Pagina 1 din 2

Scris: Sâm Mai 25, 2013 3:56 pm
de robbycar
Vrea cineva sa verifice daca are clapitele care imi lipsesc mie? Sunt aproape convins ca trebuia sa am 2 clapite in locurile goale care se vad in poze.Ma anuntati si pe mine daca le aveti acolo?

Uitati-va din directia asta (poza)

Si una mai de aproape.

Scris: Sâm Mai 25, 2013 5:28 pm
de Alex44
Da, acolo sunt 2 clapite. Cand stai pe loc ventilatorul scoate aer din compartimentul motor si il sufla prin radiator. Atunci clapitele alea stau inchise, pt a maximiza eficienta ventilatorului.

Scris: Sâm Mai 25, 2013 5:51 pm
de volint
Adica... se invarte invers? Cre'ca nu. Ar fi o premiera in "dotarile" auto.

Scris: Sâm Mai 25, 2013 6:40 pm
de Alex44
Pai cand se incinge si stai pe loc ventilatorul evacueaza aerul din compartimentul motor prin radiator si afara prin botul masinii. Asa e la mine. Cand e incinsa daca merg in fata ei, sufla cald prin radiator. In mers n-am idee cum se invarte ventilatorul. Dar fiind un ventilator, e foarte simplu sa il faci sa mearga intr-o directie sau cealalta.

Scris: Dum Mai 26, 2013 12:03 pm
de i2c
Salve!
Alex, din ce am observat eu pana acum la cateva modele de autoturisme, ventilatoarele au un singur sens de rotire, astfel incat sa traga aer rece din afara si sa-l forteze prin radiator in compartimentul motor.
Greu n-ar fi sa inversezi sensul de rotatie, dar daca profilul paletelor elicei nu e perfect drept atunci scade foarte mult eficienta ventilatorului si in plus pe circuitul electric trebuie sa asiguri doua sensuri de actionare fie cu doua relee, fie cu o punte H completa.
In legatura cu voletii (clapitzele), am vazut la masina unui coleg de serviciu (BMW seria 3, generatie 2008, ceva de genul asta) un sistem similar. Pe toata suprafata interioara a radiatorelor erau prevazuti voleti care se inchideau la oprirea motorului pentru a nu permite intrarea prafului in compartimentul motor. Pe langa voleti, motorul era protejat contra prafului si cu un scut motor complet, din plastic. Ideea e ca dupa un an-doi, motorul arata de parca atunci era scos din cutie, pe cand la Colt-ul meu era plin de praf dupa prima luna de utilizare.

Scris: Lun Mai 27, 2013 9:09 pm
de robbycar
Multumesc alex 44.Acum te mai rog sa imi spui seria ta de caroserie ca sa vad daca avem acelasi suport de ventilator .
Clapitele alea sunt puse pt ca atunci cand masina ruleaza f incet sau sta , sa stea inchise pt ca ventilatorul sa traga aerul doar din fata masinii.Daca avem viteza ventilatorul nu mai merge si clapitele alea se deschid datorita curentului.

Scris: Vin Mai 31, 2013 10:48 am
de robbycar
Daca alex 44 a "disparut' vrea cineva sa mai verifice daca are clapitele?

Scris: Vin Mai 31, 2013 11:05 am
de Donkey
ajung acasa si verific eu pe czt (pe la 19 azi)

Scris: Vin Mai 31, 2013 11:07 am
de Alex44
Scuze, n-am mai intrat pe aici. Eu am smart forfour, radiatoarele si cu plasticul ce-l imbraca sunt identice, au si cod de smart si de mitsu pe ele. Eu am WME4540311B000277.

Sunt destul de convins ca ventilatorul stie sa se invarta si invers (ori asta ori m-am senilizat), si o face intr-o anumita situatie, am verificat cu o hartiuta ca si mie mi se parea dubios, dar nu mai retin daca era la supra-incalzire pe loc sau atunci cand porneste A/C-ul.

Scris: Lun Iun 03, 2013 12:43 pm
de Adriancar
Chiar daca inversezi sensul de rotatie al ventilatorului el nu va avea acceasi eficienta datorita pasului eliciilor care este fix . La avioane se modifica pasul eliciilor pentru inversa sensul de curgere al curentului de aer .La autovehicule , nu se inverseaza sensul de rotire al ventilatorului ci doar se se modifica turatia - 1- 2 trepte .Cred ca cei doi voleti sunt destinati vehiculelor echipate cu motoare diesel, care in sezonul rece nu pot ajunge la temperatura de regim de functionare optim al motorului si este deci nevoie de o obturare a suprafetei de acces al aerului.Voletii nu au nicio legatura cu praful .Dinpotriva, vara , la vehiculelel echipate cu motoare cu turbine este nevoie de racirea uleiului inante de oprire motorului - nu se opreste motorul imediat dupa o cursa lunga sa cand motorul este foarte incins .