Schimbare Treapta De Viteza La "n" Rotatii

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
colt 2008
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 10:35 am

Mesaj de colt 2008 » Joi Dec 02, 2010 11:52 am

Schimbare treapta de viteza la "n" rotatii

Am Coltul din 2008, dar inca nu am prea inteles cand trebuie schimbata treapta de viteza si la cate rotatii tinuta pentru un consum optim,
La inceput credeam ca trebuie la rotatii mai mici (ma gandeam eu rotatii putine = consum putin), dar am impresia ca nu e chiar asa

Ce pareri aveti ????

O zi buna!!!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Dec 02, 2010 12:09 pm

Eu schimb din 1 in 2 cat mai repede, (2000rpm) apoi din 2 in 3 pe la 2800 (ca a 3-a e cam lunga si scade mult turatia daca schimb devreme), din 3 in 4 pe la 2500 si din 4 in 5 tot cam asa. In km/h asta vine cam 20-35-55-70. Evident ca in oras nu merge sa schimbi fix cand vrei, asa ca schimbi dupa trafic, dar tot asa, preferabil un pic mai devreme decat mai tarziu. Daca traficul se taraie cu 30 la ora, nu stau in a 2-a asteptand sa prind 35 sa bag 3, schimb in 3 si gata, ca nu moare motoru.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Vin Dec 03, 2010 2:22 am

Salut, eu de regula schimb intre 2500 si 3000, n-am dat f multa importanta acestui aspect, fiind in principiu multumit de consum.

Avatar utilizator
lvenoml
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 03, 2010 10:28 am

Mesaj de lvenoml » Vin Dec 03, 2010 2:10 pm

Eu schimb la 3000 pe fiecare treapta, si merg la 2000 rpm fara sa bruschez - cand merg la consum / plimbare.
Nu stiu daca e bine pusa intrebarea, rpm la care schimbi viteza nu conteaza la fel de mult ca rpm in care mergi constant.

Daca vrei consum redus, schimba sub turatia de cuplu maxim, nu accelera brusc (mai ales daca o tii asa de subturata!), foloseste frana de motor, casca ochii la ce fac ceilalti in trafic, scoate toate chestiile inutile de prin masina care doar adauga la greutate si evita drumurile scurte pe cat se poate.

Avatar utilizator
jules
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 09, 2008 11:34 am

Mesaj de jules » Vin Dec 03, 2010 3:37 pm

Important e mersul constant. Nevasta scoare un consum mediu intre 5,5 si 6. Pe acelasi drum eu ma consider norocos daca scad sub 7. Si eu zic ca merg constant. Ea zice ca nu prea. Desi stiu sigur ca merge chiar tare.
Si asta pe drum extraurban ( 80%).
Cea mai buna solutie este cam asa: se da pe consumul instant si se urmareste sa nu se sara peste 6%. NUmai asa am obtinut si eu in sincer 5,3%.

Avatar utilizator
cryacc
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 25, 2009 8:26 am
Contact:

Mesaj de cryacc » Joi Ian 06, 2011 5:40 pm

Parerea mea e ...cum il maninca talpa pe fiecare.. iarna asta pe bord imi apare 9-20 l/km ) (rar 9 %) asa ca m-am linistit nu ma mai uit la consum.. ( evit durerea de cap..)

-eu schimb intre 2-3000

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori