Cum Spalam Corect Masina - Metoda Celor Doua Galeti

How to?
Avatar utilizator
colin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 28, 2010 11:45 am

Mesaj de colin » Dum Mar 28, 2010 11:47 am

Tutorial two bucket method,

Am ales sa scriu acest tutorial in imagini pentru ca desi multe lume stie cum se spala masina cu two bucket method, se pare ca el nu exista explicat nici macar pe DW.

Sa incepem:

Se aduna doi baieti dornici de treaba( Cristi&Colin)
2 Masini jegoase dupa o saptamana de distractie( Meghy&Ceed)
2 Galeti de 10 litri(5 ron bucata in auchan)
1 Super snow foam la 5 litri cu dozator
1 Chemical Guys Citrus wash la gallon cu dozator
3 manusi( 1 sonus din blana de miel pentru partea de sus, inca un sonus identic dar mai vechi pentru partea de jos, si o manusa kent din carrefour strict pentru praguri si jante)
1 Aparat de spalat cu presiune
1 Prosop de uscat si un QD( last touch de la Meguiars)

Sa trecem la treaba:

Pentru ca two bucket method este procesul efectiv de spalare, am inceput cu etapa de prespalare anume cu snow foam. Nu mai mentionez nimic de dosaje si altele pentru ca nu discutam despre asta acum





Sa incepem efectiv si cu two bucket method

Am ales pentru spalarea cu two bucket method un sampon citrus wash and gloss de la Chemical Guys


Intr-o galeata am pus apa iar in cealalta galeata am pus 25 ml de sampon la 10 l de apa. Am pus mai intai apa si dupa care samponul, cu mana mai apoi am agitat samponul in apa.

Testam puterea de lubrefiere a samponului: Folosind doua degete le frecam si daca aluneca e bine, daca nu aluneca inseamna ca nici manusa nu o sa alunece si deci urmeaza panza de paianjen pe care incercam cu totii sa o evitam.

Cristi era tare pe felie............



Se incepe evident cu manusa mai noua pentru partea de sus inclusiv capota motor. Va sfatuiesc sa luati cate un panou pe rand si sa lasati manusa sa isi faca treaba, eu personal o folosesc ca pe un burete. Folositi miscari liniare pentru a limita numarul zgarieturilor aparute.



Dupa care punem manusa plina de mizerie in galeata cu apa chioara si o clatim bine, cu degetele avand grija sa indepartam mizeria pe cat posibil.

Dupa care stoarcem manusa pe cat posibil in afara galetilor. Si introducem manusa in galeata cu sampon ca sa absoarba foarte mult lichid



Pentru ca evident din poze nu mai stiti care galeata era cu ce. Va sfatuiesc sa va dati cu banda adeziva pe una din galeti pentru a recunoaste mai usor galeata cu apa.

Dupa ce am terminat de spalat partea de sus si de jos, pana la praguri, urmeaza pragurile si jantele cu o manusa ca cea din poza de mai jos



Pentru jante si praguri folositi acelasi procedeu ca si mai sus



Dupa o clatire temeinica se foloseste un prosop, de tipul miracle dryer iar in cazul in care mai raman pete...........




Bafta la spalat baieti

P.S: Eu imi spal asa masina de mai bine de 1 an de zile, zgarieturile sunt minime! Abordarea este folosita de 100% din pasionatii de detailing, fie ei de pe forumul romanesc detailing-club fie de pe detailingworld.

Avatar utilizator
Vibe
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 23, 2008 10:54 am

Mesaj de Vibe » Dum Mar 28, 2010 2:30 pm

E bine ca ai unde ... Probabil sunt multi care isi doresc sa-si spele masina singuri dar nu au unde...

Avatar utilizator
colin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 28, 2010 11:45 am

Mesaj de colin » Dum Mar 28, 2010 2:35 pm

QUOTE (Vibe @ Mar 28 2010, 02:30 PM) E bine ca ai unde ... Probabil sunt multi care isi doresc sa-si spele masina singuri dar nu au unde...


O sa fac in curand un mic tutorial cu ONR, in felul asta va puteti spala masinile in siguranta la OMV sau chiar in fata blocului

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Dum Mar 28, 2010 2:48 pm

QUOTE QD( last touch de la Meguiars)
cine este QD asta, ce stie sa faca si de unde?
multumesc.

PS - pentru aplicat spuma ati folosit aparatul cu presiune, sau doar din galeata?

Avatar utilizator
colin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 28, 2010 11:45 am

Mesaj de colin » Dum Mar 28, 2010 2:51 pm

Pe rand qd = quick detailer se aplica de preferinta dupa spalat pentru a usca masina mai usor, si unele produse de tip quick detailer ofera ceva protectie pe deasupra.


Pentru spuma am folosit lancea de spumare, insa la fel de bine poti sa folosesti un vermonel, din ala cu care se stropeste via.

Spumarea este etapa de prespalare absolut obligatorie pentru a inlatura mizeria grosiera.

Avatar utilizator
sobolanu'
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Noi 07, 2007 4:51 pm

Mesaj de sobolanu' » Dum Mar 28, 2010 3:16 pm

Scuze, dar alea erau "masini murdare"?? Voi nu traiti in Romania ?

Avatar utilizator
colin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 28, 2010 11:45 am

Mesaj de colin » Dum Mar 28, 2010 3:17 pm

Ba da, si de cand cu detailingul chiar imi place cand ploua, si mai imi place sa o murdaresc tare tare .

E o placere sa speli in felul asta

Avatar utilizator
shocs
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Iun 27, 2009 6:57 pm

Mesaj de shocs » Dum Mar 28, 2010 3:21 pm

Salut colin, ma bucur sa te vad si pe acest forum . Cat despre tutorial, speechless, de vreo 2 luni imi spal masina numai prin metoda asta. Ia timp, dar rezultatele sunt pe masura. Nu mi-au mai aparut zgarieturi noi cum apareau aproape dupa fiecare spalare la spalatoriile de cartier.

Avatar utilizator
metal_militia
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm

Mesaj de metal_militia » Dum Mar 28, 2010 4:15 pm

Ce ma bucur ca nu sunt singurul "nebun".

Colin, imi recomanzi un magazin/site in Romania unde sa gasesc un clay ieftin si bun?

Avatar utilizator
colin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 28, 2010 11:45 am

Mesaj de colin » Dum Mar 28, 2010 4:16 pm

ti-am dat PM


Scrie răspuns

Înapoi la “Tutoriale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori