Schimbare Traseu Evacuare 1.3

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Lun Iul 11, 2011 4:03 pm

Salut,
am o oferta destul de tentanta pentru a schimba galeria de evacuare. Ideea e ca, din cate stiu prin marirea diametrului o sa pierd si ceva cuplu, iar cum 1.3-ul are doar 125 Nm, din unele puncte de vedere parca nu prea mi se mai pare o afacere asa interesanta.

Deci, pareri pro/contra pls?

Avatar utilizator
ferocus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Noi 01, 2008 6:39 pm

Mesaj de ferocus » Lun Iul 11, 2011 5:06 pm

Salut,
functie de motivatia schimbarii galeriei:

1. cea existenta e deteriorata -> go for it

2. pt "sunet" -> e "cool" la drumuri scurte / la un drum pana la mare, de la km 100 incepi sa blestemi ziua in care ai facut schimarea

3. pt "power" -> doar prin schimbarea galeriilor variatia de putere/cuplu este insignifianta
daca e integrata intr-un plan de dezvoltare cu admisie+galerii+catalizator ca suport pt a putea simti niste modificari la motor, da; altfel sunt bani aruncati

Parerea mea !

Avatar utilizator
MIB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 29, 2008 7:40 am
Contact:

Mesaj de MIB » Mar Iul 12, 2011 12:14 am

Andrei,

Merita doar daca ai o oferta pentru schimbarea intregii galerii de evacuare, plecand de la blocul motor (din capacul de chiulasa) si pana la toba finala si in plus iti face si un cip tuning (acum, daca tot dai bani pe ceva.. sa dai pe ceva serios si in ideea ca nu doar iti mai faci un update la soft-ul de la motor) eu zic ca te-ai aranjat cu o masina care are si cuplu mai mare si putere mai mare.

Parerea mea marirea sistemului de evacuare, fara cip tuninig sau recalibarea soft-ului pentru motor si fara schimbarea filtrului de aer nu isi are rostul.

Ideal: maresti admisia (filtru de aer) ... maresti motorul (cip tuning) ... maresti evacuarea

Suplimentar: daca baietii care iti fac schimbarea de evacuare sunt seriosi, poti sa le propui urmatoarele: masoara masina pe dyno tester si dau print la valori; fac schimbare de evacuare, iti pun un filtru de aer si iti umbla la soft si fac din nou masuratori; daca ies cu valorile sub cele initiale sa iti plateasca timpul petrecut la ei si sa iti faca masina ca la inceput. else...

Avatar utilizator
lvenoml
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 03, 2010 10:28 am

Mesaj de lvenoml » Mar Iul 12, 2011 9:07 am

Aspirat motor mic, nu merita investitia. Dar da, ori o faci toata, ori n-o faci deloc, ori ii schimbi doar finala pt putin zgomot.
Mai degraba o suspensie.

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Mar Iul 12, 2011 12:29 pm

QUOTE (lvenoml @ Jul 12 2011, 09:07 AM) ............. ori ii schimbi doar finala pt putin zgomot.
Mai degraba o suspensie.

Le are pe ambele schimbate , si finala si suspensia

Avatar utilizator
lvenoml
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 03, 2010 10:28 am

Mesaj de lvenoml » Mar Iul 12, 2011 4:30 pm

Nu stiam... ar mai fi discuri si placute, alte jante... sincer nu cred ca se merita investitia la capitolul putere. Dar el stie mai bine ce vrea sa faca cu ea

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Iul 12, 2011 4:45 pm

Mare greseala daca umblii la galerie. Nu stiu daca te-ai uitat la ea, dar extractoarele sunt suficient de lungi, aproape egale si clar optimizate pt cuplu. In prezentarea tehnica a motorului chiar aduc vorba despre galeria optimizata pt cuplu. Daca traseul de dupa galerie e spart, il poti inlocui cu cel de pe 1.5 benzina, care are un diametru mai mare.Dar si asta doar daca il iei de la dezmembrari la un pret bun. Altfel nu merita deranjul pt nimic.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Joi Iul 14, 2011 10:58 am

Pornisem oricum din start cu premiza ca nu prea merita sa umblu la ea. De auzit se aude oricum frumos, adica exact atat cat trebuie, nici chiar ca un bondar anemic, insa nici cat sa nu poti sta langa ea. Am spus totusi sa intreb pentru ca pretul e bun (undeva pe la 500 de lei cu tot cu fina) si poate ma indeamna cineva sa fac pasul. Insa, se pare ca cea mai buna solutie e sa o las asa cum e.

Multumesc tuturor pentru pareri, din punctul meu de vere putem inchide subiectul.

Avatar utilizator
MIB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 29, 2008 7:40 am
Contact:

Mesaj de MIB » Mar Iul 19, 2011 12:40 am

Andrei: pretul, mie, mi se pare foarte mic... as zice dubios de mic.
Daca imi aduc bine aminte tu ti-ai resoft-at masina acum ceva vreme. Daca iti faceai din rou resoft-are asa cum ai facut-o atunci (cu citit datele.. prelucrat.. facut soft-ul... upload in calculator), dupa schimbarea galeriilor si a tobei cred ca merita treaba, daca iti inspira incredre baietii cu galeriile.

PS: incerc si eu sa invart cutitul in rana!

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mie Iul 20, 2011 2:22 pm

Incredere este, ma cunosc bine cu ei si am vazut si ceva proiecte realizate. Doar ca nu stiu daca renteaza miscarea strict pentru masina mea, mai ales ca am si primit ceva mai sus confirmarea faptului ca evacuarea stock este gandita pentru optimizarea cuplului.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 18 vizitatori