Scris: Mar Feb 18, 2014 8:20 pm
Variantele de ridicare a caroseriei de Outy existente pe piaţă sunt in mare doua: vestitele arcuri MAD şi diverse inalţătoare ce se montează ?n "prelungirea" arcului (sus sau jos, e acelasi lucru).
Ambele au inconveniente: MAD ofera o ridicare in detrimentul confortului iar inalţătoarele forţează la limită cursa amortizorului.
Am descoperit altă manţocărie: distanţiere ce se montează ?ntre flanşa amortizorului şi caroserie. Teoretic nu modifică dec?t distanţa dintre punctele de prindere ale amortizorului, deci ridicarea caroseriei ar fi safe ?n nişte limite date de grosimea distanţierului. (pfoa... at?tea distanţe)
http://www.polimer-nsk.ru/static/prices ... shi_prost/
Beleaua e ca nu livrează către Europa...
M-am scremut şi am confecţionat eu nişte "chestii" din aluminiu:
[attachment=20738:CAM00015.jpg]
[attachment=20739:CAM00016.jpg]
Sunt copiate după forma flanşei amortizorului şi au o grosime de 30mm. Dacă sunt prea groase le mai subţiez şi le urc iar. Asta din cauza ca n-am gasit pe nicaieri un review despre ele.
Şuruburile sunt modificate la strung şi provin din şuruburi cu cap turband pt asamblări metalice. M10 si lungi de 80mm. Se folosesc numai şuruburi de calitate, şi trebuie să ajungă cu cap turtit si guler randalinat.
Comparaţie intre şuruburi:
[attachment=20770:CAM00031.jpg]
Bun... hai sa le montăm:
Scule: cric (al maşinii e suficient), capră, inelară cu cot 14-15, inelară cu cot 17, fixă 17, cheie franceză, presă arcuri, ciocan, dorn din bronz cu grosime de max 9 mm şi o rangă.
Nu mai zic de cheia de roţi.
?ncepem:
[attachment=20740:CAM00017.jpg]
Dupa ridicare pe cric vedem locaţia de interes: arcul si prinderea amortizorului de caroserie.
[attachment=20741:CAM00018.jpg]
Punem capra:
[attachment=20742:CAM00019.jpg]
[attachment=20743:CAM00020.jpg]
Ne minunăm. C?ta mizerie...
[attachment=20744:CAM00021.jpg]
Cam gata cu roata, trecem la interior: locaţia şuruburilor ce prind ansamblul arc-amortizor de caroserie.
[attachment=20745:CAM00026.jpg]
[attachment=20746:CAM00025.jpg]
Folosim paişpele cu cot la şuruburile de sus.
[attachment=20747:CAM00028.jpg]
Apoi şaptişpele cu cot la şurubul ce prinde amortizorul de braţul inferior:
[attachment=20748:CAM00032.jpg]
După ce desfacem piuliţa trebuie scos şurubul. La mine a fost gripat şi operaţiunea a durat c?teva zeci de minute (WD40, rabdare, nervi, etc) ca la final sa cedeze doar la ciocan.
[attachment=20749:CAM00037.jpg]
Succesuri...
[attachment=20750:CAM00038.jpg]
[attachment=20751:CAM00039.jpg]
Acum urmează ranga. Apăsam pe braţul inferior p?na se eliberează partea de sus a amortizorului din locasul unde e montat (nu trebuie apăsat prea mult/tare ca Dorel)
[attachment=20752:CAM00040.jpg]
[attachment=20753:CAM00044.jpg]
[attachment=20754:CAM00042.jpg]
URA!!
[attachment=20755:CAM00045.jpg]
Extragem, scoatem si luăm... apoi mergem la banc. Prindem amortizorul in menghină si montăm presele de arc.
[attachment=20756:CAM00050.jpg]
Lucrăm pectoralii p?na vedem ca flanşa nu mai stă tensionata de arc. Arcul nu trebuie str?ns de tot, e munca grea şi inutilă.
Apoi desfacem amortizorul de pe flanşă. Aici salvatoare e cheia franceză in combinaţie cu 17-le cu cot şi 17-le fix.
[attachment=20757:CAM00054.jpg]
Rezultatul intermediar:
[attachment=20758:CAM00058.jpg]
[attachment=20759:CAM00059.jpg]
Urmează scoaterea şuruburilor originale si ?nlocuirea lor cu cele "noi".
[attachment=20760:CAM00060.jpg]
[attachment=20761:CAM00061.jpg]
Se foloseşte ciocanul.
[attachment=20762:CAM00062.jpg]
[attachment=20763:CAM00064.jpg]
Folosim bronzul + ciocanul pt a introduce noile şuruburi ?n locaş.
[attachment=20764:CAM00065.jpg]
[attachment=20765:CAM00066.jpg]
O probă ?nainte de reasamblare:
[attachment=20766:CAM00067.jpg]
Oarece operaţii inverse ne ajuta să ajungem la:
[attachment=20767:CAM00068.jpg]
Impresii imediate:
[attachment=20768:CAM00011.jpg]
[attachment=20769:CAM00069.jpg]
N-am mers dec?t vreo 15km aşa ca nu pot spune ?ncă dec?t că stă de nas in jos. Daca merită sau nu, ram?ne de vazut.
Ambele au inconveniente: MAD ofera o ridicare in detrimentul confortului iar inalţătoarele forţează la limită cursa amortizorului.
Am descoperit altă manţocărie: distanţiere ce se montează ?ntre flanşa amortizorului şi caroserie. Teoretic nu modifică dec?t distanţa dintre punctele de prindere ale amortizorului, deci ridicarea caroseriei ar fi safe ?n nişte limite date de grosimea distanţierului. (pfoa... at?tea distanţe)
http://www.polimer-nsk.ru/static/prices ... shi_prost/
Beleaua e ca nu livrează către Europa...
M-am scremut şi am confecţionat eu nişte "chestii" din aluminiu:
[attachment=20738:CAM00015.jpg]
[attachment=20739:CAM00016.jpg]
Sunt copiate după forma flanşei amortizorului şi au o grosime de 30mm. Dacă sunt prea groase le mai subţiez şi le urc iar. Asta din cauza ca n-am gasit pe nicaieri un review despre ele.
Şuruburile sunt modificate la strung şi provin din şuruburi cu cap turband pt asamblări metalice. M10 si lungi de 80mm. Se folosesc numai şuruburi de calitate, şi trebuie să ajungă cu cap turtit si guler randalinat.
Comparaţie intre şuruburi:
[attachment=20770:CAM00031.jpg]
Bun... hai sa le montăm:
Scule: cric (al maşinii e suficient), capră, inelară cu cot 14-15, inelară cu cot 17, fixă 17, cheie franceză, presă arcuri, ciocan, dorn din bronz cu grosime de max 9 mm şi o rangă.
Nu mai zic de cheia de roţi.
?ncepem:
[attachment=20740:CAM00017.jpg]
Dupa ridicare pe cric vedem locaţia de interes: arcul si prinderea amortizorului de caroserie.
[attachment=20741:CAM00018.jpg]
Punem capra:
[attachment=20742:CAM00019.jpg]
[attachment=20743:CAM00020.jpg]
Ne minunăm. C?ta mizerie...
[attachment=20744:CAM00021.jpg]
Cam gata cu roata, trecem la interior: locaţia şuruburilor ce prind ansamblul arc-amortizor de caroserie.
[attachment=20745:CAM00026.jpg]
[attachment=20746:CAM00025.jpg]
Folosim paişpele cu cot la şuruburile de sus.
[attachment=20747:CAM00028.jpg]
Apoi şaptişpele cu cot la şurubul ce prinde amortizorul de braţul inferior:
[attachment=20748:CAM00032.jpg]
După ce desfacem piuliţa trebuie scos şurubul. La mine a fost gripat şi operaţiunea a durat c?teva zeci de minute (WD40, rabdare, nervi, etc) ca la final sa cedeze doar la ciocan.
[attachment=20749:CAM00037.jpg]
Succesuri...
[attachment=20750:CAM00038.jpg]
[attachment=20751:CAM00039.jpg]
Acum urmează ranga. Apăsam pe braţul inferior p?na se eliberează partea de sus a amortizorului din locasul unde e montat (nu trebuie apăsat prea mult/tare ca Dorel)
[attachment=20752:CAM00040.jpg]
[attachment=20753:CAM00044.jpg]
[attachment=20754:CAM00042.jpg]
URA!!
[attachment=20755:CAM00045.jpg]
Extragem, scoatem si luăm... apoi mergem la banc. Prindem amortizorul in menghină si montăm presele de arc.
[attachment=20756:CAM00050.jpg]
Lucrăm pectoralii p?na vedem ca flanşa nu mai stă tensionata de arc. Arcul nu trebuie str?ns de tot, e munca grea şi inutilă.
Apoi desfacem amortizorul de pe flanşă. Aici salvatoare e cheia franceză in combinaţie cu 17-le cu cot şi 17-le fix.
[attachment=20757:CAM00054.jpg]
Rezultatul intermediar:
[attachment=20758:CAM00058.jpg]
[attachment=20759:CAM00059.jpg]
Urmează scoaterea şuruburilor originale si ?nlocuirea lor cu cele "noi".
[attachment=20760:CAM00060.jpg]
[attachment=20761:CAM00061.jpg]
Se foloseşte ciocanul.
[attachment=20762:CAM00062.jpg]
[attachment=20763:CAM00064.jpg]
Folosim bronzul + ciocanul pt a introduce noile şuruburi ?n locaş.
[attachment=20764:CAM00065.jpg]
[attachment=20765:CAM00066.jpg]
O probă ?nainte de reasamblare:
[attachment=20766:CAM00067.jpg]
Oarece operaţii inverse ne ajuta să ajungem la:
[attachment=20767:CAM00068.jpg]
Impresii imediate:
[attachment=20768:CAM00011.jpg]
[attachment=20769:CAM00069.jpg]
N-am mers dec?t vreo 15km aşa ca nu pot spune ?ncă dec?t că stă de nas in jos. Daca merită sau nu, ram?ne de vazut.