Pagina 1 din 6

Scris: Joi Iun 02, 2011 1:01 pm
de gabone
Salut,

Am cateva nelamuriri in legatura cu anumite zgomote:

1. Am impresia ca in timp (masina are peste 3 ani) cutia de viteze a devenit mai zgomotoasa la rulare. Nu prezinta un zgomot ingrijorator, numai ca e deranjanta, comparativ cu zgomotul de acum 2 ani sa zicem. Intre timp am avut si o problema pe un drum de tara in rampa, in sensul ca am incins destul de bine ambreiajul (stiu, nu suna bine) si mirosea a ulei incins/ars. Am lasat totul sa se raceasca si dupa aceea a fost ok. Ambreiajul tine bine, trage cum trebuie in continuare. Eu ma gandesc totusi ca am prajit ceva ulei si ma tot gandesc daca o mai fi intreg. Daca nu o mai fi intreg, oare asta genereaza zgomotul un pic ridicat la rulare ? Merita schimbat uleiul din cutia de viteze dupa un asemenea incident ? Masina are 40000 km si este un Colt 1.5 SAM Safety.

2. La plecarea de pe loc se aude o bataie de vreo 4-5 ori dupa care dispare. Se intimpla imediat dupa ce cuplez prima treapta, si rulez cativa metri, dupa care dispare si nu se mai aude pina la destinatie. Daca stationez 10-15 minute si plec iar de pe loc, se aude din nou de 4-5 ori si dispare.

Daca aveti cateva sfaturi si pentru mine as aprecia efortul. Multumesc.
Gabi.

Scris: Joi Iun 02, 2011 9:26 pm
de lvenoml
La pretul care este uleiul la cutie, merita schimbat o data la 40000 km / 4 ani fara stres. Just in case.

Scris: Lun Iun 06, 2011 11:17 am
de gabone
Asa ma gandeam si eu. Ai idee ce tip de ulei ar trebui ? M-as duce la Tiriac Service dar oamenii aia imi iau 100 lei doar ca sa imi desfaca un capac. Asa daca ma duc la altii, cine stie ce ulei imi recomanda.

Scris: Lun Iun 06, 2011 7:24 pm
de lvenoml
Orice service merge, nu e operatie pe creier. Doar pt chestii de finete as apela la reprezentante (si nici atunci...).
Motul GEAR 300 75W-90 (full sintetic, foarte scump,aproape inexistent in magazine si nu justifica pretul dublu) sau Motul MOTYLGEAR 75W-90 (cum am pus eu), sunt recomandate si pt a ta. Dar orice 75W90 semisintetic ar merge...
Motul MOTYLGEAR 75W-90 parca a fost 40 ron / litru, trebuie 2 (1.8).

Cel mai bine mergi la orice magazin care vinde ulei, si o sa iti gaseasca ei pe configurator. Ideea e sa nu fii cheap pt 5 lei sau ceva de genul, chiar nu costa mult, mai ales o data la 4 ani.

Scris: Lun Iun 06, 2011 8:42 pm
de Marty
Inainte de a face vreo greseala, cititi aici

Scris: Lun Iun 06, 2011 9:18 pm
de piticu
Motul GEAR 300 75W-90 2 litri de dasta asteapta sa intre la mine in cutie, cum fac rost de bani de schimb o sa si postez impresii.

Scris: Mie Iun 08, 2011 10:30 am
de lvenoml
Gear 300 era la pret dublu fata de motylgear. E ca si cum ai baga benzina de 100 intr-o Lada. N-are sens, Motylgear e perfect pt cutiile noastre.

Scris: Vin Iun 10, 2011 1:37 pm
de robbycar
Nu stiu daca are asa mare importanta daca e 75w90 sau altceva.......
Mai intai mi-am inlocuit uleiul din cutie cu motul 75w90
Apoi am pus pe original 75w85.
Nu am sesizat nici o diferenta si cutia mea munceste la greu......

Scris: Vin Iun 10, 2011 2:29 pm
de PaulT
Ce ulei se foloseste conform manual in cutia Coltului? API GL-4 sau API GL-5? Asta in afara de vascozitate... Ca e foarte important. De asta a pus si Marty link-ul catre discutia despre ulei cv de la Lancer Classic.

Scris: Vin Iun 10, 2011 5:38 pm
de robbycar
Dar care e treaba cu GL-ul asta? Pe bidonul meu de la Mitsubishi scrie 75w85 GL-3