Pagina 1 din 1
Scris: Vin Mar 02, 2012 12:36 pm
de and3yu
Ieri am avut o mare surpriză cand am observat că ?mi mergea ?n dispare ventilatorul la radiator, afară erau -2grade, ac şi dezaburirea oprite, nu prea baga căldură, furtunele groase de la radiator reci,cele de la habitaclu călduţe şi cel mai nasol, aveam apă ?n "vasul de expansiune".
C?nd m-am uitat ?n radiator, uscat....am pus 2.5l antigel şi am rezolvat.
Concluzia: c?nd am montat gpl am pierdut ceva antigel şi am completat doar ?n vasul de expansiune. Dar,acest vas de fapt este doar de preluare a presiunii din radiator ?n caz de fierbere, pentru că se pare că eu nu aveam apă ?n motor dar nivelul ?n vas era aşa cum l-am lăsat acum o luna, la maxim şi neclintit.
Deci, nu vă luaţi după acel nivel, verificaţi şi completaţi odată pe an.
Dacă cineva ştie mai multe despre asta şi e adevărat sau fals ceea ce am spus eu, da ne lămurească mai bine.
Scris: Vin Mar 02, 2012 3:42 pm
de Flipper
Nu te supara dar te contrazic. In circuitul de racire exista un termostat care se deschide cand apa ajunge pe la 90 si ceva de grade si atunci ar fi trebuit sa iti suga apa din vas daca in radiator nu era. Acum se contureaza 2 posibilitati: ori termostatul s-a plocat pe inchis ori furtunul care vine de la vasul de expansiune e infundat sau chair iesirea din vas de la depuneri. Ar fi bine sa golesti instalatia si apoi sa o umpli cu antigel nou sa ii face o aerisire calumea si sa verifici daca termostatul functioneaza corect. Sper sa nu fi patit si alte daune dincauza lipsei apei(garnitura chiuloasa arsa)
Scris: Vin Mar 02, 2012 4:50 pm
de Alex44
Ai mare dreptate Flipper in general. Dar la colt NU e asa. Vasul de expansiune e un bidon obosit, cu un capac si mai obosit, a carui singura conexiune cu radiatorul este un furtunel amarat care conecteaza partea de sus a vasului cu busonul de umplere al radiatorului. Deci este asa cum a zis And3yu, un vas de prea plin, din el nu va suge in veci radiatorul. Mi-am mai schimbat antigelul si radiatoarele cu totul, de aici stiu.
Sper ca in radiator ai pus antigel amestecat cu apa distilata in proportie 50/50,si nu antigel concentrat!
Scris: Vin Mar 02, 2012 9:33 pm
de Dennis_TL
asa este, poti sa fierbi motorul linistit cu apa in vas la MAX. apa din vas nu comunica cu radiatorul ca la alte masini !
eu am schimbat antigelul si am bagat apa in radiator cu japca cu o pompa dupa ce m-am chinuit 3 ore ...
Scris: Sâm Mar 03, 2012 9:18 am
de and3yu
Am pus 50 50 cu apă distilata. Am plecat aseară din localitate, totul este ok, radiarorul este plin, la fel şi "vasul" ...adică neclintit nivelul de acum 2 luni.. . Nu se arde aşa uşor garnitura. norocul meu a fost că nu am plecat din localitate fără apă şi că am observat la timp.
Şi aerisire nu se face, şi-o face singură prin acest vas. deci,punem apă şi mai verificăm şi completăm timp de 2 zile, asta că să evităm să mergem la service unde nu cred că fac ceva ?n plus dar ne costă.
Scris: Sâm Mar 03, 2012 10:09 am
de Dennis_TL
aerisirea se face dar nu cum crezi tu...exista un surub de golire sub masina pentru eliminarea lichidului din bloc.
golirea se face asa, in partea de jos a radiatorului ai un surub - scoti apa din radiator
demontezi termostatul - curge iar apa din motor din partea de sus
desurubezi surubul de sub motor- curge si ce a mai ramas in partea de jos a motorului
si inca nu ai scos toata apa pentru ca mai ai si in radiatorul de incalzire care este in habitaclu!