Scris: Dum Feb 13, 2011 12:36 pm
Buna ziua si bine v-am gasit. Sunt un utilizator nou, deci va rog sa nu va suparati prea tare daca o sa calc de cateva ori prin strachini pana ma obisnuiesc cu forumul (si el cu mine).
Posed un Colt 2005 motor 1.1 benzina, manual, 125.000 km la bord, sofer pe ea de la 95.000, al treilea proprietar, fara manual de utilizare, versiunea de baza, Bucuresti. Intampin cateva (mici) probleme cu el si , daca se poate, as avea nevoie de cateva pareri:
1. ambreiaj. In turatie de relanti, indiferent daca maneta cutiei e in viteza sau pe liber, indiferent daca masina e in stationare sau in mers, la calcarea completa a pedalei, si pana la inceperea eliberarii ei(adica pana cand se simte ca placa incepe sa faca un contact, fie el si partial, cu discul) se aude un zgomot destul de puternic, cadentat, ca si cum se loveste in mod repetat o...sa zicem extensie...a unei parti in rotatie cu o parte fixa. Cu alte cuvinte, ca si cum discul are un surub/arc (?) care iese-n afara si loveste carcasa cutiei:-pac-pac-pac, un zgomot asemanator unei perechi de zaruri bagata-ntr-o oala si zgaltaita bine (e cea mai buna comparatie gasita). Zgomotul este foarte rapid, intr-o secunda probabil ca se aude dupa calculele mele de vreo 4-5 ori, in schimb dispare, cum am spus, cand pedala nu este calcata complet. De asemenea, zgomotul NU este prezent, chiar daca pedala este complet calcata, atunci cand motorul este turat la mai sus de 1200 rpm. Cu alte cuvinte, calc pedala-n relanti, incepe sa toace, accelerez cu pedala calcata, zgomotul dispare; odata cu revenirea la relanti zgomotul reapare.
Presupun ca ar fi...rulmentul de presiune? sau o fi sarit partial un arc de pe diafragma discului? nu inteleg insa de ce numai la relanti face asa. De asemenea, as dori sa stiu daca se schimba doar rulmentul sau toata furca - parca releaser ii zice (eu din ce am cautat pe net, am gasit ca piesa de schimb toata furca, ingloband rulmentul). Pentru schimbarea ambreiajului trebuei demontata cutia sau exista cumva, ca la Cielo, capac de vizitare?
Ambreiajul , care-i neschimbat vreodata, merge de vreo cateva luni asa si, in afara de haraitul asta stresant, merge cat se poate de normal. Adica, ma rog, pedala merge greu de cand o stiu, dar asta presupun ca tine de altceva.
2. suspensie. Batai zdravene de mai multe tipuri diferite: a. la denivelari, fie si pe drum drept - suspectez bucse de la bara stabilizatoare - cine stie un mecanic bun pentru asa ceva? b. o bataie suspecta -nu de planetara , zic eu, ca nu e continua, ci face doar in coditiile urmatoare: - predominant la virajul stanga sau la deniverlari foarte mari, bataie pe partea dreapta, coroborat cu trecerea prin groapa fix in viraj. Daca iau curba dar fara gropi, nu se aude. Daca iau groapa fara sa iau curba, nu se aude. Daca se incalzeste afara, se aude estompat; daca e foarte frig afara, se aude de zici ca imediat ramai fara roata.
3. cine stie pe undeva un electrician (sau mai degraba) electronist capabil? displayul central, cel cu temperatura, consum etc. merge doar cand vrea el. L-am desfacut din carcasa neagra, se pare ca e un contact prost pe unitatea centrala de calcul, sau ce Dumnezeu o fi procesorul ala negru si patrat de pe placa. La aplicarea unei presiuni minime cu degetul, displayul isi revine, insa dispare imediat ce iau degetul. Nu identific exact care-i traseul intrerupt si nu reusesc sa ii gasesc deloc o pozitie de lucru cu hartie indesata pe-acolo etc. Cel mult reusesc sa-l fac sa mearga vreo doua zile, in schimb dupa astfel de interventii nu mai arata temperatira (arata doar -- ) si isi revine aleator. Probabil ca hartia aia indesata intrerupe alt circuit prin deformarea planeitatii placii.
4. ma bate gandul sa schimb uleiul din cutie -desi zice ca e "life-time" ma gandesc totusi ca 5/6 ani i-o fi de ajuns, deja schimbarile de trepte sunt destul de rigide. Din ce am gasit, cutia e GETRAG si se foloseste din fabrica un ulei Castrol/Burmach BOT nu-stiu-cat, care pare a fi un ulei facut la cerere pentru client, nefiind deci de gasit sub codul acesta in magazine. Ce corespondent normal (marca, indice SAE) trebuie sa caut?
5. ce tip de bec intra in butonul de avarie? banuiesc ca-i vreun Lilliput, la mine-i lipsa de tot, iar cele mai mici becuri gasite prin targ erau foarte mari fata de fasungul corespondent.
6. cat costa si unde se pot gasi/schimba tampoane de motor? in special cel de pe stanga, partea cu vasul expansor lichid spalator, a inceput deja sa prezinte crapaturi.
7. stie cineva la cat se schimba distributia? inteleg ca e pe lant, pe la...140.000? are cineva idee cam cat costa?
Snt constient ca se pot rezolva (probabil) toate problemele mergand la M Car si schimband total toate piesele suspectate. Insa e destul de scump , asa ca prefer sa intreb inainte, poate gasesc variante alternative de reparatie sau schimbare la service-uri mai ieftine.
Posed un Colt 2005 motor 1.1 benzina, manual, 125.000 km la bord, sofer pe ea de la 95.000, al treilea proprietar, fara manual de utilizare, versiunea de baza, Bucuresti. Intampin cateva (mici) probleme cu el si , daca se poate, as avea nevoie de cateva pareri:
1. ambreiaj. In turatie de relanti, indiferent daca maneta cutiei e in viteza sau pe liber, indiferent daca masina e in stationare sau in mers, la calcarea completa a pedalei, si pana la inceperea eliberarii ei(adica pana cand se simte ca placa incepe sa faca un contact, fie el si partial, cu discul) se aude un zgomot destul de puternic, cadentat, ca si cum se loveste in mod repetat o...sa zicem extensie...a unei parti in rotatie cu o parte fixa. Cu alte cuvinte, ca si cum discul are un surub/arc (?) care iese-n afara si loveste carcasa cutiei:-pac-pac-pac, un zgomot asemanator unei perechi de zaruri bagata-ntr-o oala si zgaltaita bine (e cea mai buna comparatie gasita). Zgomotul este foarte rapid, intr-o secunda probabil ca se aude dupa calculele mele de vreo 4-5 ori, in schimb dispare, cum am spus, cand pedala nu este calcata complet. De asemenea, zgomotul NU este prezent, chiar daca pedala este complet calcata, atunci cand motorul este turat la mai sus de 1200 rpm. Cu alte cuvinte, calc pedala-n relanti, incepe sa toace, accelerez cu pedala calcata, zgomotul dispare; odata cu revenirea la relanti zgomotul reapare.
Presupun ca ar fi...rulmentul de presiune? sau o fi sarit partial un arc de pe diafragma discului? nu inteleg insa de ce numai la relanti face asa. De asemenea, as dori sa stiu daca se schimba doar rulmentul sau toata furca - parca releaser ii zice (eu din ce am cautat pe net, am gasit ca piesa de schimb toata furca, ingloband rulmentul). Pentru schimbarea ambreiajului trebuei demontata cutia sau exista cumva, ca la Cielo, capac de vizitare?
Ambreiajul , care-i neschimbat vreodata, merge de vreo cateva luni asa si, in afara de haraitul asta stresant, merge cat se poate de normal. Adica, ma rog, pedala merge greu de cand o stiu, dar asta presupun ca tine de altceva.
2. suspensie. Batai zdravene de mai multe tipuri diferite: a. la denivelari, fie si pe drum drept - suspectez bucse de la bara stabilizatoare - cine stie un mecanic bun pentru asa ceva? b. o bataie suspecta -nu de planetara , zic eu, ca nu e continua, ci face doar in coditiile urmatoare: - predominant la virajul stanga sau la deniverlari foarte mari, bataie pe partea dreapta, coroborat cu trecerea prin groapa fix in viraj. Daca iau curba dar fara gropi, nu se aude. Daca iau groapa fara sa iau curba, nu se aude. Daca se incalzeste afara, se aude estompat; daca e foarte frig afara, se aude de zici ca imediat ramai fara roata.
3. cine stie pe undeva un electrician (sau mai degraba) electronist capabil? displayul central, cel cu temperatura, consum etc. merge doar cand vrea el. L-am desfacut din carcasa neagra, se pare ca e un contact prost pe unitatea centrala de calcul, sau ce Dumnezeu o fi procesorul ala negru si patrat de pe placa. La aplicarea unei presiuni minime cu degetul, displayul isi revine, insa dispare imediat ce iau degetul. Nu identific exact care-i traseul intrerupt si nu reusesc sa ii gasesc deloc o pozitie de lucru cu hartie indesata pe-acolo etc. Cel mult reusesc sa-l fac sa mearga vreo doua zile, in schimb dupa astfel de interventii nu mai arata temperatira (arata doar -- ) si isi revine aleator. Probabil ca hartia aia indesata intrerupe alt circuit prin deformarea planeitatii placii.
4. ma bate gandul sa schimb uleiul din cutie -desi zice ca e "life-time" ma gandesc totusi ca 5/6 ani i-o fi de ajuns, deja schimbarile de trepte sunt destul de rigide. Din ce am gasit, cutia e GETRAG si se foloseste din fabrica un ulei Castrol/Burmach BOT nu-stiu-cat, care pare a fi un ulei facut la cerere pentru client, nefiind deci de gasit sub codul acesta in magazine. Ce corespondent normal (marca, indice SAE) trebuie sa caut?
5. ce tip de bec intra in butonul de avarie? banuiesc ca-i vreun Lilliput, la mine-i lipsa de tot, iar cele mai mici becuri gasite prin targ erau foarte mari fata de fasungul corespondent.
6. cat costa si unde se pot gasi/schimba tampoane de motor? in special cel de pe stanga, partea cu vasul expansor lichid spalator, a inceput deja sa prezinte crapaturi.
7. stie cineva la cat se schimba distributia? inteleg ca e pe lant, pe la...140.000? are cineva idee cam cat costa?
Snt constient ca se pot rezolva (probabil) toate problemele mergand la M Car si schimband total toate piesele suspectate. Insa e destul de scump , asa ca prefer sa intreb inainte, poate gasesc variante alternative de reparatie sau schimbare la service-uri mai ieftine.