Schimb Ulei / Cheie Filtru Ulei

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Mie Oct 13, 2010 4:14 pm

Ce fel de cheie imi trebuie pentru a desface filtrul de ulei?

Cand schimb uleiul, ce pasi trebuie sa urmez? Il las pe cel vechi sa se scurga, torn niste ulei in filtrul nou, in montez, torn cei 4 litri noi si gata?

Avatar utilizator
L | v | u
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 04, 2010 8:32 am

Mesaj de L | v | u » Mie Oct 13, 2010 4:24 pm

asa se procedeaza ....da nu stiu dc iti tre` vreo cheie pt filtru . cred ca se scoate pur si simplu

Avatar utilizator
Dennis_TL
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 15, 2008 5:02 pm
Contact:

Mesaj de Dennis_TL » Mie Oct 13, 2010 4:58 pm

iti trebuie o cheie cu lant , cea mai ieftina e simplu de scos.
poti incerca si cu mana , eu asa l-am desfacut dar te incordezi putin si depinde cum a fost strans la ultima revizie.

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Mie Oct 13, 2010 5:01 pm

Ce fel de cheie si, eventual, de unde? Mersi mult de tot pentru raspunsurile extrem de prompte.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Mie Oct 13, 2010 5:07 pm

Asa arata cheia pentru desfacerea filtrului de ulei. E bine sa o ai daca iti schimbi tu uleiul.

Avatar utilizator
razvan2354
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 12, 2010 4:16 pm

Mesaj de razvan2354 » Mie Oct 13, 2010 5:09 pm

Ar trebui sa mearga si la mana daca il stergi nitel. sau mai poti incerca cu o curea de piele. Si da, teoretic trebuie sa torni ulei in el sa se imbibe elementii de filtrare inainte de montaj.

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Mie Oct 13, 2010 5:22 pm

Si nu uita sa nu arunci uleiul la canal!
Il duci la cea mai apropiata benzinarie si sunt obligati sa il primeasca.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Oct 13, 2010 10:43 pm

In primul rand felicitari pt initiativa. Intradevar, schimbatul uleiului e ceva simplu, ce poti face si tu fara probleme atata timp cat ai unde.

Nu incerca cu masina pe cric, e periculos.Daca nu ai rampa, atunci pui masina pe standuri.Daca n-ai nici d'alea, atunci e mai urat. Cu 2 cricuri si caramizi mi-am schimbat eu, dar nu e deloc recomandabil.

Daca e curat filtrul(nu e unsuros), ar trebui sa-l poti desface usor cu mana. Eu mi-am luat cheie dar nu mi-a folosit.
Pui galeata, lighean ce ai sub masina. Vezi ca daca busonul nu e pe burta baii ci e intr-o parte, uleiul o sa tasneasca nitzel.
Desfaci de sus de la motor busonul de umplere, apoi de la baie. Dupa ce s-a scurs, scoti si filtrul, atentie si la ala ca o sa fie plin de ulei, sa nu te murdaresti, sau sa dai pe masina. Dupa ce s-a scurs tot tot tot, pui busonul de la baie la loc. Daca ai o garnitura noua, excelent. Daca nu, merge si cea veche.
E foarte important sa ungi garnitura noului filtru cu niste ulei curat, si sa il umpli cu ulei. Nu-ti face griji daca o sa mai curga din el cand il infiletezi, cureti si tu prin jur si gata. Mult mai bine sa murdaresti un pic motorul decat sa-ti mearga la prima 10s fara pic de ulei pana se umple filtrul. Torni uleiu nou in motor pana ajunge aproape de max pe joja. Pui busonul de umplere la loc, inspectezi sa fie totul strans cum trebuie si pornesti. Daca in prima secunda iti zice ca presiunea e prea mica, nu te speria, ar trebui sa dispara repede mesajul, sau sa se stinga becul, depinde ce computer de bord sau martori ai prin bord.

Succes!

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Joi Oct 14, 2010 10:10 am

Mersi mult de tot pentru ghid. Extrem de util. Cred ca ar trebui postat si la sectiunea Do IT Yourself.

In filtru e bine sa torn cam 0.2 litri aproximativ, asa cum scrie in cartea masinii?

Mai auzisem o teorie ''pe net''. Cand schimbi uleiul cu altul complet diferit (in cazul de fata, de la Mobil1 trec la Motul) ar trebui sa torni 1L din cel nou, dupa ce se scurge cel vechi, si sa pornesti motorul cateva minute pentru a curata baia de ulei si a nu se amesteca uleiurile diferite. Sincer, mi se pare o tampenie. Ati auzit de asa ceva? Sau pur si simplu, dupa ce s-a scurs bine de tot Mobil, torn Motul-ul si gata?

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Joi Oct 14, 2010 10:23 am

QUOTE (the1 @ Oct 14 2010, 09:10 AM) Mai auzisem o teorie ''pe net''. Cand schimbi uleiul cu altul complet diferit (in cazul de fata, de la Mobil1 trec la Motul) ar trebui sa torni 1L din cel nou, dupa ce se scurge cel vechi, si sa pornesti motorul cateva minute pentru a curata baia de ulei si a nu se amesteca uleiurile diferite. Sincer, mi se pare o tampenie. Ati auzit de asa ceva? Sau pur si simplu, dupa ce s-a scurs bine de tot Mobil, torn Motul-ul si gata?

Teoria "auzita pe net" este valabila insa pentru maniaci. Exista si solutii de diluare si se scurge "relativ" tot uleiul (resturi) din baie dar acum sa fim serios. Pana la urma e un ulei, oricum il schimbam des daca face kilometrii deci deja atata bibileala nu cred ca se justifica din partea proprietarilor de masini de serie.

Pana la urma se schimba uleiul cu altul, cat timp este aceeasi vascozitate, nu prea vad sensul altor operatiuni. Lasi busonul 5-10 minute deschis sa picure tot ce se poate din baia de ulei si gata...

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 21 vizitatori