Cum Sa Cureti Clapeta De Acceleratie

How to?
Avatar utilizator
cillu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 18, 2012 2:31 pm

Mesaj de cillu » Mie Mai 30, 2012 4:32 pm

In urma simtomelor de pornire a motorului greoaie, pierderea turatiei, bec motor aprins si diagnosticat cu schimbare clapeta de acceleratie de catre reprezentanta (240 eu. costa piesa), m-am bucurat ca am gasit aici o solutie de rezolvare a problemei. De aceea vin in sprijinul acestei actiuni cu poze cronologice.
Fişiere ataşate
DSC07181.JPG
DSC07181.JPG (319.55 KiB) Vizualizat de 6363 ori
DSC07178.JPG
DSC07178.JPG (1.24 MiB) Vizualizat de 6357 ori
DSC07177.JPG
DSC07177.JPG (1.22 MiB) Vizualizat de 6353 ori
DSC07176.JPG
DSC07176.JPG (326.29 KiB) Vizualizat de 6330 ori
DSC07175.JPG
DSC07175.JPG (308.73 KiB) Vizualizat de 6320 ori
DSC07174.JPG
DSC07174.JPG (242.44 KiB) Vizualizat de 6346 ori
DSC07173.JPG
DSC07173.JPG (1.22 MiB) Vizualizat de 6305 ori
DSC07171.JPG
DSC07171.JPG (384.47 KiB) Vizualizat de 6331 ori
DSC07170.JPG
DSC07170.JPG (338.67 KiB) Vizualizat de 6285 ori
DSC07169.JPG
DSC07169.JPG (305.31 KiB) Vizualizat de 6296 ori
DSC07167.JPG
DSC07167.JPG (387.36 KiB) Vizualizat de 6260 ori
DSC07166.JPG
DSC07166.JPG (1.22 MiB) Vizualizat de 6293 ori
DSC07165.JPG
DSC07165.JPG (407.31 KiB) Vizualizat de 6359 ori

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Mai 30, 2012 4:34 pm

Super poze, iti multumim . E bine de stiut ca uneori diverse testere mai diagnosticheaza ca defecta si pedala de acceleratie, care are costuri similare, cand de fapt tot clapeta murdara e de vina .

Iar de curatare se va bucura si un Colt care inca nu are becul de check engine aprins, nu trebuie sa stati cu ea pana incepe sa faca figuri. La fel si lancer X 1.5 si probabil si 1.6.

Daca e foarte murdara clapeta, o solutie care o curata INSTANT este Decarburol. Nu cred ca e safe sa fie folosit si pe senzorul MAP, pe ala dati doar cu spray. Dar pt clapeta murdara e minunat, dizolva instant toata murdaria si ti-o baga in piele ) Purtati manusi daca nu vreti sa petreceti mai mult timp spalandu-va pe maini decat curatand clapeta

Avatar utilizator
cillu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 18, 2012 2:31 pm

Mesaj de cillu » Mie Mai 30, 2012 5:10 pm

Masina e COLT din 2004 are 51 000 km si motor de 1.3. In ultima poza demontez un senzor, cred (de aer?), care era invelit intr-o depunere neagra si pe care l-am curatat doar cu spray, fara sa-l ating cu altceva. Mizeria a disparut si s-a facut galben. Si eu cred ca depunerea de pe senzor a fost capul rautatilor si as recomanda ca prim pas curatarea lui, iar daca problema persista, demontarea si curatarea clapetei. Oricum merita operatiunea. Timpul de lucru e scurt si masina alearga mai vesela pe drum acum.

Si eu va multumesc! Comentariile voastre au fost de mare folos!
Fişiere ataşate
DSC07187.JPG
DSC07187.JPG (1.16 MiB) Vizualizat de 6288 ori
DSC07184.JPG
DSC07184.JPG (1.24 MiB) Vizualizat de 6350 ori
DSC07183.JPG
DSC07183.JPG (1.24 MiB) Vizualizat de 6379 ori

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Mai 31, 2012 9:05 am

Da, acela este senzorul Manifold Absolute Pressure, MAP.

Avatar utilizator
conchistadorul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 05, 2009 11:00 am

Mesaj de conchistadorul » Dum Mar 17, 2013 9:59 pm

La 2.0 D-ID gasesc asa ceva?

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Mar 18, 2013 12:46 am

Asa ce?

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Vin Aug 02, 2013 8:19 pm

Azi am curatat si eu clapeta de acceleratie de la lancer.
la demontare si la monatre nu am ce sa spun in plus fata de ce au spus colegii anterior.
clapeta si galeria de admisie erau foarte murdare, am curatat galeria cat am putut sa bag mana.
de asemenea am curatat si senzorul MAP, era foarte murdar, doar cu jetul de la spray.
inainte de a ma apuca de treaba am deconectat bornele de la baterie, iar dupa ce am montat clapeta am pus si bornele.
cand am pornit motorul, initial a pornit foarte urat, parca se ineca (m-am speriat putin ), s-a turat cam pana la 1500 turatii, dupa care a scazut la 1000, pana s-a incalzit, cand a scazut la prima liniuta sub semnul de 1000 ( probabil 800 turatii) unde statea si inainte de curatare.
n-am mers cu ea sa vad daca se simte ceva, dar la relanti mi se pare ca revine putin mai greu cand turezi brusc, nu foarte mult e posibil sa ma insel.

ps pentru a scoate senzorul MAP trebuie un torx de 20, pentru corpul clapetei de 30.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Sâm Aug 03, 2013 12:20 am

Dar de la ce se imbiba clapeta cu mizerie ca daor este filtrul de aer pe admisie? Am scos si eu filtrul de aer si e luna dupa el, nu pare sa fi patruns pic de praf.
Senzorul MAP ce rol are?

@nini, cati km are masina, avei ceva simptome de te-ai hotarat sa curati clapeta?

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Aug 05, 2013 10:21 am

Se murdareste de la vaporii de ulei evacuati din carter si introdusi in admisie pt a fi arsi. Problema la noi e ca sunt introdusi inaintea clapetei si a senzorului, nu dupa ei.

Senzorul MAP (manifold absolute pressure) masoara presiunea din admisie, si corelat cu temperatura aerului calculeaza masa aerului admis in motor pt a sti ce cantitate de benzina sa injecteze.

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Lun Aug 05, 2013 8:54 pm

masina are 72.000, am curatat clapeta pur si simplu. inainte de curatare la relanti cu compresorul de ac pornit, turatia scadea putin sub 800, si masina avea un usor tremur, acum turatia creste foarte putin, si nu mai are tremuratul.
clapeta in partea dinspre filtru arata foarte bine, nu se vede nimic. partea urata e spre motor dupa cum se poate observa in poze.
ca simptom are un fel de parait cand o accelerez in mers in jur de 2000 turatii, dar nu de asta am curtat-o, ca stiu sigur ca nu are legatura.
nu stiu de la ce vine acel zgomot, dar o sa merg in service cu ea.
Fişiere ataşate
IMAG0381.jpg
IMAG0381.jpg (618.01 KiB) Vizualizat de 6104 ori
IMAG0378.jpg
IMAG0378.jpg (633.29 KiB) Vizualizat de 6089 ori
IMAG0377.jpg
IMAG0377.jpg (828.93 KiB) Vizualizat de 6114 ori
IMAG0380.jpg
IMAG0380.jpg (660.06 KiB) Vizualizat de 6117 ori

Scrie răspuns

Înapoi la “Tutoriale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori