Colt 1.1 Vs. Colt 1.3 Vs Colt 1.5d Si 5dr Vs. Cz3

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Lun Sep 26, 2011 10:00 pm

salut,

am pe mana de cateva zile un colt 1.1 in 5 usi. masina m-a uimit. este geniala in oras.

ma duce un gand spre un colt si mai exact spre czt, dar mai e mult pana departe.

pana atunci va cer o parere, celor care ati condus cel putin doua din motorizarile din titlu, si anume: exista diferente de comportament in afara de puterea asigurata de propulsoare?

am observat ca 1.1 se cam lasa in curbe. la fel se comporta si cz3-ul si cu restul motrizarilor?

m-am tot uitam pe aici prin forum dar nu mi-am putut da seama.

eu fac 80% drumuri in oras dar stau sa ma gandesc daca 1.3-ul face fata la drum lung cu 4 persoane, AC pornit si cateva bagaje fara sa gafaie. stiu ca are 95 cp(clasicul meu are 98), dar nu e cam stors de putere, fiind cilindree mica(desi greutate mai mica - putin peste o tona)? fac rar astfel de drumuri (2-3 pe an, aprox. 600km) dar vreau sa stiu daca ma pot baza pe el pe o serpentina sau pe autostrada( 130/140km/h ) ori o depasire(cel putin ca lancerul).

in cazul in care il iau, sigur ii voi pune un portbagaj din acela pe plafon - oare influenteaza negativ masina? fiind cam inalta si ingusta.

este diferenta la spatiu la interior intre CZ3 si cel normal in afara de accesul mai facil la locurile din spate pt cel normal?

astept parerile voastre, eventual si unele sfaturi - e ok o trecere de la Lancer Clasic la Colt?

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Sep 27, 2011 9:03 am

Poate avea suspensiile mai obosite? Sau cauciucurile dezumflate? 1.1 1.3 si 1.5 au aceleasi suspensii, si 1.1 fiind cel mai usor ar trebui sa fie cel mai agil. 1.5d are suspensii mai babane (cel putin amortizoarele) sa compenseze pt cele 100kg in plus.

Eu am 1.3 si de la 3500rpm in sus trage satisfacator, nu m-am facut nici o data de ras cu ea in depasiri. Evident ca nu e racheta, dar este un propulsor foarte bun, are cuplu suficient desi e un motor mic, si din cauza asta puterea e dezvoltata pe o plaja larguta de turatii. De la 120-130 ai 3500 de ture si acceleratia raspunde foarte prompt.

Daca ai sa mergi cu 4 persoane si bagaje in ea, ii pui 2.5-2.7 atm in cauciucuri si esti ok. Eu am facut destul de multe drumuri cu ea incarcata. 1.3-ul mi se pare compromisul perfect intre putere si economie, luand in calcul si pretul de achizitie. Portbagajele alea exterioare nu ajuta nici o masina, cu atat mai putin una mica si care prezinta un profil lateral generos.

Avatar utilizator
i2c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 10, 2008 9:16 pm

Mesaj de i2c » Mar Sep 27, 2011 6:19 pm

Salutare!
Este o diferenta importanta intre spatiul interior oferit de caroseria in 5 usi si cea in 3, care se adauga accesului mult mai facil in spate.
Mie, personal, mi s-a parut ca motorul de 1.1 cam tremura la ralanti, de aceea am preferat sa nu iau masina din stoc cu 1.1 si am asteptat 2 luni o masina cu motorul 1.3.
Daca iti permiti diferenta iti recomand 1.3 pentru ca te ajuta mult la manevre rapide, pe serpentine in urcare si , chiar daca nu e cazul tau, la drum in afara localitatilor. Mai mult, daca vrei sa pui portbagaj pe plafon, cu atat mai mult vei avea nevoie de resurse suplimentare de putere in urcare sau cu vant din fata.
Chestia cu lasatul pe curbe nu tine de varianta de motorizare, eu cred ca e vorba doar de suspensii.
Succes!

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mie Sep 28, 2011 11:56 am

Salut,
eu am CZ3 de 1.3 si prietena Colt in 5 usi de 1.1 .

Diferente nu am sesizat la suspensie, adica al ei mi se pare ca se comporta exact cum se comporta al meu inainte de a-i pune arcurile sport. Daca insa te gandesti la CZT, deja e altceva, masina fiind mai rigida.

De faptul ca se lasa pe curbe, depinde si de starea amortizoarelor si de talonul anvelopelor. Ale noastre de ex au avut 205/45R16 de fabrica, iar acum al meu are 205/50R16 pe toate patru rotile, iar celalalt are 205/45R16 pe fata si 215/40R16 pe spate si nu sunt probleme. Mare diferenta de spatiu interior nu mi se pare sa fie, ori daca sunt cel putin din punctul meu de vedere sunt insesizabile.

Nu prea am apucat sa merg cu 4 persoane + bagaj in masina, insa clar cand e incarcata se cam simte. Dar avand in vedere ca dupa cate zici ar urma sa faci pana in 2000 de km in conditiile astea anual, nu cred ca ar fi asa mare inconvenientul. Nu stiu in ce fel influenteaza comportamentul masinii un portbagaj exterior, insa cu siguranta vei avea nevoie de unul; mi-e greu sa cred ca masina, oricat as indragi-o ofera suficient loc pentru bagajele a patru persoane.

Daca 80% din drumuri le faci in oras cred ca trecerea de la Lancer la Colt e ok; iar daca in 60% din astia 80% () nu sunt decat doar 2 persoane in masina, nu te-ar incurca un CZ3 - parerea mea.

Daca mai ai si alte intrebari, nu ezita.

Spor!

Avatar utilizator
LaurB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 14, 2008 10:44 am

Mesaj de LaurB » Dum Oct 02, 2011 3:14 pm

Salut,

acum vine si intrebarea..masina vrei sa o iei de noua?
Daca da, alegerea e destul de grea, pentru ca dieselul e mai scumop cam cu 1500E.
Daca nu ... vine si intrebarea acei 80% din oras inseamna 20Km sau 100Km pe zi?

Eu am Z30 in 5 usi cu motor de 1.3. Daca ar fi sa il schimb, as face-o doar cu un diesel sau un Ralliart, insa musai de 5 usi. Mie imi place mult mai mult cel de 5 usi, atat ca design cat si ca utilitate...sorry cei ce au CZ3, e doar parerea mea.
La cati km pe zi fac eu in oras (cam 20), motorul asta e numai bun, insa la un trafic aglomerat nu scade cosnumul sub 8.
Afara, ca sa mergi repede si sa faci depasiri fara stres, trebue mers cu turatia pe la 3000rpm in sus. De pe acolo puterea e peste 75CP si cuplu pe la 100Nm. Altfel e cam puturos.
In fisa tehnica zice 95CP la 6000rpm si 125Nm la 4000rpm....asa ca concluziile is simple: vrei agilitate, dai pedala.
Daca km in oras is mai multi, eu recomand 1.5D (cel de 95CP), pentru ca are timp sa se si incalzeasca si sa consume in medie mai putin pentru ca ....e diesel ( ) si e folosit la turatii mai joase. Plus ca fiind un motor cu turbina, un viitor tuning profi creste puterea chiar si cu 30%.

Am mai auzit ca ar mai conta in alegera unora si sunetul motorului..asta depinde te tine.
Spor si bafta in alegere.
Laurentiu
PS: ca fapt divers..motoarele pe benzina is proiectate the Mitsu si construite de Daymler (aka Mercedes Benz) undeva in Germania, iara cele diesel is proiectate si contruite pentru Mitsu de Mercedes.

Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Dum Oct 02, 2011 5:01 pm

avand pe mana unul in 5 usi de 1.1 litri mi-am facut o idee despre aceasta motorizare si pot spune mai mult deecat sigur ca motorul va fi benzina de cel putin 1.3.

masina va fi sigur second hand. nu vreau sa mai bag bani in buzunar dealerilor pentru bullshit-uri numite garantii si sa pierd o cinicime din valoarea masinii odata cu prima inmatriculare.

pe zi fac in medie cel mult 25-30 km si asta in mare parte in trafic lejer tinand cont de orele la care ajung/plec de la birou.

sunt foarte incantat de CZT/Ralliart dar acum am o alta dileme si anume: stiu sa folosesc un motor pe benzina cu turbina?

daca se poate, puteti citi si postul acesta pentru alte pareri?!

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Dum Oct 02, 2011 6:26 pm

Orice motor cu turbina fie diesel sau benzina se utilizeaza atfel:
-ulei e calitate inlocuit la timp care sa respecte specificatiile producatorului
-dupa ce masina a fost forjata motorul trebuie lasat 1-2 min la ralanti inainte sa fie oprit
-sa nu fie condusa subturat sa schimbi la minim 2500rpm
-sa nu fortezi motorul pana nu se incalzeste

Avatar utilizator
VooN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 21, 2008 6:00 pm

Mesaj de VooN » Dum Oct 02, 2011 8:32 pm

Un motor turbo este mai comod la utilizare decat decat unul aspirat si poate consuma chiar mai putin decat un aspirat, datorita randamentului mult mai mare atat la turatii mici cat si la ture mari.

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Dum Oct 09, 2011 4:17 pm

Salut Adi. Pentru ca am si Lancer 1.6 cum ai tu si New Colt 1.3 cum poate o sa iti iei pot sa iti zic urmatoarele:

Suspensia la colt este mai soft decat la lancer. de aceea la un condus sportiv prefer lancerul.
La colt dupa 3500 intra mivec-ul si devine alta masina. La lancer asa ceva nu exista.
Gropile le vei simti mult mai tare in coltdecat in lancer iar anvelopele de colt fac galme imediat.
Coltul e mai practic la parcari si la strecurat printre masini dar are comportament subvirator mai pronuntat. (incearca sa pleci tare pe ud cu rotile virate)
Pozitia la volan mi se pare mai buna in lancer decat in colt.
Coltul are consum mai bun in oras decat lancerul. (Poate pentru ca il conduce sotia si nu eu. )

Eu personal nu as lancerul decat pt CZT/Ralliart. Pentru ca este alta masina. Are alte scaune, alte suspensii, alt motor...etc.

Avatar utilizator
geticul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Aug 26, 2007 11:04 pm

Mesaj de geticul » Joi Oct 20, 2011 7:25 am

scriu poate cam tarziu. poate deja ai facut alegerea.

dintre cele trei motorizari iti recomand pe cea de 1.3, nu pentru ca am eu. pana acum multi au sustinut ideea ca cel de 1,3 e mai dinamic decat cel de 1,1.

pe aici prin forum o sa gasesti curbele de putere si cuplu la cele 3 motorizari si o sa fii surprins ca cele de la motorizarea 1,3 arata mai bine decat chiar si cel de 1,5. parerea mea.

si oricum daca te pasioneaza, poti sa resoftezi calculatorul motorului si il duci pana la 105 CP si cca 150 N/m la un motor de 1,3. resoftarea poti sa o faci nu numai pentru sportivitate ci si pentru utilizarea motorului. in general motoarele de colt trag dupa 3500 rot/min si e recomandat ca dupa 4000 sa poti schimba viteza. dupe resoftare ai sa vezi ca masina nu mai e lenesa pana la 3500, cum e motorul standard, ci poate sa traga chiar si in jur de 2000.

ca si o concluzie recomadarea tuturor e sa iti iei cu motor de 1,3. bafta la cumparaturi.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori