Modificare Faruri - Lancer 2008

How to?
Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Mar Oct 05, 2010 2:31 pm

Am tot zis ca o sa fac un tutorial pentru modificarea farurilor.

1. Demontarea farurilor
- se demonteaza bara fata
- se scot cele doua mufe din spatele fiecarui far
- se desfac cele 4 suruburi in care este prins farul
- se scoate farul afara

2. Desfacerea sticlei (defapt e tot plastic, dar ii zic sticla pentru a face diferenta de restul farului)
- se desfac cele patru surubele si clema metalica care tine sticla prinsa de restul farului
- se incalzeste cuptorul la 120 de grade
- se baga farul in cuptor timp de 10 min fara sa atinga peretii cuptorului (se poate pune pe o carpa sau pe o bucata de lemn pentru a nu intra in contact cu metalul). Intr-un cuptor normal farul nu intra cu totul ca sa se poata inchide usa. Se pune farul mai intai cu partea dinspre laterala masinii si apoi cu partea dinspre mijloc. Apoi se incepe desfacerea.
- se desface sticla prin tragere incepand din partea in care e semnalizatorul
- pe masura ce sticla se distanteaza de corpul farului desfaceti si clemele de plastic in care se mai tine. E bine daca va ajuta cineva cu un cutter in cazul in care siliconul farului se intinde.
- pentru desfacerea sticlei este atasat si un pdf cu mai multe poze

3. Pregatirea si montarea inelelor cu leduri SMD (aceasta parte e specifica modelelor de far cu lupa si xenon).
- Dupa desfacerea sticlei se desfac restul pieselor care trebuiesc vopsite. Odata desfacuta sticla se vad niste surubele care tin un plastic negru care contine si sticla ce acopera semnalizatorul.
- In spatele farului sunt doua suruburi care se desfac cu cheia de 10 si care sunt pentru reglare. Pentru demontarea corpului de lumini trebuie desfacute complet aceste suruburi si scoase murfele in care se mai tine.

- Pentru montarea inelelor trebuie polizata partea din spate a piesei din poza urmatoare pana se ajunge la santul din jurul lupei. Vedeti poze inainte si dupa. Eu polizarea am facut-o cu un flex cu o panza mica pentru ca altfel e destul de greu accesibila zona.



- Dupa polizare se finiseaza cu smirghel sau cu alte unelte de finisat si se face proba cu un inel cu leduri pana acesta se potriveste perfect. Eu, pentru finisat, am folosit o unealta de tip Dremel - vezi pe google.


- Inainte de montarea inelelor, se vopsesc partile dorite cu negru mat. Eu am inegrit si semnalizatoarele cu spray pentru inegrirea stopurilor.


- Inele cu leduri SMD am folosit de 100mm (diametrul exterior) si s-au potrivit perfect. Pentru ca cercul necesar nu e continuu, am izolat partea care ramane in spatele farului pentru a nu se vedea lumina din spate. Partea care ramane din inel nu incomodeaza deloc.


- Pentru lipirea inelelor am folosit super-glue. Este necesar sa se curete urmele de vopsea inainte de a aplica adezivul pentru ca au o reactie ciudata si nu se mai lipeste.


- Inelele au venit cu mufa T10 si am bagat-o in mufa pozitiilor. Deci nu a fost nevioe de alte modificari electice.

4. Montarea sticlei
- Dupa asamblarea componentelor la fel cum au fost desfacute, trebuie lipita sticla la loc.
- Va asigurati ca sticla farului si interiorul farului sunt curate.
- Se incalzeste cuptorul la 120 de grade.
- Se pune sticla peste corpul farului fara a se presa si se baga 10 min la cuptor la fel ca la demontare.
- Dupa ce s-a inmuiat siliconul se preseaza pana ce sticla se uneste perfect cu corpul farului.
- Se pun la loc surubelele si clema.

La final arata cam asa:

Avatar utilizator
laudia1975
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 05, 2008 8:50 am
Contact:

Mesaj de laudia1975 » Mar Oct 05, 2010 4:13 pm

Super informatii! Multumesc Cix!

Avatar utilizator
numai_silviu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 30, 2008 12:33 am

Mesaj de numai_silviu » Mar Oct 05, 2010 10:26 pm

Mare curaj ai avut sa desfaci faruri de 8.000 de lei bucata )

Avatar utilizator
teanu21
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 03, 2009 7:27 pm

Mesaj de teanu21 » Mar Oct 05, 2010 10:41 pm

bv , felicitari

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Mar Oct 05, 2010 10:41 pm

Farurile mai nou costa 1500 ron fara cabluri si fara becuri si chiar si asa cred ca se pot aduce si mai ieftin. Cat despre desfacut, nu exista nici un risc. Este al doilea rand de faruri pe care le desfac si pot sa zic ca dupa incalzirea lor in cuptor, desfacutul dureaza 3 minute de bucata.
Sa nu mai zic ca am avut tupeul sa le asamblez inainte sa probez daca se aprind. Asa am ajuns la unul dintre faruri sa fie montat si sa nu se aprinda ledurile. L-am mai desfacut inca o data si l-am reparat

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Mie Oct 06, 2010 11:09 am

8000 lei bucata? Unde, in reteaua oficiala?

Avatar utilizator
speed29
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 13, 2009 5:20 pm

Mesaj de speed29 » Mie Oct 06, 2010 1:50 pm

Nice ai si timp sa inteleg?

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Mie Oct 06, 2010 1:55 pm

...se poate face asa ceva si pentru Colt?

Avatar utilizator
Vladutz`
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Feb 10, 2009 8:30 pm

Mesaj de Vladutz` » Joi Noi 04, 2010 2:14 pm

cix am citit undeva la tine cum ca ai avea vreun far ramas de la accident!? poti sa mi spui daca le mai si la ce pret le dai? astept raspuns..ms si apropo goob job

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Joi Noi 04, 2010 3:38 pm

L-am avut pana l-au cerut cei de la asigurari. Cei de la service mi l-au lasat in portbagaj, dar dupa cateva zile a trebuit sa il duc.

Scrie răspuns

Înapoi la “Tutoriale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori