Motor "julit ca pe Targu Ocna"

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Joi Dec 23, 2010 8:55 pm

Salut Cristi,cam trista situatia.Pentru inceput ar fi bine sa iei compresia pe fiecare cilindru si sa verifici periodic nivelul de ulei, iar daca esti in parametrii de service sa nu desfaci motorul ! Trecand de bujiile Bosch care nu mai sunt ce erau odata (am avut si eu candva mici probleme cu ele) efectul ar putea fi dat de aparitia detonatiilor: se topesc electrozii bujiilor, se pot arde supapele si chiar gauri pistonul ! Ca simtom se observa ca motorul incepe sa bata(tacane) la turatii. Poate aparea de la o resoftare necorespunzatoare si e de recomandat benzine cu cifra octanica mare (100-110) !!! Pune-i bujii bune, masoara compresiaa , baga benzine cu CO mare, fa niste teste si vezi cum se simte. P.S. 3 bujii erau cam murdare de ulei , verifica filetul !
Si bafta, multa bafta

Avatar utilizator
bkpmvh
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Dec 23, 2010 8:18 pm

Mesaj de bkpmvh » Joi Dec 23, 2010 9:11 pm

intrebare:de unde ai luat bujiile? cand le ai luat le ai desigilat/desfacut u cu manutza ta?si unde le ai montat?

Unire posturi

scz am citit pe de-antregul topicul tau...
le ai luat de la m-car deci nu le ai desfacut u cu manuta ta...deci nu ai garanita ca bujiile care le ai pe masina au fost noi...+ ca nu intodeauna numele mare face treaba buna...
acum ceva vreme am cumparat pt un viano o pompa de benzina...una originala una aftermarket tocmai pentru a face comparatia...rezultatu..??numai inscriptia de MB facea diferenta..in rest exact aceea piesa diferenta?de la cer la pamant...in jur de 500lei la pret ce vroiam sa subliniez e ca la reprezentanta se pot monta ori piese aiurea ori aceleasi piese care se gasesc in comert cu aceeasi calitate dar la un pret exagerat de diferit...
sper sa o scoti la capat pana la urma...asteptam vesti...

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Vin Dec 24, 2010 5:18 am

Salut!

Marty, nu prea a mai vazut nimeni asa ceva, m-am uitat si pe alte forumuri de curiozitate, nimic similar.
Da, una, doua bujii mancate un pic, chiar si electrod desprins, dar asta numai la masini cu clindree/putere mare, cu precadere turbo, nicidecum un apirat mititel ca asta.
Clar nu e de la montaj, dar am gasit site-uri sau manuale unde se specifica cum ca bujiile nu se monteaza cu motorul cald.

Avy, de acord cu ce ai scris.
Teoretic lururile stau in felul urmator: soft (are de doi ani si aproape 40 mii km), necesita benzina cu cifra octanica mai mare (cu exceptia de care am amintit, am respectat aceasta cerinta), bujii mai bune (asta nu am stiut, stiu acum), detonatii (au fost si le-am sesizat fara sa se aprinda nimic in bord sau sa gasesc vreo eroare in ECU care sa fie legata de detonatii), senzorul de detonatii ar fi trebuit sa scada avansul, nu stiu, oare mai traieste ??
E foarte clar ca de la detonatii s-au topit electrozii bujiilor, detonatii provocate de benzina 95 "interzisa" in urma resoftarii, insa nu am stiut ca doar dintr-un plin, hai doua, la doua luni de la alimentare, o sa dauneze atat de rau motorului.

In septembrie, la revizia de 4 ani ar fi trebuit verificate/schimbate bujiile, nu s-a intamplat asta pentru ca nu trecusera decat 30 si ceva de mii de cand fusesera schimbate, la cererea mea, achizitionate si montate la mcar.
Bujii ok, dar nu pentru un motor resoftat, care a avut parte de detonatii.
Nici bujiile si nici montajul nu sunt de vina, doar detonatiile, a fost suficient pentru a le aduce in acea stare.
Din august masina a alergat mult in afara bucurestiului, mult si repede, deci...un regim de 200 e...maxim.

Bujiile nu au fost verificate pe premiza ca mai merg si ar fi mers daca nu erau aceste detonatii, lucru la care nu s-a gandit nimeni, doar eu care l-am sesizat, dar nu-mi amintesc daca am spus cuiva, cred ca da, dar nu mai conteaza acum.
Nu am stiut ca ar fi bine si indicat sa pun bujii mai bune care sa reziste la o temperatura mai mare, iar daca nu am stiut nici nu am intrebat.
Nu m-am gandit, ca un plin cu 95 va provoca asta, altfel le-as fi pus afis in bord, "nu alimenta cu 95" si nu numai sa le zic in treacat.
De obicei cand ajung in service, fie pentru o problema, (foarte rar), fie pentru revizii, pe langa ce se excuta, eu cer verificari suplimentare, de 1 an nu am mai facut asta si acum m-a costat, desi la revizia din septembrie am cerut sa se verifice tot pentru ca se aude motorul ca la o dacie din 76 si mai in gluma mai in serios am zis ca imi cam pare terminat motorul, dar fara sa specific punctual ce anume sa se verifice asa cum faceam in alte dati.
Terminat, neterminat, in 200 se ducea cu orice benzina, dupa resoftare.

Acum motorul tacane la relanti si la orice turatie, bate si vibreaza la turatii mai mari, dar nu rau.
Tacanitul e demult, l-am reclamat de mult timp si am crezut ca e de la tacheti, insa e de la supapa(e).
Nu ma refer la tacanitul care se aude la detonatii, il stiu, e diferit.

O sa verific uleiul, am rezerva la mine, fumul sa vad ce culoare are dimineata, aceste particule din bujie e posibil sa fi plecat la plimbare prin motor cum ar fi
pe la supapa, prin chiulasa sa ajunga in circuitul de racire apa sau direct in cel de ungere ulei sau a ramas sudat in supapa.
Trebuie sa verific regulat lichidele, antigel si ulei...daca chiulasa e putin sparta pot pierde antigel si am impresia ca a scazut cat nu a scazut in 4 ani.
Fum albastru ulei in cilindru, fum alb antigel in cilindru...
Problema e ca daca aceste bucatele din bujie au ajuns in circuitul de racire, rontaie si pompa de apa sau il pot bloca.
Dupa ce s-au schimbat bujiile a scos un pic de fum alb, o urmaresc.
3 bujii erau murdare de ulei, chiar era ulei in piston la una dintre ele si anume aia "sport", fara electrod.
Folosesc rompetrol alto 101, acum poneste la sfert, nu se mai aprinde check engine-ul, daca ignor tacanitul ala nu pare sa aiba ceva, desi nu mai trage cum tragea, urca mai greu in ture, insa are zvac, o s-o vad maine pe autostrada.

Multumesc pentru informatii, au fost utile!

bkpmvh, nu le-am desfacut eu, dar s-au montat sub nasul meu si erau noi.

La ultima revizie am pus tratament mitsubishi in ulei, tot de la mcar, dar nu are nici o legatura.
Ar fi trebuit ca macar sa-i fi dat baia de ulei jos, inspectat, curatat si pus ulei nou, dar o sa incerc sa-i schimb uleiul zilele astea pe unde ajung.
Masina nu a vazut alt service decat mcar, insa un schimb de ulei se poate face si in alte parti.
Baietii din service au zis sa desfac motorul sau sa o vand. )
Nu o vand, oricum nu asa.

M5...
The shop did a leak down test and found that the one cylinder that had the broken spark plug is experiencing about a 30% compression loss. Once a new plug was put in, the car seems to be running fine. The engine has 91,000 miles on it and its an 01. My question is what to do. Do I drive it and see how the engine fares? Do I get rid of it? Do I get a new or used engine? Based on what I've researched, the car is worth about $14 - $17K and new engines are $20K+.The compression test was done after the bad plug was removed. No boroscoping was done since they did not have access to one

I recently heard a tapping noise on one drivers side of the engine. Pulled the spark plugs. The first plug was loose. It was a platinum 4 from Bosch. When I pulled it out 3 of the electrodes were gone. I just replaced the plug and kept driving. No major difference in performance.

To have 30% compression difference in that cylinder is not coincidental, given what happened. I've seen an alloy cylinder head off some 4 cylinder mitsubishi engine a long while ago, which had ingested a 5mm nut.



Numai bine!

Avatar utilizator
mistyque
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 9:29 pm

Mesaj de mistyque » Vin Dec 24, 2010 8:37 am

vin si eu cu o intrebare acum, daca tot topicul orbiteaza in jurul bujiilor, lipsei de compresie, etc. ...eu am schimbat acum bujiile si pe doua dintre ele (dintre cele 3 ) am gasit o mazga lipicioasa, maronie si inodora...imi puteti spune de la ce o fi?
Fişiere ataşate
P241210_08.00.JPG
P241210_08.00.JPG (673 KiB) Vizualizat de 5867 ori
P241210_08.00_01_.JPG
P241210_08.00_01_.JPG (704.13 KiB) Vizualizat de 5865 ori

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Vin Dec 24, 2010 8:58 am

am vazut si eu ieri bujiile, si am auzit si motorul. nu imi dau cu parerea la motiv, dar daca as fi in locul tau, as incerca sa nu abuzez de motor (am inteles de ieri ca daca il desfaci, il desfacu dupa sarbatori, deci trebuie sa te deplasezi cu ea), as desface cat mai repede motorul si in functie de ce se gaseste, as schimba. m-am uitat si azi la bujiile tale si si la a patra, electrodul e fisurat. deci nu mai avea viata lunga nici aia.
in legatura cu cine sa faca treaba asta...e de discutat
zgomotul ala continuu in functionarea motorului, il am si eu si cred ca are a face si cu distributia care este pe lant.
despre alezaj si alte cele, nu o sa poti hotara, decat dupa e desfaci motorul, trebuie masurata graosimea peretelui dintre pistoane, vazut cat iti permite, daca iti permite.
avand in vedere zgomotele de ieri, eu zic sa nu fii chiar pesimist, e posibil ca daunele sa nu fie chiar asa mari.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Vin Dec 24, 2010 9:22 am

Astea nu is faimoasele bujii care tot ai vrut sa le schimbi atunci cand eu eram la MCAR cu relantiul in ceruri?

Oricum...nasol de tot. Cred ca bujia aia cea mai distrusa a suferit niste temperaturi cam mari......

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Vin Dec 24, 2010 12:22 pm

COObra, am vazut diverse filmulete (youtube) in care posesori de diverse marci se dadeau de ceasul mortii pentru niste bujii mancate un pic, oricum intr-o stare mult mai buna.
In gandul meu, nene, sa va arat eu bujii...
Ale lor mi se pareau noi noute dupa ce le-am vazut ieri pe ale mele.
Ar trebui pastrate, puse la expozitie si dedesubt "Mitsubishi Colt - Burning/Recycling Car".

O sa ma limitez la 140km/h, in rest o sa vad in ianuarie, deocamdata e sub observatie.
Masina asta a fost un experiment pentru multi care i-au deschis capota si o supriza foarte placuta pentru mine, cu toate ca nu are nimic impresionant, dar tehnic, cu toate bug-urile si ieftinelile ei, a fost o masina reusita si fiabila, care nu te lasa niciodata in drum.
Cel putin asa a fost modelul 2006, urmatoarele nu au mai fost la fel de ok din multe puncte de vedere.
Alte masini nici nu pornesc sau ...daca nu au distanta corecta intre bujii, un prieten cu...europeana a ramas in drum de la niste bujii care erau OK...
Coltul merge, pana crapa de la cap la coada.

Tacanitul ala, da, e de multa vreme, asa am zis si eu, ca e de la distributie, apoi tacheti, acum parca ... dar s-ar putea sa ai dreptate si sa nu fie de la supape si daca stau bine sa ma gandesc l-am mai auzit si la alte colturi, insa mult mai redus, insa colturi mai noi, rulate mai normal, fara soft, deci un avans mai mic.
Vibratia aia din motor, la fel, e veche, acum doar s-a accentuat si poate e normala, trebuie sa se mai lase motorul.
Bataia aia care apare peste 3000 - 3500 de ture e aproape insesizabila si poate fi orice, nu am incercat sa accelerez cu ambreiajul apasat...cine are colt, stie.
Acum iti dai seama ca sunt cu ochii si urechile pe ea.
Blocul motor din aluminiu, nu stiu daca va permite alezaj.
Ramane de vazut in ianuarie.

driverx, da, atunci am schimbat bujiile, dar asa de moft, ale ei originale erau ca noi.
Piesele originale au fost de 100 ori mai bune decat ce am pus pe ea ulterior, dar nici nu ma asteptam la altceva.

Bafta!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Sâm Dec 25, 2010 9:01 pm

Cel mai probabil electrozii nu s-au rupt, ci s-au consumat/mancat treptat. Cauzele pot fi mai multe, suspect evident la tine fiind temperatura de ardere mai mare (poate amestec putin mai sarac in unii cilindrii?) sau tensiune prea mare/instabila de la unele bobine. Tu avand si resoftare si folosind benzina cu CO mai mare, nu mi se pare incredibil ce ti-au patit bujiile. Daca bucatelele alea ar fi ajuns intr-adevar in motor, iti consuma 400ml de ulei numai cat porneai motorul si iti trageai centura. Vorbesc din experienta unui prieten cu o bujie stransa prost, care s-a ciobit putin si i-a ajuns in motor ciobul. De la dristor pana la brancoveanu si-a facut motorul zob, a trebuit sa bage 2000 de euro in segmentare, schimbat supape, refacut scaun, etc etc. Consum de ulei 5L in 20 km (de acasa pana in service).

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Dum Dec 26, 2010 2:29 am

Si inca o recomandare : foloseste niste bujii mai reci- acestea au electrodul central mai in interior si retin mai putina caldura ,de unde si probabilitatea de a se mai topii si a influenta autoaprinderea amestecului, mai scazuta. Cei care s-au ''jucat'' cu motoare in doi timpi vor intelege mai bine ce vreau sa spun cu temperatura bujiei si efectul asupra aprinderii amestecului.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Dum Dec 26, 2010 10:05 am

Da, poate e o idee.

Dar eu as sugera altceva. As dori sa vad oamenii care vand pe aici atata bullshitareala cu chiptuning sa vedem ce recomanda in cazul motoarelor cipcipuite.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori