QUOTE (Cristi @ Dec 3 2010, 01:02 AM) Salut,
Ceva probleme oarecum similare are si coltul meu, 1.5, 59.000 km.
Nu am avut timp sa citesc toate posturile voastre si nici sa ajung in service pentru a remedia problema.
Acum ~ 3-4 luni am sesizat ca masina nu mai trage la fel de bine, dupa care au aparut niste trepidatii la relanti, la plecarea de pe loc, chiar si lejera, avea niste ezitari/intreruperi, la fel si in demaraje usoare.
A avut parte si de niste 2-3 plinuri cu benzina de 95, petrom in special, dar si lukoil din cate am aflat ulterior de la....
Nu prea are voie la benzina de 95 fiind resoftata, insa pana acum nu a facut niciodata probleme indiferent de benzina folosita.
Am ignorat toate aceste simptome considerandu-le trecatoare.
In septembrie i-am facut revizia, deci consumabilele schimbate, aditiv curatat injectoare, samd.
Acum doua luni check engine aprins, masina mergea din ce in ce mai prost, simptomele descrise mai sus din ce in ce mai dese, pornirea la rece si relantiul cu trepidatii motor, a inceput chiar sa se opreasca motorul la relanti ,dupa care pornea foarte greu (mai ales unde era traficul mai mare ca sa nu mai zic, ca nu m-a lasat coltul in drum )
Nu am avut timp sa o duc in service, nici macar sa-i ridic capota.
Cand functiona bine, in sensul ca nu mai avea aceste simptome, se stingea check engine-ul, insa nu mai mergea ca inainte....cand reveneau, beculetul aprins in bord....
Am suspectat bujiile, bobinele, uneori parea ca merge in 3 pistoane.In perioada asta am avut niste drumuri in afara bucurestiului si nu a facut probleme, check engine aprins, dar 200 cand si cand, nu-i refuza.
Tot nu i-am dat atentie si am continuat sa merg pe "incredere" ea in mine ca nu am lasat-o niciodata la voia intamplarii si eu in ea ca nu mi-a facut probleme mari.
Acum doua saptamani, fac un plin de la rompetrol, se stinge checkengine-ul in bord, masina incepe sa mearga chiar bine.
Ieri, un prieten care mi-a adus rotile de iarna, o mica diagnoza in fata blocului, "misfire cylinder 1" cod de eroare memorat.
Bujie sau bobina, desi s-ar putea sa fie ceva mai de efect.
http://www.obd-codes.com/p0301
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1208624
http://www.aa1car.com/library/misfire.htm
Asta e un post mai vechi, din 'Dec 3 2010' in care descriam comportamentul masinii, unul care nu m-a ingrijorat deloc, nicidecum sa ma gandesc la probleme atat de grave, bujii facute praf in motor si tot ce a rezultat din asta..."zgariat" bloc motor/pistoane, posibil supape ciobite, segmentii la fel...nu am verificat, dar automat compresie mai mica, o sa vad cat ulei consuma...motor facut praf cu alte cuvinte.
Sunt absolut uimit, nu stiu cum pornea, cu ce mai facea aprindere, poza cu bujiile este ...
Am ramas masca toti din service cand le-am vazut pentru ca nu s-a mai vazut asa ceva.
E aproape la fel de incredibil ca-n filmuletele alea cu o honda careia incercau unii sa-i distruga motorul si nu reuseau sa o faca sa nu mai functioneze deloc.
Una peste alta masina e un fenomen de fiabilitate si nu pentru ca a mers in aceste conditii, ci din toata exploatarea de care a avut parte...insa la asta nu ma asteptam, orice altceva, dar nu de la bujii.
Jos palaria pentru motorul asta!
Sunt doar curios ce anume a provocat toata chestia asta cu bujiile
Bujii mai proaste + un amestec mai sarac + detonatii ... ?
E posibil, problemele au aparut dupa ce niste prieteni carora le-am dat masina...au bagat benzina de 95, nici asta nu stiu de unde, atunci am auzit/simtit detonatii in motor.
Dar e un senzor care ar fi trebuit sa scada avansul...in fine.
Deocamdata am schimbat bujiile, desi cred ca mai mergeau ,completat 400 mg ulei, era pe minim, desi acum stau si ma gandesc ca trebuia sa schimb uleiul dar eram grabit sa plec si oricum in ianuarie desfac motorul, masina merge acum, nu se mai aprinde check-ul in bord, nu mai face alte probleme...interesant nu ? dar peste 2500 rpm are o bataie si vibreaza motorul...mizeriile de la bujii sunt in motor, sper sa mai functioneze pana ajunge in service.
Am rezerva de ulei dupa mine, oare daca ii fac o "curatare" pe la 200 cat prindea..chiar la data la care am scris postul anterior...o curat de tot sau se curata motorul ?
Masina nu se merita vanduta, nicidecum cu problema asta, motorul trebuie desfacut si de aici o sa mai povestim.
Sunt doua variante, segmentare + ce o mai fi nevoie, asta e varianta blanda si ieftina.
Daca trebuie schimbat blocul motor, atunci nu se mai repara regulamentar ca nu se merita...si o dau pe mana unor baieti, nu stiu care deocamdata, sa vedem ce se poate face pornind de la rectificare bloc, pistoane cota mai mare si restul componentelor care ar duce la surplus de performanta, eventual un alt motor mai puternic.
Oricum mai devreme sau mai tarziu tot asta o astepta.
Numai bine!