Un Nou Zgomot

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
GeKados
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 05, 2009 1:34 pm

Mesaj de GeKados » Lun Noi 01, 2010 1:46 pm

Salutare tuturor,


Revin ca de obicei cu o noua problema: un zgomot localizat undeva pe puntea fata.

Acum aproximativ 1 luna si jumatate, am observat un nou sunet "strain" (era diferit de cele care se aud de obicei) : cand treceam prin gropi/denivelari/ (uneori) se auzea un cloncanit (clanc) - un sunet gol (nu stiu daca reusesc sa descriu cel mai bine) care parea ca vine de la ceva care nu este strans bine si are putin joc.
Am fost la mecanic:
- bucsaraie ok.
- tinuta de drum ok.
- "nu are nimic masina".

Buunnnn... consider ca asa facea masina si dau putin muzica mai tare pentru a acoperi zgomotul.

Weekend-ul asta am facut o mica expedictie Buc - brasov - moeciu - targoviste buc. In urma acestui drum a aparut un nou simtom: cand ieseam mai brusc dintr-o curba la dreapta (drum virajat - serpentine - tocmai unde e mai frumos) se auzea un clanc ca atunci cand dateam in gropi.
In continuare tinuta de drum ok, directie ok.

Cand am ajuns la bucuresti si am facut dreapta la Gara de nord sunetul s-a auzit mult mai pronuntat.


Miercuri ar trebui sa pot sa ajung la mecanic cu masina (pana atunci este cam ocupat). Pana atunci vreau sa ma asigur ca nu este ceva care s-ar putea agrava a.i. sa devina o problema serioasa si costisitoare.


A mai patit cineva ceva asemantor? Are cineva idee de la ce ar putea fi?

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Noi 01, 2010 4:12 pm

eu.
cateodata se aude ca metal pe metal?
sunt gropi in care se aude si gropi in care nu se aude?
cauta o piatra care sta intre punte si bara stabilizatoare. nici de ale dracu nu cad de acolo. dar pt asta trebuie sa urci masina pe o rampa

Avatar utilizator
GeKados
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 05, 2009 1:34 pm

Mesaj de GeKados » Lun Noi 01, 2010 5:47 pm

Mersi pt sfat Coobra. Din pacate, revin dupa 30 de min de cautat pe sub masina: nu am pietre in zona specificata de tine (nici in alte zone) .

Daca se aude metal pe mental: nu.

Am reverificat cu mana (pentru a vedea daca e ceva nestrans bine sau "loose") rotile si ce altceva se vede pe acolo, incercad sa le zgaltai (nu e un test profi, dar cred ca ar trada o problema in zonele respective).

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Noi 01, 2010 9:10 pm

ai ridicat masina pe rampa?

Avatar utilizator
GeKados
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 05, 2009 1:34 pm

Mesaj de GeKados » Lun Noi 01, 2010 9:20 pm

Din pacate a trebuit sa ma rezum la varianta bordura + cric si sa ma bag adanc de tot sub masina cu o lanterna.

Avatar utilizator
GeKados
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 05, 2009 1:34 pm

Mesaj de GeKados » Mar Noi 02, 2010 10:37 am

Revin cu un nou indiciu:

Cand ma joc cu volanul pe loc (putin tras stanga sau dreapta - miscare scurta) se aude similar ca atunci cand trec prin gropi sau denivelari.
Acum am inclus pe lista "suspectilor" si o eventuala problema la sistemul de directie. Totusi, probleme pe partea asta nu am: masina merge drept, nu trage drepata sau stanga, directia e liniara si nu are puncte moarte, raspunde impecabil, cand trec prin gropi sau denivelari nu imi fuge volanul din mana mai mult ca deobicei (directia mai comunicativa am inteles ca este o trasatura a modelului), nu are puncte blocante.
Logica mea spune ca daca ar fi o astfel de problema, ar trebui sa simt ceva pe partea de directie.

Avatar utilizator
teanu21
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 03, 2009 7:27 pm

Mesaj de teanu21 » Mar Noi 02, 2010 11:28 am

incearca si varianta asta: cand mergi la spalatorie sa le zici sa insiste cu jet mai mult pe la arcuri telescoape etc, posibil sa ai o piatra ceva. asa am avut si eu si pex daca nu ma insel mergi la spalatorie virezi stanga maxim si ii zici sa dea bine cu jet de apa apoi treci si la viraj dreapta maxim si la fel posibil sa fie si asta

Avatar utilizator
GeKados
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 05, 2009 1:34 pm

Mesaj de GeKados » Mar Noi 02, 2010 1:35 pm

O sa incerc si varianta asta, desi ieri am cautat inclusiv prin zona amortizoarelor dupa pietre, noroi, alte "impuritati" rezultatul fiind unul negativ. De asemenea, am incercat sa misc cu mana toate componentele: amortizor, arc, etc (pentru a vedea daca au vre-un joc) - iarasi negativ.

Avatar utilizator
GeKados
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 05, 2009 1:34 pm

Mesaj de GeKados » Dum Noi 07, 2010 2:54 pm

Mda... am fost din nou la mecanic. I-am aratat zgomotul, mi-a confirmat ca nu sunt eu "nebun" dar mi-a spus ca nu isi da seama de unde vine. Recomandarea lui a fost sa mai merg cu ea asa pana cand zgomotul va fi mai pronuntat a.i. sa il poata localiza.
Mi-a garantat nu are ce sa se intample mai rau de atat - sper sa aibe dreptate.


Pana una alat, deoarece mecanicul mi-a spus mai de mult ca un amortizor a inceput sa "transpire", si masinuta se inclina putin cam tare in viraje, ma bate gandul sa ii schimb amortizoarele pe fata. Are cineva o recomandare vis a vis de achizitie? :
- ce marca.
- m-am gandit sa schimb si arcurile si amrtizoarele in acelasi timp (o fi bine? o fi rau?).
- de unde as putea achizitiona la niste preturi rezonabile?

Avatar utilizator
AndreiS
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 6:04 pm
Contact:

Mesaj de AndreiS » Dum Noi 07, 2010 11:41 pm

[quote name='GeKados

Cum adica a inceput sa transpire... Niciun mecanic nu iti poate spune ca un amortizor e pe duca decat daca masina a fost pusa pe un tester de amortizoare sau daca a inceput sa curga. Bineinteles ca mai este si varianta cu balansatul masinii (i-am vazut la Mcar ) dar este putin cam relativa.
Daca sunt amortizoarele, iti recomand Kyb, preturile sunt undeva la 350-400\buc, se schimba in pereche pentru ca altfel nu pupi garantie pentru ele.
Arcurile poti sa le pastrezi pentru ca nu au nici pe dracu 100-150k.
Preturi bune au cei de la ingaraj.ro, unix sau incearca la tel> 0760319129(daca nu vrei neaparat factura sau garantie)
Bataia pe dreapta la mine, in special pe piatra cubica, dar si in gauri mai mari a avut doua cauze> bieleta antiruliu dreapta-rupta si bieleta de directie dr-joc mare(ambele se verifica cu masina suspendata).

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori