Curatare Senzor Map

How to?
Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Mie Noi 01, 2017 11:44 am

Nu am vazut un topic dedicat si chiar daca nu e mare lucru, totusi consider de folos cateva informatii unor incepatori mai ales ca este o operatiune simpla.

Curatarea am facut-o cu bateria conectata - poate este gresit - va rog sa ma atentionati daca trebuia deconenctata. La pornire nu am avut nici o eroare si totul a decurs normal.

“Senzorul MAP (manifold absolute pressure) masoara presiunea din admisie, si corelat cu temperatura aerului calculeaza masa aerului admis in motor pt a sti ce cantitate de benzina sa injecteze” - dupa cum a mentionat un coleg de al nostru.

Cand cureti clapeta de acceleratie ar trebui sa cureti si senzorul MAP. Acesta este imediat in stanga clapetei, pe galerie.
Pun poza (Colt CZ3 din 2006) iar senzorul se vede usor caci la mine e cel cu culoare verde.

Pentru a scoate senzorul MAP trebuie un torx de 20 (sper sa nu gresesc) - eu am avut o surubelnita cu capul respectiv.
Consider ca senzorul MAP era foarte murdar. Am luat masina second-hand de vreo 2 ani si nu l-am curatat niciodata (cine stie daca mai fusese curatat).

Am decuplat contactele electrice de la senzor si apoi am scos surubul torx a.i. am putut lua tot senzorul in mana pt curatare.
Curatarea, cred (e doar opinie personala de “incepator”) ca nu ar trebui facuta cu curatator de carburator caci pana la urma e un sensor (o fi putin sensibil) si nu este o simpla bucata de metal sau plastic cu depuneri. Eu am folosit spray pentru curatare debitmetru aer de (Liqui Moly) iar pe bucatile de plastic invelitoare ale sensorului m-am ajutat de o surubelnita mica pt indepartarea depunerilor.

Senzorul a iesit curat, dar nu perfect, caci am folosit doar jetul pe el. Trebuia sa il sterg/ating cu ceva?
Va rog faceti completari daca e necesar sau daca am procedat ceva gresit. Multumesc.

Fişiere ataşate
IMG_8910.JPG
IMG_8910.JPG (70 KiB) Vizualizat de 5308 ori
IMG_8909.JPG
IMG_8909.JPG (74.07 KiB) Vizualizat de 5307 ori
IMG_8908.JPG
IMG_8908.JPG (68.97 KiB) Vizualizat de 5307 ori
IMG_8907.JPG
IMG_8907.JPG (74.49 KiB) Vizualizat de 5307 ori
IMG_8906.JPG
IMG_8906.JPG (89.11 KiB) Vizualizat de 5306 ori
IMG_8905.JPG
IMG_8905.JPG (106.93 KiB) Vizualizat de 5310 ori

Avatar utilizator
spinner
EVO II
Mesaje: 56
Membru din: Joi Aug 27, 2015 5:44 pm

Mesaj de spinner » Mie Noi 01, 2017 11:57 am

De regula se recomanda decuplarea bateriei pentru orice operatiune care implica scoaterea unor mufe de prin motor, indiferent ca este pentru a curata un senzor sau a inlocui o piesa (exceptie filtru aer, ulei, filtru ulei, antigel).
In teorie, decuplarea bateriei duce la o mai buna resetare a parametrilor de functionare si de asemenea la evitarea unor posibile scurtcircuite.

In practica, in 90% din cazuri nu ai probleme daca nu decuplezi bateria.

Altfel, felicitari pentru indrazneala.

PS. Iti recomand sa cureti si dincolo de clapeta de acceleratie, vei descoperi considerabil de multa mazga pe acolo.

Avatar utilizator
Alexandru.Nae
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 27, 2015 12:18 pm

Mesaj de Alexandru.Nae » Sâm Noi 04, 2017 11:18 am

Salut,

La Lancer, senzorul se numeste MAF, nu MAP. (mass air flow sensor)
Atat timp cat nu ai cheia in contact, il poti scoate si cu borna pusa. In practica, are dreptate spinner in ce spune.
Acesta se curata cu spray dedicat ce contine alcool izopropilic... si sub nici o forma nu se atinge zona de masurare cu mana sau alte obiecte!!!
Din punctul meu de vedere, senzorul acela este foarte important, mai ales ca la lancer este pus extrem de aproape de clapeta de acceleratie si se murdareste usor.
Eu il curat la cateva luni si intotdeauna cand fac revizia...

Scrie răspuns

Înapoi la “Tutoriale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori