La Cate Turatii Schimb In Oras ?
Buna ziua de aproape 2 saptamani detin un Mitsubishi Colt CZ3 1.5 109 cai (benzina). Inainte am avut o masina cu cutie de viteze automata pe motorina, timp de 3 ani. Pot spune ca sunt incepator referindu-ma la schimbatul vitezelor. . II rog doar pe cei care se pricep cu adevarat sa ma ajute , deoarec sunt satul de sfaturi de rahat pe banii mei ! La ce turatie se schimba corect treptele de viteza in oras ? In ce turatie trebuie sa tin motorul in oras pt a-l proteja , pt a nu-i face rau. Unii mi-au spus sa schimb pana in 2000 si sa merg in 1500 si cica daca schimb in 3000-3500 distrug motorul ! Am o nevoie disperata de un sfat bun. Multumesc
QUOTE (fenom @ Mar 21 2012, 05:30 PM) Unii mi-au spus sa schimb pana in 2000 si sa merg in 1500 si cica daca schimb in 3000-3500 distrug motorul !
Exact turatia de 3000-3500rpm este recomandata pt tipul tau de motor. mersul subturat (1500-2000) nu poate decat
sa creasca consumul si sa scada fiabilitatea motorului in timp.. vezi ca s-a mai discutat pe forum acest subiet
Exact turatia de 3000-3500rpm este recomandata pt tipul tau de motor. mersul subturat (1500-2000) nu poate decat
sa creasca consumul si sa scada fiabilitatea motorului in timp.. vezi ca s-a mai discutat pe forum acest subiet
Deci daca schimb in 3500 este ok. Dar dupa ce schimb a doua pot sa merg linistit in 2700-3000 in caz ca nu pot sa-i dau a treia ? Si daca ii dau a treia si sunt nevoit sa reduc viteza si turatia ajunge la 2000 de rpm trebuie sa ii dau a doua ?? Ma refer in oras, pe loc drept. Care e turatia optima , buna pt motor, nu neaparat pt consum in oras pe care trebuie sa o mentin ? Multumesc
@neophitus
sa stii ca valorile date de baietii de dinaninte nu sunt deloc diferite de ce recomanda producatorul. daca doresti sa te convingi iti recomand sa citesti un manual de colt si in special paragraful cu vitezele la care se schimba treptele de viteza pentru un consum economic. aceste viteze corespund unor turatii situate in jurul a 3500 rpm. doar in rodaj se recomanda niste viteze de schimbare mai mici, ceva in plaja 2800-3300 rpm.
indicatiile care iti apar pe bord sunt gandite pentru un consum cat mai mic (marketing, parerea mea), iar la un motor de de 1,8 sau 2 litri pe benzina cum e posibil sa ai tu pe outie rezervele de putere si cuplu sunt mult peste cele ale unui motor de 1,5 litri la aceeasi turatie, de aceea tu poti spune ca nu tremura masina. banuiesc ca la 1,5 litri si 109 CP, la 1000 kg ai colt-ului , nici acesta nu tremura prea tare...dar iti spun ca la 1.3 si 95 CP nu prea merge grozav la 1500 rpm.
@fenom
incearca sa te obisnuiesti sa schimbi in intervalul 3000-3500 rpm in oras si 3500-4000 rpm in afara localitatilor. obisnuieste-te sa nu cobori cu turatia sub 1800 pentru ca vei fi nevoit sa cureti des clapeta de acceleratie si senzorul de presiune din galeria de admisie (se vor incarca cu funingine de la benzina nearsa).
din experienta mea iti pot spune urmatoarele: cu a II-a la 3000 rpm, coltul meu cu motor 1.3 litri ajunge la 40km/h, cu a III-a la 3000 rpm ajunge la 60 km/h. in oras, pe drum drept si unde se merge constant, eu schimb la 3000 rpm, dar de la 60 spre 50 km/h mentin a IV-a, daca viteza scade la 50 km/h sau putin sub, sau daca urmeaza o panta atunci trec intr-a III-a. la 60 km/h intr-a IV-a sunt cam 2000-2200 rpm, deja cand ajunge la 50 km/h sunt cam 1800 rpm. in afara localitatilor eu schimb cam pe la 3500-4000 rpm, adica la 70 km/h trec intr-a IV-a, la 90 km/h trec intr-a V-a. la depasiri foarte scurte sau in urcare pe serpentine prefer sa tin turometrul intre 4000 si 5500 rpm.
sper sa fie utile cele scrise...
succes!
sa stii ca valorile date de baietii de dinaninte nu sunt deloc diferite de ce recomanda producatorul. daca doresti sa te convingi iti recomand sa citesti un manual de colt si in special paragraful cu vitezele la care se schimba treptele de viteza pentru un consum economic. aceste viteze corespund unor turatii situate in jurul a 3500 rpm. doar in rodaj se recomanda niste viteze de schimbare mai mici, ceva in plaja 2800-3300 rpm.
indicatiile care iti apar pe bord sunt gandite pentru un consum cat mai mic (marketing, parerea mea), iar la un motor de de 1,8 sau 2 litri pe benzina cum e posibil sa ai tu pe outie rezervele de putere si cuplu sunt mult peste cele ale unui motor de 1,5 litri la aceeasi turatie, de aceea tu poti spune ca nu tremura masina. banuiesc ca la 1,5 litri si 109 CP, la 1000 kg ai colt-ului , nici acesta nu tremura prea tare...dar iti spun ca la 1.3 si 95 CP nu prea merge grozav la 1500 rpm.
@fenom
incearca sa te obisnuiesti sa schimbi in intervalul 3000-3500 rpm in oras si 3500-4000 rpm in afara localitatilor. obisnuieste-te sa nu cobori cu turatia sub 1800 pentru ca vei fi nevoit sa cureti des clapeta de acceleratie si senzorul de presiune din galeria de admisie (se vor incarca cu funingine de la benzina nearsa).
din experienta mea iti pot spune urmatoarele: cu a II-a la 3000 rpm, coltul meu cu motor 1.3 litri ajunge la 40km/h, cu a III-a la 3000 rpm ajunge la 60 km/h. in oras, pe drum drept si unde se merge constant, eu schimb la 3000 rpm, dar de la 60 spre 50 km/h mentin a IV-a, daca viteza scade la 50 km/h sau putin sub, sau daca urmeaza o panta atunci trec intr-a III-a. la 60 km/h intr-a IV-a sunt cam 2000-2200 rpm, deja cand ajunge la 50 km/h sunt cam 1800 rpm. in afara localitatilor eu schimb cam pe la 3500-4000 rpm, adica la 70 km/h trec intr-a IV-a, la 90 km/h trec intr-a V-a. la depasiri foarte scurte sau in urcare pe serpentine prefer sa tin turometrul intre 4000 si 5500 rpm.
sper sa fie utile cele scrise...
succes!
QUOTE (fenom @ Mar 22 2012, 06:32 AM) Multumesc f mult .
Nu te ingrijora prea tare cu turatiile, incearca sa mergi cum simti tu ca se misca masina lejer. Eu merg si sub si supra-turat, dupa cum am chef.
Adica a 5-a la 60 daca e liber in fata si am roti de iarna, sau a 2-a la 60 daca vreau sa ma infig si sunt cu monstrii de 17" incaltat.
Deci oriunde intre 1700-2000 si 4500-5000 pt mers prin oras, in functie de nr de pasageri/jante.
Dar asa, pt linistea ta sufleteasca, inceraca sa o tii intre 2000-3000 pt mers economic, si stai linistit, in afara de situatiile in care accelerezi in rampa, 2000rpm sunt suficiente pt un mers ok, fara sa fortezi masina, fara sa fie subturata, sa ai si ungere si tot.
Clapeta nu se murdareste de vapori de benzina, prin ea nu trece benzina. Ea se murdareste de la vaporii de ulei ce sunt evacuati din partea de sus a motorului
Nu te ingrijora prea tare cu turatiile, incearca sa mergi cum simti tu ca se misca masina lejer. Eu merg si sub si supra-turat, dupa cum am chef.
Adica a 5-a la 60 daca e liber in fata si am roti de iarna, sau a 2-a la 60 daca vreau sa ma infig si sunt cu monstrii de 17" incaltat.
Deci oriunde intre 1700-2000 si 4500-5000 pt mers prin oras, in functie de nr de pasageri/jante.
Dar asa, pt linistea ta sufleteasca, inceraca sa o tii intre 2000-3000 pt mers economic, si stai linistit, in afara de situatiile in care accelerezi in rampa, 2000rpm sunt suficiente pt un mers ok, fara sa fortezi masina, fara sa fie subturata, sa ai si ungere si tot.
Clapeta nu se murdareste de vapori de benzina, prin ea nu trece benzina. Ea se murdareste de la vaporii de ulei ce sunt evacuati din partea de sus a motorului
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 61 vizitatori