Cutie viteza Mitsubishi Colt
Am avut fericita ocazie sa evit o gura de canal si am dat intr-o groapa nu prea mare pe o strada obisnuita din orasul meu drag, Craiova. Consecinta : capac cutie de viteze spart. In acest caz furnizorul nu vrea sa livreze doar capacul ,ci numai cutia de viteze in intregime care costa 2.000 euro. Cutia este fabricata de Mercedes. Am luata teapa si de la asigurari care ma pun sa platesc 30% din suma, desi asigurarea este full. Necazul este ca functional cutia este foarte buna.
In aceasta situatie nu mai am curajul sa folosesc coltul . Masina are 30.000Km, este fabricata in 2005 si nu mi-a creat probleme, fiind foarte buna . Pentru mine este clar ca are nevoie de pachet de drumuri grele , in special piese pentru inaltarea suspensiilor.
Scutul metalic nu este suficient,decat poate pentru arat, masina fiind destul de joasa. Daca cineva cunoaste o modalitate de inaltare a suspensiilor pentru aceasta masina si ne comunica, cred ca va fi de folos pentru toti posesorii de mitsubishi colt. Nu doresc sa patiti la fel ca mine.
In aceasta situatie nu mai am curajul sa folosesc coltul . Masina are 30.000Km, este fabricata in 2005 si nu mi-a creat probleme, fiind foarte buna . Pentru mine este clar ca are nevoie de pachet de drumuri grele , in special piese pentru inaltarea suspensiilor.
Scutul metalic nu este suficient,decat poate pentru arat, masina fiind destul de joasa. Daca cineva cunoaste o modalitate de inaltare a suspensiilor pentru aceasta masina si ne comunica, cred ca va fi de folos pentru toti posesorii de mitsubishi colt. Nu doresc sa patiti la fel ca mine.
QUOTE (Mugurcolt)De fraier. Se cramponeaza de faptul ca, functional, cutia de viteze este buna. Eu insa nu pot sa influentez decizia Mercedes.
Altul este motivul real...
Cutiile de Colt sunt de "unica folosinta".
Se pot schimba dar nu se repara!
Cica in viitorul apropiat, se vor fabrica piese de schimb pentru aceste cutii de Colt/Lancer si atunci se vor putea repara.
Exact acest gen de problema am pus-o eu pe forum "cand se vor fabrica piese de schimb ? cand masina iese din garantie si apare o problema la cutie, va trebui achizitionata toata cutia. Este corect ?"
Cutiile astea zornaitoare...
Altul este motivul real...
Cutiile de Colt sunt de "unica folosinta".
Se pot schimba dar nu se repara!
Cica in viitorul apropiat, se vor fabrica piese de schimb pentru aceste cutii de Colt/Lancer si atunci se vor putea repara.
Exact acest gen de problema am pus-o eu pe forum "cand se vor fabrica piese de schimb ? cand masina iese din garantie si apare o problema la cutie, va trebui achizitionata toata cutia. Este corect ?"
Cutiile astea zornaitoare...
Dupa aproape o luna mi s-a montat noua cutie de viteze. Avaria a costat 95 milioane de lei din care eu a trebuit sa platesc 27 milioane ca sa pot ridica masina din service, restul platindu-l asigurarile. Am studiat problema si va recomand sa evitati drumurile proaste. Cutia de viteze are suportul inferior chiar mai jos decat traversa fata. Este punctul cel mai vulnerabil. Baia de ulei este mai sus. Deci, daca auziti o lovitura sub masina in partea din fata sa fiti siguri ca este cutia de viteze.Este suficient sa priviti sub masina, din fata ei, si sa vedeti in zona centrala, cele doua suruburi cu care cutia este fixata de suport. Acolo mai este un suport mic, care are secttiunea U si care se prinde cu doua suruburi direct pe cutia de viteze. Distanta de la acesta, la pamant, este foarte mica. Daca suportul prezinta lovituri, inseamna ca deja cutia de viteze a suportat socuri. Cat am fost in service toate Colturile de acolo aveau acest suport lovit. Diferenta insa o face intensitatea loviturii. Cutia poate sa cedeze dupa o singura lovitura sau dupa cateva, in functie de bafta fiecaruia.
Nu vreau sa ma las si am fost la Primarie, am luat salariatii specializati care au facut poze la groapa, pentru ca am nevoie de documente in Instanta, cred. De asemenea mi se va comunica ce societate a efectuat reparatia la drumul buclucas. Dupa ce primesc raspunsul oficial de la Primarie, voi actiona. Deocamdata nu stiu precis cum, trebuie sa ma mai informez .
Nu vreau sa ma las si am fost la Primarie, am luat salariatii specializati care au facut poze la groapa, pentru ca am nevoie de documente in Instanta, cred. De asemenea mi se va comunica ce societate a efectuat reparatia la drumul buclucas. Dupa ce primesc raspunsul oficial de la Primarie, voi actiona. Deocamdata nu stiu precis cum, trebuie sa ma mai informez .
Din cate stiu eu, daca ai luat o groapa intr-unul din maretele orase romanesti, te duci frumos la politie, se constata accidentul, se vede groapa, se da adeverinta si de acolo asigurarile isi recupereaza banii de la primarie dupa ce ti se repara masina. nu e treaba ta sa dai in judecata primaria, firma care a reparat drumul si tot asa. e destul de aberanta treaba cu plata, avand in vedere ca masina e in garantie si ar trebui sa incerci cumva si pe la opc sa vezi ei ce zic. aici e vorba de abuz si cred ca ai rezolva mai usor daca ai merge pe varianta asta decat sa dai in judecata firma de reparatii drumuri
Revin cu un update gasit in Anexa Casco :
50. La avarierea unui ansamblu sau subansamblu se ia ?n considerare numai ?nlocuirea p?r?ilor componente sau a pieselor care au fost avariate, chiar dac? cu prilejul repara?iei s-a ?nlocuit ?ntregul ansamblu sau subansamblu al autovehiculului respectiv (ex.: ?n cazul avarierii carcasei cutiei de viteze ?i distrugerea unor ro?i din?ate se ia ?n considerare numai ?nlocuirea acestora, nu ?ns? ?i a celorlalte piese ale cutiei de viteze care nu au fost avariate, chiar dac? au fost ?nlocuite). Fac excep?ie numai cazurile ?n care subansamblele au ?n componen?? piese care nu se livreaz? separat.
51. Prin p?r?i componente sau piese care se consider? necesar a fi ?nlocuite se ?n?eleg numai acelea a c?ror reparare sau folosire dup? repara?ie, nu mai este posibil? din punct de vedere tehnic ?i func?ional, datorit? gradului de avariere a acestora.
52. ASTRA ASIGURARI accept? ?nlocuirea unor p?r?i componente sau piese dac? costul repara?iei, dep??e?te valoarea de nou a acestora la data producerii evenimentului asigurat; ?n ambele cazuri (repara?ie – ?nlocuire) se au ?n vedere ?i cheltuielile pentru materiale ?i manoper? aferente.
Tu te incadrezi aici. Scrie clar negru pe alb ca totul este suportat de asigurator
50. La avarierea unui ansamblu sau subansamblu se ia ?n considerare numai ?nlocuirea p?r?ilor componente sau a pieselor care au fost avariate, chiar dac? cu prilejul repara?iei s-a ?nlocuit ?ntregul ansamblu sau subansamblu al autovehiculului respectiv (ex.: ?n cazul avarierii carcasei cutiei de viteze ?i distrugerea unor ro?i din?ate se ia ?n considerare numai ?nlocuirea acestora, nu ?ns? ?i a celorlalte piese ale cutiei de viteze care nu au fost avariate, chiar dac? au fost ?nlocuite). Fac excep?ie numai cazurile ?n care subansamblele au ?n componen?? piese care nu se livreaz? separat.
51. Prin p?r?i componente sau piese care se consider? necesar a fi ?nlocuite se ?n?eleg numai acelea a c?ror reparare sau folosire dup? repara?ie, nu mai este posibil? din punct de vedere tehnic ?i func?ional, datorit? gradului de avariere a acestora.
52. ASTRA ASIGURARI accept? ?nlocuirea unor p?r?i componente sau piese dac? costul repara?iei, dep??e?te valoarea de nou a acestora la data producerii evenimentului asigurat; ?n ambele cazuri (repara?ie – ?nlocuire) se au ?n vedere ?i cheltuielile pentru materiale ?i manoper? aferente.
Tu te incadrezi aici. Scrie clar negru pe alb ca totul este suportat de asigurator
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori