Rulmenti Amortizoare Fata, Lancer Classic

How to?
Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Vin Aug 19, 2011 1:09 pm

Daca se-ntimpla ca din coloana voastra de directie sa se auda trosnituri scurte cind luati de volan, e clar ca aveti o problema cu rulmentii de amortizor (sau flanse). In primul rind, nu plecati urechea la toti habarnistii sa cumparati flansele cu totul pentru ca dati o gramada de bani pe niste piese metalice absolut inutile, ale voastre fiind in perfecta stare (asta daca nu aveti multe sute de mii de km. parcursi cu masina). Sincer, si o sa vedeti din ce urmeaza, nu v-as recomanda sa luati nici rulmentii, dar nu stiu ce model de rulmenti aveti. Am inteles de la 2dor ca din fabrica masina vine cu un alt tip de rulmenti, mai firavi si mai neprotejati la praf, iar daca e asa, merita sa luati alti rulmenti.
Asadar, vorbind cu COobra si cu ovidiu de la M Car Expozitiei, am aflat ca rulmentii masinii mele (schimbati in garantie, deci nu cei de fabrica) se pot desface si curata intr-un mod foarte elegant. Din pacate am aflat prea tirziu de treaba asta, la momentul respectiv eu avind deja cumparata o pereche de rulmenti ce intentionam s-o schimb o data cu amortizoarele. Ceea ce am si facut, de fapt.
Asadar, iata-ma cu o pereche de rulmenti de amortizor, uzata, ramasa in fata mea, motiv pentru care m-am apucat de desfacut. Iata pasii ce trebuiesc urmati.

1. Ansamblul arc-amortizor trebuie demontat de pe masina, montat intr-o menghina (nu stingeti tare ca buliti amortizorul!!!!), puse presele de arc si strinse, desfacut surubul din capul amortizorului si scoase flansele si tot ce mei e acolo. Veti ramine in mina, printre altele, cu chestia de mai jos. Am pus in poza si reperul rulmentului, sa stiti ce sa comandati. Atentie: nu se gasesc rulmenti aftermarket, doar originali. Eu am dat cam 130 de lei pe bucata.

[attachment=14332:08162011093.jpg]


2. Cu f. mare grija si pricepere, cu un virf de cutter sau cu o surubelnita mica, bagati virful uneltei in deschizatura interioara, la linia separare.

[attachment=14333:08192011099.jpg]

3. Felicitari, ati reusit sa desfaceti rulmentul!

[attachment=14334:08162011094.jpg]

4. Cu virful unui cutter de data asta, introduceti intre piesa albastra (teflon) si piesa gri (camasa), apoi faceti pirghie.

[attachment=14335:08162011097.jpg]

5. Acu' urmeaza partea cea mai enervanta: curatatul! Puneti mina pe o cirpa si pe o surubelnita fina si incepeti sa inlaturati TOT smacul de pe partile componente ale rulmentului. Insistati pe toate canalele, prin toate partile vazute si nevazute. Atentie: exista canale si pe partile lateral-interioare ale carcasei rulmentului!!!!
Daca aveti posibilitatea sa suflati cu aer sub presiune, ar fi cel mai bine. Daca nu, curatati pina cind trecerea virfului surubelnitei prin canalele respective va fi lina, nu ca si cind ar trece peste nisip!

[attachment=14336:08192011101.jpg]

6. Fara sa exagerati, aplicati vaselina pe caile de frecare ale carcasei si pe partea albastra care le desparte. Bagati vaselina in toate canalele vizibile pentru ca vaselina din respectivele canale va actiona ca o bariera impotriva prafului.
Asezati cu grija partea albastra in carcasa inferioara a rulmentului, puneti partea superioara pese cea inferioara si apasati. Aveti un rulment de amortizor ca si nou!
Fişiere ataşate
08192011101.jpg
08192011101.jpg (799.11 KiB) Vizualizat de 5618 ori
08162011097.jpg
08162011097.jpg (686.24 KiB) Vizualizat de 5623 ori
08162011094.jpg
08162011094.jpg (630.65 KiB) Vizualizat de 5632 ori
08192011099.jpg
08192011099.jpg (475.56 KiB) Vizualizat de 5628 ori
08162011093.jpg
08162011093.jpg (495.8 KiB) Vizualizat de 5645 ori

Avatar utilizator
metal_militia
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm

Mesaj de metal_militia » Vin Aug 19, 2011 2:22 pm

Si asa se scapa de trosnitura? Ciudat e ca cu flansele OEM nu imi trosnea si acum la un an dupa ce am pus flanse sachs imi trosneste pe dreapta intr-o veselie...
O sa rada aia de la service de mine daca ii pun sa desfaca atat ca sa ung eu un inel de plastic, dar merita daca ma scapa de trosnitura.

Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Vin Aug 19, 2011 4:36 pm

Idem si la Colt..arata la fel.
...exact aceeasi operatie am facut-o eu si am scapat de scartaieli enervante, mai ales iarna.
Insa ca sa aflu ca trebuie demontat si doar curatat, am cumparat flanse si rulmenti noi. !
Asa ca acum am practic un set de rezerva.

Sistemul de KKt-ul de prindere suspensie sub caroserie mentine in oale praf si pietricele intr-o veselie. De la ele se trage.

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Lun Aug 22, 2011 1:10 pm

Si eu am schimbat unul din ei.
Ziceai ca se rupe masina nu alta.

Scrie răspuns

Înapoi la “Tutoriale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori