Upgrade Colt 1.5 Di-d Cu Power Box?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
andrei.g04
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 17, 2012 9:05 pm

Mesaj de andrei.g04 » Mie Sep 26, 2012 6:06 pm

Va salut fericiti posesori de Mitsubishi!

A incercat cineva (care are Mitsuhishi Colt 1.5 di-d) sa monteze un power box pt marirea puterii motorului? Ma intereseaza doar pt versiunea asta, diesel.

Cu ceva de genu: http://www.race-chip.ro/chip-tuning/mit ... 5-di-d-738

Va multumesc anticipat.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Sep 26, 2012 8:44 pm

Salut, powerboxurile nu sunt solutii prea bune. In cele mai multe cazuri sunt mizerii chiar, dar si daca sunt un produs de calitate tot nu se pot apropia de performantele si fiabilitatea unei remapari.

Iti sugerez deci sa te indrepti spre o remapare, e mai sigur si vei fi mai multumit de rezultat. Poti scoate linistit inca 25-30 de cai din motor si muuult mai mult cuplu( trece de 300nm lejer), dar sa ai grija de ambreiaj apoi.

Stiu pe cineva cu smart forfour 1.5 varianta de 68 de cai care are acum ~120 de cai la roata dar cuplu foarte mult (nu a vrut sa zica cifra, e secret), si daca o lasa pe automat nici la mers usor sportiv nu face fata ambreiajul. Accelereaza FOARTE violent, e neplacut chiar daca te ia pe nepregatite. Mai are si un forfour brabus (177 cai stock) si pana nu urca cu el bine in ture dieselu pleaca de langa el.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mie Sep 26, 2012 8:56 pm

Cred ca Alex a fost destul de clar + 1 pentru remapare si de la mine...

Avatar utilizator
andrei.g04
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 17, 2012 9:05 pm

Mesaj de andrei.g04 » Joi Sep 27, 2012 6:11 pm

Sa inteleg deci ca daca ar fi sa fac o remapare ar trebui sa schimb si ambreiajul, altfel nu vad rostul daca ambreiajul s-ar putea strica oricand.

Si doar ambreiajul ar trebui schimbat in cazul remaparii? Alte componente nu mai trebuiesc schimbate?

Imi puteti da sugestii unde as putea face remaparea si cat ar costa? Daca stiti cazuri concrete in care s-a facut remaparea la un astfel de model, si ce efecte a avut, v-as fi recunoscator.

Am inceput acest tread deoarece, in cateva saptamani voi intra in posesia unui Colt 1.5 di-d, pe care il conduc de 10 luni aproape si doresc sa ii imbunatatesc performantele. Asa ca apreciez parerea oricarui cunoscator care are habar despre asa ceva.

Voi deschide un tread cu masina atunci cand va fi pe numele meu, si voi tine acolo evidenta la tot ce am lucrat.

Parerea mea este ca Mitsubishi a creat o masina foarte buna din acest Colt, si are mult potential ascuns, cu performante pe care oricine cu o suma modica si pasiune le poate obtine.

Numai bine.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Sep 27, 2012 6:53 pm

Nu trebuie sa ii schimbi ambreiajul decat daca ii faci tuning extrem, si ii maresti cuplul mult mult mai mult. Cel de care iti zic eu a dus-o la maxim, cu evacuare cap coada, catalizator sport, etc. Oricum nu se strica direct ambreiajul, patineaza mai intai. Turbina e foarte mica, asa ca nu are rost sa alergi dupa cai multi. 120 sunt arhisuficienti, si o crestere de 30-40% cuplu ar trebui sa fie ok, cat timp motorul e in parametrii. Cand ii faci remapare ar fi bine sa se ocupe baietii si de eliminarea EGR-ului, sau daca nu macar sa ii faci o curatare inainte. Sa nu ii pui filtru sport, e degeaba (in cutie) si mai rau face daca e de tip conic infipt in fundul compartimentului motor (unde vine asezat cel K&N). Lasa filtrul standard de hartie, e mai mult decat ok.

Avatar utilizator
andrei.g04
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 17, 2012 9:05 pm

Mesaj de andrei.g04 » Joi Sep 27, 2012 7:02 pm

Ideea e ca nu ma intereseaza sa fac masina pt raliu, doar vreau sa aduc motorul la valoarea lui adevarata, oricum am de gand sa o fac mai usoara prin inlocuirea scaunelor cu unele sport Recaro, precum si din unele piese, si neaparat as vrea sa scap de AC.

Eu nu folosesc AC si nici nu il suport. E cumva vreo problema daca il scot de pe masina complet? Nu neaparat ca as mai castiga kg in minus la caroserie, dar pt mine sta degeaba si nu am nevoie de el.

Si evacuarea as vrea sa o inlocuiesc integral cu una de inox, eventual la baietii de la topgear.uk... nu pt performante neaparat, dar cea actuala, nu imi place deloc cum arata si nici cum zdrangane toba.


Cam asta ar fi lista de schimbari si inlocuiri:

ulei, toate filtrele, curea accesorii, curele, antigel
lichid frana, servo, toate ,lichidele, roata de rezerva scule
placute, discuri
amortizoare, arcuri elicoidale, bucsi, burdufi
evacuare
scaune recaro
folie geamuri
vinilin
pedale, volan
izolare fonica termica
cotiera
proiectoare ceata
furtune frana

Am uitat ceva?

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Sep 27, 2012 7:26 pm

Servo este complet electric. Trebuie sa vezi daca s-a vandut 1.5 diesel fara a/c si sa iei cureaua de accesorii de la el(prin anglia varianta de 68cp cred ca venea si fara ac). Sa scoti compresorul e usor, radiatorul putin mai greu iar vaporizatorul mult mult mai greu. In total, castigi 6-7 kile:)). Daca rulezi fara lichid de parbriz e cam tot aia.

Decat sa dai bani pe scaune recaro, ia scaune de CZT, sunt f frumos tapisate (gasesti piele + velur) si te sustin ferm dar sunt si confortabile, au si airbag-uri. Altfel faci hemoroizi de pe A2 pana la Fetesti, nici nu ajungi la Constanta.

Te poti descotorosi de bancheta spate, aia e greuta, te opintesti un pic sa o ridici de jos, n-am cantarit-o dar are peste 20kg.

Decat alte prostii racing mai bine bagi banii intr-un set de oz ultraleggerra 7x17 incaltate cu anvelope 205/40R17 pe fata si eventual 8x17 cu 225/35R17 pe spate . Eu am avut si diferenta dintre ele si jantele OEM pe 17 e f mare, o simteam si la plecarile usoare de pe loc, dar mai ales cand ii dadeam in ture pana la capat. Era mai vivace cu ozurile, dar aratau ca naiba pe masina mea...erau si aurii. Eu cu astea, evacuarea si resoftarea as incepe, apoi vezi tu pe ce iti arunci banii. Franele stock sunt bune, furtunele frumoase dar nu am reusit inca sa imi dau seama daca sunt sau nu mai performante. Eu am HEL, cu care am inlocuit furtunele vechi de 7 ani si 150.000km. Poate dupa ce schimb si discurile si placutele, actualele (mai ales discurile ca sunt cele originale) sunt cam pe duca. Daca franele sunt in stare buna le poti lasa pt mai incolo daca esti cu capul pe umeri si nu conduci iresponsabil. Daca duci modificarile la extrem poti pune etrieri si discuri de 281mm, ca pe CZT, fofour brabus sau Volvo V40 (1996-2004). Dar pt 120 de cai si pana 250-270nm merg si astea cat timp nu faci auto-cross sa le fierbi. Mai intai anvelope si apoi frane. Altfel, incaltat cu opinci poti avea si ancore ca nu te opresti.

Avatar utilizator
andrei.g04
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 17, 2012 9:05 pm

Mesaj de andrei.g04 » Joi Sep 27, 2012 7:49 pm

Ce prost sunt, normal ca e electric, aveam in gand o Honda mai veche, din greseala.

Buna ideea cu scaunele de CZT, acum sa vad daca chiar gasesc pe undeva.

Referitor la jante, de 17 inch pt drumurile noastre..nu ma lasa inima oricat as fi de prudent....dar OZ as vrea, acum sa vad ce gasesc de 15inch, mai mult nu cred ca sar, ca o fac praf in cateva luni....

Stau la munte, asa ca iarna ma potolesc cand vine vorba de viteza, trebuie doar sa imi iau niste cauciucuri de iarna, am pe cineva de aduce din Germania, si niste jenti de tabla pt iarna, altfel nu prea are rost sa arunc banii cand statul vrea sa imi distruga jentile iarna de iarna...

Stii cumva cat costa o remapare, si unde ar fi mai rentabila? Dar de evacuare?

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Sep 27, 2012 7:59 pm

Evacuare tot acolo unde te gandeai tu ma tenta si pe mine, am fost sa vad cum lucreaza si sunt ok. Remaparile sunt intre 200 si 500 de euro, depinde de firma. Sunt firme care fac si la 350 de euro stage 2, adica 116 cai si 250nm. Dar sigur se poate si mai bine, si dupa ce iti faci evacuarea sa cauti pe cineva sa iti faca un soft custom nu sa tranteasca o harta generica. Daca stai la munte atunci discuri ventilate si lichid de frana schimbat la cel mult 2 ani. Coborarile iti fierb imediat lichidul daca e mai vechi si ai obiceiul sa stai cu piciorul pe frana. 16x7 sigur gasesti oz ultraleggera, 15 nu cred. Dar sa stii ca si cele pe 17 sunt foarte rezistente, nu le compara cu jante aftermarket de duzina. Oricum sa iei ceva de 6.5-7 inchi latime pt anvelope de 195-205.

Avatar utilizator
andrei.g04
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 17, 2012 9:05 pm

Mesaj de andrei.g04 » Joi Sep 27, 2012 8:14 pm

Am citit totusi ca discurile ventilate pot fi periculoase, pot sa crape. Si la cate masini am vazut, si ma uit mereu dupa masini, nu am vazut nici una cu discuri ventilate, banuiesc ca e un motiv pt care baietii cu bani din Romania nu isi cumpara asa ceva.

Si din cate stiu, discurile ventilate sunt bune doar daca fortezi franele la viteze mari, si sa mai zic in zone foarte calduroase, desi nu prea se justifica nici acest motiv. Ori iarna, la mine, nu e nevoie sa racesc nimic, iar vara e mai rece decat in alte zone din tara evident, plus ca folosesc jentile de aluminiu originale care mai permit si ele o racire adecvata, deci nu prea vad ce avantaj as avea cu ele. Mai ales ca pt Romania, doar Zimmerman aduce ventilate la preturi acceptabile.

Frana o folosesc doar la nevoie, conduc si repede dar si preventiv, las inertia si frana de motor sa isi faca treaba in majoritatea cazurilor. Din cauza asta intreb oare ce folos mi-ar putea aduce discurile ventilate in afara de estetica.

Chiar sunt curios ce imi poate aduce prietenul meu din Germania cand se duce.

Astept raspuns de la topgear.uk sa vad cat ma costa cu evacuarea, si daca se 'complica' cu un amarat de Colt. Iar apoi am sa mai interesez de remapare.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori