Ulei Motor

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
EvoX
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 27, 2007 7:22 pm

Mesaj de EvoX » Joi Iun 13, 2013 9:25 pm

QUOTE (Donkey @ Jun 12 2013, 08:03 AM) P?nă ?n 5% cu lanceru clasic de 1.6??? Eu am reuşit 6% la vale cel mai bun consum

Da, Donkey, 4.64%, iar surpriza a fost cu atat mai mare cu cat am scos acest consum avand Mitsu incaltat cu gume de iarna!!! Am fost cu un coleg in masina si ne minunam si noi si flacaul de la Mol, de la intrarea pe A1/Pitesti, cand a auzit ca veneam de la Craiova; nu intrasera decat 5,75 litri...
O singura data am reusit o asemenea performanta, iar de vina este aditivul de benzina Dura Lube; am golit tot flaconul in rezervorul de 50litri in timp ce acesta era destinat pentru un rezervor de 96 litri...
Asta e, am zis ca nu mai fac, dar cred ca merge asa... o data pe an. Stiu si eu?!

Avatar utilizator
fiatfiat
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Aug 22, 2013 12:00 pm

Mesaj de fiatfiat » Mie Mar 19, 2014 7:29 pm

Help ; ce ulei sa pun in Coltul meu 1,1 ? Nu prea se mai gaseste Mobil 1 5W40. Ce imi recomandati ? E bun ESP Formula (daca mai gasesc) ??

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Mar 20, 2014 8:59 am

Mobil 1 ESP 5w30 cu standardul MB229.51.

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Dum Ian 11, 2015 12:13 pm

Ma tot gandesc ce ulei sa cumpar si eu pentru "bolidul" meu de 1.1. Pana acum am avut pe alta masina cu motor de 1.4 Castrol o data si apoi de vreo 5 ani doar Mobil 1 de care am fost multumit. As alege tot Mobil si pentru Colt dar nu stiu daca e cel mai indicat. In plus am o intrebare: conteaza si rulajul daca este mai mult urban sau extraurban atunci cand alegi uleiul? Eu fac cam 10-11000 km/an dintre care vreo 7000 in Bucuresti, restul la drumuri lungi. Ce ulei credeti ca e mai ok in situatia asta?
Pe site-ul Castrol am gasit ca se recomanda 10w-40, iar Mobil recomanda New Life 0w-40.
Multumesc!
PS: masina e din 2008 si are 24000 de km.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Ian 12, 2015 9:34 am

Categoric new life dintre cele doua...intamplator asta folosesc si eu,doar ca masina e din 2004 si are 212.000km.

Conteaza foarte mult rulajul si tipul drumurilor...daca sunt scurte si uleiul nu ajunge la temperatura de functionare sunt mai multe implicatii..uleiul se degradeaza mai repede cand faci drumuri scurte, se contamineaza cu benzina, devine acid (sulfuric) de la condens si diversi contaminanti dar si compusi ai uleiului...

Cu rulajul tau anual esti ok, ar fi risipa de bani sa schimbi de 2 ori pe an uleiul pt ca o sa dureze 20 ani sau mai mult sa se vada uzura de genul asta. Dar daca ai de gand s-o tii mult si bine, merita sa ii faci un schimb toamna cu un ulei subtire si apoi primavara cu acelasi grad sau ceva un pic mai gros. Ideea e ca iarna faci putini km, 2-3000 dar atunci o duce motorul cel mai greu, numai drumuri scurte, nu atinge temp optima de functionare, deci e terminat...

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Joi Ian 15, 2015 9:05 am

Orice e full synthetic.. iti recomand 5w-40.. merge si 5w-30 dar nu stiu de ce ai face asta.. e si mai scump, si tot atat de des il schimbi.
Ca si brand.. Mobil 1 si Castrol.. sunt cam tot dracul ala.. eu am mers pe Mobil 1 mai nou m-am dat pe Castrol!
Ca sa intelegi ce e cu gradatiile alea la ulei.. uite aci o fotografie:
Fişiere ataşate
WP_20150115_004.jpg
WP_20150115_004.jpg (1.4 MiB) Vizualizat de 6427 ori

Avatar utilizator
gabone
EVO I
Mesaje: 13
Membru din: Mar Apr 29, 2008 2:51 pm

Mesaj de gabone » Joi Ian 15, 2015 11:44 am

In teorie, 0w sau 5w, reprezinta vascozitatea uleiului la rece. Se masoara la o anumita temperatura. Iar 30 sau 40, adica a doua cifra, reprezinta vascozitatea uleiului la temperatura normala de functionare a motorului, 30 fiind mai putin vascos decat 40.

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Joi Ian 15, 2015 5:52 pm

Pai da..de-aia am recomandat baiatului sa nu bage 5w-30 pentru ca are o plaja de la -30 grade la 40 de grade!
La noi in RO se depaseste uneori aceasta temperatura vara! 5W-40 are pana peste 50 de grade celsius! Poate sa stea linistit.
Acum o sa auziti tot felul de teorii .. cum ca cu cat e mai putin vascos cu atat mai bine..dar in 10 ani de soferie si vreo 6 masini schimbate pot sa va confirm ca aruncati banii pe geam.
Gradatia aia e mult mai scumpa.. faza cu aditivii e porcarie curata.. marketing.
Am mai auzit..aaaaaaa daca e turbo baga-i nu stiu ce ca nu stiu ce.. Turbina aia are ore de functionare.. o sa pice oricum dupa ce-si face veacul!
Ce se poate face cu adevarat pentru masina ..e sa-i schimbati uleiul mai devreme, dar atata vreme cat isi pastreaza calitatile.. nu vad de ce a-ti face-o!
Ce-am mai observat (recent, ca recent am trecut pe Castrol, de vreo 2 schimburi de ulei) ...e ca Mobil 1 se murdareste mai greu (cel putin la Diesel) ..Castrolul se murdareste mai repede..de unde ma duce cu capul ca tot Mobil 1 e unde e!
Dar per ansamblu...v-am zis..n-am avut probleme..

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Joi Ian 15, 2015 6:33 pm

Ok, am sa aleg atunci Mobil New Life 5w-40.
Multumesc, stima!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Ian 16, 2015 9:19 am

Ioi, dupa 40 de grade n-are nimic 5w30..oricum uleiul sta la peste 100 de grade...Cifrele alea nu inseamna mai nimic, ei rastoarna un borcan de ulei si compara cat de repede curge in comparatie cu un ulei stas. Evident ca e mai bine sa fie mai subtire, altfel nu ai ungere la rece. Nu-ti trece prin filtru, e ca mierea,face presiune prea mare si se deschide supapa de bypass...mergi cu ulei nefiltrat pana ti se incalzeste motorul. Daca o mai si calci sa te bagi in trafic...

Rolul uleiului este sa curete motorul, sa tina particulele de mizerie in suspensie, daca se murdareste mai repede e mai bun.

Cealalta masina cere 0w20, si cu asta merge iarna-vara. Suzuki SX4, facut in ungaria, manual pt Europa. "Recomanda cu tarie 0w20", e citat din carte.

Sunt masini care merg cu 0w30 si DOAR 0w30 A5/B5, bagi altceva o pui pe butuci (Volvo D5)

New life 5w40 nu exista, dar daca ar exista nu ar fi cu nimic mai bun fata de 0w40. Iar intre mobil 1 si mobil super sau ce brand e 5w40, sunt multe diferente...

5w30 e alta grupa, alta formula, sunt mai multe sortimente dar majoritatea se concetreaza pe formulari pt masini echipate cu filtre de particule, pt a nu le infuda au putin sulf dar si mai putin din alti aditivi...


Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 30 vizitatori