Colt z30 - aer conditionat
Salut,
Acum citeva zile a fost mai cald si am pornit aerul conditionat. Impresia mea e ca nu imi mai raceste bine.
Filtrul de polen e nou asa ca nu e de la el.
Vreau sa ma duc peste cei din service din nou :evil: cu chestiunea asta (ca doar la revizie le-am spus sa verifice si cica din cauza filtrului de polen nu racea).
Din cite stiu era o metoda de testare: trebuie sa ai 5 grade la iesirea din aeratoare atunci cand comutatorul de temperatura e la minim.
E valabila si la Colt? Aveti idee cum se testeaza in service ca AC-ul raceste in parametri?
(Vreau sa testez inainte cu un termometru si sa vad cit scoate, ca sa am motiv de cearta :twisted: )
Numai bine
Laurentiu
Acum citeva zile a fost mai cald si am pornit aerul conditionat. Impresia mea e ca nu imi mai raceste bine.
Filtrul de polen e nou asa ca nu e de la el.
Vreau sa ma duc peste cei din service din nou :evil: cu chestiunea asta (ca doar la revizie le-am spus sa verifice si cica din cauza filtrului de polen nu racea).
Din cite stiu era o metoda de testare: trebuie sa ai 5 grade la iesirea din aeratoare atunci cand comutatorul de temperatura e la minim.
E valabila si la Colt? Aveti idee cum se testeaza in service ca AC-ul raceste in parametri?
(Vreau sa testez inainte cu un termometru si sa vad cit scoate, ca sa am motiv de cearta :twisted: )
Numai bine
Laurentiu
Si eu am fost la un moment dat cu AC-ul.
La fel, nu imi mai placea cum racea.
Au verificat si avea lipsa freon.
Cica la un an trebuie mers si completat cu freon.
Foarte interesant!
Da, trebuie sa aiba nu stiu cate grade la gurile de aerisire cu ac-ul pornit.
Au completat, au verificat, parca a fost ok o perioada, insa tot nu mai raceste bine.
Cand am luat-o, daca dadeam AC-ul la maxim, ma congelam inauntru.
Vara trecuta insa nu a mai racit la fel, slab, foarte slab...
Imi recomandau sa trec pe recirculare ca e normal ca AC-ul sa nu mai faca fata.
Am trecut pe recirculare si degeaba...apoi au descoperit o eroare in computer generata de motorasul de recirculare, deci recircularea nu prea functiona.
Au strers eroarea ca poate nu mai apare.
A aparut...
Trebuie sa merg din nou.
Ma bucur nespus!
Ideea e ca dupa ce mi-au completat cu freon, cand dadeam drumul la AC fluiera ingrozitor.
Fluiera ea un pic si inainte dar dupa ce au pus freon romanesc, ziceai ca sta sa decoleze.
Asta e...
La fel, nu imi mai placea cum racea.
Au verificat si avea lipsa freon.
Cica la un an trebuie mers si completat cu freon.
Foarte interesant!
Da, trebuie sa aiba nu stiu cate grade la gurile de aerisire cu ac-ul pornit.
Au completat, au verificat, parca a fost ok o perioada, insa tot nu mai raceste bine.
Cand am luat-o, daca dadeam AC-ul la maxim, ma congelam inauntru.
Vara trecuta insa nu a mai racit la fel, slab, foarte slab...
Imi recomandau sa trec pe recirculare ca e normal ca AC-ul sa nu mai faca fata.
Am trecut pe recirculare si degeaba...apoi au descoperit o eroare in computer generata de motorasul de recirculare, deci recircularea nu prea functiona.
Au strers eroarea ca poate nu mai apare.
A aparut...
Trebuie sa merg din nou.
Ma bucur nespus!
Ideea e ca dupa ce mi-au completat cu freon, cand dadeam drumul la AC fluiera ingrozitor.
Fluiera ea un pic si inainte dar dupa ce au pus freon romanesc, ziceai ca sta sa decoleze.
Asta e...
Am fost zilele trecute la mcar pentru verificarea AC-ului pentru ca nu imi mai placea cum raceste.
Problema veche...
S-a completat cu 50mg freon R134A (1.6 RON) si vad ca pe factura apare si ulei sistem A/C RL86 0.004 buc. (2 RON).
Grosul sumei l-a constituit verificare sistem AC, 89 RON. )
Anul trecut prin vara de asemenea a fost nevoie de completare cu freon, dar nu s-a adaugat ulei si suiera/fluiera destul de sinistru cand acceleram de nu mai stiam ce sa cred.
De data asta s-a adaugat si ulei si nu se mai aude nimic cand accelerez ceea ce ma bucura nespus.
Se pare anual trebuie completat cu freon.
Nu ma deranjeaza, dar e normal ?
E prima masina la care e nevoie sa fac astfel de completari..
Daca stau sa ma gandesc si AC-urile de apartament au nevoie de completare cu freon dupa iarna.
Oricum sunt fericit ca acum raceste bine si nu mai scoate nici un zgomot suplimentar la pornirea compresorului.
Oare de ce nu s-a rezolvat problema asta din prima ?
Nu stiu, oricum se pare ca fluieratul ala se datora uleiului lipsa...
Aviz posesorilor de colt pentru ca am mai auzit si pe altii ca au zgomotul asta la activarea AC-ului.
Neaparat orice completare cu freon necesita si ulei.
LE. Uitasem! Am aflat o chestie interesanta care desi suna aiurea, mie imi explica anumite lucruri.
AC-ul este semiautomat, adica se comuta manual pe o anumita temperatura si sistemul A/C asigura acea temperatura constanta in habitaclu prin pornire/oprirea compresorului in functie de ce ii dicteaza senzorul de temperatura.
Sub potentiometre e un senzor de temperatura care determina oprirea compresorului cand temperatura de la interior ajunge la valoarea setata din potentiometru, respectiv pornirea compresorului cand temperatura de la interior creste.
Asta stiam cu totii, insa eu nu stiam un lucru.
Numai cand se comuta potentiometrul de reglare a temperaturii pe temp. minima, functionarea sistemului A/C intra pe modul semiautomat, adica cel descris mai sus...in rest compresorul functioneaza in continuu indiferent daca temp. interiora scade sub valoarea setata.
Mie mi s-a parut la un moment dat ca ar raci mai bine daca nu comut pe temperatura minima dar am crezut ca mi se pare.
O sa verific practic informatia asta sa vad daca se opreste vreodata compresorul.
Pana acum nu am sesizat acest lucru pentru ca datorita ineficientei ac-ului la temperaturi exterioare de peste 25 de grade, la interior nu se ajungea la temperatura setata de mine si in concluzie compresorul lucra in continuu.
Problema veche...
S-a completat cu 50mg freon R134A (1.6 RON) si vad ca pe factura apare si ulei sistem A/C RL86 0.004 buc. (2 RON).
Grosul sumei l-a constituit verificare sistem AC, 89 RON. )
Anul trecut prin vara de asemenea a fost nevoie de completare cu freon, dar nu s-a adaugat ulei si suiera/fluiera destul de sinistru cand acceleram de nu mai stiam ce sa cred.
De data asta s-a adaugat si ulei si nu se mai aude nimic cand accelerez ceea ce ma bucura nespus.
Se pare anual trebuie completat cu freon.
Nu ma deranjeaza, dar e normal ?
E prima masina la care e nevoie sa fac astfel de completari..
Daca stau sa ma gandesc si AC-urile de apartament au nevoie de completare cu freon dupa iarna.
Oricum sunt fericit ca acum raceste bine si nu mai scoate nici un zgomot suplimentar la pornirea compresorului.
Oare de ce nu s-a rezolvat problema asta din prima ?
Nu stiu, oricum se pare ca fluieratul ala se datora uleiului lipsa...
Aviz posesorilor de colt pentru ca am mai auzit si pe altii ca au zgomotul asta la activarea AC-ului.
Neaparat orice completare cu freon necesita si ulei.
LE. Uitasem! Am aflat o chestie interesanta care desi suna aiurea, mie imi explica anumite lucruri.
AC-ul este semiautomat, adica se comuta manual pe o anumita temperatura si sistemul A/C asigura acea temperatura constanta in habitaclu prin pornire/oprirea compresorului in functie de ce ii dicteaza senzorul de temperatura.
Sub potentiometre e un senzor de temperatura care determina oprirea compresorului cand temperatura de la interior ajunge la valoarea setata din potentiometru, respectiv pornirea compresorului cand temperatura de la interior creste.
Asta stiam cu totii, insa eu nu stiam un lucru.
Numai cand se comuta potentiometrul de reglare a temperaturii pe temp. minima, functionarea sistemului A/C intra pe modul semiautomat, adica cel descris mai sus...in rest compresorul functioneaza in continuu indiferent daca temp. interiora scade sub valoarea setata.
Mie mi s-a parut la un moment dat ca ar raci mai bine daca nu comut pe temperatura minima dar am crezut ca mi se pare.
O sa verific practic informatia asta sa vad daca se opreste vreodata compresorul.
Pana acum nu am sesizat acest lucru pentru ca datorita ineficientei ac-ului la temperaturi exterioare de peste 25 de grade, la interior nu se ajungea la temperatura setata de mine si in concluzie compresorul lucra in continuu.
Vad ca nesimtirea lor continua. Am citit putin prin manual si pe net. Intr-adevar ala e freonul care trebuie pus. Masina are un rezervor de aprox 450g. Freonul costa cam 25 lei/kg si mi se pare cam ciudat sa-ti puna doar 50mg. E mult prea putin. Referitor la uleiul ala, care conform manualului e un lubrifiant, codul lui ar trebui sa fie ND-OIL8 sau FX105(mitsubishi) care are vascozitate 46. Oricat am dat search pe gugal, nu am gasit nimic referitor la RL86 (poate nu am cautat suficient). Ideea e ca trebuiesc amandoua adaugate cand se face o completare. Revenind la nesimtire, nu pot decat sa observ ca ora de service creste de la luna la luna mai ceva ca Fat Frumos cand era mic. Anul trecut era 13 euro fara tva, acum a sarit la 89 ron
Salut damutz,
Ei doar au completat cu freon cat era nevoie, doar cat lipsea, nu au schimbat/reimprospatat freonul din instalatie.
Se pare ca anual se pierd 30 - 50 mg de freon care la instalatia mica a coltului se simt....
Referitor la codul lubrifiantului o sa-i intreb...
Oricum intretinerea asta trebuie facuta anual...cel putin in cazul coltului meu.
Chiar sunt curios sa aflu si parerile altor posesori de colt cu vechime mai mare de 1 an, legat de eficienta sistemului A/C.
Am impresia ca nu toate necesita completari cu freon, samd....
Da, 1 ora manopera = 75 RON fara tva = 89,... RON cu tva si ora asta s-a facturat la verificare sistem A/C desi nu era vina mea ca nu merge bine A/C-ul (masina in garantie), insa pe factura sunt mai multe lucrari cerute de mine cu valoare 0, rezolvate pe garantie si in cazul acesta ma declar super multumit.
Reglat frana de mana, rezolvat chitait motor, rezolvat sistem A/C(eficienta si fluierat), rezolvat partial bancheta spate....
Adica 4 probleme dintr-o lovitura, alta data veneam cu o problema si plecam cu doua. )
Nu intamplator lucrurile au inceput sa se transforme in bine pentru mine si masina mea.
Totul se datoreaza unui baiat din receptie, Ovidiu Ungureanu caruia i-am facut capul patrat cu experientele mele din service si de aici se ambitioneaza ca eu sa plec multumit de fiecare data din service-ul lor.
Foarte tare!
Ei doar au completat cu freon cat era nevoie, doar cat lipsea, nu au schimbat/reimprospatat freonul din instalatie.
Se pare ca anual se pierd 30 - 50 mg de freon care la instalatia mica a coltului se simt....
Referitor la codul lubrifiantului o sa-i intreb...
Oricum intretinerea asta trebuie facuta anual...cel putin in cazul coltului meu.
Chiar sunt curios sa aflu si parerile altor posesori de colt cu vechime mai mare de 1 an, legat de eficienta sistemului A/C.
Am impresia ca nu toate necesita completari cu freon, samd....
Da, 1 ora manopera = 75 RON fara tva = 89,... RON cu tva si ora asta s-a facturat la verificare sistem A/C desi nu era vina mea ca nu merge bine A/C-ul (masina in garantie), insa pe factura sunt mai multe lucrari cerute de mine cu valoare 0, rezolvate pe garantie si in cazul acesta ma declar super multumit.
Reglat frana de mana, rezolvat chitait motor, rezolvat sistem A/C(eficienta si fluierat), rezolvat partial bancheta spate....
Adica 4 probleme dintr-o lovitura, alta data veneam cu o problema si plecam cu doua. )
Nu intamplator lucrurile au inceput sa se transforme in bine pentru mine si masina mea.
Totul se datoreaza unui baiat din receptie, Ovidiu Ungureanu caruia i-am facut capul patrat cu experientele mele din service si de aici se ambitioneaza ca eu sa plec multumit de fiecare data din service-ul lor.
Foarte tare!
Ma intreb si eu oarecum asa. Cum dracu se pierde freonu ala ? Pe unde si de ce naiba ? Pe linga faptul ca e super toxic mai si pleaca el asa de capul lui. La tractorul meu merge AC-ul ca in prima zi (de 4 ani). Si la alte masini la fel. Poate freonul ala "imbatrineste" ca sa spunem asa ca o oarecare explicatie. Dar de plecat nu prea are voie sa plece. Voi nu va intrebati totusi pe unde pleaca ? Si de ce ? Ca oricit de atehnici ati fi, unele explicatii nu ar trebui sa le inghiti asa pe nemincate.
dupa ce am bagat freon au inceput sa se auda zgomote ciudate ,cred ca de la compresor.cum se manifesta :daca dau drumu la AC imediat dupa mce pornesc motorul ,atunci cand vreau sa plec de pe loc se aude un zgomot ca si cum ar patina vreo curea sau ceva de genul asta.zgomotul dureaza 30 de secunde dupa care dispare.ieri cand am adaugat freon cel care a facut operatia mi-a spus ca se poate sa fi adaugat in plus cateva zeci de grame si daca mi se pare ca aud ceva ciudat sa ma intor la el sa ma goleasca.stiu ca este o lucrare total neprofesionala ,dar m-am gandit la costuri.as vrea sa stiu cum se manifesta la voi sau daca aveti idee despre ce zgomot este vorba .astept pareri
eu cred ca nu e bine caai fost la un service de cartier carecel mai probabil ti-a completat cu fluide neagreate de mitsubishi.
de altfel in cartea masinii scrie ca in instalatia coltului treb bagat numai un anumit fel de agent de racire si numai un anumit fel de ulei pt ungerea instalatiei. mai scrie ca dacase folosesc alte fluide e posibil sa apara probleme chiar pana la inlocuirea totala a sistemului de racire. acuma nu stiu cat de adevarat o fi, si aici e posibil sa fie si basme pt a folosi numai de la ei fluidele dar eu in locul tau as merge la mitsubishi si as face o verificare a instalatiei si eventual o completare cu ce e necesar.
legat de pret vezi mai sus la cristi care a spus ca l-a costat in jur de 90 de roni. eu nu cred ca e o suma asa de mare incat sa risti sa strici sistemul sau sa risti sa nu fct in parametri pt care a fost conceput.
de altfel in cartea masinii scrie ca in instalatia coltului treb bagat numai un anumit fel de agent de racire si numai un anumit fel de ulei pt ungerea instalatiei. mai scrie ca dacase folosesc alte fluide e posibil sa apara probleme chiar pana la inlocuirea totala a sistemului de racire. acuma nu stiu cat de adevarat o fi, si aici e posibil sa fie si basme pt a folosi numai de la ei fluidele dar eu in locul tau as merge la mitsubishi si as face o verificare a instalatiei si eventual o completare cu ce e necesar.
legat de pret vezi mai sus la cristi care a spus ca l-a costat in jur de 90 de roni. eu nu cred ca e o suma asa de mare incat sa risti sa strici sistemul sau sa risti sa nu fct in parametri pt care a fost conceput.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 62 vizitatori