Clapite Suport Ventilator
Vrea cineva sa verifice daca are clapitele care imi lipsesc mie? Sunt aproape convins ca trebuia sa am 2 clapite in locurile goale care se vad in poze.Ma anuntati si pe mine daca le aveti acolo?
Uitati-va din directia asta (poza)
Si una mai de aproape.
Uitati-va din directia asta (poza)
Si una mai de aproape.
- Fişiere ataşate
-
- 2013_05_25_15.43.25.jpg (900 KiB) Vizualizat de 6786 ori
-
- 2013_05_25_15.43.58.jpg (1.09 MiB) Vizualizat de 6781 ori
-
- 2013_05_25_15.43.34.jpg (768 KiB) Vizualizat de 6779 ori
Pai cand se incinge si stai pe loc ventilatorul evacueaza aerul din compartimentul motor prin radiator si afara prin botul masinii. Asa e la mine. Cand e incinsa daca merg in fata ei, sufla cald prin radiator. In mers n-am idee cum se invarte ventilatorul. Dar fiind un ventilator, e foarte simplu sa il faci sa mearga intr-o directie sau cealalta.
Salve!
Alex, din ce am observat eu pana acum la cateva modele de autoturisme, ventilatoarele au un singur sens de rotire, astfel incat sa traga aer rece din afara si sa-l forteze prin radiator in compartimentul motor.
Greu n-ar fi sa inversezi sensul de rotatie, dar daca profilul paletelor elicei nu e perfect drept atunci scade foarte mult eficienta ventilatorului si in plus pe circuitul electric trebuie sa asiguri doua sensuri de actionare fie cu doua relee, fie cu o punte H completa.
In legatura cu voletii (clapitzele), am vazut la masina unui coleg de serviciu (BMW seria 3, generatie 2008, ceva de genul asta) un sistem similar. Pe toata suprafata interioara a radiatorelor erau prevazuti voleti care se inchideau la oprirea motorului pentru a nu permite intrarea prafului in compartimentul motor. Pe langa voleti, motorul era protejat contra prafului si cu un scut motor complet, din plastic. Ideea e ca dupa un an-doi, motorul arata de parca atunci era scos din cutie, pe cand la Colt-ul meu era plin de praf dupa prima luna de utilizare.
Alex, din ce am observat eu pana acum la cateva modele de autoturisme, ventilatoarele au un singur sens de rotire, astfel incat sa traga aer rece din afara si sa-l forteze prin radiator in compartimentul motor.
Greu n-ar fi sa inversezi sensul de rotatie, dar daca profilul paletelor elicei nu e perfect drept atunci scade foarte mult eficienta ventilatorului si in plus pe circuitul electric trebuie sa asiguri doua sensuri de actionare fie cu doua relee, fie cu o punte H completa.
In legatura cu voletii (clapitzele), am vazut la masina unui coleg de serviciu (BMW seria 3, generatie 2008, ceva de genul asta) un sistem similar. Pe toata suprafata interioara a radiatorelor erau prevazuti voleti care se inchideau la oprirea motorului pentru a nu permite intrarea prafului in compartimentul motor. Pe langa voleti, motorul era protejat contra prafului si cu un scut motor complet, din plastic. Ideea e ca dupa un an-doi, motorul arata de parca atunci era scos din cutie, pe cand la Colt-ul meu era plin de praf dupa prima luna de utilizare.
Multumesc alex 44.Acum te mai rog sa imi spui seria ta de caroserie ca sa vad daca avem acelasi suport de ventilator .
Clapitele alea sunt puse pt ca atunci cand masina ruleaza f incet sau sta , sa stea inchise pt ca ventilatorul sa traga aerul doar din fata masinii.Daca avem viteza ventilatorul nu mai merge si clapitele alea se deschid datorita curentului.
Clapitele alea sunt puse pt ca atunci cand masina ruleaza f incet sau sta , sa stea inchise pt ca ventilatorul sa traga aerul doar din fata masinii.Daca avem viteza ventilatorul nu mai merge si clapitele alea se deschid datorita curentului.
Scuze, n-am mai intrat pe aici. Eu am smart forfour, radiatoarele si cu plasticul ce-l imbraca sunt identice, au si cod de smart si de mitsu pe ele. Eu am WME4540311B000277.
Sunt destul de convins ca ventilatorul stie sa se invarta si invers (ori asta ori m-am senilizat), si o face intr-o anumita situatie, am verificat cu o hartiuta ca si mie mi se parea dubios, dar nu mai retin daca era la supra-incalzire pe loc sau atunci cand porneste A/C-ul.
Sunt destul de convins ca ventilatorul stie sa se invarta si invers (ori asta ori m-am senilizat), si o face intr-o anumita situatie, am verificat cu o hartiuta ca si mie mi se parea dubios, dar nu mai retin daca era la supra-incalzire pe loc sau atunci cand porneste A/C-ul.
Chiar daca inversezi sensul de rotatie al ventilatorului el nu va avea acceasi eficienta datorita pasului eliciilor care este fix . La avioane se modifica pasul eliciilor pentru inversa sensul de curgere al curentului de aer .La autovehicule , nu se inverseaza sensul de rotire al ventilatorului ci doar se se modifica turatia - 1- 2 trepte .Cred ca cei doi voleti sunt destinati vehiculelor echipate cu motoare diesel, care in sezonul rece nu pot ajunge la temperatura de regim de functionare optim al motorului si este deci nevoie de o obturare a suprafetei de acces al aerului.Voletii nu au nicio legatura cu praful .Dinpotriva, vara , la vehiculelel echipate cu motoare cu turbine este nevoie de racirea uleiului inante de oprire motorului - nu se opreste motorul imediat dupa o cursa lunga sa cand motorul este foarte incins .
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 22 vizitatori