Discuri De Frina

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Mar 07, 2011 12:45 pm

Si ale mele tot cam asa arata, poate chiar mai pronuntate un pic ridurile, desi buza nu pare chiar asa severa. Dar am 100.000km in plus. De schimbat sigur n-au fost schimbate, pt ca si cand am luat-o, acum aproape 80.000km tot asa aratau. Am impresia ca buza aia se mananca si ea in timp, rugineste si cade Franele tin foarte bine (testate ITP). Initial am vrut si eu sa le schimb, de teama sa nu crape si sa se dezintegreze, dar vad ca nu au de gand sa se duca, asa ca nu-mi bat capul momentan cu ele. Poate la urmatorul schimb de placute, daca apar crapaturi prin ele.

Razvan, sigur n-au fost schimbate la tine discurile daca zici ca arata bine?

Avatar utilizator
NeGrutzY
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 07, 2007 7:42 pm

Mesaj de NeGrutzY » Lun Mar 07, 2011 12:56 pm

Problema daca se mananca discurile nu e de eficienta.

Problema e ca daca se mananca mult din disc si si placutele sunt duse, risti ca pistonul sa iasa prea mult in afara si nu mai etanseze cum trebuie si pierzi lichid.

Si asta e doar una din problemele pe care le pot genera discurile uzate... Sfatul meu e sa nu va jucati cand e vorba de frane...

Articol

Avatar utilizator
Razvan.M
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 06, 2011 9:20 am

Mesaj de Razvan.M » Lun Mar 07, 2011 8:08 pm

@Alex: Nu sunt nici ale mele aproape noi dar am aproape dublu km lui (presupunand ca am luat-o la km reali) si arata de 2x mai bine :|

Avatar utilizator
comi85
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Dec 19, 2010 9:44 am

Mesaj de comi85 » Sâm Dec 10, 2011 11:37 pm

EU AM SCHIMBAT DISCURI LA 27,000KM 90% ORAS.

Avatar utilizator
i2c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 10, 2008 9:16 pm

Mesaj de i2c » Lun Ian 02, 2012 8:03 pm

salutare !
eu tocmai am schimbat discuri si placute fata inaintea Craciunului. eu am luat discuri textar pro ( diferenta fata de cele normale este ca sunt galvanizate) si placute textar. eu am considerat ca sunt de nivel mediu-plus dpdv calitativ si al pretului. am luat de pe ingaraj.ro. sper sa nu zica cineva-ceva de vreo reclama ascunsa ca nu-i. la ingaraj discurile aveau cel mai bun pret, dar placutele erau mai ieftine pe on-auto.ro. initial ma gandeam sa iau ate, dar pretul era foarte piperat iar pe nu stiu care forum sau topic am citit ca desi ate e de la germany, pe discuri scria italy.

Avatar utilizator
triceraptor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 04, 2010 7:06 pm

Mesaj de triceraptor » Mie Iun 03, 2015 8:56 pm

Buna seara!
Daca se poate am si eu nevoie de consultanta tehnica (Mitsubishi Colt, 1.3, 95CP, 2007).
Ce sunt umbrele acelea negre de pe discul de frana spate (indicate cu sageti rosii)
Mentionez ca nu se sterg....

Surubul care lipseste (gaurica) ce rol are?

Daca shimb discurile de frana spate trebuie sa le schimb si pe fata automat?
Am citit in specificatiile unui disc de frana nou (ATE)

Puntea Spate:
Grosime disc frâna [mm] 10,0
Grosime minima [mm] 8

Punte Fata:
Grosime disc frâna [mm] 24,0
Grosime minima [mm] 21,5

Ce marca ma sfatuiti sa aleg?
Am placute de frana ATE.

Multumesc anticipat!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Iun 04, 2015 11:00 am

Sunt de la parcat cu frana de mana trasa si franele calde.... sau franat pana la oprire completa, si reprezinta contulul placutei. A ramas amprenta ei pe disc. In timp pot forma hot spots, daca sunt reliefate, pt ca la trecerea peste acea dunga, fiind mai inalta fata de suprafata discului, presiunea de franare va fi mult mai mare si implicit caldura in acel loc... se depune si mai mult material..si apare scuturatul la franare. Le poti rectifica daca se agraveaza.

Cand franezi, chiar inainte sa se opreasca masina, ridici piciorul de pe frana si o lasi sa parcurga ultimii cm si sa se opreasca singurica.

Surubul lipsa e inutil, surubelele alea se pun sa tina discul pe masina pana strangi roata...el apoi e presat de roata, de aia e importanta strangerea la cuplu a prezoanelor...unele masini n-au nici un surubel din ala si se balangane discul cand scoti roata...

Daca le schimbi pe o punte nu e musai sa le schimbi si pe cealalta, si eu tot ATE am pus ultima data pt ca am primit o oferta imbatabila, inainte aveam TRW care sunt si OEM. Cu discuri si placute de aceesi marca ai mai putine surprize (praf,zgomot,uzura neregulata)

Dar daca in poze sunt discurile tale actuale, sunt in stare foarte buna, eu nu le-as schimba. Sunt pline, nu se sparg, chiar si daca le uzezi mai mult decat atat... Eu inca le am pe cele originale, la peste 215.000km! Mai bine schimbi altceva mai important decat sa schimbi prematur discurile spate...stiu ca sunt frane si e de speriat cu ele dar ale tale par 100% legit, si daca au o buza mica se poate elimina, cu placute in stare buna nu vei avea probleme, si la cat de groase sunt discurile tale nici daca tii placutele pana se tocesc de tot nu iese pistonul etrierului prea mult in afara la franare, nu se intampla nimic.

Avatar utilizator
triceraptor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 04, 2010 7:06 pm

Mesaj de triceraptor » Joi Iun 04, 2015 5:03 pm

Multumesc frumos pentru raspunsul complet.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori