Scris: Sâm Mai 02, 2009 10:12 am
Fiind mai uituc din dotare, mereu imi uit masina deschisa/geamuri deschise desi pana acum am avut noroc (poate si pentru ca stau in Bistrita ). Sper ca meseriasii sa nu citeasca acest topic ca se apuca sa-mi verifice masina in fiecare seara. Astfel, am zis sa imi fac ceva la problema incat sa nu uit. Studiind problema, ligla mi-a oferit varianta din topicul acesta insa mi se pare mult 130 de RONi pentru 8 diode.
Pentru doritori cu geamuri electrice, fata spate, toata problema in 3 cuvinte implica: pentru fiecare buton de la comanda de la sofer de inchidere a geamului (daca este prin impuls) se dau doua comenzi, una de verificare daca geamul este inchis si a doua de actionare a macaralei de la usa sa inchida geamul in caz contrar. Deci sunt necesare 2 diode/geam sau buton. Ideea este ca la Carisma, dupa 30 secunde sau 1 minut de la scoaterea cheii din contact, teoretic se taie curentul, practic, se taie alimentarea doar la butoanele de la geamuri, dar nu si la mecanisme (adica la motoras), astfel ca se poate face un cablaj frumos si mititel care sa inchida geamul. Eu voi opta pentru varianta sa le inchid din alarma, deci nu sa se inchida automat si asta pentru ca am la alarma de la masina o iesire auxiliara care se actioneaza prin tinerea timp de 2 secunde a butonului 2 apasat. Poate uneori nu vreau sa imi inchid geamurile complet fiind vara si cald afara si vreau sa le las usor deschise pentru a se aerisi masina.
Astfel, exista 2 variante de pozitionare a modului:
1. in usa langa comenzi cu conditia sa se traga un fir de la alarma pana la usa (suna prea complicat)
2. undeva in bord (unde e si alarma) unde sa se caute firele care comanda inchiderea geamurilor (asta va fi studiata pe viitor, doar sa ma eliberez putin).
Daca sunt si alti doritori, pastram legatura...
Pentru doritori cu geamuri electrice, fata spate, toata problema in 3 cuvinte implica: pentru fiecare buton de la comanda de la sofer de inchidere a geamului (daca este prin impuls) se dau doua comenzi, una de verificare daca geamul este inchis si a doua de actionare a macaralei de la usa sa inchida geamul in caz contrar. Deci sunt necesare 2 diode/geam sau buton. Ideea este ca la Carisma, dupa 30 secunde sau 1 minut de la scoaterea cheii din contact, teoretic se taie curentul, practic, se taie alimentarea doar la butoanele de la geamuri, dar nu si la mecanisme (adica la motoras), astfel ca se poate face un cablaj frumos si mititel care sa inchida geamul. Eu voi opta pentru varianta sa le inchid din alarma, deci nu sa se inchida automat si asta pentru ca am la alarma de la masina o iesire auxiliara care se actioneaza prin tinerea timp de 2 secunde a butonului 2 apasat. Poate uneori nu vreau sa imi inchid geamurile complet fiind vara si cald afara si vreau sa le las usor deschise pentru a se aerisi masina.
Astfel, exista 2 variante de pozitionare a modului:
1. in usa langa comenzi cu conditia sa se traga un fir de la alarma pana la usa (suna prea complicat)
2. undeva in bord (unde e si alarma) unde sa se caute firele care comanda inchiderea geamurilor (asta va fi studiata pe viitor, doar sa ma eliberez putin).
Daca sunt si alti doritori, pastram legatura...