Inălţătoare Outlander - Deasupra Flansei Amortizorului

How to?
Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Mar Feb 18, 2014 8:20 pm

Variantele de ridicare a caroseriei de Outy existente pe piaţă sunt in mare doua: vestitele arcuri MAD şi diverse inalţătoare ce se montează ?n "prelungirea" arcului (sus sau jos, e acelasi lucru).
Ambele au inconveniente: MAD ofera o ridicare in detrimentul confortului iar inalţătoarele forţează la limită cursa amortizorului.

Am descoperit altă manţocărie: distanţiere ce se montează ?ntre flanşa amortizorului şi caroserie. Teoretic nu modifică dec?t distanţa dintre punctele de prindere ale amortizorului, deci ridicarea caroseriei ar fi safe ?n nişte limite date de grosimea distanţierului. (pfoa... at?tea distanţe)

http://www.polimer-nsk.ru/static/prices ... shi_prost/

Beleaua e ca nu livrează către Europa...

M-am scremut şi am confecţionat eu nişte "chestii" din aluminiu:

[attachment=20738:CAM00015.jpg]

[attachment=20739:CAM00016.jpg]


Sunt copiate după forma flanşei amortizorului şi au o grosime de 30mm. Dacă sunt prea groase le mai subţiez şi le urc iar. Asta din cauza ca n-am gasit pe nicaieri un review despre ele.

Şuruburile sunt modificate la strung şi provin din şuruburi cu cap turband pt asamblări metalice. M10 si lungi de 80mm. Se folosesc numai şuruburi de calitate, şi trebuie să ajungă cu cap turtit si guler randalinat.

Comparaţie intre şuruburi:

[attachment=20770:CAM00031.jpg]

Bun... hai sa le montăm:

Scule: cric (al maşinii e suficient), capră, inelară cu cot 14-15, inelară cu cot 17, fixă 17, cheie franceză, presă arcuri, ciocan, dorn din bronz cu grosime de max 9 mm şi o rangă.

Nu mai zic de cheia de roţi.

?ncepem:

[attachment=20740:CAM00017.jpg]

Dupa ridicare pe cric vedem locaţia de interes: arcul si prinderea amortizorului de caroserie.

[attachment=20741:CAM00018.jpg]

Punem capra:

[attachment=20742:CAM00019.jpg]

[attachment=20743:CAM00020.jpg]

Ne minunăm. C?ta mizerie...

[attachment=20744:CAM00021.jpg]

Cam gata cu roata, trecem la interior: locaţia şuruburilor ce prind ansamblul arc-amortizor de caroserie.

[attachment=20745:CAM00026.jpg]

[attachment=20746:CAM00025.jpg]

Folosim paişpele cu cot la şuruburile de sus.

[attachment=20747:CAM00028.jpg]

Apoi şaptişpele cu cot la şurubul ce prinde amortizorul de braţul inferior:

[attachment=20748:CAM00032.jpg]

După ce desfacem piuliţa trebuie scos şurubul. La mine a fost gripat şi operaţiunea a durat c?teva zeci de minute (WD40, rabdare, nervi, etc) ca la final sa cedeze doar la ciocan.

[attachment=20749:CAM00037.jpg]

Succesuri...

[attachment=20750:CAM00038.jpg]

[attachment=20751:CAM00039.jpg]

Acum urmează ranga. Apăsam pe braţul inferior p?na se eliberează partea de sus a amortizorului din locasul unde e montat (nu trebuie apăsat prea mult/tare ca Dorel)

[attachment=20752:CAM00040.jpg]

[attachment=20753:CAM00044.jpg]

[attachment=20754:CAM00042.jpg]

URA!!


[attachment=20755:CAM00045.jpg]

Extragem, scoatem si luăm... apoi mergem la banc. Prindem amortizorul in menghină si montăm presele de arc.

[attachment=20756:CAM00050.jpg]

Lucrăm pectoralii p?na vedem ca flanşa nu mai stă tensionata de arc. Arcul nu trebuie str?ns de tot, e munca grea şi inutilă.

Apoi desfacem amortizorul de pe flanşă. Aici salvatoare e cheia franceză in combinaţie cu 17-le cu cot şi 17-le fix.

[attachment=20757:CAM00054.jpg]

Rezultatul intermediar:

[attachment=20758:CAM00058.jpg]

[attachment=20759:CAM00059.jpg]

Urmează scoaterea şuruburilor originale si ?nlocuirea lor cu cele "noi".

[attachment=20760:CAM00060.jpg]

[attachment=20761:CAM00061.jpg]

Se foloseşte ciocanul.

[attachment=20762:CAM00062.jpg]

[attachment=20763:CAM00064.jpg]

Folosim bronzul + ciocanul pt a introduce noile şuruburi ?n locaş.

[attachment=20764:CAM00065.jpg]

[attachment=20765:CAM00066.jpg]

O probă ?nainte de reasamblare:

[attachment=20766:CAM00067.jpg]

Oarece operaţii inverse ne ajuta să ajungem la:

[attachment=20767:CAM00068.jpg]

Impresii imediate:


[attachment=20768:CAM00011.jpg]

[attachment=20769:CAM00069.jpg]


N-am mers dec?t vreo 15km aşa ca nu pot spune ?ncă dec?t că stă de nas in jos. Daca merită sau nu, ram?ne de vazut.
Fişiere ataşate
CAM00031.jpg
CAM00031.jpg (1.86 MiB) Vizualizat de 6168 ori
CAM00069.jpg
CAM00069.jpg (280.29 KiB) Vizualizat de 6176 ori
CAM00011.jpg
CAM00011.jpg (336.66 KiB) Vizualizat de 6177 ori
CAM00068.jpg
CAM00068.jpg (1.49 MiB) Vizualizat de 6171 ori
CAM00067.jpg
CAM00067.jpg (1.36 MiB) Vizualizat de 6170 ori
CAM00066.jpg
CAM00066.jpg (1.32 MiB) Vizualizat de 6166 ori
CAM00065.jpg
CAM00065.jpg (1.12 MiB) Vizualizat de 6165 ori
CAM00064.jpg
CAM00064.jpg (1.33 MiB) Vizualizat de 6163 ori
CAM00062.jpg
CAM00062.jpg (1.18 MiB) Vizualizat de 6164 ori
CAM00061.jpg
CAM00061.jpg (1.25 MiB) Vizualizat de 6165 ori
CAM00060.jpg
CAM00060.jpg (1.18 MiB) Vizualizat de 6163 ori
CAM00059.jpg
CAM00059.jpg (1.24 MiB) Vizualizat de 6167 ori
CAM00058.jpg
CAM00058.jpg (1.26 MiB) Vizualizat de 6165 ori
CAM00054.jpg
CAM00054.jpg (1.3 MiB) Vizualizat de 6172 ori
CAM00050.jpg
CAM00050.jpg (1.38 MiB) Vizualizat de 6169 ori
CAM00045.jpg
CAM00045.jpg (1.32 MiB) Vizualizat de 6168 ori
CAM00042.jpg
CAM00042.jpg (1.3 MiB) Vizualizat de 6163 ori
CAM00044.jpg
CAM00044.jpg (1.29 MiB) Vizualizat de 6165 ori
CAM00040.jpg
CAM00040.jpg (1.29 MiB) Vizualizat de 6168 ori
CAM00039.jpg
CAM00039.jpg (745.56 KiB) Vizualizat de 6168 ori
CAM00038.jpg
CAM00038.jpg (1.57 MiB) Vizualizat de 6165 ori
CAM00037.jpg
CAM00037.jpg (1.3 MiB) Vizualizat de 6169 ori
CAM00032.jpg
CAM00032.jpg (1.33 MiB) Vizualizat de 6166 ori
CAM00028.jpg
CAM00028.jpg (1.48 MiB) Vizualizat de 6167 ori
CAM00025.jpg
CAM00025.jpg (1.74 MiB) Vizualizat de 6167 ori
CAM00026.jpg
CAM00026.jpg (1.76 MiB) Vizualizat de 6169 ori
CAM00021.jpg
CAM00021.jpg (1.44 MiB) Vizualizat de 6173 ori
CAM00020.jpg
CAM00020.jpg (1.25 MiB) Vizualizat de 6169 ori
CAM00019.jpg
CAM00019.jpg (1.34 MiB) Vizualizat de 6167 ori
CAM00018.jpg
CAM00018.jpg (1.5 MiB) Vizualizat de 6169 ori
CAM00017.jpg
CAM00017.jpg (772.48 KiB) Vizualizat de 6166 ori
CAM00016.jpg
CAM00016.jpg (1.61 MiB) Vizualizat de 6169 ori
CAM00015.jpg
CAM00015.jpg (1.64 MiB) Vizualizat de 6173 ori

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Mie Feb 19, 2014 1:22 pm

Bravo domnu....o lucrare facuta profi.

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Mie Feb 19, 2014 4:06 pm

Frumos lucrat
Care a fost scopul lucrarii?

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Feb 19, 2014 4:21 pm

Cat a costat lucrarea? Eu vreau sa inalt botul smartului, body liftul asta e super

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Mie Feb 19, 2014 5:57 pm

@Cristi4x4: Mercic, nu e profi e doar treabă de amator.

@Extremero: Să aibă c*ru' mai obraznic c?nd bag in ea ... Cred ca toţi posesorii de Outy au sentimentul că se t?r?ie spatele cu ceva greutate in portbagaj. Tu de ce ai pus arcurile alea mai tari?

@Alex44: Totul e facut in regie proprie, "ad labam", inclusiv montajul, aşa ca nu pot estima un "scor". Pot ?nsa da cu presupusul. Pe site-ul rusesc pretul e sub 100 lei bucata din cauciuc poliuretanic. Din Al cred ca iese ceva mai ieftin. Montajul... ?n jur de 10-15 sticle de BRRC (am?ndoi, că nu duc singur at?ta) = vreo 3 ore de muncă.
Atenţie!!!i pt a ridica faţa oricărei maşini trebuie umblat la reglajele de direcţie şi/sau unghiul camber deci este exclus joaca in afarea standului de direcţie. Se poate face, da' eu nu mă bag la asta.

[attachment=20772:camber.jpeg]

Dupa vreo 160 de km parcursi azi, cred că ar trebui ceva mai jos, adică flanşele ceva mai subţiri. Spun asta că din departare spaţiul dintre roată si aripă pare cam mare.

Săptăm?na viitoare am timp să verific pe standul de direcţie daca s-a modificat "camberul".
Fişiere ataşate
camber.jpeg
camber.jpeg (8.34 KiB) Vizualizat de 6173 ori

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Joi Feb 27, 2014 4:39 am

QUOTE (volint @ Feb 19 2014, 05:57 PM) Dupa vreo 160 de km parcursi azi, cred că ar trebui ceva mai jos, adică flanşele ceva mai subţiri. Spun asta că din departare spaţiul dintre roată si aripă pare cam mare.

Săptăm?na viitoare am timp să verific pe standul de direcţie daca s-a modificat "camberul".


Am efectuat "coborqrea. 5 mm ?n minus la flanşele de Al deci acum au 25mm grosime. Acum arată ok din depărtare.

Am trecut si pe la service pt verificarea amintita mai sus si cu flanşele de 30mm grosime nu se modifică nimic. Configuraţia suspensiei ar permite chiar 45mm adaugaţi suplimentar. Am ridicat masina cu cricul si am măsurat chiar pe stand maximul.

P?nă acum toate-s bune şi frumoase, nu s-a schimbat nimic in dinamica şi statica maşinii.

Scrie răspuns

Înapoi la “Tutoriale”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori