Strutbar

How to?
Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Sâm Mar 14, 2009 9:35 pm

am ales sa imi fac singur un strutbar (bara intre amortizoare) pentru ca e prea scumpa dupa parerea mea sa o cumpar. sau oi fi io calic
unelte si materiale...........
plastic (am folosit forex de 2mm)
cutter
tabla de 3mm
teava (da nu stiu de cat ca nu am masurat-o)
bormasina
polizor unghiular (flex)
aparat de sudura
ciocan
vopsea
rabdare
pe cineva care sa se priceapa la lucrul cu metale (in cazul meu socramiu)
sculele pentru demontat de pe masina

am demontat partea in care sta motorul si mecanismul de la stergatoare, dupa care folosind forexul am facut un sablon. forexul este un plastic care se taie foarte usor cu cutterul.
am transferat sablonul pe tabla pe care am taiat-o cu foarfeca de tabla.

[attachment=3127:002.jpg]

pentru curbura interioara a trebuit sa aplicam metoda cu dat gauri din aproape in aproape deoarece nu am avut freza

[attachment=3128:004.jpg]
[attachment=3129:005.jpg]

dupa care am terminat taietura cu polizorul unghiular (cu cat mai mic aparatul cu atat mai bine)

[attachment=3130:006.jpg]
[attachment=3131:008.jpg]

marginile au fost finisate la polizor (mergeau si cu flexul)

[attachment=3132:009.jpg]

de la atelier am ajuns acasa la masina unde are loc prima proba

[attachment=3133:DSC00676.JPG]
[attachment=3134:DSC00677.JPG]

cu suportii montati pe masina s-au format curbele tevii. trebuie sa spun aici ca a fost ceva munca din cauza ca nu am avut dupa ce sa ma iau si mai indoaie, mai bate, mai trage pana a iesit bine. a trebuit sa tin seama si de remontatul accesoriilor, si nici sa nu vin cu bara prea jos pentru ca nu mai puteam sa desfac capacul la filtrul de aer.
teava a fost sudata provizoriu in doua afturi (nu am vrut mai mult sa nu ard vopseaua de pe oale) dupa care operatia s-a desfasurat cu ansamblul scos de pe masina

[attachment=3135:DSC00678.JPG]

din cauza sudurii destul de intense (a vrut socramiu sa se asigure ca tine), materialul s-a tras un pic si a mai trebuit ajustat. am trecut iar la flex sa curat vopseaua (groasa) de pe teava.
cam asa arata dupa o prima mana de vopsea neagra...e agatata chiar in cuier la uscat.

[attachment=3136:DSC00679.JPG]

teoretic vreau sa o fac rosie dar nu am mai gasit spraiul cu vopsea de etrieri.
daca nu il gasesc nici maine, a doua mana de vopsea va fi gri (argintie)
m-am grabit si am vrut sa fac totul dintr-o data ca sa nu mai desfac masina inca odata.
nu a iesit perfecta dar sunt multumit. sa vedem maine exact cum vine montata.
scuze de poze, dar telefonul a fost mai la indemana.
Fişiere ataşate
DSC00679.JPG
DSC00679.JPG (148.74 KiB) Vizualizat de 6141 ori
DSC00678.JPG
DSC00678.JPG (61.65 KiB) Vizualizat de 6144 ori
DSC00677.JPG
DSC00677.JPG (91.02 KiB) Vizualizat de 6146 ori
DSC00676.JPG
DSC00676.JPG (97.92 KiB) Vizualizat de 6129 ori
009.jpg
009.jpg (382.2 KiB) Vizualizat de 6065 ori
008.jpg
008.jpg (171.27 KiB) Vizualizat de 6058 ori
006.jpg
006.jpg (383.85 KiB) Vizualizat de 6076 ori
005.jpg
005.jpg (63.61 KiB) Vizualizat de 6073 ori
004.jpg
004.jpg (247.43 KiB) Vizualizat de 6086 ori
002.jpg
002.jpg (362.75 KiB) Vizualizat de 6129 ori

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Dum Mar 15, 2009 1:29 pm

deci...........gri se facu

[attachment=3143:DSC00680.JPG]

s-a uscat asa ca am montat-o...
cam asa vine fara acareturi....am constatat ca inaltimea e buna, filtrul de aer se paote scoate.

[attachment=3144:DSC00681.JPG]

si asa arata cu toate acareturile montate. maine va zic si daca observ ceva impunatatiri la manevrabilitate.

[attachment=3145:DSC00682.JPG]
Fişiere ataşate
DSC00682.JPG
DSC00682.JPG (166.22 KiB) Vizualizat de 6148 ori
DSC00681.JPG
DSC00681.JPG (425.96 KiB) Vizualizat de 6164 ori
DSC00680.JPG
DSC00680.JPG (390.27 KiB) Vizualizat de 6105 ori

Avatar utilizator
Sfinxul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 20, 2007 9:14 pm

Mesaj de Sfinxul » Dum Mar 15, 2009 3:08 pm

Buna treaba. Sunt curios si eu sa aflu cu ce s-a imbunatatit manevrabilitatea si stabilitatea masinii.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Mar 16, 2009 8:26 am

ce am putut sa observ in primul drum (avantaj la testare ca fac 25 km pana la servici)
s-a imbunatatit foarte mult raspunsul directiei. se simte faptul ca orice stres asupra unei roti e preluat (se transmite) un pic si de cealalta.
s-a imbunatatit inclusiv plecarea brusca in curba. este tinuta si roata de pe interiorul virajului mai apasata.
la franari bruste cand vin din depasire in viteza (merg mult pe centura) nu mai apare dansul puntii fata. (mare parte si din cauza drumului)
a aparut un pic efectul ala de mers pe "ca pe sine"
pentru cat costa o asemnea piesa (sau mai bine zis pt cat m-a costat pe mine) imbunatatirea este extraordinara.
daca aveti posibilitatea sa va faceti asa ceva. go for it.
nu stiu daca in toata explicatia m-am exprimat foarte bine, daca-s nelamuriri....intrebati.

Avatar utilizator
BUGHY
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 09, 2008 7:49 pm
Contact:

Mesaj de BUGHY » Lun Mar 16, 2009 9:56 pm

Si eu vreau sa-mi iau una .
Nu stiu exact cat e ( sunt sigur ca nu face banii pe care ii cere dealer-ul ) dar cred ca se merita si ajuta la manevrabilitate si stabilitate .

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Mar 16, 2009 10:12 pm

mai nea....la noi la mcar aia de colt e vro 150 oiro fara tva.
e mult e putin nu stiu....eu am ales sa imi fac si am iesit cu 150 euro mai ieftin.
putea sa iasa si mai bine dar m-am si grabit un pic si nici nu am avut vreo cateva scule esentiale.
rezultatul este peste asteptari totusi.

Avatar utilizator
BUGHY
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mar 09, 2008 7:49 pm
Contact:

Mesaj de BUGHY » Lun Mar 16, 2009 10:17 pm

Pai atunci stii si cat e la voi la mcar, cea de lancer 2008 ...
Merge facut un sablon de la cineva care o are deja pe varianta intense sau instyle , nu mai stiu sigur .

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Mar 16, 2009 10:24 pm

la lancer cred ca e mai simplu....e si linie dreapta intre oalele de amortizor, plus sunt mai iesite de sub parbriz ......la colt am demontat un sfert de masina
nu cred ca trebuie sablon....se poate face direct.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Lun Mar 16, 2009 11:09 pm

Cum mai Bughy, tu nu ai strutbar la lancer? La mine e si nu era trecut ca fiind in plus pe instyle. Deduc ca e montat pe toate echiparile. Sau ... Hai sa vedem, mana sus cei cu strutbar

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Mar 16, 2009 11:23 pm

parca nu e decat pe 1,8 si 2,0...da nu bag mana in foc.

Scrie răspuns

Înapoi la “Tutoriale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori