Ulei Cutie De Viteze

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
fenom
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Vin Mar 16, 2012 1:45 pm

Mesaj de fenom » Vin Iun 12, 2015 2:02 pm

QUOTE (Vic* @ Jun 12 2015, 01:54 PM) Eu sunt fan Eneos, dar uleiul de cutie nu l-am incercat. Ar trebui sa fie bun, la fel ca si Motul care este o marca de renume. Totusi cutia de Colt e cam figuranta deci te poti trezii cu surprize. Eu nu pot recomanda decat ceea ce am scris mai sus la acest topic. In rest, ii las pe altii

Later edit: Atentie doar ca atat uleiul de la Eneos cat si cel de la Motul sunt GL4+ sau GL4/GL5 nu GL4 simplu



Dar daca pun gl4 + ?? Ii fac rau cutiei ?

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Vin Iun 12, 2015 2:32 pm

Dupa cum am mai discutat si aici si s-a mai discutat si in forumul de Lancer. GL4+ sau GL4/GL5 creeaza o presiune mai mare asupra pinioanelor din cutie, ceea ce nu cred ca este ok.

Avatar utilizator
fenom
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Vin Mar 16, 2012 1:45 pm

Mesaj de fenom » Vin Iun 12, 2015 2:38 pm

QUOTE (Vic* @ Jun 12 2015, 02:32 PM) Dupa cum am mai discutat si aici si s-a mai discutat si in forumul de Lancer. GL4+ sau GL4/GL5 creeaza o presiune mai mare asupra pinioanelor din cutie, ceea ce nu cred ca este ok.


Multumesc mult pentru raspuns !

Avatar utilizator
piticu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 12, 2009 1:53 pm

Mesaj de piticu » Vin Iun 12, 2015 9:32 pm

Saracie dinaia de motul am pus si eu in cutie si iarna nu stiam cum sa scap mai repede de el, am mai dat si o caruta de bani pe el. Mare grija cu API GL 5, are in compozitie niste aditivi care in timp ataca piesele din bronz, sincroanele.

Avatar utilizator
fenom
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Vin Mar 16, 2012 1:45 pm

Mesaj de fenom » Dum Iun 14, 2015 10:56 pm

QUOTE (Vic* @ Jun 12 2015, 02:32 PM) Dupa cum am mai discutat si aici si s-a mai discutat si in forumul de Lancer. GL4+ sau GL4/GL5 creeaza o presiune mai mare asupra pinioanelor din cutie, ceea ce nu cred ca este ok.

Salut !
Am cumparat ieri si am montat Valvoline MAXLIFE MTF GL-4 75W-90 la pretul de 58 lei litrul.
S-a pus 1.80 litri chiar daca din cutie au iesit 2 litri si un pic.... Eu ma asteptam sa iasa sub 1.80 litri.
Acum cutia functioneaza mai bine si se simte prezenta noul ulei !
Multumesc !

Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Sâm Ian 23, 2016 4:38 am

Din ceea ce am citit am concluzionat faptul ca este recomandat un ulei 75w90, doar GL4 si de preferința Fullsyntetic. De pe un site de unde vreau sa comand si alte piese la pret bun nu am găsit Valvoline MAX life care a fost încercat de unii din colegii de forum dar am găsit altceva ce s-ar încadra.
1.) Ce părere aveți de: COMMA 75w90 gl.4 la 51 lei/litru sau de FEBI 75w 21829 la 40 lei/litru?
2.) Ce norma trebuie sa îndeplinească acest ulei pt cutie la Colt? De exemplu MB 235.1 sau alta?
3.) Daca el vine din fabrica cu 75w85 de ce se recomanda 75w90?

Multumesc anticipat si scuze daca s-au mai discutat lucrurile pe care eu la întreb....

Mai adaug: in cartea mea de service, din păcate in germana se recomanda ca ulei Castrol/Burma Bot 328... Nimic altceva ca informație. Colt 1.5 109 cp din 2006.

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Sâm Ian 23, 2016 10:40 am

Mda, cartea tehnica e cam evaziva si nu stiu daca o sa gasesti la noi pe piata exact ce scrie acolo. FEBI 75W 21829 am vrut sa pun si eu, dar am optat pentru Valvoline deoarece scria pe el ca e recomandat pentru Mitsubishi. Totusi dupa a doua iarna cu el, parca nu mai sunt asa incantat ca la prima iarna. De Comma nu stiu nimic, doar ca sunt o firma americana... parca.
Referitor la vascozitate merg ambele tipuri atat 75W-85 cat si 75W-90. Eu n-am gasit 75W-85 la vremea aceea. Acum vad ca este http://www.ulei-ravenol.piese-autonext. ... -75w-85-1l si chiar recomandat Mitsubishi.
Orice te hotarasti sa pui, te rog sa ne impartasesti impresiile. Cutia de Colt e cam data naibii si orice opinie e folositoare.

Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Sâm Ian 23, 2016 11:31 am

O sa ma decid si va voi împărtăși rezultatul. Într-adevăr cutia este "interesantă". E una dintre putinele nemulțumiri pe care le am la Colt. M-am uitat si eu la Ravenol dar vedeți ca e GL4/GL5. Si din cauza acestei ciudate functionari a cutiei, trebuind a fi manevrata bărbătește voi încerca doar GL4.

Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Sâm Ian 23, 2016 8:20 pm

Am mai studiat informații din exterior cu privire la uleiul necesar cutiilor manuale de Mitsubishi. Poate s-a mai menționat pe alte topicuri, dar ma gândeam ca e bine sa fie si aici o informație cu ceea ce se recomanda clar: "http://www.teamrip.com/manual_transmiss ... _info.html"
Acum rămâne sa ne achiziționam ceea ce ne permitem financiar astfel încât sa fie cat ma aproape de cel original.

Avatar utilizator
hadrian27
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 16, 2015 5:52 pm
Localitate: Oradea

Mesaj de hadrian27 » Dum Ian 31, 2016 7:43 pm

Am renuntat, cel putin pt moment, in a schimba ulei din cutie de viteze intrucat am dat peste topicul "schimbatorul merge greu stanga-dreapta...".
Adevarul este ca nu imi agata in schimbarea vitezelor ci doar merge foarte greu. Voi proceda la gresarea timonerie (in habitaclu la maneta schimbatorului) si la componentele schimbatorului deasupra cutiei (din compartimentul motor). Sper ca acest lucru sa ajute.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 24 vizitatori