O seara faina!
Fişiere ataşate
IMAG0766.jpg
IMAG0766.jpg (810.23 KiB) Vizualizat de 6714 ori

Avatar utilizator
didi^^
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 30, 2012 12:11 pm

Mesaj de didi^^ » Vin Ian 11, 2013 11:19 pm

Smarty 2 a primit incaltari noi, noute azi. Jantele astea's cam jalnice, dar merg pt iarna. Dimineata asta a fost o gheata prin oras....ca la patinoar! Am reusit sa nu alunec (chiar si cu sandale).

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Lun Ian 14, 2013 11:52 am

Pentru iarna sunt ok; si eu am jante de tabla cu, capace de Smart pe vacutza.

Pentru vara ai set separat?

PS: La Multi Ani!

Avatar utilizator
didi^^
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 30, 2012 12:11 pm

Mesaj de didi^^ » Mar Ian 15, 2013 1:06 am

Multumesc frumos!

Da, pai jantele astea de tabla cu capace arata tare bine )
Momentan, astea asa in combinatia asta vor ramane roti de iarna. Pt vara am numai cauciucurile cu care am primit.o. Dar ma gandeam ca ar arata mai dragut cu niste jante e 15, deci probabil si alte cauciucuri. Astea pe care le am 2-3 arata parca mai ok, 1 arata mai uzat. Sunt marci diferite de cauciucuri, vreo 2 conti, 1 semperit si al 4.lea... chiar nu mai stiu ) poate le da asa la o suma modica, ele er mai merge alergate macar o vara sau chiar mai mult unele.

Concluzia este, ca da, o sa vreau sa am un setr separat si cand este de schimbat se schimba roata direct fara dezbracat janta / imbracat janta, etc.

Tu pt vara ce dimensiuni folosesti vs iarna? Sau cand gestionezi situatia asta legata de roti?

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Ian 15, 2013 8:30 am

Nu-ti recomand sa pui jante mai mari de 15, si chiar si asa o sa simti diferenta la comfort si pret anvelope. Masinutele noastre sunt cam rigide pt jante mari.

Avatar utilizator
didi^^
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 30, 2012 12:11 pm

Mesaj de didi^^ » Mar Ian 15, 2013 9:09 am

Dah, 15 inca e ok, sau?

Scrie răspuns

Înapoi la “Masina Mea, alta decat Mitsubishi”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori