Zgomote Suspecte Ambreiaj (si Alte Asemenea)

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
ATM
EVO I
Mesaje: 9
Membru din: Dum Feb 13, 2011 11:50 am

Mesaj de ATM » Dum Feb 13, 2011 12:36 pm

Buna ziua si bine v-am gasit. Sunt un utilizator nou, deci va rog sa nu va suparati prea tare daca o sa calc de cateva ori prin strachini pana ma obisnuiesc cu forumul (si el cu mine).
Posed un Colt 2005 motor 1.1 benzina, manual, 125.000 km la bord, sofer pe ea de la 95.000, al treilea proprietar, fara manual de utilizare, versiunea de baza, Bucuresti. Intampin cateva (mici) probleme cu el si , daca se poate, as avea nevoie de cateva pareri:
1. ambreiaj. In turatie de relanti, indiferent daca maneta cutiei e in viteza sau pe liber, indiferent daca masina e in stationare sau in mers, la calcarea completa a pedalei, si pana la inceperea eliberarii ei(adica pana cand se simte ca placa incepe sa faca un contact, fie el si partial, cu discul) se aude un zgomot destul de puternic, cadentat, ca si cum se loveste in mod repetat o...sa zicem extensie...a unei parti in rotatie cu o parte fixa. Cu alte cuvinte, ca si cum discul are un surub/arc (?) care iese-n afara si loveste carcasa cutiei:-pac-pac-pac, un zgomot asemanator unei perechi de zaruri bagata-ntr-o oala si zgaltaita bine (e cea mai buna comparatie gasita). Zgomotul este foarte rapid, intr-o secunda probabil ca se aude dupa calculele mele de vreo 4-5 ori, in schimb dispare, cum am spus, cand pedala nu este calcata complet. De asemenea, zgomotul NU este prezent, chiar daca pedala este complet calcata, atunci cand motorul este turat la mai sus de 1200 rpm. Cu alte cuvinte, calc pedala-n relanti, incepe sa toace, accelerez cu pedala calcata, zgomotul dispare; odata cu revenirea la relanti zgomotul reapare.
Presupun ca ar fi...rulmentul de presiune? sau o fi sarit partial un arc de pe diafragma discului? nu inteleg insa de ce numai la relanti face asa. De asemenea, as dori sa stiu daca se schimba doar rulmentul sau toata furca - parca releaser ii zice (eu din ce am cautat pe net, am gasit ca piesa de schimb toata furca, ingloband rulmentul). Pentru schimbarea ambreiajului trebuei demontata cutia sau exista cumva, ca la Cielo, capac de vizitare?
Ambreiajul , care-i neschimbat vreodata, merge de vreo cateva luni asa si, in afara de haraitul asta stresant, merge cat se poate de normal. Adica, ma rog, pedala merge greu de cand o stiu, dar asta presupun ca tine de altceva.
2. suspensie. Batai zdravene de mai multe tipuri diferite: a. la denivelari, fie si pe drum drept - suspectez bucse de la bara stabilizatoare - cine stie un mecanic bun pentru asa ceva? b. o bataie suspecta -nu de planetara , zic eu, ca nu e continua, ci face doar in coditiile urmatoare: - predominant la virajul stanga sau la deniverlari foarte mari, bataie pe partea dreapta, coroborat cu trecerea prin groapa fix in viraj. Daca iau curba dar fara gropi, nu se aude. Daca iau groapa fara sa iau curba, nu se aude. Daca se incalzeste afara, se aude estompat; daca e foarte frig afara, se aude de zici ca imediat ramai fara roata.
3. cine stie pe undeva un electrician (sau mai degraba) electronist capabil? displayul central, cel cu temperatura, consum etc. merge doar cand vrea el. L-am desfacut din carcasa neagra, se pare ca e un contact prost pe unitatea centrala de calcul, sau ce Dumnezeu o fi procesorul ala negru si patrat de pe placa. La aplicarea unei presiuni minime cu degetul, displayul isi revine, insa dispare imediat ce iau degetul. Nu identific exact care-i traseul intrerupt si nu reusesc sa ii gasesc deloc o pozitie de lucru cu hartie indesata pe-acolo etc. Cel mult reusesc sa-l fac sa mearga vreo doua zile, in schimb dupa astfel de interventii nu mai arata temperatira (arata doar -- ) si isi revine aleator. Probabil ca hartia aia indesata intrerupe alt circuit prin deformarea planeitatii placii.
4. ma bate gandul sa schimb uleiul din cutie -desi zice ca e "life-time" ma gandesc totusi ca 5/6 ani i-o fi de ajuns, deja schimbarile de trepte sunt destul de rigide. Din ce am gasit, cutia e GETRAG si se foloseste din fabrica un ulei Castrol/Burmach BOT nu-stiu-cat, care pare a fi un ulei facut la cerere pentru client, nefiind deci de gasit sub codul acesta in magazine. Ce corespondent normal (marca, indice SAE) trebuie sa caut?
5. ce tip de bec intra in butonul de avarie? banuiesc ca-i vreun Lilliput, la mine-i lipsa de tot, iar cele mai mici becuri gasite prin targ erau foarte mari fata de fasungul corespondent.
6. cat costa si unde se pot gasi/schimba tampoane de motor? in special cel de pe stanga, partea cu vasul expansor lichid spalator, a inceput deja sa prezinte crapaturi.
7. stie cineva la cat se schimba distributia? inteleg ca e pe lant, pe la...140.000? are cineva idee cam cat costa?
Snt constient ca se pot rezolva (probabil) toate problemele mergand la M Car si schimband total toate piesele suspectate. Insa e destul de scump , asa ca prefer sa intreb inainte, poate gasesc variante alternative de reparatie sau schimbare la service-uri mai ieftine.

Avatar utilizator
lvenoml
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 03, 2010 10:28 am

Mesaj de lvenoml » Dum Feb 13, 2011 5:50 pm

4: http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... hicle=6026
Nu ai de ce sa bagi motul, e destul de scump fata de restul, dar specificatii sunt aceleasi. 75W90.
5: scoate butonu, mergi cu becul la piese auto si ai rezolvat
7: la czt se schimba la 100.000 km. Nu am idee la 1.1, dar nu poate fi foarte scump.

Pentru orice piesa, mergi la un magazin de piese auto cu talonul, si o sa iti gaseasca echivalentul aftermarket.
Deasemenea, nu ar strica un test la un service bun, sa vezi toate problemele de care sufera, si care sunt inchipuite (astea sunt faine, costa 0 )

PS: bun venit

Avatar utilizator
ATM
EVO I
Mesaje: 9
Membru din: Dum Feb 13, 2011 11:50 am

Mesaj de ATM » Dum Feb 13, 2011 7:05 pm

La 5. chiar asta am si facut, m-am dus frumusel in targ la Vitan cu butonul in mana (gandindu-ma ca din x gherete oi gasi si eu un bec) si am primit raspunsuri de genul " ce e asta?" "Gogule, iete ba ce bec mic trebuie" "n-avem, nu cunoastem" " sigur trebuie sa aiba bec in el?" asa ca m-am lasat pagubas.

Pentru suspensie mai mult ca sigur ca la service o sa ajung, insa problema cu ambreiajul e mai infioratoare (=scumpa), si speram sa imi spuna un coforumist daca s-a mai lovit de ea ca macar sa stiu la ce sa ma astept. Pentru ca sunt sigur la ca service primul lucru care o sa-l zica este " dam jos cutia si ne uitam pentru a ne pronunta". Ori, tinand cont ca masina are ambreiajul original si a mai fost si de firma inainte (=birjarita), imposibil sa nu fie uzat. Drept care, dupa demontaje, o sa aud ceva de genul " vaaai, ce placa albastrita/discul asta se va exfolia in 10 kilometri/rulmentul e distrus/trebuie sa schimbam totul ca sa fim siguri ca merge". Ori, un set ambreiaj nou nu e chiar primul lucru in bugetul de cheltuieli.

Unde nu da Dumnezeu sa fie probleme inchipuite, insa din pacate certific ca sunt reale. Dupa atatia ani de condus Dacie, am invatat ca nu e bine sa caut cai verzi pe pereti si deci atata timp cat piesa merge bine, n-o deranja. Insa, din pacate, piesele (sau mai exact simptomele) mentionate anterior chiar exista.
Multumesc de incurajari si de primire

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Dum Feb 13, 2011 11:40 pm

Salut

Despre Uleiul din Cutie: Nu-ti bate capul cu el, chiar e sealed for life. Nu stiu daca prin "schimbari de trepte rigide" te referi la faptul ca schimbatorul de viteze e cam teapan,si mai ales pe miscari stanga dreapta, gen 2spre3 sau a4-a spre a5-a e teapan, dar daca e asa, nu e CLAR de la ulei, ci de la selectorul de treapta. Piesa e sub cutia filtrului de aer, iar pt acces mai bun trebuie sa demontezi si tava bateriei. Daca asta e cazul, da PM si iti detaliez cum se unge piesa respectiva.

Distributia e pe lant, nu se schimba, cel putin nu la 2-300.000 km, poate mult mult mai incolo. Insa ce se face (la 100.000km) este verificarea jocului supapelor. Daca nu ai zgomote suspecte la motor, lantul nu bate, tzacane sau altceva, NU ITI BATE CAPUL, nu pune mecanici sa se uite la motor. Foloseste (in continuare) ulei FULL sintetic, de calitate!!!.

Avatar utilizator
GeKados
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 05, 2009 1:34 pm

Mesaj de GeKados » Dum Feb 13, 2011 11:58 pm

Salutare,


Tot referitor la uleiul de cutie: eu l-am schimbat pe al meu cand a trebuit sa inlocuiesc o garnitura de la o planetara (~80.000 km). Dupa schimbare am observat ca schimbarile de viteze se fac mult mai usor (parerea nu este doar a mea).
Inca un amanunt: uleiul din cutia mea incepuse sa se inegreasca.
Parere personala: nu cred ca un lubrifiat poate sa isi pastreze toate proprietatile pentru o perioada mai mare de 3 ani de zile. Pentru 250 RON + manopera am considerat ca ies mai ieftin daca il schimb.

Referitor la bucsile de la bara stabilizatoare: se uzeaza foarte repede si provoaca cateva zgomote care sunt destul de greu de localizata: la urcare pe bordura, in gropi, cand virezi brusc pe serpentine etc.

Pret bucsi la reprezentata: ~75 RON + TVA perechea (au pe stoc tot timpul pt ca se uzeaza repede).

Avatar utilizator
ATM
EVO I
Mesaje: 9
Membru din: Dum Feb 13, 2011 11:50 am

Mesaj de ATM » Lun Feb 14, 2011 7:02 pm

Inclin sa cred ca o sa merg si eu pe un schimb de ulei cutie. Se simte in cursa manetei ca sincroanele parca se angreneaza mai greu (adica agata pe romaneste spus), mai ales cand masina e calda. Maneta in sine se misca exact cum trebuie, nici nu e lesinata dar nici nu trebuie sa o imping cu ambele maini , deci timoneria in sine cred ca e OK. Arcurile readucatoare o tin fix pe mijloc la liber, iar in marsarier , mare bucurie, intra fara sa caraie, indiferent cat de repede manuiesc comanda. Probabil fiind si uzata, sau din cine stie ce motive, merge bine. La munca am avut tot un Colt identic, dar cu motor de 1.3 , care caraia in ultimul hal daca n-aveai rabdare cu el, si care in general avea cam toate bubele inerente Coltului - blocare tamburi spate la ger (traiasca sticla de apa calda), torpedoul defect, tabla termica zornaia, cureaua scartaia...asta a mea nimic. Ma face sa gandesc ca poate, fiind relativ din primele loturi, or fi disparut inainte sa o iau eu. In schimb prezinta probleme din astea mai " dubioase" - ambreiaj, si displayul mort pentru patrie...a mai intalnit cineva probleme asemanatoare?

Avatar utilizator
ATM
EVO I
Mesaje: 9
Membru din: Dum Feb 13, 2011 11:50 am

Mesaj de ATM » Lun Mar 28, 2011 10:36 pm

Buna seara,
Revin cu vesti despre multele mele probleme - azi, schimband filtre etc. am avut ocazia sa ma holbez pe dedesubtul masinii si sa mai intreb mecanicul de una-alta, recomandari preturi etc. Deci:
-crantanitul ala enervant e intr-adevar din ambreiaj cica, mai exact de la rulmentul incorporat in releaser. Cica atunci cand calc ambreiajul, rulmentul, fiind probabil gripat, incepe sa zornaie din bile si isi revine cand e pus sub sarcina...in fine, intrucat tot ambreiajul e vechi, sa stea acolo pana crapa, ca setul (Sachs) cica ar fi vreo 13 mil, iar pe original cam 16 mil.
-bataile multe si diverse tin atat de bieletele antiruliu (care sunt vizibil tasate pe partea de cauciuc) cat si de bucsile barii stabilizatoare. Adica toate cele 4 prinderi ale barii stabilizatoare tre'schimbate. Bieleta antiruliu 76 Ron/buc, bucsa 29 ron/buc.
-tamponul motor cica mai mere. Sa fie sanatos.
-amortizoarele spate scurse, veche boala la Colt. Deocamdata inca isi mai fac cum-necum treaba, nu simt ca ar fi moarte de tot (adica nu fuge fundul pe piatra cubica). Pret pentru amortizoare KYB: 224 ron/buc. Precizez ca am jenti de tabla de 14'', deci se duc amortizoarele si daca sunt pe jenti mici.
-bonus, m-am trezit ca o bieleta de directie stanga are joc. Mai rau e ca, din ce zice service-ul , asta nu ar veni singura, ci doar impreuna cu caseta de directie (nota proprie: am dat de dracu!) - chiar asa e, nu se gasesc bielete de directie separat?
Service-ul era unul genericbucurestean, nu reprezentanta.

Avatar utilizator
i2c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 10, 2008 9:16 pm

Mesaj de i2c » Lun Mar 28, 2011 11:00 pm

Fara intentie de a face reclama, la KARMA am gasit bielete antiruliu la juma de pret (aproximativ), DAR:
-la ei pe site erau trecute ca fiind pentru puntea spate (cand am cumparat eu, acum vreo luna);
-partea cu filet e mai scurta decat la piesa originala si astfel, pentru a tensiona corespunzator bara stabilizatoare, trebuie folosite distantiere (la mine s-au pus piulite de 12 parca - diametrul bieletei e pe la 8-10 mm - si saibe).
Works like a charm!

Avatar utilizator
ATM
EVO I
Mesaje: 9
Membru din: Dum Feb 13, 2011 11:50 am

Mesaj de ATM » Lun Mar 28, 2011 11:31 pm

E o idee si asta... insa totusi am ceva retineri, primo ca nu e un tarif chiar asa mare, dar mai ales fiindca ca trebuie sa fac ITP-ul in vreo 4 luni si nu cred ca mecanicii aia, oricat ar fi ei de nestiutori, n-or sa observe distantierele astea. Cred ca totusi voi merge pe piesa normala. Multumesc insa oricum de pont.
PS. Unde ar intra piesele astea pe puntea spate, ca n-am vazut...poate nu m-am uitat atent...

Avatar utilizator
i2c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 10, 2008 9:16 pm

Mesaj de i2c » Mar Mar 29, 2011 7:17 pm

asta le-am zis si eu la magazin: pe puntea spate nu avem asa ceva.
cat despre itp, nu stiu ce sa zic, n-as crede ca se vor apuca sa dea praful si noroiul la o parte ...
mie mi s-a parut enorm pretul pentru un surub nenorocit de 110xM8 si trei plastice... daca nu s-ar fi pierdut una din piesele de plastic as fi cumparat un surub similar de la bricostore... nici macar nu-s din vreun otzel mai deosebit...

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 25 vizitatori