Schimb Ulei / Cheie Filtru Ulei

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
razvan2354
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 12, 2010 4:16 pm

Mesaj de razvan2354 » Joi Oct 14, 2010 10:36 am

Oare e mai bine sa scoti uleiul dupa ce motorul a fost oprit, pe considerentul ca s-a adunat in baie, sau dupa ce motorul a functionat, pe considerentul ca uleiul cald e mai fluid ? Varianta doi ar presupune un timp de asteptare mai lung.. Voi cum procedati? Eu am facut-o "la rece" sa zic asa.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Joi Oct 14, 2010 10:45 am

Eu am dus masina, am oprit motorul si s-a scurs uleiul. Deci la "cald" ca sa zic asa...

Avatar utilizator
lvenoml
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 03, 2010 10:28 am

Mesaj de lvenoml » Joi Oct 14, 2010 10:47 am

Cat costa sa il schimbi la service? 15-20 de lei?

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Joi Oct 14, 2010 10:51 am

La care service te costa 15-20lei? Eu mai putin de 50ron manopera nu am gasit, sincer.

Daca Mobil1 anterior era 10w40 si Motul e 5w40, e vreo problema daca se amesteca, in lipsa folosirii metodei pentru maniaci descrisa mai sus?

Si pana la urma, cum e mai bine, la rece sau la cald?

Avatar utilizator
razvan2354
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 12, 2010 4:16 pm

Mesaj de razvan2354 » Joi Oct 14, 2010 10:53 am

La service costa timp in principal. Ori e cu "programare" ori e cu "n-am timp acu frate, vino mai tarziu" ori "a, pai nu aveti voie in spate, reveniti sau asteptati in zona de clienti", operatia e simpla si cui nu-i e frica sa se murdareasca poate s-o faca atunci cand are timp/chef/disponibilitate.

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Joi Oct 14, 2010 10:55 am

Plus ca daca nu as avea acces in service (sa zicem) risc sa imi puna ulei din butoi si sa doseasca ei bidonul de Motul.

Avatar utilizator
i2c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 10, 2008 9:16 pm

Mesaj de i2c » Joi Oct 14, 2010 6:49 pm

in bucuresti, pe maica domnului am schimbat uleiul cu 35 lei.
in filtru nu e musai sa pui 0,2 l, aia e capacitatea lui la plin. pui spre 50-100 ml, cat sa poti, prin rotire, sa "murdaresti" tot interiorul de hartie. musai sa dai cu degetul manjit de ulei peste garnitura de cauciuc a filtrului.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Oct 14, 2010 11:13 pm

Uleiul se schimba cu motorul cald, oricum il lasi 10 min sa se scurga. Dar musai cu el in regim normal (90C), curge mult mai usor uleiul. Daca torni 1l de ulei nou si dai drumu, iti nenorocesti motorul. Iti trebuie 4litrii minim ca sa ai ungere. 1 l e sinucidere. Se facea treaba asta, dar cu cantitatea intreaga de ulei, cand schimbau pe vremuri uleiul mineral, si schimbau grupa. Atata timp cat nu amesteci cantitati mari (sa pui 1l de mobil cu 4 de motul) nu e nici o problema sa le amesteci fara sa faci flush cu ulei proaspat. Nu as folosi solutii gen engine flush, ca nu stii ce cantitati masive de depuneri disloca, iti infunda instantaneu filtrul si acesta deschide supapa de bypass si 5 min cat stai cu motorul pornit sa isi faca minunata solutie efectul, motorul tau primeste ulei neflitrat care iti infunda canalele si alte nenorociri. Uleiurile sintetice au destui detergenti cat sa tina in suspensie mizeria, ca aceasta sa nu se depuna. Asa ca daca nu depasesti intervalele de schimb, esti super ok.

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Joi Oct 14, 2010 11:49 pm

Pana la urma, din lipsa de timp nu am putut schimba singur azi. S-a dus tatal meu la un mecanic de langa blocul unde stau... Toate bune si frumoase, doar ca nu a turnat nimic in filtru pentru a-l amorsa, doar a uns garnitura de cauciuc. E o problema sau nu trebuie sa imi fac griji? Adica teoretic trebuie amorsat, dar daca nu se intampla nu e un capat de tara?

Va multumesc tuturor pentru informatii si ajutor.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Joi Oct 14, 2010 11:52 pm

Nu e un capat de tara desi nu e recomandat (sanatos). Eu asa stiu insa altii mai specialisti sa o zica...

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 18 vizitatori