Accelereaza Sacadat, Intrerupt

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
fenom
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Vin Mar 16, 2012 1:45 pm

Mesaj de fenom » Dum Iul 22, 2012 11:10 am

Va salut baieti
Detin un Mitsubishi colt 1.5 109 cai. 79.000 km

Va rog mult sa ma ajutati si pe mine.
De aproximativ 500 km, cand merg cu viteza mica si sunt in treapta 1 sau 2 si las masina sa "curga" si reiau usor acceleratia masina merge in suturi pe romaneste si se simte cam naspa.. . Odata ce a inceput sa mearga in suturi, continua si dupa ce ridic piciorul de pe acceleratie.
Daca accelerez mai tare, masina se comporta mult mai bine dar nu foarte bine .... parca nu accelereaza liniar ( ma refer la treapta 1) cum accelera inainte ... parca ezita....

Bag benzina de 5000 km de cand am masina doar de minim 99... nu stiu daca am voie sa spun de unde aici.
Am schimbat recent (400 km) urmatoarele piese :
filtru polen,filtru aer, filtru ulei + ulei motor, si bujii.

La ce sa ma astept ? Sa fie ceva grav ?
Multumesc anticipat

Avatar utilizator
i2c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 10, 2008 9:16 pm

Mesaj de i2c » Dum Iul 22, 2012 11:23 am

salve.
cred ca problema cu mersul sacadat provine de la clapeta de acceleratie care s-ar putea sa fie plina de murdarie, in special in zona axului acesteia. fa-i o curatare cu spray special pentru curatat carburatoare, greseaza axul cu ulei de mecanisme fine, curata si senzorul de presiune din galeria de admisie, apoi reseteaza calculatorul prin decuplarea bateriei pentru circa 10 minute. la repornire masina se va comporta ca atunci cand ai achizitionat-o, dar dupa ceva vreme se va readapta stilului tau de conducere. gasesti aici pe forum un topic care iti descrie pasii si iti prezinta si imagini.
succes!

Avatar utilizator
fenom
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Vin Mar 16, 2012 1:45 pm

Mesaj de fenom » Dum Iul 22, 2012 2:10 pm

Salut si multumesc.
Mie imi suiera cureaua de la accesorii, cea din stanga motorului cand e rece motorul si accelerez dar dispare dupa 5 minute sa zic... Sa fie si din cauza asta ?
Sa schimb si filtrul de benzina ca sa fiu mai sigur ? Ca am inteles ca din cauza benzinei proaste din Romania nu se mai tine cont de ce spune producatorul si se schimba mult mai repede. La reprezentanta mi-au zis ca nu se schimba acum filtru benzina ca il schimbam si pe asta ...

Masina e resoftata si urcata de la 109 la 120 cai.... daca scot bateria si se reseteaza calculatorul revine la setarile din fabrica ? Nu de alta da o resoftare costa 250-300 euro

Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Dum Iul 22, 2012 3:11 pm

Salut,

1) mersul sacadat poate fi de la clapeta, insa parerea mea e ca managementul motorului are ceva bube la turatii mici si in frana de motor.
A mea face la fel, in frana de motor, viteza mica, bagata in a 1-a si a 2-a....efectiv ECU-ul motorului cred ca taie injectia si apoi iar baga benzina si iar taie, un fel de inainte inapoi....habar nu de ce e asa, am insa compotamentul f. ciudat si deranjant. Cum o accelerezi, cum fenomenul a disparut.
Nu imi place de loc insa eu m-am obisnuit cu ea, face asa de noua.
Daca inainte nu facea asa, atunci curata clapeta.

2)Legat de scataitul curelei de accesorii...ori mergi la un mecani sa o intinda un pic sau cumpara alta noua. Eu am schimbat-o la 35mii, si acum la 65 mii a inceput sa scartaie din nou.

3) filtrul de benzina nu cred ca iti doresti sa il schimbi, e bagat in rezervor. E scump si mai complicat de schimbat. Cum vad ca tu esti setat sa mergi la reprezentanta, nu scapi ieftin.

3) Resoftare inseamna schimbare set de parametri cu care lucreaza calculatorul motorului. Astea nu se sterg cand scoti borna bateriei. Din contra, se pot schimba/modifica numai cand e alimentata la baterie masina insa, trebuie scule de programare a calculatorului speciale.
Din punctul asta de vedere poti sta linistit.
numai bine.

Avatar utilizator
fenom
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Vin Mar 16, 2012 1:45 pm

Mesaj de fenom » Dum Iul 22, 2012 5:25 pm

Salut Laur,
Exact la viteza mica si de multe ori cand e in frana de motor in special cand incetinesc pt a trece pe un drum mai rau...unde iau complet piciorul de pe frana si de pe acceleratie. Facea aproape la fel si inainte dar acum s-a agravat....

Eu vreau sa schimb neaparat si filtrul de benzina indiferent de situatie ca nu cred ca a fost schimbat de cand e masina... Oare cam cat costa manopera + filtrul pe original la un service obisnuit ?

Am fost o data cand am facut revizia si m-am linistit cu mersul la reprezentanta si in niciun caz din cauza preturilor .
Era sa schimb caseta directie, galerie, catalizator.
Nu exista joc la bielete sau mai bine zis nu e nimic ingrijorator, in niciun caz GRAV cum au spus ei.
Catalizatorul nu are absolut nimic !
Zornaitul de la galerie l-am rezolvat inlocuind protectia cu alta noua. ( era rupta protectia la locul unde se baga un surub)
Nu au fost in stare sa identifice suierul de la curea, spunandu-mi ca e din cauza ca era nivelul uleiul aproape de minim. I-am sunat a doua zi si au spus ca trebuie sa mai schimb din piese ca sa poata sa isi dea seama.


Am cerut 2 pareri in 2 service-uri MARI la cateva sapt dupa avand in vedere ca masina se comporta foarte bine fara niciun zgomot susupect si am zis ca nu mai conteaza 300 lei la 8500 lei la cat ar fi trebuit sa dau dupa cei de la reprezentanta. Nici vorba de asa ceva.......

Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Dum Iul 22, 2012 6:28 pm

habar nu am cat ar costa pe original filtrul de benzina.
E pe la200 Ron Nippon Parts. Poti vedea pe site-uri on-line, ca de ex: http://www.ingaraj.ro/filtru-combustibi ... 035/10353/
Sau poti intreba la reprezentanta cat costa filtrul OEM si separat manopera.
Sau vezi ca e cineva ce vinde piese originale pe la sectiunea comerciala.
Sau e o masina la dezmembrari in Letcani (asta e site-ul http://www.iasidezmembrari.ro, telefonul lor e acolo). Numai ca is cam greu de negociat si au preturi cam mari.

Optiuni ai, tu alegi.

Din ce vad eu masina ta e sensibila la cifra octanica a benzinei...poate ar trebui sa incerci un alt furnizor de benzina, si sa vezi daca tot asa merge.
Numai bine.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Dum Iul 22, 2012 11:06 pm

In poza aia apare ceva ce seamana cu pompa de benzina. Filtrul de benzina e pe viata, nu se schimba. Nu l-a schimbat nimeni, eu am 170.000km si sunt pe cel original. Nu e filtru de benzina ca la matiz sa-l schimbi la revizie.

Curata clapeta si senzorul, reseteaza fara grija ecu scotand bateria (resoftarea ramane), si invata-te sa traiesti cu datul in nas in frana de motor la viteza mica..asa fac toate din pacate.

Daca are ~2 ani cureaua, o schimbi direct. Daca are mai putin, o mai poti intinde un pic ca sa nu mai scartaie. NU ii face bine sa patineze, cureaua aia angreneaza si pompa de apa, si alternatorul si compresorul A/C. Numai chestii scumpe! Deci intinde-o pe termen scurt si inainte de iarna schimb-o.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Lun Iul 23, 2012 11:42 am

Salut,
si eu trebuie sa curat clapeta la ambele Colturi si sa intind cureaua de accesorii de la al meu. Fiind tot din Iasi, ma gandesc ca putem face un "workshop" sambata. Se mai baga cineva, Laur sau alti Coltisti din Iasi?

Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Lun Iul 23, 2012 2:40 pm

Eu ma bag, numai sa fiu acasa, ca ma batea gandul sa fug dintre ziduri pe caldura asta.
Numai bine!

Avatar utilizator
fenom
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Vin Mar 16, 2012 1:45 pm

Mesaj de fenom » Lun Iul 23, 2012 3:23 pm

Da frate suna bine.. eu ma bag, baga id-ul meu sa vb. petrisor_adrian1990

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori