Strutbar
am ales sa imi fac singur un strutbar (bara intre amortizoare) pentru ca e prea scumpa dupa parerea mea sa o cumpar. sau oi fi io calic
unelte si materiale...........
plastic (am folosit forex de 2mm)
cutter
tabla de 3mm
teava (da nu stiu de cat ca nu am masurat-o)
bormasina
polizor unghiular (flex)
aparat de sudura
ciocan
vopsea
rabdare
pe cineva care sa se priceapa la lucrul cu metale (in cazul meu socramiu)
sculele pentru demontat de pe masina
am demontat partea in care sta motorul si mecanismul de la stergatoare, dupa care folosind forexul am facut un sablon. forexul este un plastic care se taie foarte usor cu cutterul.
am transferat sablonul pe tabla pe care am taiat-o cu foarfeca de tabla.
[attachment=3127:002.jpg]
pentru curbura interioara a trebuit sa aplicam metoda cu dat gauri din aproape in aproape deoarece nu am avut freza
[attachment=3128:004.jpg]
[attachment=3129:005.jpg]
dupa care am terminat taietura cu polizorul unghiular (cu cat mai mic aparatul cu atat mai bine)
[attachment=3130:006.jpg]
[attachment=3131:008.jpg]
marginile au fost finisate la polizor (mergeau si cu flexul)
[attachment=3132:009.jpg]
de la atelier am ajuns acasa la masina unde are loc prima proba
[attachment=3133:DSC00676.JPG]
[attachment=3134:DSC00677.JPG]
cu suportii montati pe masina s-au format curbele tevii. trebuie sa spun aici ca a fost ceva munca din cauza ca nu am avut dupa ce sa ma iau si mai indoaie, mai bate, mai trage pana a iesit bine. a trebuit sa tin seama si de remontatul accesoriilor, si nici sa nu vin cu bara prea jos pentru ca nu mai puteam sa desfac capacul la filtrul de aer.
teava a fost sudata provizoriu in doua afturi (nu am vrut mai mult sa nu ard vopseaua de pe oale) dupa care operatia s-a desfasurat cu ansamblul scos de pe masina
[attachment=3135:DSC00678.JPG]
din cauza sudurii destul de intense (a vrut socramiu sa se asigure ca tine), materialul s-a tras un pic si a mai trebuit ajustat. am trecut iar la flex sa curat vopseaua (groasa) de pe teava.
cam asa arata dupa o prima mana de vopsea neagra...e agatata chiar in cuier la uscat.
[attachment=3136:DSC00679.JPG]
teoretic vreau sa o fac rosie dar nu am mai gasit spraiul cu vopsea de etrieri.
daca nu il gasesc nici maine, a doua mana de vopsea va fi gri (argintie)
m-am grabit si am vrut sa fac totul dintr-o data ca sa nu mai desfac masina inca odata.
nu a iesit perfecta dar sunt multumit. sa vedem maine exact cum vine montata.
scuze de poze, dar telefonul a fost mai la indemana.
unelte si materiale...........
plastic (am folosit forex de 2mm)
cutter
tabla de 3mm
teava (da nu stiu de cat ca nu am masurat-o)
bormasina
polizor unghiular (flex)
aparat de sudura
ciocan
vopsea
rabdare
pe cineva care sa se priceapa la lucrul cu metale (in cazul meu socramiu)
sculele pentru demontat de pe masina
am demontat partea in care sta motorul si mecanismul de la stergatoare, dupa care folosind forexul am facut un sablon. forexul este un plastic care se taie foarte usor cu cutterul.
am transferat sablonul pe tabla pe care am taiat-o cu foarfeca de tabla.
[attachment=3127:002.jpg]
pentru curbura interioara a trebuit sa aplicam metoda cu dat gauri din aproape in aproape deoarece nu am avut freza
[attachment=3128:004.jpg]
[attachment=3129:005.jpg]
dupa care am terminat taietura cu polizorul unghiular (cu cat mai mic aparatul cu atat mai bine)
[attachment=3130:006.jpg]
[attachment=3131:008.jpg]
marginile au fost finisate la polizor (mergeau si cu flexul)
[attachment=3132:009.jpg]
de la atelier am ajuns acasa la masina unde are loc prima proba
[attachment=3133:DSC00676.JPG]
[attachment=3134:DSC00677.JPG]
cu suportii montati pe masina s-au format curbele tevii. trebuie sa spun aici ca a fost ceva munca din cauza ca nu am avut dupa ce sa ma iau si mai indoaie, mai bate, mai trage pana a iesit bine. a trebuit sa tin seama si de remontatul accesoriilor, si nici sa nu vin cu bara prea jos pentru ca nu mai puteam sa desfac capacul la filtrul de aer.
teava a fost sudata provizoriu in doua afturi (nu am vrut mai mult sa nu ard vopseaua de pe oale) dupa care operatia s-a desfasurat cu ansamblul scos de pe masina
[attachment=3135:DSC00678.JPG]
din cauza sudurii destul de intense (a vrut socramiu sa se asigure ca tine), materialul s-a tras un pic si a mai trebuit ajustat. am trecut iar la flex sa curat vopseaua (groasa) de pe teava.
cam asa arata dupa o prima mana de vopsea neagra...e agatata chiar in cuier la uscat.
[attachment=3136:DSC00679.JPG]
teoretic vreau sa o fac rosie dar nu am mai gasit spraiul cu vopsea de etrieri.
daca nu il gasesc nici maine, a doua mana de vopsea va fi gri (argintie)
m-am grabit si am vrut sa fac totul dintr-o data ca sa nu mai desfac masina inca odata.
nu a iesit perfecta dar sunt multumit. sa vedem maine exact cum vine montata.
scuze de poze, dar telefonul a fost mai la indemana.
- Fişiere ataşate
-
- DSC00679.JPG (148.74 KiB) Vizualizat de 6215 ori
-
- DSC00678.JPG (61.65 KiB) Vizualizat de 6218 ori
-
- DSC00677.JPG (91.02 KiB) Vizualizat de 6220 ori
-
- DSC00676.JPG (97.92 KiB) Vizualizat de 6203 ori
-
- 009.jpg (382.2 KiB) Vizualizat de 6139 ori
-
- 008.jpg (171.27 KiB) Vizualizat de 6132 ori
-
- 006.jpg (383.85 KiB) Vizualizat de 6150 ori
-
- 005.jpg (63.61 KiB) Vizualizat de 6147 ori
-
- 004.jpg (247.43 KiB) Vizualizat de 6160 ori
-
- 002.jpg (362.75 KiB) Vizualizat de 6203 ori
deci...........gri se facu
[attachment=3143:DSC00680.JPG]
s-a uscat asa ca am montat-o...
cam asa vine fara acareturi....am constatat ca inaltimea e buna, filtrul de aer se paote scoate.
[attachment=3144:DSC00681.JPG]
si asa arata cu toate acareturile montate. maine va zic si daca observ ceva impunatatiri la manevrabilitate.
[attachment=3145:DSC00682.JPG]
[attachment=3143:DSC00680.JPG]
s-a uscat asa ca am montat-o...
cam asa vine fara acareturi....am constatat ca inaltimea e buna, filtrul de aer se paote scoate.
[attachment=3144:DSC00681.JPG]
si asa arata cu toate acareturile montate. maine va zic si daca observ ceva impunatatiri la manevrabilitate.
[attachment=3145:DSC00682.JPG]
- Fişiere ataşate
-
- DSC00682.JPG (166.22 KiB) Vizualizat de 6222 ori
-
- DSC00681.JPG (425.96 KiB) Vizualizat de 6238 ori
-
- DSC00680.JPG (390.27 KiB) Vizualizat de 6179 ori
ce am putut sa observ in primul drum (avantaj la testare ca fac 25 km pana la servici)
s-a imbunatatit foarte mult raspunsul directiei. se simte faptul ca orice stres asupra unei roti e preluat (se transmite) un pic si de cealalta.
s-a imbunatatit inclusiv plecarea brusca in curba. este tinuta si roata de pe interiorul virajului mai apasata.
la franari bruste cand vin din depasire in viteza (merg mult pe centura) nu mai apare dansul puntii fata. (mare parte si din cauza drumului)
a aparut un pic efectul ala de mers pe "ca pe sine"
pentru cat costa o asemnea piesa (sau mai bine zis pt cat m-a costat pe mine) imbunatatirea este extraordinara.
daca aveti posibilitatea sa va faceti asa ceva. go for it.
nu stiu daca in toata explicatia m-am exprimat foarte bine, daca-s nelamuriri....intrebati.
s-a imbunatatit foarte mult raspunsul directiei. se simte faptul ca orice stres asupra unei roti e preluat (se transmite) un pic si de cealalta.
s-a imbunatatit inclusiv plecarea brusca in curba. este tinuta si roata de pe interiorul virajului mai apasata.
la franari bruste cand vin din depasire in viteza (merg mult pe centura) nu mai apare dansul puntii fata. (mare parte si din cauza drumului)
a aparut un pic efectul ala de mers pe "ca pe sine"
pentru cat costa o asemnea piesa (sau mai bine zis pt cat m-a costat pe mine) imbunatatirea este extraordinara.
daca aveti posibilitatea sa va faceti asa ceva. go for it.
nu stiu daca in toata explicatia m-am exprimat foarte bine, daca-s nelamuriri....intrebati.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori