Pagina 1 din 1

Scris: Mar Feb 18, 2014 8:20 pm
de volint
Variantele de ridicare a caroseriei de Outy existente pe piaţă sunt in mare doua: vestitele arcuri MAD şi diverse inalţătoare ce se montează ?n "prelungirea" arcului (sus sau jos, e acelasi lucru).
Ambele au inconveniente: MAD ofera o ridicare in detrimentul confortului iar inalţătoarele forţează la limită cursa amortizorului.

Am descoperit altă manţocărie: distanţiere ce se montează ?ntre flanşa amortizorului şi caroserie. Teoretic nu modifică dec?t distanţa dintre punctele de prindere ale amortizorului, deci ridicarea caroseriei ar fi safe ?n nişte limite date de grosimea distanţierului. (pfoa... at?tea distanţe)

http://www.polimer-nsk.ru/static/prices ... shi_prost/

Beleaua e ca nu livrează către Europa...

M-am scremut şi am confecţionat eu nişte "chestii" din aluminiu:

[attachment=20738:CAM00015.jpg]

[attachment=20739:CAM00016.jpg]


Sunt copiate după forma flanşei amortizorului şi au o grosime de 30mm. Dacă sunt prea groase le mai subţiez şi le urc iar. Asta din cauza ca n-am gasit pe nicaieri un review despre ele.

Şuruburile sunt modificate la strung şi provin din şuruburi cu cap turband pt asamblări metalice. M10 si lungi de 80mm. Se folosesc numai şuruburi de calitate, şi trebuie să ajungă cu cap turtit si guler randalinat.

Comparaţie intre şuruburi:

[attachment=20770:CAM00031.jpg]

Bun... hai sa le montăm:

Scule: cric (al maşinii e suficient), capră, inelară cu cot 14-15, inelară cu cot 17, fixă 17, cheie franceză, presă arcuri, ciocan, dorn din bronz cu grosime de max 9 mm şi o rangă.

Nu mai zic de cheia de roţi.

?ncepem:

[attachment=20740:CAM00017.jpg]

Dupa ridicare pe cric vedem locaţia de interes: arcul si prinderea amortizorului de caroserie.

[attachment=20741:CAM00018.jpg]

Punem capra:

[attachment=20742:CAM00019.jpg]

[attachment=20743:CAM00020.jpg]

Ne minunăm. C?ta mizerie...

[attachment=20744:CAM00021.jpg]

Cam gata cu roata, trecem la interior: locaţia şuruburilor ce prind ansamblul arc-amortizor de caroserie.

[attachment=20745:CAM00026.jpg]

[attachment=20746:CAM00025.jpg]

Folosim paişpele cu cot la şuruburile de sus.

[attachment=20747:CAM00028.jpg]

Apoi şaptişpele cu cot la şurubul ce prinde amortizorul de braţul inferior:

[attachment=20748:CAM00032.jpg]

După ce desfacem piuliţa trebuie scos şurubul. La mine a fost gripat şi operaţiunea a durat c?teva zeci de minute (WD40, rabdare, nervi, etc) ca la final sa cedeze doar la ciocan.

[attachment=20749:CAM00037.jpg]

Succesuri...

[attachment=20750:CAM00038.jpg]

[attachment=20751:CAM00039.jpg]

Acum urmează ranga. Apăsam pe braţul inferior p?na se eliberează partea de sus a amortizorului din locasul unde e montat (nu trebuie apăsat prea mult/tare ca Dorel)

[attachment=20752:CAM00040.jpg]

[attachment=20753:CAM00044.jpg]

[attachment=20754:CAM00042.jpg]

URA!!


[attachment=20755:CAM00045.jpg]

Extragem, scoatem si luăm... apoi mergem la banc. Prindem amortizorul in menghină si montăm presele de arc.

[attachment=20756:CAM00050.jpg]

Lucrăm pectoralii p?na vedem ca flanşa nu mai stă tensionata de arc. Arcul nu trebuie str?ns de tot, e munca grea şi inutilă.

Apoi desfacem amortizorul de pe flanşă. Aici salvatoare e cheia franceză in combinaţie cu 17-le cu cot şi 17-le fix.

[attachment=20757:CAM00054.jpg]

Rezultatul intermediar:

[attachment=20758:CAM00058.jpg]

[attachment=20759:CAM00059.jpg]

Urmează scoaterea şuruburilor originale si ?nlocuirea lor cu cele "noi".

[attachment=20760:CAM00060.jpg]

[attachment=20761:CAM00061.jpg]

Se foloseşte ciocanul.

[attachment=20762:CAM00062.jpg]

[attachment=20763:CAM00064.jpg]

Folosim bronzul + ciocanul pt a introduce noile şuruburi ?n locaş.

[attachment=20764:CAM00065.jpg]

[attachment=20765:CAM00066.jpg]

O probă ?nainte de reasamblare:

[attachment=20766:CAM00067.jpg]

Oarece operaţii inverse ne ajuta să ajungem la:

[attachment=20767:CAM00068.jpg]

Impresii imediate:


[attachment=20768:CAM00011.jpg]

[attachment=20769:CAM00069.jpg]


N-am mers dec?t vreo 15km aşa ca nu pot spune ?ncă dec?t că stă de nas in jos. Daca merită sau nu, ram?ne de vazut.

Scris: Mie Feb 19, 2014 1:22 pm
de cristi4x4
Bravo domnu....o lucrare facuta profi.

Scris: Mie Feb 19, 2014 4:06 pm
de Extremero
Frumos lucrat
Care a fost scopul lucrarii?

Scris: Mie Feb 19, 2014 4:21 pm
de Alex44
Cat a costat lucrarea? Eu vreau sa inalt botul smartului, body liftul asta e super

Scris: Mie Feb 19, 2014 5:57 pm
de volint
@Cristi4x4: Mercic, nu e profi e doar treabă de amator.

@Extremero: Să aibă c*ru' mai obraznic c?nd bag in ea ... Cred ca toţi posesorii de Outy au sentimentul că se t?r?ie spatele cu ceva greutate in portbagaj. Tu de ce ai pus arcurile alea mai tari?

@Alex44: Totul e facut in regie proprie, "ad labam", inclusiv montajul, aşa ca nu pot estima un "scor". Pot ?nsa da cu presupusul. Pe site-ul rusesc pretul e sub 100 lei bucata din cauciuc poliuretanic. Din Al cred ca iese ceva mai ieftin. Montajul... ?n jur de 10-15 sticle de BRRC (am?ndoi, că nu duc singur at?ta) = vreo 3 ore de muncă.
Atenţie!!!i pt a ridica faţa oricărei maşini trebuie umblat la reglajele de direcţie şi/sau unghiul camber deci este exclus joaca in afarea standului de direcţie. Se poate face, da' eu nu mă bag la asta.

[attachment=20772:camber.jpeg]

Dupa vreo 160 de km parcursi azi, cred că ar trebui ceva mai jos, adică flanşele ceva mai subţiri. Spun asta că din departare spaţiul dintre roată si aripă pare cam mare.

Săptăm?na viitoare am timp să verific pe standul de direcţie daca s-a modificat "camberul".

Scris: Joi Feb 27, 2014 4:39 am
de volint
QUOTE (volint @ Feb 19 2014, 05:57 PM) Dupa vreo 160 de km parcursi azi, cred că ar trebui ceva mai jos, adică flanşele ceva mai subţiri. Spun asta că din departare spaţiul dintre roată si aripă pare cam mare.

Săptăm?na viitoare am timp să verific pe standul de direcţie daca s-a modificat "camberul".


Am efectuat "coborqrea. 5 mm ?n minus la flanşele de Al deci acum au 25mm grosime. Acum arată ok din depărtare.

Am trecut si pe la service pt verificarea amintita mai sus si cu flanşele de 30mm grosime nu se modifică nimic. Configuraţia suspensiei ar permite chiar 45mm adaugaţi suplimentar. Am ridicat masina cu cricul si am măsurat chiar pe stand maximul.

P?nă acum toate-s bune şi frumoase, nu s-a schimbat nimic in dinamica şi statica maşinii.