Maneta de viteze rigida (Selector viteze intepenit) - Tutorial gresare selector

How to?
Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Mar 09, 2011 2:31 pm



In prima poza e selectorul, partea de sus se misca sus jos cand de maneta misti stanga dreapta, si stanga dreapta cand de maneta misti inainte inapoi.



Pozele nu-mi apartin,eu n-am apucat sa fac niciuna cat am lucrat la masina.

Ca sa ajungi la piesa respectiva trebuie sa dai jos bateria si suportul ei si filtrul de aer cu tot cu cutie. Mie mi s-a rupt unul dintre suruburile din suportul de baterie, dar din fericire el nu facea decat sa tina o clema in care se fixau cablurile de +. Dar cum ele sunt mega rigide, nici nu se simte lipsa lui. Surubul se rupe din cauza ca e super ruginit.

Eu n-am dat jos selectorul pt ca mi-a fost frica sa fortez cablurile si ma temeam si de contaminarea uleiului de cutie. Am dat schimbatorul la maxim in stanga (spre piciorul soferului) si asta are ca efect destinderea selectorului. Am dat la greu cu WD-40 (degripant) si am inceput sa misc schimbatorul stanga-dreapta maxim (selectorul se misca sus jos). Dupa ce vreo 10 min am tot dat cu spray si miscat schimbatorul, am dat si cu spray de curatat franele pt ca asta e degresant. Si iar 10 min dat cu spray, miscat stanga dreapta. Dupa ce am fost sigur ca am scos tot WD-40-ul din el, am lasat schimbatorul maxim stanga si am asteptat 10 min sa se usuce. Apoi am trecut la gresat, am folosit spray de uns lantul la motocicleta, si a functionat f bine. Nu stiu daca este ideal (s-ar putea sa atraga mizerie in timp si sa se blocheze iar), poate ar fi fost mai bine sa gresez cu altceva, dar asta aveam La fel dat cu spray, miscat zdravan de schimbator, iar spray iar miscat. Pana cand simti ca s-a eliberat si ca merge bine. Am dat cu o groaza din toate 3 sprayurile, ca sa fiu sigur ca isi fac efectul si ca se decontamineaza. A curs o groaza de mizerie, si la sfarsit schibatorul se misca mult mai usor decat inainte. Tot nu revenea singur pe centru, dar era o mare inbunatatire.

Cum am zis, cand misti maxim dreapta (spre piciorul pasagerului, tr5 si R) selectorul este coborat total. Asa ca am inceput sa las masina in R, gandindu-ma ca trebuie sa ii faca bine sa stea inchis, si deci uns, decat destins si expus. Si asa este, dupa cateva zile am inceput sa observ ca se misca si mai usor schimbatorul, iar acum se si centreaza singur.

Intreaga operatie este foarte simpla, cu 2 chei tubulare (de 10 si 13 parca) si o surubelnita demontezi rapid bateria, suportul si filtrul cu a sa cutie, si te apuci de treaba. Daca ai un asistent care sa miste de schimbator cat tu dai cu sprayurile si mai bine.

Nu incercati sa miscati selectorul cu mana, eu mi-am prins degetele in el si DOARE. Are o contra-greutate ca sa te ajute cand bagi in viteze, si daca il misti de la selector se va misca BRUSC si puternic si iti raman degetele pe-acolo. Cablurile se pun prin presare pe bilele selcectorului si fara ceva forta nu le scoti de acolo, dar daca le maltratezi s-ar putea sa nu se mai aseze bine si sa scape pe viitor, asa ca nu merita demontate decat daca vrei musai sa scoti selectorul de pe masina.

Scrie răspuns

Înapoi la “Tutoriale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori