Schimpare Culoare Becuri Bord Lancer Classic

How to?
Avatar utilizator
Bogdanlm
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Feb 05, 2008 6:02 pm

Mesaj de Bogdanlm » Joi Mar 31, 2011 7:38 pm

Mi-a fost frica la inceput ca dupa ce o desfac ma duc la electrician sa o monteze la loc, dar.... Nu e complicat.

Imi e mai greu sa fac acest tutorial, decat sa schimb culoarea.

Mi-a luat sa fac pozele cam cat mi-a luat restul!!!!

Eu nu am schimbat becurile ci doar acel plastic care se pune peste ele.

Am cumparat niste "caciulite" rosii pentru becuri la pretul de 0,10 Ron bucata de la un magazi de langa mine.

Si ...

1. La inceput sunt albe...




2. Continuand munca inceputa de Gabitzu...

Trebuie sa scoti Unitatea centrala. Pentru asta trebuie sa dai jos rama care este prinsa in 2 suruburi sus:








3. Acestea sunt cele 2 surubele...




4. rama este prinsa in bord in niste clipsuri. Gabitzu a scoso cu surubelnita parca, eu am bagat un pic capul unei surubelnite drepte si am tras usor cu mana (mi-a fost foarte frica de zgarieturi pe muchii). Are niste cleme sus, si doua jos, in spate.







5. Asa cum a mai spus si Gabitzu, consola e prinsa in 4 suruburi.... de aici eu am mers pe cai "virgine"




6. Cele 4 suruburi sunt destul de lungi



7. Dupa ce le desfaci, va trebui sa scoti mufele din spate. Sunt doua. AI GRIJA SA NU RUPI SIGURANTELE MUFELOR!!!!

Mufele sunt de dimensiuni diferite si "antiprost" cum zic eu. Nu ai cum gresi cand le pui la loc.






8. Vei observa acum ca pe lateralele consolei centrale sunt 2 distantoare. Eu le-am scos ca sa imi fie mai usor. Au un tamburus mic care le tine la locul lor.

Am impins in el foarte usor cu manerul surubelnitei.








9. Consola este formata din doua parti (fata si spate) care trebuie separate pentru a ajunge la becuri.

Sunt 4 suruburi mai mici, cate 2 pe fiecare laterala (daca nu ai dat jos distantoarele sunt in spatele lor):








10. Cele 4 surubele sunt:




11. Acum scaunul meu din dreapta avea pe el: 2 surubelnite (una dreapta, una in stea), rama, 2 suruburi de la rama, 4 suruburi lungi de la consola, 4 suruburi mici care tin cele 2 parti ale consolei unite, si 2 distantoare. Arata asa:



12. Acum (dupa ce am desfacut cele 4 suruburi mai mici ce unesc cele 2 parti ale consolei) trebuie sa desfacem 3 urechi de prindere (2 pe o parte, 1 in mijloc pe partea cealalata) Aici iar mi-a fost frica sa u le rup... Mare grija!!! Sa nu trageti tare intrucat cele 2 parti ale consolei sunt legate intre ele cu o panglica de fire (ca la PC). Sa nu o rupeti sau indoiti pentru ca e foarte delicata.

Dupa ce le-ati desfacut, veti observa panglica despre care vorbesc. Trebuie sa o scoateti cu grija din una din mufe, mie mi-a fost mai usor din mufa partii cu butoanele, adica asa:









Partea a 2 -a


13. Acum avem acces la becuri. Sunt 4. Se vede spatele suportului, ca o chestie mica, rotunda, neagra, cu un fel de x:






14. Hai sa scoate unul....




15. Prima oara m-am speriat ... nu stiam ce bec e!!! Apoi mi-am dat seama ca e un plastic peste el.

De ce albastru??? nu stiu... poate e ca la Becurile de far... daca au capul albastru => o lumina mai alba... nu stiu...




16. Plasticele pe care le-am cumparat ca sa le pun pe becuri...




17. Poze facute in timp ce schimbam "prezervativele"










18. Dupa ce ati "inrosit" toate cele 4 becuri, trebuie sa montati totul la loc.

Va va fi usor.


19. Produsul FINAL, "INROSIT":











20. Am si un filmulet dar nu stiu daca merge...

FINAL

http://s240.photobucket.com/albums/ff22 ... 011001.mp4


Sper sa va fie de folos!!!

P.S. Mi-a fost MMUUUUUULT mai greu sa fac acest tutorial decat sa schimb culoarea becurilor. Sincer... tutorialul a durat macar dublul timpului petrecut in masina!





Pticul 2 a urmat...





1. Flosind pozele de la gabitzu, si mai ales un electrician foarte bun ( Sa traiesti Marius!!!), am pus bec la contact (led rosu).

Din pacate nu am facut poze in timpul montajului, si nici noaptea nu am facut, intrucat bateria mea in varsta de cel putin 4 ani (atat are masina la mine - cine stie cat a stat bateria pe stoc) e pe redresor.

Din ce am vazut (in amurg, cu multa lumina) NU se vede un cerc perfect circular (ar fi fost nevoie de cel putin 2 becuri) si nu ai unde sa le pui.
Se vede mai intens sus, apoi descreste spre in jos.


Pentru montaj... demontati cutia din spatele volanului. Poate are Gabitzu poze.

Apoi va trebuie o surubelnita in stea foarte scurta (sau folositi un patent - simplu sau cu "cioc") pentru a scoate inelul de plastic din jurul contactului. (GRIJA FOARTE MARE!!! E Imobilizatorul!!! Are componenta electronica, si o bobina).

Cu chestia aia in mana va duceti la un magazi auto si luati un bec cu montura care sa se potriveasca acolo. Nu stiu tipul, dar a costat 3 lei.

Apoi se ia curent de la panoul de sigurante si alte "chestii" din spatele bordului, stanga jos, in spatele sertarului.

Curentul se ia cu 2 fire din mufele care duc la plafoniere. Astfel cand e usa deschisa (contactul luat) becul sta aprins, cand inchizi usa, scade intensitatea ca la plafoniera (treptat, fara contact pus sau brusc, cu contact pus).

Celalalt capat al firelor se lipesc (letcon, fludor) de montura becului. (eu am nimerit una facuta din materiale slabe, nu se lipea fludorul pe ea si am stricat 3, intr-un final am inlocuit becul din ea cu un led rosu pentru ca ledul are contactele mai bune). Ledul costa 1 leu.

Poze sper sa pun in viitor.


2. Cu ocazia asta am schimbat becul la bricheta (bec normal, ca la scrumiera + capison rosu) - s-a explicat cum, nu reiau
Detalii aici

3. De aici incepe greul, si nu m-as mai baga odata decat daca nu as avea de ales. (becuri arse de mult timp)
Nu m-as apuca intrucat becurile sunt ciudate/sensibile.

Am schimbat becurile la DIMMER, Reglaj faruri, Lampa ceata spate, proiectoare.

Atentie!!!
a) Lucrati fara curent!!! Cum ati lucrat cu curent, la cel mai mic scurt/atingere/ etc, sar sigurante/relee. Am patit-o!
Incercari / probe faceti doar cu toate conexiunile facute bine.
Fara DIMMER functional, montat NU functioneaza NICIUN bec in BORD. (logic)
Daca il stricati...
c) Becurile (toate 4) permit montarea de capisoane rosii, dar sunt un model ciudat (lipit - spre deosebire de consola de la clima) si muuuult mai sensibile.

Am demontat, au capison albastru verzui. Cum am tras de capison ca sa il scot (indiferent cat de incet sau cu grija) am rupt/ars/stricat 3 din 4 din becuri.

Asta inseamna sa le inlocuiesti (nu am gasit bec, si am folosit led rosu) prin dezlipire/lipire cu letconul. Si sunt FOARTE mici. Inevitabil se deterioreaza montura. Nu ai cum sa nu, oricat de bun ai fi. Plasticul e moale, fludorul e incins...

Placa pe care sunt prinse e foarte delicata, multe miscari => uzura FOARTE Mare.

d) s-a explicat mai sus cum se ajunge la DIMMER si la Controlul farurilor, nu reiau.
Spun doar ca am ajuns sa desfac INTEGRAL acele 2 monturi!!!

e) pentru cele 2 butoane de la proiectoare trebuie data jos rama de la ceasurile indicatoare bord.
Sunt 2 suruburi sus, si clipsuri.

Apoi trebuie bagata o surubelnita subtire (invelita in carpa pentru a nu zgaria) sub finitia bordului si trebuie scoasa din bord. NU se impinge din spate!!!
Si aici becurile sunt lipite, pentru inlocuirea lor (becurile s-au ars la schimbarea capisoanelor) am muncit peste 2 ore, 2 oameni, dintre care unul de meserie. (Ca sa intelegeti cat de ciudate sunt... in dimineata asta i-a luat mai putin sa repare un electromotor de Audi A6, pe care l-a reconditionat in intregime!!!!)

Cu stima!



Ei dragii mei... ) poze cu ultima realizare!!!


1. Becuri in stanga... proiectorarele fata/spate








2. Interior mare








3. Scrumiera scoasa, becul scrumierei, bricheta




4. Reglaj faruri + dimmer






5. Consola centrala














6. Contact











Nu se vad toate bine, au fost probleme cu focalizarea, timpii de expunere etc.

Sper sa va placa, mie imi place!!!

Avatar utilizator
ady830409
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Sep 16, 2012 1:13 pm

Mesaj de ady830409 » Lun Sep 24, 2012 11:14 am

salut!

cum se desface bricheta? la mine nu mai merge lumina acesteia. nici la scrumiera nu mai lumina, dar am schimbat becul.

display-ul cu Kilometrajul, are si acesta vreun bec? la mine abia se vede ( nu am masina de mult timp - SH) si la cumnate-miu ( tot Lancer, dar de serviciu) tot la fel se vedea...sters ( ma refer la lumina rosie din bord).

multumesc!

Avatar utilizator
Bogdanlm
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Feb 05, 2008 6:02 pm

Mesaj de Bogdanlm » Dum Oct 21, 2012 1:00 pm

Pentru bricheta trebuie sa dai jos consola centrala (si nuca de la schimbator)
In bord, am lumina la km si se vede destul de bine...

Avatar utilizator
danyyx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 3:08 pm

Mesaj de danyyx » Vin Apr 25, 2014 10:04 am

Buna,

Stiu ca e cam vechi topicul dar vreau sa stiu unde gasesc becuri din astea de bord pentru Mitsu. Eu am o Carisma si am doua beculete de la comanda proiectoarelor de ceata fata spate care sunt arse si nu gasesc de cumparat. Daca as gasi si niste "prezervative" cum le spuneti voi ar fi perfect.

Mersi!

Scrie răspuns

Înapoi la “Tutoriale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori