Cum functioneaza MIVEC?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
and3yu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 19, 2007 1:00 am

Mesaj de and3yu » Mie Ian 23, 2008 10:24 am

Am Colt de 1.1 .Am inteles ca are MIVEC.In mare stiu despre ce e vorba ca am avut Honda Civic.La Honda VTEC-ul intra in functiune la 5300rpm.Si se simte mai ales daca ai filtru sport si toba.E...la Mitsubishi la ce turatie intra?E vreo diferenta in modul de activare intre 1.1 si celelalte?

Avatar utilizator
damutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 06, 2007 4:22 pm

Mesaj de damutz » Mie Ian 23, 2008 11:50 am

De la service mi s-a spus ca 1.1 nu are Mivec totusi se vede o mica diferenta cand treci de 3000 turatii in sensul ca la aceeasi apasare a pedalei ,creste mai repede turatia spre 4000

Avatar utilizator
and3yu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 19, 2007 1:00 am

Mesaj de and3yu » Mie Ian 23, 2008 5:37 pm

La service habar nu au pe ce lume sunt.La fel si dealerii.Nu prea stiu 100% ce vand.Am citit pe undeva ca are si 1.1 mivec si parca scria ca intra la 3500rpm,dar nu mai gasesc site-ul.

Avatar utilizator
mariacchi234
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 07, 2008 2:54 pm
Contact:

Mesaj de mariacchi234 » Mie Ian 23, 2008 9:52 pm

Pe site-ul mitsubishi motors scrie ca motorul este MIVEC. Nu stiu insa de la cat se schimba configuratia si deschiderea la valve, dar in mod clar, pe la 3500, are un zvac deosebit, deci posibil acolo sa fie punctul.
http://www.mitsubishi-motors.ro/index.p ... 0&action=3

Avatar utilizator
Andrei_Iasi
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Vin Noi 23, 2007 12:16 pm

Mesaj de Andrei_Iasi » Mie Ian 23, 2008 10:04 pm

uitati cateva link-uri interesante
http://en.wikipedia.org/wiki/MIVEC
http://www.youtube.com/watch?v=mgDdbrMh6bo

si multe altele daca faceti search pe google la MIVEC

numai bine

Avatar utilizator
mariacchi234
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 07, 2008 2:54 pm
Contact:

Mesaj de mariacchi234 » Mie Ian 23, 2008 10:10 pm

Si mai este un topic, Colt Workshop Manual. Ai acolo tot ce vrei despre masina, cel putin din punct de vedere tehnic. Este super manualul, super complet.
http://www.mitsu.ro/forums/viewtopic.php?t=687

Avatar utilizator
and3yu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 19, 2007 1:00 am

Mesaj de and3yu » Sâm Ian 26, 2008 9:38 am

Super manualul asta.Dar tot nu scrie la ce turatie intra MIVEC.Oricum,am scos filtrul de aer intr-o zi si am vrut sa vad daca e vreo diferenta.Intr-adevar se simte o diferenta peste 3500 si ca sunet si ca acceleratie.Sunetul devine ceva mai sportiv peste aceasta turatie.

Avatar utilizator
damutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 06, 2007 4:22 pm

Mesaj de damutz » Sâm Ian 26, 2008 10:49 am

la 3000 intra nu la 3500.se vede clar cum creste turatia odata ce sare de 3000

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mie Feb 01, 2012 12:13 pm

Reinvii un topic mai vechi, insa am gasit un filmulet care este destul de explicativ:








Avatar utilizator
CUK987
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 04, 2013 11:48 pm

Mesaj de CUK987 » Sâm Iul 20, 2013 9:53 pm

Salutare,

Va pot ajuta cu explicatie despre modul de functionare al mivec ului. Intr-adevar are legatura si cu turatile mentionate de voi insa se stie foarte bine si faptul ca motoarele aspirate trag foarte bine ture asa ca oricum ar fi tot se simte un prag. Daca va interesati putin despre ce inseamna mivec poate reusiti sa va dati seama despre ce inseamna insa pentru mai mult ar trebui sa aveti si ceva cursuri de specialitate. Am sa incerc sa va explic astfel icat sa se inteleaga ceva. M ivec inseamna Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Controled mai pe romaneste este un sistem de distributie variabila. Ca sa spunem asa un sistem complet de acest gen se regaseste daca nu ma insel pe motorul de 1.8 de pe lancer. Pe colt sa zicem ca este doar jumate.
Distributie variabila poate insemna atat varierea fazelor de distributie adica momentul de deschidere al supapelor cat si varierea inaltimii de deschidere al supapelor. Toate acestea ajuta motorul sa functioneze in zona amestecurilor sarace la turatii mai joase sa zicem pana in 3000 de rpm ,acest lucru insemnand consum redus de combustibil.
Pe colturi exista primul principiu adica cel de variere al momentului de deschidere al supapelor. Acest lucru face ca motorul acesta sa fie ceva mai deosebit fata de alte motoare care indeplinesc norme euro 4. Toata treaba este facuta de un variator de faza care este montat pe arborele cu came de admisie. Astfel se poate deschide cu avans sau cu intarziere supapa de admisie,in functie de regimul motorului. Ce il face deosebit acest principiu este faptul ca motorul nu are de supapa de recirculare a gazelor EGR. Coltul nu are supapa Egr pentru ca nu are nevoie. Datorita variatorului de faza poate face asa zisul egr intern. Cum face asta? Simplu. Momentul de deschidere al supapelor se poate face in asa fel incat la un moment dat si supapele de evacuare si cele de admisie sa fie deschise in acelasi timp pentru o perioada de timp. Astfel, datorita faptului ca in colectorul de admisie presiunea este mai mica in acel moment decat in camera de ardere la momentul de sfarsit al perioadei de evacuare o parte din gazele de evacuare ajunge in colectorul de admisie. Cand procesul de admisie va incepe presiunea de admisie este mai mare decat in camera de ardere si incarcatura proaspata se va amesteca cu gazele respective pe care le va recircula. Deci, egr intern deci norme de poluare indeplinite. Bineinteles ca mai exista si beneficii ale sistemul dar si neajunsuri insa asta inseamna multe alte explicatii:P.
Ar mai fi multe de spus insa cam atat despre distributia variabila. Cred ca este sufucient. Pentru curiosi acest procedeu aduce la un moment dat cu principiul Atkinson. Search pe net si aflati mai multe.

Bafta.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori