Etrier Blocat Colt

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
Mishulika79
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 9:29 am

Mesaj de Mishulika79 » Vin Apr 20, 2012 10:46 pm

Salutare tuturor.
Am si eu o problema, poate minora... poate majora.
In fine, am observat acum 10 zile ca frana de mana a devenit deodata mai... moale. Adika tinea, dar doar daca o trageam "zdravan".
Apoi, cam de 4-5 zile... nu mai tinea deloc.

Am fost in service la Metalurgiei si mi-au zis ca e de vina un etrier blocat pe puntea spate pe stanga. Cica trebuie schimbat... adik 1307 ron ptr. unul nou (cu TVA si cu reducere aplicata!). Baietii de la Tiriac Auto Otopeni mi-au confirmat costul, respectiv 1401 ron (ma rog, acolo nu am "beneficiat" de reducere).

Acum ce vreau sa stiu de la voi e... cam din ce cauza s-a blocat etrierul si daca se merita sa pun unul second sau nou.
E clar ca daca ma hotarasc sa iau nou, voi lua de la dealerii de pe net de piese auto noi... caci sunt mai ieftini.

Ce sfat imi dati? Voi cum a-ti procedat?

PS: Am un Colt SAM Safety 2008, 1.3l, 1332 cm, 70 cai (desi desteptul de dealer mi-a vandut gogoasa ca are 95 cai... iar eu prostu' am pus botul, crezandu-l)
Cu masina am 49800 km efectuati...

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Sâm Apr 21, 2012 12:18 am

QUOTE (Mishulika79 @ Apr 20 2012, 10:46 PM) PS: Am un Colt SAM Safety 2008, 1.3l, 1332 cm, 70 cai (desi desteptul de dealer mi-a vandut gogoasa ca are 95 cai... iar eu prostu' am pus botul, crezandu-l)

PS: puterea masinii este intr-adevar 70, doar ca sunt kw si nu cai. Astia transformati in cai, dau intr-adevar 95.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Sâm Apr 21, 2012 12:37 am

Degripeaza-i un fel de coltz mic de la etrier. S-o fi ruginit de la mizerie. Nu cred ca trebuie schimbat.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Sâm Apr 21, 2012 8:03 am

Etrierul se poate demonta si curata si apoi pui doar o garnitura noua la pistonas sau pistonase, exista si chituri de reparat etriere. In ultima instanta presupunand ca nu rezolvi nimic eu zic ca si-ar face treaba foarte bine si eun etrier din dezmembrari dar cu conditia sa ii pui garnituri noi. Din cate stiu eu adica cel putin la lancer frana de mana nu e pe etrier ci e un sistem cu saboti in interiorul dicurilor de frana din spate. Deci frana de mana este un sistem independent fata de frana de servici.

Avatar utilizator
Mishulika79
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 9:29 am

Mesaj de Mishulika79 » Dum Apr 22, 2012 12:24 pm

QUOTE (andrei @ Apr 21 2012, 12:18 AM) PS: puterea masinii este intr-adevar 70, doar ca sunt kw si nu cai. Astia transformati in cai, dau intr-adevar 95.

Multumesc pentru precizari. La capitolul tehnica / fizica matematica... stau cam prost.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mar Mai 29, 2012 12:56 pm

etrierul blocat...nu as crede.
daca ar fi blocat pe deschis, ai avea probleme si la franarea violenta cu pedala, respectiv spatele ar fi dezechilibrat, abs-ul si esp-ul (daca ai), ar da erori.
doar sa nu iti fi blocat ei etrierul, pentru ca e mai ciudatel ce avem noi, au un melc in interior si nu trebuie sa presezi pistonul ca melteanul cand schimbi placutele.
cablul de la frana de mana l-au reglat?

Avatar utilizator
Mishulika79
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 9:29 am

Mesaj de Mishulika79 » Dum Iun 17, 2012 11:00 am

QUOTE (COObra @ May 29 2012, 12:56 PM) etrierul blocat...nu as crede.
daca ar fi blocat pe deschis, ai avea probleme si la franarea violenta cu pedala, respectiv spatele ar fi dezechilibrat, abs-ul si esp-ul (daca ai), ar da erori.
doar sa nu iti fi blocat ei etrierul, pentru ca e mai ciudatel ce avem noi, au un melc in interior si nu trebuie sa presezi pistonul ca melteanul cand schimbi placutele.
cablul de la frana de mana l-au reglat?

Ei bine, nu am schimbat placutele la Mitsubishi sau Tiriac Auto.
Am mers la o cunostinta specializata pe frane.
Nenea mi-a confirmat ca etrierul e gripat, l-a uns si l-a bibilit cum a stiu si mi l-a aranjat.
Apoi tot la el am montat placute fata si spate TRW. Deocamdata - dupa 3250 km... e ok.
Frana de mana tine, ca la "inceputuri".
Interesant e ca la frana de serviciu, etrierul "cu pricina" tinea, lucru care l-a uimit si pe "mesterul" care mi-a facut treaba.
In total, am cheltuit 60 lei degriparea si 80 lei montarea TRW-urilor. Pentru astea, am platit 300 lei de pe un site cu piese noi, de origine. Insa... din cate vad astea noi nu acopera aceeasi suprafata, adik sunt mai inguste cu 3-4 mm. Am observat asta ca discul de frana prinde rugina la extremitati, fapt care inainte nu se intampla.
Oricum, e clar ca etrierul nu era nevoie sa fie schimbat cu totul.
Interesant... de ce nu mi-au spus ei ca-l degripeaza... cu 200 ron (spre exemplu)... as fi fost pe moment tentat sa accept, caci decat sa dau 1300 mai bine plateam 200... (fata de 60 ron cat am dat la nenea mecanicu'). Poate ca le merge atat de bine incat 200 lei in 20 min. nu e rentabil. Sau se temeau de garantie... ca nu aveau cum sa mi-o ofere, "peticind" etrierul?

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mar Iun 19, 2012 9:00 am

QUOTE Interesant... de ce nu mi-au spus ei ca-l degripeaza... cu 200 ron (spre exemplu)... as fi fost pe moment tentat sa accept, caci decat sa dau 1300 mai bine plateam
pentru ca e mai usor sa schimbi piese noi, pentru ca la operatia aia iti faci targhetul si la piese si la manopera....si pentru ca e posibil ca mitsubishi sa nu-i dea voie sa execute operatia asta.

Avatar utilizator
dorianakis
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 20, 2008 12:26 am

Mesaj de dorianakis » Mar Apr 21, 2015 1:52 pm

Placutele de frana TRW lasa o pilitura (o sa observi ca janta e mult mai neagra dupa ce ai schimbat placutele). Posibil ca acea pilitura sa-ti fi aranjat etrierul.
In general, sistemul de franare este TRW, deci si ertierul respectiv ar trebui sa fie TRW. Un etrier TRW reconditionat de catre producator, cu garantie, te va costa cam 500 lei. Exista posibilitatea sa-l dai la schimb pe al tau, in cazul asta piesa te va costa cam 400 lei.
Alta posibilitate este sa folosesti un kit de reconditionare, reconditionarea se face in service de catre un specialist, si te va costa cam la fel.

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Vin Iun 10, 2016 2:32 pm

Mishulika79 as vrea sa stiu daca ai mai avut probleme cu etrierul respectiv dupa ce ai degripat etrierul. Au trecut cam 4 ani de atunci, merge si acum sau ti-a mai dat batai de cap?

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 22 vizitatori