Cum functioneaza MIVEC?
- mariacchi234
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Ian 07, 2008 2:54 pm
- Contact:
Pe site-ul mitsubishi motors scrie ca motorul este MIVEC. Nu stiu insa de la cat se schimba configuratia si deschiderea la valve, dar in mod clar, pe la 3500, are un zvac deosebit, deci posibil acolo sa fie punctul.
http://www.mitsubishi-motors.ro/index.p ... 0&action=3
http://www.mitsubishi-motors.ro/index.p ... 0&action=3
- Andrei_Iasi
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Vin Noi 23, 2007 12:16 pm
uitati cateva link-uri interesante
http://en.wikipedia.org/wiki/MIVEC
http://www.youtube.com/watch?v=mgDdbrMh6bo
si multe altele daca faceti search pe google la MIVEC
numai bine
http://en.wikipedia.org/wiki/MIVEC
http://www.youtube.com/watch?v=mgDdbrMh6bo
si multe altele daca faceti search pe google la MIVEC
numai bine
- mariacchi234
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Ian 07, 2008 2:54 pm
- Contact:
Si mai este un topic, Colt Workshop Manual. Ai acolo tot ce vrei despre masina, cel putin din punct de vedere tehnic. Este super manualul, super complet.
http://www.mitsu.ro/forums/viewtopic.php?t=687
http://www.mitsu.ro/forums/viewtopic.php?t=687
Salutare,
Va pot ajuta cu explicatie despre modul de functionare al mivec ului. Intr-adevar are legatura si cu turatile mentionate de voi insa se stie foarte bine si faptul ca motoarele aspirate trag foarte bine ture asa ca oricum ar fi tot se simte un prag. Daca va interesati putin despre ce inseamna mivec poate reusiti sa va dati seama despre ce inseamna insa pentru mai mult ar trebui sa aveti si ceva cursuri de specialitate. Am sa incerc sa va explic astfel icat sa se inteleaga ceva. M ivec inseamna Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Controled mai pe romaneste este un sistem de distributie variabila. Ca sa spunem asa un sistem complet de acest gen se regaseste daca nu ma insel pe motorul de 1.8 de pe lancer. Pe colt sa zicem ca este doar jumate.
Distributie variabila poate insemna atat varierea fazelor de distributie adica momentul de deschidere al supapelor cat si varierea inaltimii de deschidere al supapelor. Toate acestea ajuta motorul sa functioneze in zona amestecurilor sarace la turatii mai joase sa zicem pana in 3000 de rpm ,acest lucru insemnand consum redus de combustibil.
Pe colturi exista primul principiu adica cel de variere al momentului de deschidere al supapelor. Acest lucru face ca motorul acesta sa fie ceva mai deosebit fata de alte motoare care indeplinesc norme euro 4. Toata treaba este facuta de un variator de faza care este montat pe arborele cu came de admisie. Astfel se poate deschide cu avans sau cu intarziere supapa de admisie,in functie de regimul motorului. Ce il face deosebit acest principiu este faptul ca motorul nu are de supapa de recirculare a gazelor EGR. Coltul nu are supapa Egr pentru ca nu are nevoie. Datorita variatorului de faza poate face asa zisul egr intern. Cum face asta? Simplu. Momentul de deschidere al supapelor se poate face in asa fel incat la un moment dat si supapele de evacuare si cele de admisie sa fie deschise in acelasi timp pentru o perioada de timp. Astfel, datorita faptului ca in colectorul de admisie presiunea este mai mica in acel moment decat in camera de ardere la momentul de sfarsit al perioadei de evacuare o parte din gazele de evacuare ajunge in colectorul de admisie. Cand procesul de admisie va incepe presiunea de admisie este mai mare decat in camera de ardere si incarcatura proaspata se va amesteca cu gazele respective pe care le va recircula. Deci, egr intern deci norme de poluare indeplinite. Bineinteles ca mai exista si beneficii ale sistemul dar si neajunsuri insa asta inseamna multe alte explicatii:P.
Ar mai fi multe de spus insa cam atat despre distributia variabila. Cred ca este sufucient. Pentru curiosi acest procedeu aduce la un moment dat cu principiul Atkinson. Search pe net si aflati mai multe.
Bafta.
Va pot ajuta cu explicatie despre modul de functionare al mivec ului. Intr-adevar are legatura si cu turatile mentionate de voi insa se stie foarte bine si faptul ca motoarele aspirate trag foarte bine ture asa ca oricum ar fi tot se simte un prag. Daca va interesati putin despre ce inseamna mivec poate reusiti sa va dati seama despre ce inseamna insa pentru mai mult ar trebui sa aveti si ceva cursuri de specialitate. Am sa incerc sa va explic astfel icat sa se inteleaga ceva. M ivec inseamna Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Controled mai pe romaneste este un sistem de distributie variabila. Ca sa spunem asa un sistem complet de acest gen se regaseste daca nu ma insel pe motorul de 1.8 de pe lancer. Pe colt sa zicem ca este doar jumate.
Distributie variabila poate insemna atat varierea fazelor de distributie adica momentul de deschidere al supapelor cat si varierea inaltimii de deschidere al supapelor. Toate acestea ajuta motorul sa functioneze in zona amestecurilor sarace la turatii mai joase sa zicem pana in 3000 de rpm ,acest lucru insemnand consum redus de combustibil.
Pe colturi exista primul principiu adica cel de variere al momentului de deschidere al supapelor. Acest lucru face ca motorul acesta sa fie ceva mai deosebit fata de alte motoare care indeplinesc norme euro 4. Toata treaba este facuta de un variator de faza care este montat pe arborele cu came de admisie. Astfel se poate deschide cu avans sau cu intarziere supapa de admisie,in functie de regimul motorului. Ce il face deosebit acest principiu este faptul ca motorul nu are de supapa de recirculare a gazelor EGR. Coltul nu are supapa Egr pentru ca nu are nevoie. Datorita variatorului de faza poate face asa zisul egr intern. Cum face asta? Simplu. Momentul de deschidere al supapelor se poate face in asa fel incat la un moment dat si supapele de evacuare si cele de admisie sa fie deschise in acelasi timp pentru o perioada de timp. Astfel, datorita faptului ca in colectorul de admisie presiunea este mai mica in acel moment decat in camera de ardere la momentul de sfarsit al perioadei de evacuare o parte din gazele de evacuare ajunge in colectorul de admisie. Cand procesul de admisie va incepe presiunea de admisie este mai mare decat in camera de ardere si incarcatura proaspata se va amesteca cu gazele respective pe care le va recircula. Deci, egr intern deci norme de poluare indeplinite. Bineinteles ca mai exista si beneficii ale sistemul dar si neajunsuri insa asta inseamna multe alte explicatii:P.
Ar mai fi multe de spus insa cam atat despre distributia variabila. Cred ca este sufucient. Pentru curiosi acest procedeu aduce la un moment dat cu principiul Atkinson. Search pe net si aflati mai multe.
Bafta.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 55 vizitatori