Defecte posibile COLT - rezolvare

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Mugurcolt
EVO II
Mesaje: 87
Membru din: Joi Mar 27, 2008 10:16 am

Mesaj de Mugurcolt » Vin Apr 11, 2008 3:39 pm

Cred ca acest topic ne poate fi util daca ne impartasim experienta, pe baza problemelor avute si rezolvate. In acest sens trebuie sa asistati masina la interventii .
Probleme :
Capac torpedou.
La un an de cand am cumparat masina , in prima vara, capacul se deschidea singur in timpul mersului. Am fost la service si dupa ce a fost matrasit intr-o veselie cateva luni, neputand rezolva nimic, au renuntat si au comandat altul .
Daca torpedoul se deschide singur insistati sa fie schimbat in garantie. Nu aveti alta solutie.

Zdranganit fata. Masina face ca o Dacie obosita si da senzatia ca este ceva grav la ambreiaj. Se aude la porniri, cand rulati cu viteza mica, si foarte rar la ralanti.
Sub cabina, intre motor si catalizator, pe evacuare, deasupra tevii, este o tabla de protectie termica fixata in suruburi. Se poate vedea partial daca ridicati capota, fiind plasata in spatele motorului. Trebuie stranse suruburile ,bineinteles si cu saibe grower, sau cu ce va trece prin cap si sigur o sa scapati de acel zgomot ingrijorator. Fixarea se va face la rece si cu masina suspendata. Accesul este destul de dificil dar merita.

Batai fata in timpul rularii, pe o parte sau pe alta. Se simnt in timpul rularii, pana la viteza de aproximativ 90 Km/h. La viteze mari dispar. Nu sunt planetarele, cum s-ar crede la prima impresie. Trebuie schimbate rotile. Am trecut rotile din fata in spate si am rezolvat problema. Echilibrarea nu a rezolvat nimic. Anterior facusem cum era normal schimbarea pozitiilor rotilor pentru ca aveam 30.000km. A trebuit sa revin. Defectul este in anvelopa. Din cate stiu planetarele sunt foarte bune.
Este recomandat sa mutati rotile din spate, in fata, in timpul de garantie al anvelopelor si daca constatati aceste batai, sa cereti schimbarea lor pentru ca au defect de fabricatie.
Este posibil totusi sa fie si lovite de borduri, caz in care este vina soferului.

Va astept cu alte probleme constatate. Salutare

Avatar utilizator
Cristi
EVO IX
Mesaje: 1745
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Sâm Apr 12, 2008 1:29 am

QUOTE (Mugurcolt)
1. Capac torpedou.
La un an de cand am cumparat masina , in prima vara, capacul se deschidea singur in timpul mersului. Am fost la service si dupa ce a fost matrasit intr-o veselie cateva luni, neputand rezolva nimic, au renuntat si au comandat altul .
Daca torpedoul se deschide singur insistati sa fie schimbat in garantie. Nu aveti alta solutie.

Am auzit de problema asta de la mai multi, la coltul meu nu este ca de altfel la nici unul din colturile vechi.

QUOTE (Mugurcolt)
2. Zdranganit fata. Masina face ca o Dacie obosita si da senzatia ca este ceva grav la ambreiaj. Se aude la porniri, cand rulati cu viteza mica, si foarte rar la ralanti.
Sub cabina, intre motor si catalizator, pe evacuare, deasupra tevii, este o tabla de protectie termica fixata in suruburi. Se poate vedea partial daca ridicati capota, fiind plasata in spatele motorului. Trebuie stranse suruburile ,bineinteles si cu saibe grower, sau cu ce va trece prin cap si sigur o sa scapati de acel zgomot ingrijorator. Fixarea se va face la rece si cu masina suspendata. Accesul este destul de dificil dar merita.

Da, problema asta a existat si la coltul meu.
Mecanicul mi-a confirmat ca este o problema generala la colturi.
Bine, la mine nu ajunsese sa zdrangane, dar la relanti, la rece, vibra ceva la galerie...
Acum am impresia ca trebuie stransa din nou...
In concluzie e cunoscuta...

QUOTE (Mugurcolt)
3. Batai fata in timpul rularii, pe o parte sau pe alta. Se simnt in timpul rularii, pana la viteza de aproximativ 90 Km/h. La viteze mari dispar. Nu sunt planetarele, cum s-ar crede la prima impresie. Trebuie schimbate rotile. Am trecut rotile din fata in spate si am rezolvat problema. Echilibrarea nu a rezolvat nimic. Anterior facusem cum era normal schimbarea pozitiilor rotilor pentru ca aveam 30.000km. A trebuit sa revin. Defectul este in anvelopa. Din cate stiu planetarele sunt foarte bune.
Este recomandat sa mutati rotile din spate, in fata, in timpul de garantie al anvelopelor si daca constatati aceste batai, sa cereti schimbarea lor pentru ca au defect de fabricatie.
Este posibil totusi sa fie si lovite de borduri, caz in care este vina soferului.

Asta nu am sesizat.

4. Amortizoare.
La mine au fost schimbate amortizoarele spate la 4000km.
Cica au mai fost cazuri, de noi.

5. Bucse bara stabilizatoare schimbate la 15.000km.
Unii le-au schimbat mai devreme.

Avatar utilizator
robbycar
EVO IV
Mesaje: 272
Membru din: Vin Feb 08, 2008 12:01 am

Mesaj de robbycar » Sâm Apr 12, 2008 7:57 am

Cam la 3000 km a aparut o bataie la suspensie si am schimbat bucsele la bara stabilizatoare.Dupa aprox 2000 km bataia a aparut din nou.Acum trebuie sa le inlocuiesc iar.
In special la rece,masina are un zgomot in cutia de viteze ca de rulment,la mersul la ralanti.Il avea si cand am luat-o din showroom si nu s-a accentuat.
La o debreiere mai fortata am doua zgomote:unul ar semana cu un disc de ambreiaj care a ajuns la capse(insa il am de f mult timp si nu se accentueaza in timp) iar altul ar semana cu capete de planetara (insa ar putea sa fie si rulmentii de pe fata).Am reclamat acest zgomot cand am fost la primul schimb de ulei si s-a hotarat sa se lase asa sa vedem ce se intampla in timp.La al doilea schimb de ulei aveam aceleasi zgomote care nu s-au modificat deloc in ultimii 8000 km.
De cateva ori,la frig,la incuiere sau descuiere din telecomanda,semnalizatoarele mi s-au aprins de 9 ori (flash-uri scurte si la intervale f mici).Nu am dat importanta atat timp cat inchiderea a functionat.Nici in carte nu m-am uitat sa vad ce ar insemna.
Cam asta e tot.
Per ansamblu sunt f multumit de masina.

Avatar utilizator
Cristi
EVO IX
Mesaje: 1745
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Sâm Apr 12, 2008 4:20 pm

QUOTE (robbycar)
In special la rece,masina are un zgomot in cutia de viteze ca de rulment,la mersul la ralanti.Il avea si cand am luat-o din showroom si nu s-a accentuat.


TRUE!

Este prezent si la coltul meu, de NOU, si este "impartasit" de toti posesorii pe care i-am intrebat de problema asta.
Cand motorul este cald si in special vara, zgomotul ala se traduce printr-un zornait de rulment...cam cum se auzea rulmentul de presiune la daciile din 76. smile.gif

Dupa mai multe drumuri si insistente in service (il auzeam numai eu)...mi s-a recunoscut, confirmat si explicat ca ar fi un rulment in cutia de viteze care asa face el, dar ca totusi nu ar fi un defect! smile.gif)

"Exista zgomotul asta care dispare la apasarea ambreiajului, dar in timp nu se defecteaza nimic. Si daca se defecteaza, se schimba cutia pe garantie pentru ca nu exista piese de schimb pentru ea....Si se rezolva definitiv problema ? Va mai zornai din nou ? ... Da, desigur, va zornai si cu noua cutie...asa fac toate, nu e un defect la masina ta!...Aha...Deci daca o schimb nu rezolv nimic ?...NU!...Si daca se strica dupa ce iese din garantie ?...heheheh...Pana atunci apar piese de schimb...Ok, va multumesc!..."

In concluzie e la noroc!
De fapt nimic din ce am reclamat la colt, nu e defect!
Toate sunt normale, ba chiar "asa face toate" si totul e perfect normal.
Orice zgomot este negat initial, apoi este confirmat, da, este normal sa fie asa... "ce vrei la banii astia ?" ))
Sunt curios dupa ce trece garantia daca e la fel de perfect normal...

Cand calc ambreiajul nu se mai aude zgomotul respectiv. smile.gif
Vara, datorita acestui zgomot suprapus peste cel al motorului care se aude frumos, din exterior, se aude de zici ca nu o mai duce mult.
Tehnologie de ultima ora...smile.gif)

QUOTE (robbycar)
La o debreiere mai fortata am doua zgomote:unul ar semana cu un disc de ambreiaj care a ajuns la capse(insa il am de f mult timp si nu se accentueaza in timp) iar altul ar semana cu capete de planetara (insa ar putea sa fie si rulmentii de pe fata).Am reclamat acest zgomot cand am fost la primul schimb de ulei si s-a hotarat sa se lase asa sa vedem ce se intampla in timp.La al doilea schimb de ulei aveam aceleasi zgomote care nu s-au modificat deloc in ultimii 8000 km.


Da, asta e procedura, "aaaa, da, haideti sa o mai lasam un pic sa vedem ce se intampla. cati km aveti ? aaa numai atat ? pai deocamdata nu e concludent, dupa ... km reveniti si verificam. Pana acum e totul OK".
Si tot asa pana iese masina din garantie. smile.gif)
Dupa ce iese din garantie, o sa se remedieze/schimbe piesa, componenta, dar pe bani.
Nu ma ingrijorez pentru ca e o masina pe care mi-o permit...insa nu e normal sa fie asa.
O masina, fie ea cat de ieftina, nu are voie sa aiba astfel de probleme mecanice, demult apuse si pentru Dacia!

OK, sa speram ca toate acestea raman la stadiul de zgomot.
Deocamdata, cz3-ul meu are numai 17.500 km si nu reusesc sa imi imaginez cum se va comporta si ce zgomote va scoate pe la 100.000 km.
Am auzit eu un colt de peste 70.000km...mi-a venit rau...dar apoi am vazut proprietarul...si m-am gandit ca e de la exploatarea necorespunzatoare....

Sa mai adaug niste probleme:

1. La CZ3-ul meu cand ridic ambreiajul se aude un pocnit in punctul de cuplare...ceva se intampla cu pistonul/cilindrul ambreiaj...
L-am auzit la toate colturile, la unele mai incet, la altele mai tare.
Pot sa spun ca zgomotul respectiv s-a accentuat.
Si asta ca si restul e "normal" sa fie asa!

2. Ambreiajul cupleaza la limita superioara a cursei.
Si asta e "normal" si nici nu se poate regla!

3. AC-ul are nevoie ca anual sa fie completat cu FREON si chiar si asa, incepand cu 25 de grade temp. exterioara, nu mai face fata.
Asta s-ar putea sa fie o procedura normala, desi la celelalte masini nu am completat niciodata si raceau foarte bine.
La CZ3-ul meu nu mai raceste bine, e doar o adiere racoroasa, desi la gurile de aerisire aerul e rece.
Chiar si azi am folosit AC-ul (temp. exterioara 25 grade)...inutil, scoate aer rece dar nu suficient pentru a raci habitaclul masinii...nu sa inghet, dar cat sa fie racoare in masina
Precizez ca primii 6000 km, AC-ul facea fata indiferent de temp. exterioara.
Sa fie de la faptul ca tevile de AC, in mare parte sunt neizolate termic si pe deasupra la motor, temp. e mult mai mare...

4. Marsarierul nu e sincronizat si fie caraie, fie nu cupleaza, trebuie repetata manevra pana intra.

5. Zgomot metalic aripa dreapta spate. Scapase un buretel dintre aripa si sasiu...sau cam asa ceva. A fost indesat la loc si de atunci nu se mai aude. Nu bag mana in foc ca buretele ala nu era de fapt vr-un chilot folosit al vr-unui lucrator de la Nedcar dar important e ca s-a rezolvat problema.

Avatar utilizator
cocolino
EVO III
Mesaje: 154
Membru din: Vin Apr 04, 2008 8:55 am

Mesaj de cocolino » Sâm Apr 12, 2008 6:10 pm

Colt 7500 km :
1. zgomot ambreiaj la cuplare/decuplare, deocamdata nu e suparator, e un mic clack, sper sa nu se agraveze.
2. tot soiul de piuituri-avertismente de la comp. de bord. La inceput m-am mirat, credeam ca intra ESP-ul dar nu clipea nimic in bord. M-am prins apoi ca e de la radio cand isi cauta frecventa automat.
3. zgomot urat al volanului la bracarea maxima a rotilor. Zici ca se rupe, nu alta...
4. greu de pozitionat stergatoarele pe pozitia automat. Nu m-am prins inca ce si cum, era bine daca aveau o pozitie "auto" cum e la blocul de lumini.
5. lumina interioara mu are nici un martor pt pozitia on/off. Risti sa o lasi aprinsa, mi s-a intamplat de cateva ori sa fie nevoie sa cobor din nou la masina sa sting lumina.
6. in 2 luni mi s-a desprins profilul de cauciuc de sub bara din fata si nu a mai vrut cu nici un chip sa intre la loc (de fapt intrau urechiusele alea dar ieseau repede la loc) asa ca m-am enervat si l-am aruncat. Mi-a zis un amic ca ar avea rol in aerodinamica masinii la viteze mari...nu stiu, eu cred ca era mai mult estetic.
7. nu-mi place cum e pozitionat stropitorul lunetei, prea intr-o parte. Era mai eficient mai pe centru.
8. nu prea pot sa fac flash-uri (nu ca sa se dea lumea la o parte ca trece Gigi pericol, doar pt atentionari) pt ca maneta de lumini e f sensibila si ramane pe faza lunga cum o ating.
Ok, nu toate sunt defecte, e doar o mica lista de carcoteli...Nu vreau sa inteleaga nimeni ca sunt dezamagit de masina, ba dimpotriva o iubesc ca in prima zi....even more biggrin.gif

Avatar utilizator
VooN
EVO IV
Mesaje: 337
Membru din: Lun Ian 21, 2008 6:00 pm

Mesaj de VooN » Sâm Apr 12, 2008 9:51 pm

Acel zgomot de la ambreiaj care dispare la cuplare il am si eu, deci se incadreaza la sectiunea "asa face toate".
CZT-ul avand suspenzia foarte rigida simte orice pietricica si pare ca sunt bucsile duse - cine stie s-ar putea sa nu fie departe - la denivelari sau la gropi luate incet nu se aude nimic totusi.
Sistemul audio de 2 lei(vechi), la fel si receptia radio.
Cuplarea mersului inapoi - 50:50 - sa intre/sa caraie.
In afara de astea a fost problema de la livrare: cu niste contacte imperfecte sau mufe care nu faceau contact, care mi-au tinut masina pe bara aproape o luna.
Asta nu se incadreaza la uzuale - mai repede la S.F.

Pana acum cam astea ar fi - deci sunt multumit

Avatar utilizator
robbycar
EVO IV
Mesaje: 272
Membru din: Vin Feb 08, 2008 12:01 am

Mesaj de robbycar » Dum Apr 13, 2008 1:21 pm

Mai prieteni dar multe din cele pe care le-ati enumerat eu nu le bag in seama.Intr-adevar , mi-ar fi placut sa am lumina in torpedo,sa am un climatronic mai performant,sa............etc.
Totusi e o masina ieftina.Problema e cand dupa un timp nu iti mai ofera ce iti oferea cand era noua.
Un lucru care nu imi place la ea e cutia de viteze.Ma asteptam sa fie mai performanta.Ca are un zgomot de rulment in ea nu ma deranjeaza insa sincronizeaza grelut.Cand ma mai iau cu altii la intreceri pierd mult la schimbarea treptelor.Motorul e bestial.Ar fi meritat o cutie mai buna.
Treapta de mers inapoi nu este sincronizata la majoritatea masinilor.De aceea va recomand sa o introduceti doar cand masina NU RULEAZA DELOC,deci din stationare.M-am acomodat cu marsarierul si nu il consider o problema.Cand am nevoie,daca nu intra,ridic f putin piciorul de pe ambreiaj si se simte cum intra lejer.Cine vrea sa incerce ii recomand sa faca chestia asta f usor pana se deprinde pt ca risca sa o uzeze daca ridica prea mult ambreiajul.Cel putin in ultimile 10 luni nu mi-a dat niciodata "rateu" aceasta procedura.
Suspensia e f.f.f. rigida.Chiar imi place suspensia insa as vrea sa gasesc o solutie cu bucsele de la bara stabilizatoare pt ca nu am chef sa le schimb in fiecare luna.
Mai revin.Acum trebuie sa plec.Salutare!

Avatar utilizator
Cristi
EVO IX
Mesaje: 1745
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Dum Apr 13, 2008 5:25 pm

Asa e robby, tu ai dreptate cu tot ce ai spus mai sus si intr-adevar, pot sa spun ca nici eu mai bag totul in seama, altfel, coltul era vandut pana acum smile.gif ... in schimb nu pot sa rezist mai mult de 3 zile fara sa ma urc la volanul sau. smile.gif

Asta cu masina ieftina...ehh, asa o fi dar sunt cateva chestii care nu se regasesc nici la masini de doua ori mai ieftine...
Practic. au compensat unele cu altele. Sunt parti unde exceleaza si altele unde e ieftineala mai ceva ca la o masina cu adevarat ieftina.
Nu e o masina proasta, per total isi marita banii si are destul de multe plusuri, insa asta e tema...mai mult sau mai putin acestea sunt minusurile...si asta e. smile.gif

Problema e ca imi "ofera" mai multe lucruri decat atunci cand era noua,si nu le vreau pe toate. smile.gif)
Si ea nu are nici o vina smile.gif problema devine enervanta cand totul e "normal".

Da, motorul de CZT e bestial, cat si cel de 1.5...
Motorul, directia, franele sunt de nota 20!
In rest se mai poate imbunatati si remedia cand e cazul si mai ales daca exista bunavointa.
Pana la urma e un model 2004 care e super si acum.

Ideea e ca toate aceste probleme legate de cutie, ambreiaj, enumerate mai sus, au fost remediate la lancer 1.5.
Deci se poate...nesimtirea e ca in 4 ani cati au trecut de cand se comercializeaza masina asta, nu au avut bunavointa sa incerce sa mai elimine din probleme care nu tin de ieftin sau scump...

Apropo, de ceva timp am observat ca suspensia e mult mai moale ca la inceput si a inceput sa se aplece cam mult in viraje.

PS. Azi am bagat pentru prima data benzina de 95 Efix de la rompetrol si am alergat-o putin prin bucuresti.
Merge foarte bine cu benzina asta, am ramas uimit, la demaraj in forta "scartz" si in treapta a doua.

Numai bine!

Avatar utilizator
robbycar
EVO IV
Mesaje: 272
Membru din: Vin Feb 08, 2008 12:01 am

Mesaj de robbycar » Dum Apr 13, 2008 6:38 pm

Per ansamblu,sunt f multumit de masina, chiar daca are niste sunetele,niste scartaieli.La partea mecanica totusi e foarte rezistenta.Eu nu o protejez deloc.Mi-ar fi placut doar o cutie mai performanta.Dar aceasta nevoie o simt doar in primele 3 trepte de viteze si cand merg f agresiv.
Eu am un service auto si cunosc f bine problemele de la f multe marci.Poate veti rade de mine dar nu as da coltuletul meu pe un polo gti sau pe un golf V de 140 CP.
Si inca ceva:mi se pare f ieftin de intretinut aceasta masina.Bucsele de la bara de torsiune care imi tot pica m-ar costa pe original cam 15 lei bucata.Discul de ambreiaj ma costa cam 350 lei.Placutele de frana ma costa cam 200 lei setul.Sa recunoastem ca luand in calcul ce ne ofera si cat ne costa Coltul e o alegere f buna(zic eu).

Avatar utilizator
Cristi
EVO IX
Mesaje: 1745
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Dum Apr 13, 2008 10:09 pm

Nu regret alegerea facuta, poate doar ca nu am luat CZT in locul CZ3-ului.
Indiferent care fi alegerea urmatoare, coltul o sa-l pastrez ca masina de oras.
Asta daca nu vor evolua problemele expuse mai sus...

Cat despre partea mecanica, sunt de aceeasi parere ca si tine, dar nu sunt 100% convins decat in cazul motorului.
In rest e cam devreme sa vorbesc tinand cont ca nu sunt decat 17.500km parcursi si...posturile de mai sus.
Insa legat de motor pot sa spun ca nu l-am iertat deloc si n-are nici pe dracu. smile.gif
Daca aveam o masina 100% EU cred ca problemele ar fi fost mult mai grave.

In rest ma bucur zilnic de ea, la maxim.
In oras cel putin, e super distractiva. smile.gif
Cine nu merge cu ochii pe computerul de bord tremurand de emotie cand mai scade consumul cu 0.1 litri stie ce veau sa spun...
Numai pentru comportamentul ei in viraje...si nu mai bagi in seama restul problemelor.
Cu toate acestea o sa incerc sa vad ce se poate imbunatati legat de "agatatul" cutiei care, la coltul meu, la trecerea din treapta a II-a in treapta a III-a, la turatii peste 5000 rpm, cateodata agata tare, nu se parcurge cursa pana la capat si ma aleg cu un carait de imi vine sa omor pe cineva...
Culmea e ca nu face mereu...
In cazul asta pun pariu ca o sa merg la mcar si daca nu o sa reusesc sa reproduc fenomenul, o sa plec asa cum am venit...

Discul de ambreiaj doar 350 RON ?
Poate euro...
Daca pentru CZT e 350 RON, inseamna ca pentru CZ3 e 200 RON. smile.gif)
Pai daca preturile enumerate de tine sunt reale, imi mai fac un colt din bucati...

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori