Upgrade Frane

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
cocolino
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Apr 04, 2008 8:55 am

Mesaj de cocolino » Mie Mar 07, 2012 10:05 am

A sosit timpul sa schimb si eu discurile si placutele la Coltul meu de 1.5. Ma poate lamuri cineva daca pot face cu ocazia asta un upgrade la discuri de frana de CZT/Ralliart? Din ce am vazut pe ingaraj.ro diametrul pt CZT pe fata ar fi 281 fata de 256, inaltimea 46,5 fata de 45,6 si grosimea de 25,8 fata de 24. Ar presupune si alte modificari (pompa frana, circuit)?

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Mar 07, 2012 10:20 am

Etrierii trebuiesc schimbati, nu o sa incapa discul nou in etrierul vechi. Dar de ce vrei sa faci schimbarea asta, pt ca are si dezavantaje: marirea masei rotationale scade demarajul si creste distanta de franare, simarirea masei neamortizate scade comfortul pt ca iti creste socul resimtit la gropi...

Ti se par insuficiente franele normale? Poate ar fi mai practic sa schimbi furtunele de frana cu unele ranforsate, care nu mai pierd presiune si deci ai franare mai puternica. Eu chiar si cu placute si discuri duse (162.000km cu discurile originale) nu simt nevoia de frana mai puternica, daca o calc BRUSC intra ABS-ul sau ma lipeste cu fata de parbriz. Doar cu furtune ranforsate si lichid de frana proaspat. Discurile pana nu se tocesc de tot sau strica (ovalizeaza, crapa, etc) nu trebuiesc schimbate, nu-ti aduc nici un beneficiu.

Mai bine niste placute de calitate, preferabil OEM sau foarte similare. Nu te arunca la cele low dust, sau sport (EBC) nu fac nimic decat sa manance discul, sau sa-l ovalizeze. Am auzit lucruri bune despre ATE ceramic, dar nu am apucat sa le folosesc, deci nu pot sa bag mana in foc pt ele.

Cel mai sigur e cu placute originale, au fost gandite sa faca pereche buna cu discurile

Avatar utilizator
cocolino
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Apr 04, 2008 8:55 am

Mesaj de cocolino » Mie Mar 07, 2012 12:21 pm

Multumesc, am inteles, nu ma gandisem la etrieri si nici la cresterea maselor. Am sa caut furtune metalice si am sa schimb lichidul. Pentru discuri si placute oscilez intre ATE si TRW (Zimmerman mi se par mai low-cost).

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Mar 08, 2012 10:24 am

Furtune dintr-astea am eu, dar doar pe fata. http://www.brake-lines.co.uk/mitsubishi ... lines.html

Cu TRW n-ai cum sa dai gres, sunt placute foarte bune, eu am fost foarte multumit de ele, Fac un pic cam mult praf, dar te opresc bine.

Furtune dintr-astea am eu, dar doar pe fata.

Avatar utilizator
mistyque
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 9:29 pm

Mesaj de mistyque » Sâm Mar 10, 2012 8:27 am

Eu am scmibat discurile si placutele in urma cu vreo 20 k km cu trw...pana atunci placute pusesem doar ferodo ca asa erau si oem-urile...sunt f mutumit de trw...

Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Lun Mar 12, 2012 2:38 pm

Deci a schimbat intre timp mitsu OEM-ul.
Coltul meu din 2005 a venit by default cu TRW (atat disc cat si placute).
Dupa 30K Km l-am dat jos si stau in balcon, ca tipau ca trenul in gara.
Acum are 70K Km, si merg cu Mitex, insa lasa praf si iese fum din ele cand merg la munte...proaste si astea.
Ce vreau eu in viitor vor fi ATE, atat placute cat si discuri.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Mar 12, 2012 2:46 pm

Pai si ce ganduri ai cu discurile originale? Le-ai vinde? Cu cat, da-mi un pret pe PM.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 22 vizitatori