Motor "julit ca pe Targu Ocna"

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Joi Dec 23, 2010 1:44 pm

Azi am fost in service:

Astea sunt bujiile pe care le-am scos de pe masina.
Bujii Bosch schimbate la 20 si ceva de mii, acum 60 mii km.

Cum de s-a ales praful de ele in halul asta ?
Ma tot intreb, si nu numai eu, ci si baietii din service.

Nimeni nu a mai vazut asa ceva si nu puteam sa intelegem cum a mers, cum mergea asa, uneori mai prost, alteori mai bine, dar mergea...simptome care apareau si dispareau, timp de 3 luni.
Culmea e ca uneori incepea sa mearga bine, parea ca nu mai are nici o problema, alteori...am descris intr-un post anterior.

Problema e ca tot ce s-a desprins din bujii, mai ales ceramica, a ramas in motor si de aici va puteti imagina cat de mancat este blocul motor (aluminiu) si oare ce o mai fi bun pe acolo...supape, segmenti, pistoane...
Banuiam ca nu va prinde 100 mii km, dar nici nu ma gandeam ca o s-o fac praf atat de prosteste.

In ianuarie ii desfac motorul si atunci o sa mai vad ce si cum.
Dar daca trebuie schimbat blocul motor atunci nu se merita reparata, caz in care un alezaj, pistoane cu o cota mai mare...eventual un motor de czt, o sa vad atunci.
Fişiere ataşate
IMAG0030.jpg
IMAG0030.jpg (1.14 MiB) Vizualizat de 6676 ori

Avatar utilizator
petreals
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Aug 31, 2007 1:48 pm

Mesaj de petreals » Joi Dec 23, 2010 2:02 pm

cristi....NU desface nimic la Mcar ....sau mai bine zis...nu mai desface nimic la ei...sfatul meu prietenesc

nu mai am treaba cu service-urile dealarilor de 1 an...si culmea...sti ce bine le duc lipsa?!? ))

despre poza?....hmmmmm imi e greu sa zic ceva....ufff....vezi ca vinde cineva un colt dauna...motor..cutie...ceva gen ce am avut eu...dar cu partea de tabla mult mai buna....am sa caut...si iti trimit link

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Joi Dec 23, 2010 2:21 pm

Vreau si eu linkul, te rog. E CZ3 sau 5 usi?

E incredibil cat de rau pot sa arate bujiile. Din ce cauza ar putea ajunge asa?? Nu ai depasit intervalul recomandat de utilizare...

Avatar utilizator
VooN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 21, 2008 6:00 pm

Mesaj de VooN » Joi Dec 23, 2010 2:35 pm

Trist rau...nu mai zic nimic, piese facute pe vapor. Nici nu mai stii ce sa pui ca se poate scrie orice pe ele.
Vrei NGK - NGK iti dau dar stai sa-i imiprim numele acu'

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Joi Dec 23, 2010 3:31 pm

Esti sigur ca erau, neaparat, false?

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Joi Dec 23, 2010 3:51 pm

QUOTE (Cristi @ Dec 3 2010, 01:02 AM) Salut,

Ceva probleme oarecum similare are si coltul meu, 1.5, 59.000 km.
Nu am avut timp sa citesc toate posturile voastre si nici sa ajung in service pentru a remedia problema.

Acum ~ 3-4 luni am sesizat ca masina nu mai trage la fel de bine, dupa care au aparut niste trepidatii la relanti, la plecarea de pe loc, chiar si lejera, avea niste ezitari/intreruperi, la fel si in demaraje usoare.
A avut parte si de niste 2-3 plinuri cu benzina de 95, petrom in special, dar si lukoil din cate am aflat ulterior de la....
Nu prea are voie la benzina de 95 fiind resoftata, insa pana acum nu a facut niciodata probleme indiferent de benzina folosita.
Am ignorat toate aceste simptome considerandu-le trecatoare.
In septembrie i-am facut revizia, deci consumabilele schimbate, aditiv curatat injectoare, samd.

Acum doua luni check engine aprins, masina mergea din ce in ce mai prost, simptomele descrise mai sus din ce in ce mai dese, pornirea la rece si relantiul cu trepidatii motor, a inceput chiar sa se opreasca motorul la relanti ,dupa care pornea foarte greu (mai ales unde era traficul mai mare ca sa nu mai zic, ca nu m-a lasat coltul in drum )
Nu am avut timp sa o duc in service, nici macar sa-i ridic capota.
Cand functiona bine, in sensul ca nu mai avea aceste simptome, se stingea check engine-ul, insa nu mai mergea ca inainte....cand reveneau, beculetul aprins in bord....

Am suspectat bujiile, bobinele, uneori parea ca merge in 3 pistoane.In perioada asta am avut niste drumuri in afara bucurestiului si nu a facut probleme, check engine aprins, dar 200 cand si cand, nu-i refuza.
Tot nu i-am dat atentie si am continuat sa merg pe "incredere" ea in mine ca nu am lasat-o niciodata la voia intamplarii si eu in ea ca nu mi-a facut probleme mari.
Acum doua saptamani, fac un plin de la rompetrol, se stinge checkengine-ul in bord, masina incepe sa mearga chiar bine.
Ieri, un prieten care mi-a adus rotile de iarna, o mica diagnoza in fata blocului, "misfire cylinder 1" cod de eroare memorat.
Bujie sau bobina, desi s-ar putea sa fie ceva mai de efect.
http://www.obd-codes.com/p0301
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1208624
http://www.aa1car.com/library/misfire.htm

Asta e un post mai vechi, din 'Dec 3 2010' in care descriam comportamentul masinii, unul care nu m-a ingrijorat deloc, nicidecum sa ma gandesc la probleme atat de grave, bujii facute praf in motor si tot ce a rezultat din asta..."zgariat" bloc motor/pistoane, posibil supape ciobite, segmentii la fel...nu am verificat, dar automat compresie mai mica, o sa vad cat ulei consuma...motor facut praf cu alte cuvinte.
Sunt absolut uimit, nu stiu cum pornea, cu ce mai facea aprindere, poza cu bujiile este ...
Am ramas masca toti din service cand le-am vazut pentru ca nu s-a mai vazut asa ceva.
E aproape la fel de incredibil ca-n filmuletele alea cu o honda careia incercau unii sa-i distruga motorul si nu reuseau sa o faca sa nu mai functioneze deloc.

Una peste alta masina e un fenomen de fiabilitate si nu pentru ca a mers in aceste conditii, ci din toata exploatarea de care a avut parte...insa la asta nu ma asteptam, orice altceva, dar nu de la bujii.
Jos palaria pentru motorul asta!

Sunt doar curios ce anume a provocat toata chestia asta cu bujiile
Bujii mai proaste + un amestec mai sarac + detonatii ... ?
E posibil, problemele au aparut dupa ce niste prieteni carora le-am dat masina...au bagat benzina de 95, nici asta nu stiu de unde, atunci am auzit/simtit detonatii in motor.
Dar e un senzor care ar fi trebuit sa scada avansul...in fine.

Deocamdata am schimbat bujiile, desi cred ca mai mergeau ,completat 400 mg ulei, era pe minim, desi acum stau si ma gandesc ca trebuia sa schimb uleiul dar eram grabit sa plec si oricum in ianuarie desfac motorul, masina merge acum, nu se mai aprinde check-ul in bord, nu mai face alte probleme...interesant nu ? dar peste 2500 rpm are o bataie si vibreaza motorul...mizeriile de la bujii sunt in motor, sper sa mai functioneze pana ajunge in service.
Am rezerva de ulei dupa mine, oare daca ii fac o "curatare" pe la 200 cat prindea..chiar la data la care am scris postul anterior...o curat de tot sau se curata motorul ?

Masina nu se merita vanduta, nicidecum cu problema asta, motorul trebuie desfacut si de aici o sa mai povestim.
Sunt doua variante, segmentare + ce o mai fi nevoie, asta e varianta blanda si ieftina.
Daca trebuie schimbat blocul motor, atunci nu se mai repara regulamentar ca nu se merita...si o dau pe mana unor baieti, nu stiu care deocamdata, sa vedem ce se poate face pornind de la rectificare bloc, pistoane cota mai mare si restul componentelor care ar duce la surplus de performanta, eventual un alt motor mai puternic.
Oricum mai devreme sau mai tarziu tot asta o astepta.

Numai bine!

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Joi Dec 23, 2010 3:57 pm

QUOTE (petreals @ Dec 23 2010, 02:02 PM) cristi....NU desface nimic la Mcar ....sau mai bine zis...nu mai desface nimic la ei...sfatul meu prietenesc

Salut Petre,

Sunt si baieti priceputi la mcar, dar nu asta e problema, o sa vad daca o mai repar in parametrii ei standard sau, daca tot e julita ca pe targu ocna sa vad ce se poate scoate din ea la alti baieti, axati pe tuning.
Multumesc pentru informatie!

QUOTE (the1 @ Dec 23 2010, 02:21 PM) Vreau si eu linkul, te rog. E CZ3 sau 5 usi?

E incredibil cat de rau pot sa arate bujiile. Din ce cauza ar putea ajunge asa?? Nu ai depasit intervalul recomandat de utilizare...

E CZ3, to bi da bi da best!


QUOTE (VooN @ Dec 23 2010, 02:35 PM) Trist rau...nu mai zic nimic, piese facute pe vapor. Nici nu mai stii ce sa pui ca se poate scrie orice pe ele.
Vrei NGK - NGK iti dau dar stai sa-i imiprim numele acu'
E posibil orice, dar in cazul meu cauzele au fost mai multe si totusi daca aveam bujii mai bune, nu cred ca se intampla asta.

Avatar utilizator
Jeff
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mai 12, 2007 3:28 pm
Contact:

Mesaj de Jeff » Joi Dec 23, 2010 5:55 pm

Din ce mi-ai povestit mi-am facut o imagine, dar poza bate filmul
Desfa intai motorul sa vezi cum arata prin interior, poate scapi ieftin...

Ipoteze:
- bujii "boş" de pe vapor
- benzina proasta > amestec prost > temperaturi prea mari in camera de ardere (in cazul asta ar trebui sa lase urme si pe pistoane)

Bafta orice ar fi!

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Joi Dec 23, 2010 6:36 pm

Salut Jeff,

Tare nu ?
Zici ca a explodat o grenada in motor.
Doar o bujie a mai ramas intreaga!

Nu pot sa pricep cu mai margea cu asa bujii.
Ca daca nu ar mai fi mers masina, vrand, nevrand, ajungea in service demult, dar mergea, cand bine, cand...am descris mai sus.

Si cum de au ajuns bujiile in halul asta ?
Ca nici la ultima rabla neintretinuta, pe gazolina, nu s-a pomenit de asa ceva, dar la o masina plimbata la un service de reprezentanta, cu revizii, samd.

Ok, nu e ceva nemaipomenit ca un electrod sa se rupa la o bujie, sa pice in pice in piston si de aici probleme, schimbat supape, piston, garnitura de chiuloasa, samd.
Li s-a mai intamplat si altora, dar la mine 3/4 bujii sunt pocnite in ~ 35 - 40 mii km !?!

1. Bujii proaste...
Le-am luat de la mcar, adica de la reprezentanta mitsubishi, nu din bazar.
Schimbate la 20 si ceva de mii, acum masina are 60 mii km.
Nu prea cred ca problema a fost generata de calitatea bujiilor sau numai de calitatea bujiilor, chiar proaste sa fi fost, cu siguranta au existat si alte motive.

2. Amestec prost...
Eu bag benzina buna, 98, 99, 100...s-a bagat si de 95, doar o perioada scurta, 1-2 alimentari, maxim un plin.
Aceste doua alimentari sa fi generat un Nagasaki in motor ?

Mai adaug ce am mai gasit pe net.

3. Montaj....
"4. Verificaţi ca şaiba bujiei să fie ?n condiţie bună şi ?nfiletaţi manual bujia, pentru a evita ?ncălecarea filetului
5. După aşezarea bujiei, str?ngeţi cu o cheie pentru bujii pentru a comprima şaiba.
NOTĂ:
La instalarea unei noi bujii, str?ngeţi 1/2 tură după ce bujia s-a aşezat, pentru a comprima şaiba. La reinstalarea unei bujii uzate str?ngeţi 1/8-1/4 tură după ce bujia s-a aşezat, pentru a comprima şaiba.
ATENŢIE:
Bujia trebuie str?nsă bine. O bujie str?nsă necorespunzător se poate ?ncinge şi poate deteriora motorul."

Suna interesant, e clar ca bujiile se monteaza cand e motorul rece, se strang un anumit numar de ture, samd.
Bujiile astea au ajuns asa pentru ca s-au incins mai mult decat era cazul, fie de la temperaturi prea mari in camera de ardere cum spui tu, fie de la:
ATENŢIE:
Bujia trebuie str?nsă bine. O bujie str?nsă necorespunzător se poate ?ncinge şi poate deteriora motorul."

Nici asta nu pot spune ca e cauza in cazul meu.

Eu am auzit cum tacane motorul la relanti, in dreptul pistonului 1 de ceva timp, am crezut ca e de la tacheti, acum cand o ascult imi dau seama ca e o supapa.
Mai nou cand o accelerez peste 3-4 mii bate.

Numai bine!

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Joi Dec 23, 2010 7:06 pm

Cristi, nasol moment, sorry! Chiar n-am mai vazut asa ceva vreodata.
Despre parte cu strinsul bujiei, scrie gresit acolo ca strici motorul, de fapt strici chiulasa. IN cazul in care bujia nu-i strinsa bine risti sa pierzi compresie pe acolo si sa te trezesti ca ti se topeste filetul in chiulasa. Am avut asa ceva la un Renault 25.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori